Mitä outoa/tökeröä/kummallista vieras on tehnyt teillä ollessaan?
Löysin samasta aiheesta vuosien takaisen ketjun, mutta se oli valitettavasti lukittu. Jatketaan tässä!
Itselläni ei ole tällaisia kokemuksia kuin yksi.
Mieheni kaveri oli meillä iltaa istumassa. Miehet istuivat olohuoneessa, ja minä laittauduin kylppärissä. Olin juuri asentamassa piilareita silmiini, kun ovi aukesi, tämä kaveri tuli sisään veti housut kinttuunsa, istui pöntölle muina miehinä ja ryhtyi vääntämään sitä itseään! Siinä mun vieressäni! Tuikkasin pöyristyneenä toisen piilarin nopeasti silmään ja häivyin.
Viipyi muuten melkein puoli tuntia istunnollaan. Sen verran tunsin kaveria että kehtasin sanoa suorat sanat.
Kertokaahan tekin!
Kommentit (471)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eläimetön perhe kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme kyllä maalla mutta jotenkin ihmetyttää että monille on itsestännselvää että myös koira on tervetullut kylään (sisälle). Yksi söi poikani lenkkarit iltapuhteena eteisessä odotellessaan kun me muut söimme päivällistä. Saimme kyllä uudet lenkkarit seuraavana päivänä mutta eihän tuo kivaa ole. Toinen koira (eri vieraat) juoksi ympäri kämppää ja ehti ahmia suklaata rasiasta, jäi silti henkiin. Kolmas pureskeli vauvan leluja ja omistajat vain naureskelivat, ehdin pelastaa ne suuremmilta tuhoilta. Mulla on ymmärrystä sille että lapset vähän sotkevat ja ehkäpä joskus jotain rikkovatkin mutta että koirat! Nykyisin on kaksi kissaa, pahoitellen ilmoitan että koirat saavat jäädä ulos...
Itsekin ihmettelen tätä koiraihmisten ajattelua, että mikäli koira elää heidän kodissaan sisällä kuin perheenjäsen, on se automaattisesti tervetullut mihin tahansa kotiin.
Ei meille. Ei minkäänlaisin säännöin. Sitten loukkaannutaan "mutta eihän Musti voi odottaa autossa, kotona, missä ikinä kahta tuntia."
Samalla laillahan lapsetkin otetaan mukaan (lapsettomiin) kyläpaikkoihin, eikä edes kysytä että sopiiko lapsi ottaa mukaan. Pahemmin lapset sotkevat ja rikkovat paikkoja kuin koirat. Lukuisia esimerkkejä on tässäkin ketjussa vaikka kuinka. Tosi epämukava sitten näiden seistessä ovella alkaa sanoa, että sori, meille ei lapsia oteta... Ihan varmasti menee herne nenään.
Että kun teille tulee kylään, pitää hommata lapsenvahti ?
Eihän pieniä lapsia kotiin voi yksin jättää.
Ymmärrän kyllä biletyyppiset illanvietot ettei lapset ole tervetulleita mutta minun kokemukseni mukaan ja omissa piireissäni siitä mainitaan erikseen.
Olisi teidän varmaan parasta olla kutsumatta ihmisiä joilla on lapsia.
Keskustelun aiheetkaan ei sitten pyörisi lapsissa vahingossakaan teidän helpotukseksenne.
Itseasiassa en todellakaan kutsukaan. Luepa vaikka tuosta edelliseltä sivulta kuinka lapsia on pissatettu sohvalle tai vaippoja vaihdettu keittiössä. En ota pienintäkään riskiä että itselle kävisi samoin, joten tiukka k18 meille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme kyllä maalla mutta jotenkin ihmetyttää että monille on itsestännselvää että myös koira on tervetullut kylään (sisälle). Yksi söi poikani lenkkarit iltapuhteena eteisessä odotellessaan kun me muut söimme päivällistä. Saimme kyllä uudet lenkkarit seuraavana päivänä mutta eihän tuo kivaa ole. Toinen koira (eri vieraat) juoksi ympäri kämppää ja ehti ahmia suklaata rasiasta, jäi silti henkiin. Kolmas pureskeli vauvan leluja ja omistajat vain naureskelivat, ehdin pelastaa ne suuremmilta tuhoilta. Mulla on ymmärrystä sille että lapset vähän sotkevat ja ehkäpä joskus jotain rikkovatkin mutta että koirat! Nykyisin on kaksi kissaa, pahoitellen ilmoitan että koirat saavat jäädä ulos...
