Vierailija

Vaikka toinen osapuoli haluaisi kovasti naimisiin. Lapsi kuitenkin on ok. Eikö tuo yhteinen lapsi kuitenkin ole sitovampi? Miksei sen jälkeen voisi tehdä tuota pienempää sitoumusta, jos se on toiselle kovin tärkeää? Olen huomannut tämän olevan yleistä erityisesti tietynlaisilla miehillä.

Sivut

Kommentit (104)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minäkään en yhtään ymmärrä sitä logiikkaa, että naimisiinmeno olisi jotenkin suurempi asia kuin yhteisen lapsen tekeminen. Miehestä, jonka kanssa menet naimisiin pääset helposti eroon. Lapsen isästä et koskaan pääse eroon lopullisesti.

Minun mieheni teki näin eksänsä kanssa. Teki kaksi lasta, mutta sanoi, ettei koskaan halunnut tämän kanssa naimisiin. Minua kosi jo vuoden jälkeen. Olemme siis naimisissa, vaikka olemme jo vanhoja eikä yhteisiä lapsia tule.

Olen yrittänyt selvittää mieheni logiikkaa, mutta hän ei osaa. Selittäisikö joku?

Vierailija

Ainakin miehille naimisiinmeno on typerää. Tosi huono diili. Ei tuota mitään, mutta tuo valtavasti vaatimuksia. Jos siis unohdetaan kirkot ja rakkaudet ja puhutaan vaan juridiikasta. Kenenkään miehen ei pitäisi mennä naimisiin. Ever. Se on tosi huono diili.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minäkään en yhtään ymmärrä sitä logiikkaa, että naimisiinmeno olisi jotenkin suurempi asia kuin yhteisen lapsen tekeminen. Miehestä, jonka kanssa menet naimisiin pääset helposti eroon. Lapsen isästä et koskaan pääse eroon lopullisesti.

Minun mieheni teki näin eksänsä kanssa. Teki kaksi lasta, mutta sanoi, ettei koskaan halunnut tämän kanssa naimisiin. Minua kosi jo vuoden jälkeen. Olemme siis naimisissa, vaikka olemme jo vanhoja eikä yhteisiä lapsia tule.

Olen yrittänyt selvittää mieheni logiikkaa, mutta hän ei osaa. Selittäisikö joku?

Sitominen. Ei pysty sitomaan sinua enää lapsilla, niin sitten menemällä naimisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ne tietynlaiset miehet on?

Minäkin olen havainnut tämän tietyn miestyypin! Dominoiva. Naista pidetään ikäänkuin "löyhässä hirressä". Saatetaan asua jopa 10-15v. yhdessä, jopa tehdä lapsi/lapsia. Kun nainen viimein (usein tämä nainen on sellainen alistuva hissukka, tiedätte kyllä tämän säälittävän naistyypin) saa miehestä irti syyn tälle, mies toteaa huolettomasti että hän aikoo mennä vain kerran elämässään naimisiin, sen oikean kanssa. Ja selvää on ettei nykyinen asuinkumppani sitä ole :D

Yleensä tästä "shokkipaljastuksesta" seuraa ero, mies löytää nuoremman ja kohta hääkellot soivat.

Montakohan tällaista naista on avautunut aikojen saatossa AV:lle? Aika monta! :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ainakin miehille naimisiinmeno on typerää. Tosi huono diili. Ei tuota mitään, mutta tuo valtavasti vaatimuksia. Jos siis unohdetaan kirkot ja rakkaudet ja puhutaan vaan juridiikasta. Kenenkään miehen ei pitäisi mennä naimisiin. Ever. Se on tosi huono diili.

Ja jos ei ole kyse juridiikasta, niin voihan sitä vannoa valan ilman maistraattia. Keskenään. Vannon kautta kiven ja kannon.... Ja sitten laitetaan joku merkki .

Vierailija

Nehän on kaksi aivan eri asiaa. Miksi pitäisi sopia mitään taloudellisia lakisopimuksia, jos ei siitä ole mitään hyötyä tai se ei vaikuta yhteiselämään mitenkään? Ei sillä ole lapsen tai sitovuuden kanssa mitään tekemistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ne tietynlaiset miehet on?

Minäkin olen havainnut tämän tietyn miestyypin! Dominoiva. Naista pidetään ikäänkuin "löyhässä hirressä". Saatetaan asua jopa 10-15v. yhdessä, jopa tehdä lapsi/lapsia. Kun nainen viimein (usein tämä nainen on sellainen alistuva hissukka, tiedätte kyllä tämän säälittävän naistyypin) saa miehestä irti syyn tälle, mies toteaa huolettomasti että hän aikoo mennä vain kerran elämässään naimisiin, sen oikean kanssa. Ja selvää on ettei nykyinen asuinkumppani sitä ole :D

Yleensä tästä "shokkipaljastuksesta" seuraa ero, mies löytää nuoremman ja kohta hääkellot soivat.

Montakohan tällaista naista on avautunut aikojen saatossa AV:lle? Aika monta! :D

Siis naimaton nainen on "löyhässä hirressä" ? Onneton parka joka ei saa edes miestä ? Mies joka ei halua mennä naimisiin on lurjus, koska voisi tehdä siten naisen arvokkaaksi ja onnelliseksi ?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät naimisiin menoa niin välttämättömänä?

Puhuin tapauksesta, joissa parisuhteen toinen osapuoli pitää naimisiinmenoa tärkeänä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nehän on kaksi aivan eri asiaa. Miksi pitäisi sopia mitään taloudellisia lakisopimuksia, jos ei siitä ole mitään hyötyä tai se ei vaikuta yhteiselämään mitenkään? Ei sillä ole lapsen tai sitovuuden kanssa mitään tekemistä.

Itse ainakin pidän sekä yhteisiä lapsia että naimisiinmenoa sitoumuksina. Naimisiinmenon myötä tulee juridisia oikeuksia ja velvollisuuksia.

Ap

Vierailija

Jaa. Meillä on kaksi lasta ja yhteinen talo enkä halua naimisiin, koska siinä en näe siinä mitään järkeä tai iloa kenellekään. Perimisasiat voi hoitaa testamentillakin. Olen siis nainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi tarttis mennä naimisiin?

Tätä minäkin ihmettelen. Ottaen huomioon että puolet avioliitoista päättyy eroon niin ei sitä vissiin kovin sitoutuneita olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi tarttis mennä naimisiin?

Tässä ketjussa tarkoitukseni oli lähinnä kysyä, että miksi ei? Jos se olisi rakkaallesi tärkeää ja olet kuitenkin sitoutunut häneen niinkin suurella tavalla kuin yhteisellä lapsella.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne hyödyt tulee näkyviin siinä vaiheessa, kun liitto päättyy toisen kuolemaan. Eihän sille kuolleelle ole enää mitään väliä, mutta minä ainakaan en halua puolisolle mitään ylimääräistä huolta tai asioiden hoitamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa. Meillä on kaksi lasta ja yhteinen talo enkä halua naimisiin, koska siinä en näe siinä mitään järkeä tai iloa kenellekään. Perimisasiat voi hoitaa testamentillakin. Olen siis nainen.

Teillä onkin eri asia, kun kumpikaan teistä ei halua naimisiin.

Ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat