Että semmoset mammuttimarkkinat ;-(
Ostin kahta "tarjoustuotetta". Molemmissa kassa yritti rahastaa normaalihintaa. Tappioni olisi ollut 30 eur.
Kassa kyseli sitten ivallisesti että "pitäskös näissä olla jotain muuta".
Ison liikkeen kauppias tekee päivässä kymppitonnien näillä narutuksilla tilin.
Masentavinta oli että vaikka minä sainkin oikean hinnan, mihinkään toimenpiteisiin virheen korjaamiseksi kassajärjestelmässä ei ryhdytty, vaan rahastus jatkui.
Kommentit (200)
Niin että ottakaa ne kuitit ja tarkastakaa ne hyvät ihmiset! Loppuu se kusetus.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on vuoden sisällä käynyt tosi monta kertaa cittarissa niin että kassa onkin ottanut normaalihinnan eikä sitä tarjoushintaa! Nykyään oon supertarkkana jos sieltä jotain käyn ostamassa. Alennukset on meinannut jäädä saamatta ostaessani mm. My little pony hahmoja, vauvan vaatteita, naisten vaatteita ja iittalan astioita. Alkaa kieltämättä olla jo huijauksen makua kun noin usein on cittari mokannut. Ja monihan ei edes huomaa että alennus jää saamatta jos ostaa paljon kerralla.
Eli alennus on kuitenkin lopulta kassalla tullut, kun olet ollut "supertarkkana"? Itse aikoinaan cittarissa kassalla työskennelleenä muistan nämä tapaukset. Cittarissa plussatarjouksessa olevista tuotteista alennuksen saa vain plussakortilla, ja alennukset näkyvät vasta kuitin lopussa, joten kassalla tuotteita piipatessa asiakkaaseen päin olevalla näytöllä näkyy tuotteen normaalihinta. Asiakas sitten kyttää tätä näyttöä, ja kun tuotteen x hinta näytöllä onkin 12 € eikä sen 10 €, alkaa hirveä huuto, että "12 EUROA?!! SE OLI ALENNUKSESSA, MINUA EI HUIJATA!!!". Siinä sitten yritän selittää, että kun se alennus tulee plussakortilla, niin jos vedätte sen plussakortin niin saatte kyllä alennuksen...
Olen myös itse lopettanut käytännössä kokonaan k-ketjun kauppojen käyttämisen. Syitä on kaksi. Toinen on väärät hinnat kassalla ja harhaanjohtavat alennuskyltit. Toinen syy on se, että "alennushinnat" ovat prismojen ja lidlien normaali hintoja.
Mitä tulee s-ryhmän jäsenhintaan 100 e voin sanoa, että olen maksanut melkeen 1500 e näitä jäsenmaksuja. Tähän mennessä on tullut vuosittain yli 200 euroa palautuksina takaisin, eli nettotuotto on yli 10 %. Maksamani rahat saan halutessani heti takaisin..
Klaukkalan CM. Siirtyi meidän 6 hengen herkuttelijoiden/ terveystietoisten kalliit ostokset Klaukkalan Lidliin. Usein jotain virheitä. Viimeinen niitti oli kun olin ostanut 8 laputettua granaattiomena skyrriä. Ne oli homeessa-sinisiä karvaisia pilkkuja- asiakaspalvelu tokaisi: tämähän oli alennettu ja nämä ovat granaattiomenan siemeniä. Heitti rahat kun koiralle. Heippa cm. Ei ole tullut ikävä!!!
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut, Cittareissa on eniten kuiteista "unohtuvia" tarjoushintoja ja hitaimmat kassat.
K-Supermarketissa olen myös törmännyt useita kertoja feikkitarjouksiin, jossa hyllyn reunasta löytyy tarjouslapun alta tuotteen normaali hintalappu täysin samalla hinnalla. Eli mitään alennettua hintaa ei ole, tarjouslappua käyttämällä yritetään vain luoda se mielikuva.
Onko kyseessä tarjouslappu, vai sellainen "aina halvempi hinta"-lappu? Osa tuotteista ei ole tarjouksessa, vaan niitä mainostetaan tuollaisella tarjouslapun kaltaisella plakaatilla, siksi hinta on siinä sama kuin pienemmällä hyllyn reunassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiasta poiketen huvitti suunnattomasti Citymarketin pingviinituuttipaketti tarjoukset. Aiemmin kesällä oli 2pkt 5e ja nyt vastikään 3pkt 10e. Niitä sitten ihmiset hamstras 😂.
