Nuori, näkyvä tatuointi voi pilata urasi
Brittiläisissä lehdissä on viime aikoina ollut paljon puhetta kuinka tatuointibuumi on vaikeuttanut nuorten työllistymistä. Monet yritykset eivät halua palkata nuoria joilla on näkyviä tatuointeja esimerkiksi kaulassa tai käsivarsissa.
Kommentit (178)
Onneksi en ole neää nuori, joten näkyvä tatuointini ei haittaa. Jos jää työpaikka sen takia saamatta, niin nettomaksajat elättää aivan tyytyväisinä. :)
Olen nähnyt rekrytointitilanteissa ihan kelpo hakijoita mutta näkyvät tatuoinnit, liukuvärjätyt epäsiistit hiukset tekevät sen, ettei hakija ole kelpoinen asiakaspalveluun tai hoitotyöhön. Vanhemmat potilaat esim. pelkäävät tatuoituja nuoria, koska ennen aikaan vain vankilassa olleilla, merimiehillä ja huorilla oli tatuoinnit eikä vanhat ihmiset pysty ymmärtämään miksi jollain nuorella on tatskat.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt rekrytointitilanteissa ihan kelpo hakijoita mutta näkyvät tatuoinnit, liukuvärjätyt epäsiistit hiukset tekevät sen, ettei hakija ole kelpoinen asiakaspalveluun tai hoitotyöhön. Vanhemmat potilaat esim. pelkäävät tatuoituja nuoria, koska ennen aikaan vain vankilassa olleilla, merimiehillä ja huorilla oli tatuoinnit eikä vanhat ihmiset pysty ymmärtämään miksi jollain nuorella on tatskat.
Meillä näkyy ihan lähäreistä lääkäreihin tatuoituja, ei ole tähän asti ollut yhdellekään este. Ehkä teillä mielikuvitusyksikössä tatuointien takia syrjitään mutta meillä oikeassa elämässä valitaan ne ketkä osaa asiansa :)
Itseilmaisu on tärkeämpää kuin joku ahdasmielinen paskaduuni.
Jos olisin miljonääri voisin lahjoittaa ihmisille tatuointilahjakortteja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten jos kaikilla olisi tatuoinnit? Firmat pistävät pillit pussiin, kun eivät saa tatskattomia?
Turhaa jossittelua. Esim. minulla ei ole, eikä tule olemaankaan.
Tatuointi on vähä-älyisyyden merkki.
Vanhainkodille kunnon gangsterilook olis varmaan cool. Mummot pelkää ja saa sydärin jos käsis ja kaulassa tatska.
On ne jotku tatuoinut naamansa. Ja silmämunat.
Jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitsi, nyt varmaan lähtee työpaikka alta kun molemmat hihat on tatuointeja täynnä :<
Ei vaan mahdu mun järkeen et miten tatuoitu iho vaikuttaa ammattitaitoon..?
Kertoo sinun älykyydestäsi jo kaiken.
Tatuoidut puhuvat erilaisuudesta. Jos joku on pitkä, lyhyt, musta, yksikätinen, isokorvainen, jne niin OK, mutta tatuointi on itse aiheutettua erilaisuutta.
Jos joku on ottanut vuonna 2002 tribaalin tai kiinalaisen merkin nahkaansa, niin tuskin enää sitä pitää jonain elämänsä hienoimpana asiana.
Tatuointi on kuin paita joka on jo poissa muodista mutta pakko laittaa päälle joka päivä.
Monessa muussa maassa tatuointeja ei katsota niin hyvällä kuin meillä.
Tatuointi naamassa kertoo lähinnä typeryydestä ja sivistyksen puutteesta. En palkkaisi edes paskaa lapioimaan.
Sukuaiseni taisi menettää hyvän työpaikan syystä että poliisit ottivat kiinni hänet, vaikka ei tuomittu joutuu maksamaan ............Elämänsä mahdollisuus.
Mä olen ihan riittävän vapaamielinen 43 vuotias nainen. Lähipiirissäni on sateenkaariperheitä etc. Mutta en haluaisi omaksikaan asiakaspalvelijaksi/alaiseksi ihmistä jolla on paljon tatuointeja näkyvällä paikalla. Ne sekä nostavat omat karvat pystyyn koskaen tatuoinneista pidä, tekevät tatuoidusta ihmisestä pelottavamman ja pistävät kyseenalaistamaan hänen harkitsevaisuuttaan ja pitkänäköisyyttään. Sanoi muut mitä sanoi on tämä minun mielipide. Naamatatuoinnit on silkkaa tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, olen nähnyt ihan briteissäkin poliiseja ym. joilla on tatuointeja käsivarsissa. Todennäköisesti jossain pankkihommissa, jos ei pysty tatuointeja piilottamaan, voi hankaloittaa. Harvoin kuitenkaan ne, jotka haluavat isoja tatuointeja ovat haaveilemessa jostain pankkiurasta.
Mulla ei ole lainkaan tatuointeja, mutta ei ne tatuoinnit ole enää niin "hui hirveää" kuin ne olivat ehkä 20v sitten.
Jep. Eikä ole ollut monellekaan kansalle varmaan 15000 vuoteen. Paitsi metsäsuomalaislle.Tosin mökkeilevänä en halua pilkata metsäsuomalaisia noin yleensä, sanotaan tietämömille suomalaisille.
Tatuoitu antaa kuvan itsestään aggressiivisena laumasieluna.
Ei tartte miettiä miksei suomessa yhteiskunta toimi kun jengi ottaa naamataskoja ja ryhtyy yhteiskunnan eläteiksi ja se pitäisi olla ok... Japanissa tatuoinnin kanssa ei päässyt edes kylpylään.
Henkilö, jonka tunnen, sanoi jos hän ei kelpaa sellaisenaan, ei hän ole oikea ihminen siihenntyöpaikkaan. Hän ei saanut edes kunnolla harjoittelupaikkaa, vaan joutui turvautumaan sukulaiseen ja itse maksoi kulkemiset.
Näin jokin aika sitten ruokakaupan kassalla tytön, jolla luki kulmakarvojen yläpuolella jotain.
Mieheni tuntee myyjän sieltä ja tästä tytöstä oli tullut niin paljon valituksia, ettei hänen sopimusta enää jatkettu koeajan jälkeen. Myyjälle oli suoraan sanottu olet ruma jne
Helsingissä näkyvä tatuointi tai natsimenneisyys rikoksineen näyttää auttavan pankkiin työllistymistä. Sitä tahoa, joka tätä edistää, puuttuu ymmärrystä uskottavuudesta.
Joku näköjään nostelee näitä vuosien takaisia tatuointikeskusteluja (lähinnä sellaisia "OMG WTF BBQ TATU OINTI PILAA ELÄ MÄN!!!!111!!" -aloituksia), mutta leikitään nyt sitten mukana.
Britannia, Brexit voi pilata koko taloutesi.
(Ja itse asiassa koko Yhdistyneen Kuningaskunnan: Skotlanti on jo lähtökuopissa ja Irlannin yhdistymisestä puhutaan vakavammin kuin koskaan ennen.)