Että semmoset mammuttimarkkinat ;-(
Ostin kahta "tarjoustuotetta". Molemmissa kassa yritti rahastaa normaalihintaa. Tappioni olisi ollut 30 eur.
Kassa kyseli sitten ivallisesti että "pitäskös näissä olla jotain muuta".
Ison liikkeen kauppias tekee päivässä kymppitonnien näillä narutuksilla tilin.
Masentavinta oli että vaikka minä sainkin oikean hinnan, mihinkään toimenpiteisiin virheen korjaamiseksi kassajärjestelmässä ei ryhdytty, vaan rahastus jatkui.
Kommentit (200)
aina käydään cittarissa eikä koskaan oo ollu väärää hintaa tarjoustuotteissa maksettaessa.
Joo, tosi usein on asiakkaat ei lue mitä hintalapussa lukee, katsoo vaan lähimmän tuotteen.
Esim. Tarjouksessa joku Loreal False Lash Effect tms. ripsiväri ja asiakas kiikuttaa kassalle Lorealin Miss Manga ripsivärin.
Osastolainen kävi asiakkaan kanssa katsomassa ihan sen hintalapun jossa luki juurikin se false lash effect. Miss manga sattui nyt vaan olemaan samalla kohtaa, koska noissa telineissä ne ripsivärit on yleensä ihan vierivieressä ku tilaa ei oo paljoakaan.
Asiakas oli viä kaiken lisäksi vihainen eikä oikea tuote sitten kelvannutkaan. ._.
Ymmärrän kyllä, että esim ripsareita on miljoonia erilaisia, joten vaikeeta löytää just se oikee. Mutta paljo auttaa ku vaan lukee mitä siinä lapus sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, 80€ on se summa mikä maksetaan kerran eli ns. kortin hinta. Sen jälkeen kun sinulle on kertynyt bonuksia tuon 80€ verran, saat kyllä bonusta joka ostosta.
No ei meidän alueella saa :)
Mikä alue?
Minä kävin tänään Nokian sittarissa, kaikki ostamani tarjoustuotteet laskutettiin aivan oikein, kuten myös normaalihintaisetkin tuotteet. Bonuksena vielä kassalla ihana ja kohtelias, hymyilevä ja kaikille asiakkaille hyviä viikonloppuja toivotteleva miesmyyjä :-). Pistänyt tämän pojun aiemminkin merkille positiivisessa mielessä, vaikkei kyseinen sittari mun kantakauppa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lidlin Nutella on normaalisti kalliimpaa kuin Cittarissa. selvästikin vielä. Ei ole reilua vertailla tarjous tuotetta normihintaiseen tuotteeseen. Itse en käy juuri koskaan Lidlissä koska sieltä ei saa laadukkaita tuotteita: Ei lihaa, kalaa, vihanneksi, hedelmiä. Pelkkiä pakasteita tai kakkosluokan jämävihanneksia. Esillepanokin on luotaantyöntävä.
Juuri näin!Viimeksi kun kävin -2 banaania myynnissä,tomaatit melkein loppu,vihannekset nahistuneita.Ja se valikoima! Ei se muutamia kymmentä senttiä halvempi hinta korvaa sitä että pitää käydä myös toisessa kaupassa.
Ot, vielä Lidlistä: epäsiisteys, poikkeuksetta aina pitkät kassajonot, ja ne iänikuiset, aamusta iltaan raikuvat "kassalle tarvitaan henkilökuntaa"- kuulutukset saavat minut valitsemaan mieluummin vaikka citymarketin.
Ihan liian usein asiakkaat itse sotkee ne tarjousasettelut, ja sitten voivotellaan "kun en tiennyt oliko tämä tarjouksessa vai tuo".
Kyllä te tiedätte. Otatte ensin sitä peruskamaa mitä yleensä, mutta kun näette sen tarjouksen ohimennessänne niin se alkuperänen tavara jää kun rakilta p*ska siihen tarjousesillepanoon "kun en mä otakkaa sitä".
Kait muistit käyttää sinkkukoria?
M43 kirjoitti:
Tähän "väärä hinta kassalla" -tapaukseen on helppo ratkaisu ja avain on kassatyöntekijän käsissä. Painakaa sitä "esimiestä pyydetään kassalle" -nappia joka kerta kun koneelta tulee väärä hinta ja antakaa asiakkaan haukkua se esimies. Joko rupeaisi hinnat oikenemaan?
Keskon myymälöissä en ite ole koskaan tuohon nappiin törmännyt, mutta kuvittelisin että paikalle tulisi kassavastaava eikä osastonvastaava. Kassavastaava ei hoida tuotteiden laittamisesta koneelle tai tarjouksista ainakaan meidän myymälässämme vaan tehtävä kuuluu eri osastoille. Joten tossa tilanteessa kassavastaavan haukkuminen olisi turhaa ja tökeröä. Kassojen pitää soittaa suoraan osastoille saadakseen oikean hinnan.
Joku sanoi että tuntee olonsa varkaaksi, kun tarjous/hinta tarkastetaan ennen kuin hyvitetään asiakkaalle. Totta kai se pitää tarkastaa! Siinä tulisi kyllä vedettyä monta kertaa nenästä, jos ei tarkisteta eikä myöskään hinnat korjaannu koneelle lainkaan. On helppoa soittaa osastolle, tiedustella hintaa ja pyytää korjaamaan JOS on väärä hinta eikä esim väärä tuote.
Käyn CM, Prismassa ja Lidlissä.
Ja CM on näistä pahin - jatkuvasti virheitä, muissa kaupoissa ei juuri koskaan.
CM:ssa saa usein ravata neuvonnan kautta pois, kun hinnat ovat väärin - ja juuri asiakkaan tappioksi! Kyllähän ne korjaavat ja palauttavat ylimääräisen veloituksen, kun näet vaivaa ja pyydät. Silti niiiiin ikävää tuollainen jatkuva "vahinko" hinnoittelussa. (Tahallista tuon pitää jo olla.)
Suomalaiset on vaan niin lampaita, että monikaan (missään muussakaan asiassa) ei anna minkäänlaista palautetta ja vaan kärsivät virheet hiljaa nahoissaan.
Ei koske minua, käyn vain lidlissä.
Minä olen huomannut saman cittarissa, missä käyn (pk-seudun cm). Jatkuvasti hintavirheitä. Ruokia en jaksa yleensä edes tarkistaa, mutta virheet olleet käyttötavarapuolen tuotteissa.
Mammuttitarjoukset menivät kyllä oikein :)
Vierailija kirjoitti:
Käyn CM, Prismassa ja Lidlissä.
Ja CM on näistä pahin - jatkuvasti virheitä, muissa kaupoissa ei juuri koskaan.
CM:ssa saa usein ravata neuvonnan kautta pois, kun hinnat ovat väärin - ja juuri asiakkaan tappioksi! Kyllähän ne korjaavat ja palauttavat ylimääräisen veloituksen, kun näet vaivaa ja pyydät. Silti niiiiin ikävää tuollainen jatkuva "vahinko" hinnoittelussa. (Tahallista tuon pitää jo olla.)
Suomalaiset on vaan niin lampaita, että monikaan (missään muussakaan asiassa) ei anna minkäänlaista palautetta ja vaan kärsivät virheet hiljaa nahoissaan.
Tämä. Itse kuulin noihin, jotka eivät jaksa/halua antaa palautetta, siitä on kohtuuton vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Ihan liian usein asiakkaat itse sotkee ne tarjousasettelut, ja sitten voivotellaan "kun en tiennyt oliko tämä tarjouksessa vai tuo".
Kyllä te tiedätte. Otatte ensin sitä peruskamaa mitä yleensä, mutta kun näette sen tarjouksen ohimennessänne niin se alkuperänen tavara jää kun rakilta p*ska siihen tarjousesillepanoon "kun en mä otakkaa sitä".
En ole lukenut koko ketjua, mutta tämä pisti silmään ja tähän vastaan:
Kyllä Cittareissa harrastetaan ihan tarkoituksella tuota harhaanjohtavaa tarjollepanoa. Esimerkkejä elävästä elämästä vuosien varrelta:
Dvd-elokuvaboksit ovat tarjouksessa, kyltti laarin päällä. Ongelmana se, että vain osa laariin ladotuista bokseista on tarjoustuotteita, ja asiakkaan tehtävä on tuotteen tunnuskoodin avulla sihrustaa, onko boksi tarjouksessa vai normaalihinnalla (jota ei ole missään näkyvillä). Ja ne normaalihintaiset tuotteet ovat ihan tarkoituksella siinä laarissa, koska kyse ei ole jostain yksittäisestä boksista vaan ihan isoista määristä.
Tietyn merkin konetiskitabletit ovat tarjouksessa. Kyltti laarin kyljessä, laarissa saman merkin useita erilaisia variaatioita, joista asiakkaan pitää itse tuotekoodien kanssa yrittää selvittää, mitkä ovat tarjouksessa, mitkä eivät.
Ota kolme, maksa kaksi -tarjous suihkusaippuoista. Laarissa taas sikin sokin erilaisia tuotteita, joista vain osaa tuo tarjous koskee. Tai vaihtoehtoisesti on otettava kolme tismalleen samanlaista tuotetta, vaikka tarjolle on laitettu erilaisia vaihtoehtoja eikä tästä rajoitteesta ole mitään mainintaa missään.
Joulun jälkeen kynttilät tarjouksessa. Paitsi että tarjous ei enää koske kaikkia kynttilöitä vaan vain osaa, joita ei seitsenpäinen erkkikään osaa erottaa normaalihintaisista, koska niitä ei ole mitenkään eroteltu tai merkitty.
Lisäksi sitten ne lukemattomat kerrat, kun tarjousta ei vain ole syötetty kassajärjestelmään saakka, ja huomaat maksaneesi täyden hinnan tarjoustuotteesta.
Joo, en juurikaan enää asioi Cittareissa, koska minulla on parempaakin tekemistä kuin säännöllisesti jonottaa oikomaan virheellisiä kassakuitteja.
Kertaakaan virhe ei muuten ole ollut asiakkaan eduksi, aina toisinpäin. Eikö olekin jännä juttu?
Saman olen huomannut, Cittareissa on eniten kuiteista "unohtuvia" tarjoushintoja ja hitaimmat kassat.
K-Supermarketissa olen myös törmännyt useita kertoja feikkitarjouksiin, jossa hyllyn reunasta löytyy tarjouslapun alta tuotteen normaali hintalappu täysin samalla hinnalla. Eli mitään alennettua hintaa ei ole, tarjouslappua käyttämällä yritetään vain luoda se mielikuva.
Vierailija kirjoitti:
Cittarin mammuttitarjous nutella 6€/prk. Sama maksaa lidlissä ~3,5€. Kummankohan kaupan valitsisin...hmmmm. Sama pätee muissa tuotteissa.
Tämä ei nyt pidä paikkaansa, Cittarin nutellapurkki oli paljon suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Cittareissa harrastetaan ihan tarkoituksella tuota harhaanjohtavaa tarjollepanoa. Esimerkkejä elävästä elämästä vuosien varrelta:
Dvd-elokuvaboksit ovat tarjouksessa, kyltti laarin päällä. Ongelmana se, että vain osa laariin ladotuista bokseista on tarjoustuotteita, ja asiakkaan tehtävä on tuotteen tunnuskoodin avulla sihrustaa, onko boksi tarjouksessa vai normaalihinnalla (jota ei ole missään näkyvillä). Ja ne normaalihintaiset tuotteet ovat ihan tarkoituksella siinä laarissa, koska kyse ei ole jostain yksittäisestä boksista vaan ihan isoista määristä.
Tietyn merkin konetiskitabletit ovat tarjouksessa. Kyltti laarin kyljessä, laarissa saman merkin useita erilaisia variaatioita, joista asiakkaan pitää itse tuotekoodien kanssa yrittää selvittää, mitkä ovat tarjouksessa, mitkä eivät.
Ota kolme, maksa kaksi -tarjous suihkusaippuoista. Laarissa taas sikin sokin erilaisia tuotteita, joista vain osaa tuo tarjous koskee. Tai vaihtoehtoisesti on otettava kolme tismalleen samanlaista tuotetta, vaikka tarjolle on laitettu erilaisia vaihtoehtoja eikä tästä rajoitteesta ole mitään mainintaa missään.
Joulun jälkeen kynttilät tarjouksessa. Paitsi että tarjous ei enää koske kaikkia kynttilöitä vaan vain osaa, joita ei seitsenpäinen erkkikään osaa erottaa normaalihintaisista, koska niitä ei ole mitenkään eroteltu tai merkitty.
Lisäksi sitten ne lukemattomat kerrat, kun tarjousta ei vain ole syötetty kassajärjestelmään saakka, ja huomaat maksaneesi täyden hinnan tarjoustuotteesta.
Joo, en juurikaan enää asioi Cittareissa, koska minulla on parempaakin tekemistä kuin säännöllisesti jonottaa oikomaan virheellisiä kassakuitteja.
Kertaakaan virhe ei muuten ole ollut asiakkaan eduksi, aina toisinpäin. Eikö olekin jännä juttu?
Minuakin ärsyttää se, että tarjousständiin kerätään myös tuotteita, jotka eivät ole tarjouksessa. Hyllystä osaan kyllä katsoa tarjoustuotteen (ymmärrän, että hyllyssä on muitakin tuotteita), mutta jos on erikseen laitettu tarjouslaari, niin kyllä pitäisi voida luottaa, että siinä on vain niitä tarjoustuotteita. Kyse ei yleensä ole muiden asiakkaiden jättämistä tavaroista, koska sitä "väärää" tuotetta on yhtä paljon kuin oikeaakin, eli ihan tarkoitushakuiselta harhauttamiselta tuo tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kahta "tarjoustuotetta". Molemmissa kassa yritti rahastaa normaalihintaa. Tappioni olisi ollut 30 eur.
Kassa kyseli sitten ivallisesti että "pitäskös näissä olla jotain muuta".
Ison liikkeen kauppias tekee päivässä kymppitonnien näillä narutuksilla tilin.
Masentavinta oli että vaikka minä sainkin oikean hinnan, mihinkään toimenpiteisiin virheen korjaamiseksi kassajärjestelmässä ei ryhdytty, vaan rahastus jatkui.Ei se kassa niitä hintoja korjaa! Vaan laittaa viestiä eteenpäin!
Niin laittaa jos muistaa päivän lopuksi. Siihen mennessä on jo aika monta asiakasta huijattu "tarjouksilla". Olen huomannut, että K-ketjun kaupoissa tarjoustuotteet on hyvin usein unohdettu päivittää kassalle asti.
Kyllä me ilmoitetaan asiasta heti puhelimella kun sopiva väli tulee. Kukaan siis ei kukaan hyödy tästä, miksi on niin vaikea ymmärtää ettei kukaan työntekijä tahallaan kuseta asiakasta, vai kusettaja sinä että pomosi saisi muutaman euron enemmän rahaa ja silläkin uhalla että saat itse haukut?
Jos käyn perjantaina illalla kahdeksan jälkeen kaupassa ja kassa tarjoaa edelleen väärää hintaa tuotteesta, kun tarjoukset ovat tulleet voimaan jos torstaina aamulla, epäilen että joku muu on joutunut huijatuksi. Harvat asiakkaat katsovat kuitteja, kun tekevät isompia ostoksia.
Niin tuote on ollut tarjouksessa torstain ja perjantain sitä on myyty normaalihinnalla koska tarjouslappu on jäänyt VAHINGOSSA hyllyn reunaan.
Tämä ei kuitenkaan ole kauppiaan vika ja hän ei varmasti ole kehottanut näin tekemään vaan johtuu ainoastaan osastovastaavan huolimattomuudesta, ymmärrä nyt ettei kukaan tuollaista tahallaan tee!
Jos hyllynreunassa on tarjouslappu, tulee asiakkaan saada tuote siihen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukuisia, lukuisia kertoja huomannut saman. Kaksi kpl eurolla jotain tuotetta, sitten kuitissa normihinta molemmista jne. Olen itsekin kyllästynyt joka kerta kieppaamaan palvelutiskin kautta hakemaan hiluni, pienistä summistahan tässä on kyse, mutta pienistä puroista kasvaa suuri virta. Täyttä kusetusta Citymarketin meno.
Käyn paljon Cittarissa ja kyllä siellä yllättävän paljon on virheellisiä hintoja eli tarjouslappu ja kuitin hinta eivät täsmää. Pitäisi varmaan boikotoida, mutta en oikein tykkää Prismasta. Siksi Otan aina kuitin ja tarkista hinnan, vaikka olisi yhdestä tuotteesta kyse.
Viimeksi Ostin jäätelöä, jossa oli tuotteen yläpuolella tarjouslappu. Kassalla huomasin, että väärinhän se hinta oli ja marssin infoon. Sieltä soitettiin osastolle ja sanottiin, että koskee vain tietyn makuista tuotetta. Minut ohjattiin itse vaihtamaan tuote pakastealtaasta, mutta ei siellä ollut kuin vain yhtä makua. Jätin jäätelöt altaaseen ja palasin infoon. Sitten taas soitto osastolle, jolloin selvisi, että kyllä kyseinen maku pitäisi ollakin tarjouksessa. Uskomatonta pallottelua.
Komppaan. Lukekaa mitä niissä lapuissa lukee.
Tuotteita on niin paljon erilaisia joten ne joutuu väkisinkin olemaan lähekkäin hylllyssä. Tää auttaa tosiaan jo paljon.
Vinkkinä vois sanoa, jos tuotteiden nimet on epäselviä, katsokaa ean-koodin muutama viimeinen numero ja hintalapusta onko samat numerot.
Ja pakko mainita vielä, kun ootte kassalla ja jos epäilyttää onko jonkun tuotteen hinta oikein koneella, niin kysykää ennenkuin olette maksaneet. Helpompi siinä vaiheessa asia tarkistaa.
Kyllä meitä kassatyöntekijöitäkin ärsyttää hintavirheet. :/ silti yritetään parhaamme selvittää ne. Eli ihan rohkeesti vaan kysytte, mikä hinta koneelta tulee. :)
T. Cittarin kassa