Mitä outoa/tökeröä/kummallista vieras on tehnyt teillä ollessaan?
Löysin samasta aiheesta vuosien takaisen ketjun, mutta se oli valitettavasti lukittu. Jatketaan tässä!
Itselläni ei ole tällaisia kokemuksia kuin yksi.
Mieheni kaveri oli meillä iltaa istumassa. Miehet istuivat olohuoneessa, ja minä laittauduin kylppärissä. Olin juuri asentamassa piilareita silmiini, kun ovi aukesi, tämä kaveri tuli sisään veti housut kinttuunsa, istui pöntölle muina miehinä ja ryhtyi vääntämään sitä itseään! Siinä mun vieressäni! Tuikkasin pöyristyneenä toisen piilarin nopeasti silmään ja häivyin.
Viipyi muuten melkein puoli tuntia istunnollaan. Sen verran tunsin kaveria että kehtasin sanoa suorat sanat.
Kertokaahan tekin!
Kommentit (471)
Tästä on jo aikaa. Pojan kaveri 6-luokkalainen kävi vessassa meillä kylässä ollessaan. Kun käveli pois vessasta, sontaa valui lahkeesta uudelle käytävän matolle. Äkkiä matto ulos ja mäntysuopa vaikuttamaan. Siinä sitten jouduin pyyhkimään ison pojan persuksen ja sai lainata kaverilta kalsarit ja kolitsihousut ja lähti kiltisti kotiin. Eipä käynyt enää kylässä sen jälkeen :D Ei ollut mikään kehitysvammainen, vaan ihan normaali kaveri!
Herranjestas, mitä juttuja! Hauskin ketju miesmuistiin! Suosikkini on kyllä tuo narkomaani-imurimies. 😂
Vierailija kirjoitti:
Eräs vieras toi joskus ison kulhollisen suklaamoussea ja sitten vei loput takaisin mennessään, kun kaikkea ei syöty. Harmitti, olisin halunnut syödä sitä koska silloin kun se oli vielä tarjolla, olin liian täynnä ottaakseni sitä.
Ex-poikaystäväni vei illanviettoon mukanaan sipsejä ja pähkinöitä ja pihinä miehenä otti tietenkin loput mukaansa. Melkein olisi ollut asiallisempaa olla viemättä mitään 😄
On kyllä hirveän tyylitöntä pihiyttä ottaa lähtiessään mukaansa tuomansa tuliaiset. Olen ollut vaikka jossain vappujuhlissa ja etukäteen tiedustellut juhlien järkkääjältä, että mitä toisin. Viini, joka ilman muuta menee yhteiseen käyttöön, nyt on selviö, mutta jotain muuta. Kysyn siksi, että sopii tarjottaviin. Yleensä vastaus on, että tuo vaikka joku juusto. Kysymättäkin tietää, että se ei tarkoita mitään valmiiksi viipaloitua edamia vaan jotain juhlavampaa. Kun kaikki tuovat jotakin, niin niitä usein jää, mutta ei niitä tuliaisia tosiaankaan oteta mukaan, kun lähdetään. Annettu mikä annettu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli uusien opiskelukaverien kanssa tyttöjen ilta. Jossain kohtaa iltaa yksi uusi tuttavuus tuli kysymään, olisiko lainaksi sidettä kun hänellä sattuivat kuukautiset yllättämään. Toki, neuvoin hänelle siteiden paikan ja illanvietto jatkui. Mutta kun hän tuli vessasta, hän ihan casuaalisti kohotti sidepakettiani, huikkasi kiitos! ja laittoi sen laukkuunsa. En ehtinyt edes tajuta mitä tapahtui, olin niin pökerryksissä etten tajunnut sanoakaan mitään. Eikä taatusti yrittänyt pölliä pakettia, kun oikein kiitti minua siitä ja odotti, että huomaan. Muut eivät tajunneet mitään. Oli vielä iso paketti suht hienoja siteitä, opiskelijana hieman kismitti.
Myöhemmin kuulin yhteiseltä opiskelukaveriltamme, että oli kylässä ollessaan pyytänyt voileipää. Tämä kaveri oli sanonut että ota vaan sieltä kaapista ja tehnyt jotain muuta samalla, niin vieras oli laittanut koko patongin reppuunsa, kun oli ensin syönyt siitä palan. Eikä siis taaskaan salaa. Muuten ihan normaali nuori nainen. En sitten tiedä, luuleeko tuon olevan yleinen tapa eikä kukaan saa hämmennykseltään mitään sanottua :D
Täydellinen rikos. Ihmiset menevät liian ymmälleen moisesta röyhkeydestä sanoakseen mitään ja joku sanookin jotain, niin voi aina pelastautua tilanteesta pahoittelemalla ja sanomalla, että heh heh tais tulla väärinkäsitys!