Itsekin ihmettelen tätä koiraihmisten ajattelua, että mikäli koira elää heidän kodissaan sisällä kuin perheenjäsen, on se automaattisesti tervetullut mihin tahansa kotiin.
Ei meille. Ei minkäänlaisin säännöin. Sitten loukkaannutaan "mutta eihän Musti voi odottaa autossa, kotona, missä ikinä kahta tuntia."
Samalla laillahan lapsetkin otetaan mukaan (lapsettomiin) kyläpaikkoihin, eikä edes kysytä että sopiiko lapsi ottaa mukaan. Pahemmin lapset sotkevat ja rikkovat paikkoja kuin koirat. Lukuisia esimerkkejä on tässäkin ketjussa vaikka kuinka. Tosi epämukava sitten näiden seistessä ovella alkaa sanoa, että sori, meille ei lapsia oteta... Ihan varmasti menee herne nenään.
Ymmärrän kyllä biletyyppiset illanvietot ettei lapset ole tervetulleita mutta minun kokemukseni mukaan ja omissa piireissäni siitä mainitaan erikseen.
Keskustelun aiheetkaan ei sitten pyörisi lapsissa vahingossakaan teidän helpotukseksenne.Itseasiassa en todellakaan kutsukaan. Luepa vaikka tuosta edelliseltä sivulta kuinka lapsia on pissatettu sohvalle tai vaippoja vaihdettu keittiössä. En ota pienintäkään riskiä että itselle kävisi samoin, joten tiukka k18 meille!
Huh Huh , onneksi en tunne teitä , enkä ketään kaltaistanne.
Lapset kasvavat aikuisiksi, omanikin ovat fiksuja, erittäin hyvin koulutettuja ja LÄMPIMIÄ ihmisiä, joista on iloa niille vanhemmillekin ihmisille, jotka ovat heitä aikanaan sietäneet.
Jokainen vanhenee ja usko tai älä, entiset lapset, nykyiset aikuiset ovat mukavaa seuraa niille jotka ovat vaivautuneet heihin tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun aiheetkaan ei sitten pyörisi lapsissa vahingossakaan teidän helpotukseksenne.Itseasiassa en todellakaan kutsukaan. Luepa vaikka tuosta edelliseltä sivulta kuinka lapsia on pissatettu sohvalle tai vaippoja vaihdettu keittiössä. En ota pienintäkään riskiä että itselle kävisi samoin, joten tiukka k18 meille!
Lapset kasvavat aikuisiksi, omanikin ovat fiksuja, erittäin hyvin koulutettuja ja LÄMPIMIÄ ihmisiä, joista on iloa niille vanhemmillekin ihmisille, jotka ovat heitä aikanaan sietäneet.
Jokainen vanhenee ja usko tai älä, entiset lapset, nykyiset aikuiset ovat mukavaa seuraa niille jotka ovat vaivautuneet heihin tutustumaan.
= siedä ympäriinsä kusevia, tavarat rikkovia, paikat sotkevia, toisten kotia kunnioittamattomia ihmisiä, tai olet kylmä paska joka kuolee yksinäisena? Just :D. Ja hei oikeasti, kuinka monelle vanhempien kaverille (kyläpaikassa tavatuille) ne sunkaan mahtavat jälkeläiset seuraa pitää tai vanhana huolehtii? Ei kuule yhdenkään eikä toki pidäkään.
Joskus vuosia sitten olin lähdössä erään puolituttuni kanssa viettämään ravintolailtaa. Oltiin minun luonani ensin aloittelemassa iltaa.. Siinä tyttöjen juttuja tarinoitiin ja laittauduttiin iltaa varten. Menin käymään suihkussa ja sieltä tullessani huomasin, kuinka kaverini oli tunkemassa meikkejäni laukkuunsa ja myös maton alle!!! En sanonut mitään, vaan ajattelin odottaa hänen vessaan menoa ja sitten tarkistan asian. No, hetki koitti ja menin hänen kätköilleen... Laukusta löytyi meikkieni lisäksi minun alushousut, ruokiani sekä valokuviani!!! Maton alle nainen oli työntänyt omia likaisia terveyssiteitään, hampurilaispapereita ja huulipunia. En tiennyt, itkeä vai nauraa! Eniten alkoi epäilyttää tuon ihmisen mielenterveys. Kysyin sitten suoraan asiasta ja hän sai raivokohtauksen, kuinka olen penkonut hänen tavaroitaan!!! No, minä otin vauhdilla omat tavarani naisen laukusta ja heitin hänet ulos asunnostani. Kun olin päässyt tuosta sekopäästä eroon, aloin tarkistaa asuntoani, ja kyllähän kaikenlaista omituista löytyi.. Vaatekaapista löytyi huulipunalla sotkettuja alusvaatteitani, pöytälaatikosta leikeltyjä valokuviani ja kirjeitäni, yksi viherkasvi oli katkaistu juuresta poikki. Että tällainen vieras minulla kävi, ja ei kyllä oltu tämän jälkeen missään tekemisissä. Sain kuulla tuttaviltani, että oli tehnyt vastaavaa muillekin!
t kirjoitti:
Tuli tuosta muutama viesti ylempänä olevasta vaipanvahtojutusta eräs tuttavapariskunta, joka oli meillä kylässä pienen lapsensa kanssa. Istuimme olohuoneessa, ja yhtäkkiä nenään nousi voimakas pissan haju. Lapsi oli siis pissannut sohvalle, sillä heillä oli menossa kuivaksi opettelu, eli vaippoja ei enää käytetty. Äiti alkoi vaan nauramaan että hupsista, tuolla tavalla käy vähän väliä! En syytä lasta, sillä eihän tuossa iässä vielä osaa täysin pidätellä, tai aina ilmaista vessaan menon tarvetta, mutta kyllä vanhempien olisi pitänyt tajuta, että jos kylään mennään ja vaarana on housuun pissaaminen, niin silloin laitetaan ne vaipat jalkaan.
Samaa mieltä! Meilläkin kävi kaverini lapsensa kanssa, joka oli siis kuivaksi vasta opettelemassa. Pissasi sitten olkkarin matolle. Eniten inhotti se, ettei tämä äiti eväänsä liikuttanut että olisi auttanut siivoamaan, otti pojalta vaan housut pois ja antoi olla ilkosiltaan loppukyläilyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vanhenee ja usko tai älä, entiset lapset, nykyiset aikuiset ovat mukavaa seuraa niille jotka ovat vaivautuneet heihin tutustumaan.= siedä ympäriinsä kusevia, tavarat rikkovia, paikat sotkevia, toisten kotia kunnioittamattomia ihmisiä, tai olet kylmä paska joka kuolee yksinäisena? Just :D. Ja hei oikeasti, kuinka monelle vanhempien kaverille (kyläpaikassa tavatuille) ne sunkaan mahtavat jälkeläiset seuraa pitää tai vanhana huolehtii? Ei kuule yhdenkään eikä toki pidäkään.
Itseasiassa kyllä minun " mahtavat" jälkeläiseni tykkäävät tavata niitä kavereitani ja sukulaisia jotka ovat vaivautuneet heihin tutustumaan.
Sinä olet selvästi nuori etkä näköjään ymmärrä että ellet halua tutustua tuleviin sukupolviin , jäät homehtumaan paikallesi. Kaikki uusi tapaa tulla nuorten kautta.
oisit paskantanu juustojen viereen!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vanhenee ja usko tai älä, entiset lapset, nykyiset aikuiset ovat mukavaa seuraa niille jotka ovat vaivautuneet heihin tutustumaan.= siedä ympäriinsä kusevia, tavarat rikkovia, paikat sotkevia, toisten kotia kunnioittamattomia ihmisiä, tai olet kylmä paska joka kuolee yksinäisena? Just :D. Ja hei oikeasti, kuinka monelle vanhempien kaverille (kyläpaikassa tavatuille) ne sunkaan mahtavat jälkeläiset seuraa pitää tai vanhana huolehtii? Ei kuule yhdenkään eikä toki pidäkään.
Itseasiassa kyllä minun " mahtavat" jälkeläiseni tykkäävät tavata niitä kavereitani ja sukulaisia jotka ovat vaivautuneet heihin tutustumaan.
Sinä olet selvästi nuori etkä näköjään ymmärrä että ellet halua tutustua tuleviin sukupolviin , jäät homehtumaan paikallesi. Kaikki uusi tapaa tulla nuorten kautta.
