Miten kostaisit miehesi 10-12 tunnin työpäivät?
Ja sen että olet vuosia joutunut olemaan lasten kanssa kotona ja olemaan tavallaan yh? rahan takia ei tarvitsisi miehen noin pitkiä päiviä tehdä mutta hän tykkää työstään.
Kommentit (51)
Joo sano... Minä saatan puurtaa 3 vuorokautta putkeen asiakkaan ongelmia ratkaisemassa ja jossakin kälysessä hotellissa siinä ohessa muutaman tunnin nukkuen...Leikkikäähän kiltisti, kun teillä toisenne on!😊
Koskahan minun mieheni kostaa 12-24h työpäiväni? 🤔
Numero 36 sanoi asiat hyvin. Niin ne on meidänkin perheessä. Neljä pientä lasta meillä on.ap
Rasvaisin pyllyni kunnolla ja odottaisin kotona pylly pystyssä, että mies tulee kotiin pitkän työpäivän päätteeksi.
Aika monissa perheissä selvitään vaikka toinen olisi matkatöissä toisella paikkakunnalla, monesti tuo on isä mutta nykyään useammin myös äiti. Itse toimin lähivanhempana useamman vuoden kun lapset olivat 3 ja 5, mies töissä toisessa kaupungissa, välillä pidempiä jaksoja kotoa käsin etänä mutta minä vastasin aika lailla arjesta. Ja kävin samaan aikaan vaativassa työssä jossa iltamenojakin jne. Siinä tuli väestöliiton ja MLLn hoitajat tutuiksi. Tuosta kuitenkin selvisi ihan OK kun ei itse stressannut, tunnelma kotona pysyi mukavana vaikka joskus asioita tehtiinkin hassusti toisin kuin normisti. Lapsilla oli ikävä isiä, tietenkin, mutta yhdessäolot oli mukavia eikä niitä kaikilla kotitöillä halunnut vain kuormittaa. Kun rahaa on voi ostaa sitä apua sellaiseen. Eniten rasittavuus tulee omien korvien välistä: kun on hyvä olo jaksaa eikä rasitu, kehnossa mielentilassa hengittäminenkin on liian raskasta. Jospa ap aloittaisi ongelmansa purkamisen parantamalla omaa oloaan. Ja kun sitä rahaa oli ei siihen tarvita miehen kotonaoloa vaan voi palkata hoitajan kun lähtee harrastamaan/virkistäytymään/terapiaan, millä vaan sen pään onnellisemmaksi saa. Kun oma olo on onnellisempi se mieskin voi paremmin viihtyä kotona kuin kostoa hautovan murjottajan luona.
> Numero 36 sanoi asiat hyvin.
Kiitos ap! Tsemppiä sinulle! Toivottavasti tilanteesi helpottaa pian tavalla tai toisella!
nro 36
Mene töihin, kun noin kovin harmittaa.
Isännän on hyvä vanhana surra menetettyä aikaa omien lasten kanssa. Lapset kyllä muistavat poissaolevan isän tekemiset ja tekemättä jättämiset. Niin siinä tuppaa käydä. Saat kostosi sitten, malta odottaa.
Minä itse teen 10-12 tuntista työpäivää. Ihan normaali päivä vie matka-aikoineen liki 10 h, ja usein tulee ylitöitä. Järkevä mieheni ymmärtää tilanteen, vaikka joskus huolestuu minu jaksamisestani. Mutta tässä työllisyystilanteessa ja työpaikkojen säästöjen aikna muuta vaihtoehtoa ei oikeasti ole.
Rupea itse tekemään 13 tunnin työpäiviä! Kosto on suloinen...
Ottaa aina päähän tuo ilmaisu "käytännössä yksinhuoltaja". Joo, on varmasti kurjaa kun toinen on niin paljon poissa, mutta kun puoliso kuitenkin tuo leivän pöytään, on läsnä päivän tai kaksi viikosta plus lomat ja joka päivä ehtii nopeasti käydä läpi omien lastensa päivän kuulumiset, tilanne ei todellakaan ole sama kuin oikeilla yksinhuoltajilla.