Toinen hauska on nämä K-kauppojen 3 pkt kahvia 10 eurolla tarjoukset (eli hinnaksi tulee 3,33e/pkt). Niitä ihmiset hamstraa ja S-ryhmällä niiden normaali hinta on 2,99-3,29 e/pkt. :'D
se pakettitarjous on kyllä 4 pakettia cittarissa:)
On saattanut ollakin, mutta K-Supermarketeissa(+CM) oli eräässä vaiheessa koko ajan näitä 3pkt/10€ tarjouksia. Todennäköisesti nämä eivät jossain vaiheessa enää menneet kaupaksi kun ihmiset tajusivat että kahvitarjoukset ovat huonompia kuin S-ryhmän normaalihinta. Ei ne muuten K-ryhmässä olisi laittanut nyt vihdoin järkevän tarjouksen eli 5pkt/10€ tarjous cittariin :D Oli kyllä kerrankin sellainen tarjous että meidänkin perhe saatiin lähtemään kerran vuodessa cittariin.
Just huomasin kotona, kun Prisman kuittia tarkistin, että pakastemansikoista (2,49 e) oli veloitettu tuplahinta (4,98 e) vaikka ihan yhden pussukan ostin.
Että osaa ne S-ryhmässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne Keskon kauppiaat ihan syyttä ajele Audeilla...
Johtuisikos vaikka siitä, että Audin ja Vokkarin maahantuoja on Kesko. Ei oikein käy, että Cittarib kauppias ajaa bemarilla, on suosittava omiaan.
Tänään käytiin mammuttimarkkinoilla ja ei ollut Arlan 1kg kermajuusto 2,89, hyllyssä normihinta (jotain vitosen) vaikka ihan ulko-ovilla kyseinen tarjouslehtinen toisin väitti. Ja olisin ostanut 5pkt/10e Kulta katriinaa, mutta luomua (tarjouslehden kuvassa muiden ohella, eikä erikseen poissuljettu tekstilläkään) ei TIETENKÄÄN löytynyt hyllystä (pieni yhden kasvon hyllypaikka oli tyhjä, sen sijaan alla oli valtavasti tavallista Katriinaa..). Jotenkin niin arvas. Muut tarjoukset tuli ihan ok:sti.
K-ryhmän kaupoissa tarkistan kuitin AINA, koska usein on hintavirheitä. S-ryhmässä ei juurikaan eikä ollenkaan ole tullut vastaan omassa vakkari S-marketissa. Ehkä k-ryhmässä on niin vaihtuvat tarjoukset että se on osastojen vastaaville liikaa...
Itse olen työskennellyt Citymarketin kassalla ja voin kertoa, että kassaa vituttaa aivan yhtä lailla kuin asiakasta se hintavirhe!! Pitää soitella osastolle ja saada oikea tyyppi langanpäähän ennenkuin kassa voi syöttää kassakoneeseen oikean hinnan tyyliin "jalkineet 25,90e" koska kassahenkilö ei itse voi laittaa sitä "Halti juoksukengät 25,90e" EAN-koodilla kun sieltä tulee väärä hinta. Osastojen vastaavat hoitaa sen että enarilla tulee oikea hinta ja sama hinta löytyy myös hyllystä. Ja kassa saa paskamyrskyn tästä niskaansa. Pyydänkin, että voisitteko sen kassalla räyhäämisen sijasta antaa palautetta suoraan netin kautta kyseiselle kaupalle ja tuotteille, silloin se menee tehokkaammin tavaratalonjohtajalle/kauppiaalle perille, muuten se jää vain kassaparan henkiseksi taakaksi.
Nykyään on pakko itse olla tarkkana. Näitä kusetuksia sattuu melkein päivittäin.
Käytiin eilen mammuttimarkkinoilla Länsikeskuksen Cittarissa. Ostettiin tavaroita. Kauppakuittia lukiessani huomasin, että yksikään tuote ei ollut ollut alennuksessa, eli meitä eivät kiinnostaneet ne tuotteet, jotka Kesko oli alentanut markkinoilleen. Muutamia kiinnostuksen kohteita oli, mutta kun niitä olisi ollut ostettava paljon (esim. kolme Aino-jäätelöpakettia kympillä; minä olisin ostanut kaksi viitosella tms.), niin hyllyyn jäivät. Eniten harmittaa se, että Dolce Gusto -kahvikapseleita ei saanut kaksi pakettia kympillä, niin kuin kevään mammuteilla. Toive onkin, että Hullut Päivät sentään muistaa meitä DG-koneen omistajia.
Minulta otettiin 2 euroa liian vähän, koska kassajärjestelmässä oli MM:n tarjousjuuston hinta väärin. Huomasin virheen vasta kotimatkalla.
Muistattehan katsoa aina kuitin lopusta ettei tarjoukset vaan näy siellä + että on plussakortti luettu. Plussa-alennukset ei muuten tuu.