Toi "yliherkälle" lapselleen omat herkkueväät kahvipöytään. "Kun meidän "Maikki" ei oikein tunnu kestävän vehnää, kananmunaa, maitoa..." Tai no itsekään eivät olleet varmoja mitä tämä "Maikki" ei siedä. Ja mitään ei ollut vielä tietenkään testattu ja todettu. Olipa kiva selitellä omille lapsille vieraiden lähdettyä, miksi yksi sai erilaisia erityiskeksejä. Hyvin tunsivat lapseni jääneensä paitsi erikoisherkuista. :(
Vierailija kirjoitti:
Toi "yliherkälle" lapselleen omat herkkueväät kahvipöytään. "Kun meidän "Maikki" ei oikein tunnu kestävän vehnää, kananmunaa, maitoa..." Tai no itsekään eivät olleet varmoja mitä tämä "Maikki" ei siedä. Ja mitään ei ollut vielä tietenkään testattu ja todettu. Olipa kiva selitellä omille lapsille vieraiden lähdettyä, miksi yksi sai erilaisia erityiskeksejä. Hyvin tunsivat lapseni jääneensä paitsi erikoisherkuista. :(
Oikeasti?!? Kannattaisko parantaa omia tarjottavia, jos lapset tulevat tuollaisessa tilanteessa kateellisiksi? Tai muuttaa kasvatustapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti?!? Kannattaisko parantaa omia tarjottavia, jos lapset tulevat tuollaisessa tilanteessa kateellisiksi? Tai muuttaa kasvatustapaa?
Lapset on kyllä kasvatettu hyvin ja ymmärtämään sitä, että sairailla ihmisillä on toisinaan erivapauksia. Mutta kun kysyivät, onko "Maikki" sairas, vastasi tämän äiti, että ei ole. Eli mitään todellista syytä eriarvoiselle kohtelulle lapset eivät saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Äiti-ihminen kirjoitti:
Minä vain-75 kirjoitti:
Lapsuudestani muistuu mieleen sellainen tapaus, että oli minun syntymäpäiväni ja täytin 5v. Meille tuli eräs sukulaisperhe kylään ja he toivat minulle nuken lahjaksi. Kesken kaiken tuon perheen tyttö alkoi vaatimaan, että hänen on saatava se nukke omaksi. Hänen vanhempansa yrittivät selittää tytölle, että eihän se käy, koska se on minun nukkeni, että tyttö voi myöhemmin saada kaupasta itselleen sellaisen nuken ja että minä tulen surulliseksi, jos hän ottaa sen minulta pois. Myös minun vanhempani yrittivät saada tätä tyttöä uskomaan, että eihän lahjaa voi pois ottaa ja että voimme vaikka leikkiä sillä nukella yhdessä. Se ei sille tytölle sopinut, vaan hän jatkoi mankumista koko sen ajan, kun he olivat meillä. Muutenkin hän käyttäytyi todella huonosti, esim. rikkoi tavaroita, haukkui muita vieraita ja kävi vähän väliä omin luvin ottamassa tarjolla olevia herkkuja niin että lopulta hänet piti viedä vessaan oksentamaan. Sitten kun tämä perhe lopulta lähti kello kymmenen aikoihin illalla, niin se tyttö sai kovan itkukohtauksen, koska hän tahtoi sen nuken itselleen ja hänen vanhempansa antoivat periksi niin että hän sitten lähti se nukke mukanaan, vaikka se oli käyty kaikessa hiljaisuudessa piilottamassa huoneeseeni ja josta se oli pakko hakea hänelle, koska hän itki ja raivosi niin kovasti. Tämä tyttö oli silloin 13v ja hän oli totaalisen hemmoteltu kakara toisin kuin 10v siskonsa, Hän on nykyäänkin aikuisena samanlainen tyranni, jonka on saatava kaikki, mitä hän haluaa.
Tää on ihan törkeyden huippu, mikä joitain aikuisia vaivaa!!!
Mutta tyttö ei ollut ainokainen. Mitä jos olisi ollut, miten olisi täällä sanottu?
Erityisesti koska pikkusisko oli toisenlainen, tulee mieleen, että kyseessä on saattanut olla ihan neurologisperäinen ongelma, esim. vaikea ADHD, autismin kirjon häiriö, synnynnäinen persoonallisuushäiriö, mielisairaus tms. Monesti erityislasten vanhemmille on raskasta, kun heitä pidetään surkeina vanhempina, vaikka he eivät itse ole aiheuttaneet lapsen käytöshäiriöitä. Toisaalta moni saa syyttää itseään, kun ei tuttaville kerro avoimesti, mistä erikoinen käytös johtuu. Mutta sanomattakin selvää on, ettei 13-vuotias, joka hinkuu tuolla tavoin nuken perään, ole normaali.
Vierailija kirjoitti:
Toinen kummallinen vieras on anoppini; nykyisin ei tosin käy. Hän ei koskaan ole puhunut lapsellemme mitään. Ei koskaan kysele koulusta tai harrastuksista, ei osoita kiinnostustaan millään tavalla. Kerran jouluna oli mieheni perheettömän veljen kanssa meillä. Anoppi häipyi kesken lahjojen jaon sanomatta kenellekään mitää ja soitti mieheni veljelle parkkipaikalta, että auto starttaa nyt.
Ihan samalainen kuin appeni.
Vierailija kirjoitti:
Vieras olisi voinut olla kohtelias ja tuoda niitä erityiskeksejä sitten kaikille muillekin tarjottavaksi, jottei kenenkään olisi tarvinnut tuntea jäävänsä paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla aika huonot tarjottavat, jos muut tulee kateelliseksi jostain kuivista gluteenittomista kekseistä.
Ja oikeasti, lapsillekin voi selittää tilanteen.
Mitä "Maikin" mielestäsi olisi pitänyt tehdä tilanteessa? Olla syömättä mitään samalla kun muut nauttii kahvipöydän tarjottavista? Vai syödä ja kärsiä seuraukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on kyllä kasvatettu hyvin ja ymmärtämään sitä, että sairailla ihmisillä on toisinaan erivapauksia. Mutta kun kysyivät, onko "Maikki" sairas, vastasi tämän äiti, että ei ole. Eli mitään todellista syytä eriarvoiselle kohtelulle lapset eivät saaneet.
Elämä on välillä epäreilu. Hyvä se on lastenkin oppia nuorena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on välillä epäreilu. Hyvä se on lastenkin oppia nuorena!
Niin on eikä se, että joku on allerginen jollekin tarkoita sitä, että hän olisi sairas.
Ei kai kukaan mitään allergiaruokia ala kylään viemään niin paljon, että niistä riittää kaikille. Perusolettamus on se, että kylässä on tarjottavaa ja yleensä allergisten lasten äidit haluavat helpottaa kyläilypaikan emäntää sillä, että tuo itse ne allergiaruuat mukanaan lapselle. Olisihan se todella outoa, jos joku kutsuu kylään kahville ja allergisen perheen pitäisi tarjota herkut ettei toisille lapsille tule paha mieli.
Ja kuvitteletko ettei allergisen lapsen mieli pahoitu, kun ei saanut syödä teidän tarjoamia herkkuja? Vai eikö hänellä ole väliä?
Vierailija kirjoitti:
Säälin lapsiasi jos tulevat kateellisiksi niistä allergiaruuista, ne ei oikeasti maistu miltään. Opettele tekemään parempaa!
Eräs ei-niin-läheinen kaverini tuli baari-illan jälkeen nukkumaan sohvallemme. Aamulla olohuoneessa haiskahti oksennus ja huomasin, että tyyppi oli oksentanut sohvalle (onneksi oli lakana). Hän oli jo hereillä istumassa ja sanoin asiasta. Hän naurahti, että "oho". Rupesin siinä siivoamaan oksennuksia ja hän vain katsoo vieressä tekemättä mitään. Itse vastaavassa tilanteessa olisin todella häpeissäni ja tarjoutuisin maksamaan pesut ja ostamaan uudet lakanat ja tietenkin siivoaisin..
Ymmärrän kyllä, että vahinkoja sattuu, mutta välinpitämättömyys korjata omia sotkujaan v*tutti. Samainen henkilö edeltävän illan illanistujaisissa "unohti" tuoda tarjottavaa, vaikka sovittiin nyyttäreistä. Tyytyväisenä söi ruokaa ja joi viinejä. Kakara.
Mulla on ollut aika hippi nuoruusaika, nykyisin aika erilainen elämä, on mies ja lapsi ja ihan hieno talokin, ihan perus elämää. Joskus kun käy kylässä tää yks vanha miespuolinen ystävä, niin tämä saattaa usein alkaa yhtäkkiä joogaamaan keskellä lattiaa (no missäpä muuallakaan tietenkään) tai meditoimaan lootusasennossa yhtään varoittamatta. Ei siinä, minä oon kyllä tottunut monenlaisiin kulkijoihin mutta semi vaivaannuttavaa silti jos miehenikin on paikalla.
Ottakaa oppia Hyacint Bucketista, komentakaa riisumaan kengät, mieluiten ulko-ovelle. Samoin voitte varoittaa etteivät vierailijat saa hipaista tapetteja.