Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassaraivo vaanii kaupoissa – kenen kuuluu laittaa kapula ostosten väliin?

Vierailija
17.09.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-2000001262274.html

Tämä keskustelupalstojen kestoaihe kuohuttaa ajoittain jokaista kaupassakävijää.

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapula hiukan vinoon,  että on väli, no joo tyhjän jauhamista,  tietty laitan eteen ja taakse ilman pulinoita.

Vierailija
22/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikiön aivotoiminta alkaa kolmen viikon kuluttua hedelmöityksestä ja se loppuu kaupan kassalla siinä vaiheessa kuin pitäisi osata ajatella, että maailmassa on muitakin ihmisiä.

Loistokommentti! 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Norjassa ja täällä aina laittaa se jolla on niin hiton kiire lastata niitä tavaroita heti toisen perään. Nyt kesällä kun kävin Suomessa noin sain mulkasuja kun en älynnyt ite laittaa ostosteni perään. Mutta shit, jos joku vetää herneen neään niin mä laitan herneen sille toiseenkin nenään.

Vierailija
24/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edellinen asiakas ei laita kapulaa, minä lastaan tavarani kiinni hänen ostoksiinsa. Aina on kapula ilmestynyt siihen mihin se kuuluu ja sen toimesta kenen se kuuluu siihen asettaa.

Te passiivis-aggressiiviset näpäyttelijät teette itsestänne vain typeryksen edellä asioivan asiakkaan silmissä toimiessanne noin.

Vierailija
25/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman huvittava tilanne tulee "vajaassa" kassajonossa kun etumaisen asiakkaan ostokset alkavat olla vedetty kassan läpi ja jäljellä on viimeinen sämpyläpussi ja leikkelepaketti. Siinä kun alkaa 1,5 metrin päähän hihnalle latomaan tavaraa niin johan väliin lennähtää kapula.

Vierailija
26/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Että tämmöinen ongelma Suomessa tällä kertaa.

T. Ulkosuomalainen Keski-Euroopasta

Vierailija
27/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten ongelmat taas. 😂

Näyttää kansalaisilta puuttuvan todelliset ongelmat ja vaikeudet.

Vähän lisää elämänkokemusta, lisäksi oppien suvaitsevaisuuttaa ja kohteliaita tapoja, niin kyllä se siitä.

Vierailija
28/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Että tämmöinen ongelma Suomessa tällä kertaa.

T. Ulkosuomalainen Keski-Euroopasta

Suomessa on tarkkaa, että ei tule vahingossakaan tehneeksi mitään kenenkään toisen puolesta. 

Vierailija
29/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittee ainakin sieppaa, jos on räpylät niin täynnä tavaraa ettei pysty itse kapulaa laittamaan ja se edellä oleva untamo ei tajua sitä siihen heti pistää. Paitsi sitten kun lasken ostokset hihnalle, niin kyl se sit mulkoillen ja mielenosoituksellisesti siihen paukautetaan. :D

Muutenkin, eikö järki sano et se kapula tosiaan kertoo seuraavalle että "ostokseni olivat tässä, nyt on sinun vuorosi"?

Vierailija
30/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuka sen laittaa, kunhan joku pistää. Ärsyttää eniten kun ihmiset "jättää reippaan välin ni kapulaa ei tarvii", mutta kun se johtaa yleensä siihen että a) hihnalle ei mahdu muiden ostoksia, kun näitä "välittäjiä" on useampi b) jos joku ostos jää jumiin tai hihna muuten vaan siinä pyörii niin ne ostokset on kiinni toisissaan, välistä viis. Selkeintä on käyttää kapulaa

T. Kassa

Kyllä ne siihen mahtuu, vai tykkäätkö, jos kaadan kärryllisen kamaa siihen hihnalle läjään?

Paras laittaa ne ostokset siististi ja viivakoodi lukijaan päin. Kassa tykkää tästä ja vetely toimii vikkelästi.

Ainakin näin ovat kommentoineet tytöt täällä meilläpäin.

Vierailija
31/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se laittaa, joka on tavaransa hihnalle jo nostanut. Kapula on ilmoitus seuraavalle, että hän voi alkaa lastata omia ostoksiaan hihnalle.

Mikä tässä on niin helvetin vaikeaa?

Kuka jaksaa seurata takana tulevia? En minä ainakaan, kapula laitetaan silloin kun itse tullaan kassalle toisen perään niin ennen kun aletaan latomaan omia ostoksiaan hihnalle. Eihän siinä perässä edes usein ole ketään silloin kun ostokset siihen laittaa, ja miksi tosiaan kukaan alkaisi seurata mennessään pakkaamaan, maksamaan jne, että no tuleeko siihen nyt toista perään ja pitääkö käydä sille kapula lyömässä. :D En todellakaan, oletan että jokainen osaa itse huolehtia kapulan ennen omia ostoksiaan. 

Vierailija
32/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa maailma taas vaikee :/

En välitä vaikka laroisin molemmat kapulat.

Vierailija
33/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vihanen mamma paiskas hemapat mun ostosten päälle, kun en ollut laittanut kapulaa. Oisin kyllä laittanut jos niitä ois ollut vapaana :D

Vierailija
34/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen asiakas laittaa. Oli lapsellista tai ei, niin minä en sitä kapulaa laita muualle kuin omien ostosteni taakse.

Jos kassoja häiritsee se, että loppujen lopuksi kukaan ei laita kapulaa, niin voisivat sitten antaa selkeät ohjeet sen käytölle.

Voi hyvää päivää, ei ole kassojen asia kertoa aikuisille ihmisille että miten käyttäytyä kaupoissa :D

Vierailija
35/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edellinen asiakas ei laita kapulaa, minä lastaan tavarani kiinni hänen ostoksiinsa. Aina on kapula ilmestynyt siihen mihin se kuuluu ja sen toimesta kenen se kuuluu siihen asettaa.

Olisipa mielenkiintoista olla sinun edelläsi kassajonossa. Minä en nimittäin todellakaan seuraile että laittaako perässä tuleva kapulaa tai tuleeko perässäni ihmistä edes, enkä laita kapulaa kun omien ostosteni eteen, voisi tulla mielenkiintoinen tilanne. :D

Vierailija
36/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tästäkö se joidenkin riehuminen välillä kassajonoissa johtuukin! En ole tajunnut että jotkut oikeasti ajattelevat että se on "jonkun tehtävä" laittaa jossakin välissä tmv.

Laitan kapulan toki itse tullessani jos edellämenevä ei ole sitä valmiiksi laittanut, mutta enpä ole koskaan ajatellut että laittaisin sen myös omien ostosteni taakse! Heh, olen vain hieman ihmetellyt jos joku on latonut ostokset kiinni omiini että onko jotenkin vajaa tai muissa maailmoissa kun ei ole hoksannut ottaa sitä kapulaa siitä väliin, mutta sekö johtuukin siis siitä että joku tosiaan ajattelee "opettavansa minut tavoille" olemalla laittamatta sitä ja sekoittamalla ostokset tahallaan??

Kassallehan se lisätyötä tuo, aika naurettavaa ja lapsellista ajattelua... 

Vierailija
37/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladon tavarat ja laitan kapulan jos takana on joku. Jos ei ole, niin silloin en laita. Jos siihen joku sitten tulee niin hän laittaa kapulan. Yleensä ei tarvitse koska ostokseni ovat jo pitkälti kassatyöntekijän ulottuvilla, joten seuraava voi alkaa huoletta latomaan rojujaan hihnan toiseen päähän. Näin on tehty Savossa aina ja tullaan tekemään. Ikinä ei ole kukaan tullut urputtamaan.

Vierailija
38/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä kiistellä jostain ostosten väliin laitettavasta kapulasta, kun sen laittamiseen menee max. 3 sekuntia. Ihan se ja sama kuka sen laittaa.

Vierailija
39/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kapula laitetaan omien ostoksien jälkeen syystä että: siinä on yleensä yksi pakkaamassa kassejaan, yksi maksamassa ja yksi odottaa tavaroineen liukuhihnan kohdalla, jos kapulaa ei ole, joudut aina sanomaan sille odottajalle "väistätkö" ja kurottelemaan kapulaa hänen ostoksiensa takaa. Jos olen näin joutunut tekemään niin aina minulle on pahoiteltu ettei kapulaa ole muistettu laittaa.

Vierailija
40/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua selitellä ni omien ostoksien taakse laitetaan kapula. 

Tai sitten selittelet.