Mä kävin sunnuntaiaamupäivällä Rauman Cittarissa ostoksilla, ja useat mammuttimarkkinatuotteet olivat jo loppu. Hivenen harmitti! Aino-jäätelöitä lähdettiin oikeastaan ostamaan, mutta ostoslistalla olleet naudan jauheliha ja Ingmanin nougatjäätelökin olivat loppu (eivät siis MM-tarjouksia). Todella ärsyttävää lähteä vielä toiseen kauppaan... Lisäksi kassoilla oli ihan alimiehitys, kauppias halusi varmaan säästää sunnuntailisistä.
Joo'o. Taas muistui mieleen, miksi en kyseistä kauppaa paljoa käytä. Suosinpa muita kauppaketjuja taas tulevaisuudessa.
10 pussia makaronia yhdellä eurolla! Jes!
Minä en tiennyt, että isomman kaupan kassa EI voi itse korjata hintaa kassajärjestelmään 😅 Olin itse pienemmässä kioskissa/kaupassa puoli vuotta töissä ja siellä tuotteiden hinnat korjattiin ihan itse kassaaan. Oli sellainen kosketusnäytöllinen kassa. Myös tarjoukset ja kampanjat lisättiin itse.
En kyllä ikinä ole kassalle huomauttanut väärästä hinnasta, vaan olen mennyt infoon, jos joku virhe on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä teit valituksen tuosta kassahenkilöstä eteenpäin?!
Miksi kassahenkilöstä? Kun eihän se kassa varsinaisesti rahasta tai ota liikaa tuotteesta, kun hinta tulee viivakoodista, joka piipataan koneelle. Vika on silloin jossain muualla, jos hinta on eri kuin lapussa. Ja välttämättä asialle ei juuri sillä hetkellä voi tehdä mitään, eli siis muuttaa siinä koneella hintaa oikeaksi. Vaan hinnanmuutos pitää tehdä ihan tietokoneella järjestelmiin. Ja ainakin minun käsittääkseni cittareissa virheelliset jutut korjataan infotiskin kautta?
Ja aloitukseen...mistä päättelit että kysyminen oli ivallista? Ettei hän vain ihan kysynyt, että mikä sen hinnan pitäisi olla, koska ei tiennyt sitä itsekään. Koska ette kai te taukit luule, että työntekijä muistaa kaikki ison kaupan tuhannet eri hinnat ulkoa 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, 80€ on se summa mikä maksetaan kerran eli ns. kortin hinta. Sen jälkeen kun sinulle on kertynyt bonuksia tuon 80€ verran, saat kyllä bonusta joka ostosta.
No ei meidän alueella saa :)
Mikä alue?
Pohjois-Pohjanmaa, Jokilaaksot.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kahta "tarjoustuotetta". Molemmissa kassa yritti rahastaa normaalihintaa. Tappioni olisi ollut 30 eur.
Kassa kyseli sitten ivallisesti että "pitäskös näissä olla jotain muuta".
Mammuttimarkkinoiden kassamyyjä ei voi tietää ja muistaa ulkoa tuotteiden hintoja. Isossa tavaratalossa on kymmeniä tuhansia tuotteita. Tuotteiden hinnat laitetaan kassajärjestelmään kyseisellä osastolla ja osaston myyjät ovat vastuussa hintojen oikeellisuudesta. Mammuttimarkkinoiden kampanjat tulevat Keskolta. Kassa ei siis "rahasta normaalihintaa tarjoustuotteesta", vaan hinta on se, mikä on kaupan kassajärjestelmään päivitetty!
Kassa ei voi mitään, jos elintarvikeosastolla on päiväysvanha tuote hyllyssä. Antakaa palautteenne kyseiselle osastolle ja ruokakauppiaalle ja valittakaa asiasta heille. Jos kassalle on pitkät jonot, ei sekään ole kassan vika. Henkilökuntaa on varattu työvuoroon alun perin liian vähän tai sairastuneelle kassamyyjälle ei ole joko haettu tai saatu sijaista. Ottakaa jonotuksesta yhteyttä tavaratalojohtajaan, myymäläpäällikköön, asiakaspalvelupäällikköön ja kauppiaaseen. He rekrytoivat henkilökunnan.
Kassa ei ole syypää, jos asiakas olisi noussut aamulla väärällä jalalla vuoteesta. Asiakkaan kannattaisi välillä katsoa peiliin! Jostain kumman syystä (?) asiakkaat vyöryttävät kassamyyjien syyksi kaikki negatiiviset asiat, joita kaupassa tapahtuu!
Äkkiseltään veikkaan, että sun elämä on muutenkin keskivertoihmisen eloa vaikeampaa. Tai sitten mä olen jotenkin erityisen nokkela.