Eiköhän tässä ole homehtunut vain se, joka kuvittelee että ainoa tapa tutustua nuoriin on päästää kotiinsa lapsivieraita. Mitään muuta tapaa ei voi olla. Ajattele joskus sen laatikkosi ulkopuolella ;)
Aikoinaan oli tuttavaperhe kylässä. Perheen isä jätti juomalasin pöydän reunalle, josta heidän 2v poikansa pudotti sen ja lasi meni rikki. Isän kommentti: "varmaan te halusittekin päästä tuosta lasista eroon ja olette nyt tyytyväisiä". No eihän se mikään arvokas ollut, olinpahan saanut muinoin ko. lasit äidiltäni lahjaksi :-/
Minä oon kyllä jäänyt ihan osattomaksi onnesta. Vaikka kuinka yritin muistella, niin ei tullut mieleen yhtäkään tuollaista vierasta tai muulla kovin tavalla outoja kävijöitä. Lapset ja lemmikkieläimet oon ottanut vastaan ihan luonnollisina asioina, eikä kukaan ole pissattanut koiraa tai lasta sohvalleni, ei pihistellyt meikkejäni jne.
Oudoin oli ehkä yksi puolituttu, joka sanoi lasteni peikkotaulusta (hyvin ruma se olikin) sen olevan Saatanasta. Selvisi, että kyseinen henkilö oli hieman epävakaa ja oli vastikään hurahtanut uskovaiseksi. Kuuntelin hänen paasaamistaan muutaman tunnin, oli kiinnostunut vain itsestään, sanoin lähtiessä että hei sitten, nähdään joskus. Ei olla sen koommin nähty.
Hullu mikä hullu kirjoitti:
Joskus vuosia sitten olin lähdössä erään puolituttuni kanssa viettämään ravintolailtaa. Oltiin minun luonani ensin aloittelemassa iltaa.. Siinä tyttöjen juttuja tarinoitiin ja laittauduttiin iltaa varten. Menin käymään suihkussa ja sieltä tullessani huomasin, kuinka kaverini oli tunkemassa meikkejäni laukkuunsa ja myös maton alle!!! En sanonut mitään, vaan ajattelin odottaa hänen vessaan menoa ja sitten tarkistan asian. No, hetki koitti ja menin hänen kätköilleen... Laukusta löytyi meikkieni lisäksi minun alushousut, ruokiani sekä valokuviani!!! Maton alle nainen oli työntänyt omia likaisia terveyssiteitään, hampurilaispapereita ja huulipunia. En tiennyt, itkeä vai nauraa! Eniten alkoi epäilyttää tuon ihmisen mielenterveys. Kysyin sitten suoraan asiasta ja hän sai raivokohtauksen, kuinka olen penkonut hänen tavaroitaan!!! No, minä otin vauhdilla omat tavarani naisen laukusta ja heitin hänet ulos asunnostani. Kun olin päässyt tuosta sekopäästä eroon, aloin tarkistaa asuntoani, ja kyllähän kaikenlaista omituista löytyi.. Vaatekaapista löytyi huulipunalla sotkettuja alusvaatteitani, pöytälaatikosta leikeltyjä valokuviani ja kirjeitäni, yksi viherkasvi oli katkaistu juuresta poikki. Että tällainen vieras minulla kävi, ja ei kyllä oltu tämän jälkeen missään tekemisissä. Sain kuulla tuttaviltani, että oli tehnyt vastaavaa muillekin!
Tollasen tyypin paikka ois jo "osastolla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://m.iltalehti.fi/asuminen/2016092922389052_an.shtml
Iltalehti arvatenkin poiminut juttuidean tästä ketjusta. Ja taisihan siellä olla viesti nro 394:n kirjoittama vastauskin ;)
Hyvänen aika. Kaikki nuo jutut ovat tästä ketjusta.
Jep, ne ovat "iltalehden lukijoilta". Ääliökin tajuaa, että vaihtoehtoja ovat
a) suoraan kopioitu täältä ja keksitty lukijalle nimimerkki tai
b) lukijat kopioineet juttuja täältä "ominaan"
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tuli luokseni kahville ja totesi että onpa täällä kuuma, heitti farkut jalastaan ja istui stringeissään uudella sohvallani... mun pyhällä valkoisella sohvalla!
Se yritti pokaa sua, siis PÄIVÄKAHVIT, tajuutsä?
Asumme ns. paritalossa, anoppi toisessa siivessä. Yhteinen tila on ainoastaan kodinhoitohuone johon on molemmilla pääsy. No, ei oltu kotona, niin mieheni veljen tyttö oli ollut käymässä mummolassa ja ärsyyntynyt siitä, että kodinhoitohuoneessa oli meidän lasten syysvaatteet jätesäkissä ja kantanut säkin ulos roskikseen. Kysyin asiaa puhelimessa, että miksi, tuumasi ylimielisesti, ihan "vittuillessani tein". Vaatteet siis ei ollut menossa roskiin, vaan oli tullut uusi kaappi ja laitoin syysvaatteet odottamaan käyttöönottoa. Tässä on mielestäni melko erikoinen tapa tulla tosin kotiin ja tehdä v...päissään tämmöistä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä sattunut vuosien varrella! Vakaviahan nämä ei ole mutta itseä ihmetyttää.. Tässä nyt mieleen tulevia:
Kaveri oli kylässä koiransa kanssa ja koira repi kissojen leluja - omistaja ei puuttunut asiaan millään tavalla.Samainen kaveri ja koira myös toisen kerran kylässä jolloin koira raahasi persustaan meidän suhteellisen uudella matolla, kaveri vaan siihen lässyttävällä äänensävyllä että "voiii, kutittaako vähän pyllyä". (Tykkään koirista ja vaikka en itse omistakaan ainakaan vielä niin tiedän että suhteellisen normaalia toimintaa, mutta itse en ikinä antaisi oman koiran revittää persusta kenenkään toisen matolla..)
Miten lapasia voi ihmiset olla? Sano kaverille että jättää sen piskin kotiin, sun kissa on kuningas.
Vierailija kirjoitti:
Pizzapyörät on tosi huonoja. Niillä saa sataan kertaan sahata että saa palat erilleen.
Pitsapyörä on ihan helvetin paljon kätevämpi kuin veitsi, jolla saa sahata edestakaisin ja pitsa menee ihan kurttuun. Pitsapyöräkin tosin tylsyy kuten veitsetkin, joten se pitää pitkän käytön jälkeen teroittaa tai ostaa uusi. Terävällä pyörällä ei tarvitse kuin kertaveto suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen jo pahasti dementoitunut täti alkoi laulaa tuu tuu tupakkarulla-tuutulaulua sohvalla nokosia ottaneelle 14-vuotiaalle :D
Mielestäni tarina on herttainen. Hyvä, että pyydätte muistisairautta potevan teille kylään. :)
Oltiin ostettu talo ja päätettiin pitää kerrankin tuparit.
No, eräs pariskunta ei löytänyt mitään hyvää sanottavaa meidän uudesta kodista. Ikkunat oli väärissä paikoissa ja kokoiset, lattian väri ei miellyttänyt, sauna ei ollut hyvä jne.
Ei siinä mitään, ajattelin vaan mielessäni että aika tökeröä käytöstä.
Otettiin ruokaa ja juomaa, jossain vaiheessa pariskunnan mies pyysi konjakkia. Toki tarjottiin. Joi sitä niin paljon että lopulta oksensi pöydälle.
Pariskunnan vaimo rupesi siivoamaan talouspaperilla.
Heitti kaikki paperit wc-pönttöön joka sitten meni tukkoon.
No, sitten tämä mies rupesi sättimään vaimoaan siitä "ootsä ihan idiootti" ja vaimohan vastasi samoin takaisin. Riitelivät niin että minä, mieheni ja eräät toiset vieraat jouduimme mennä väliin että saatiin tilanne rauhoitettua.
Umpikännissä oleva mies kuitenkin päätti avata tukoksen vaikka esteltiin.
Sinne se vessaan hoippu ja lopputulos oli se että sillä oli ventti päässä.
En tiedä mihin sen löi? En ollut kattomassa kun olin muiden vieraiden seurassa.
Lähtivät siitä sitten päivystykseen. Vitutti koko pariskunta!
Eräs vieras toi joskus ison kulhollisen suklaamoussea ja sitten vei loput takaisin mennessään, kun kaikkea ei syöty. Harmitti, olisin halunnut syödä sitä koska silloin kun se oli vielä tarjolla, olin liian täynnä ottaakseni sitä.
Keskustelun aiheetkaan ei sitten pyörisi lapsissa vahingossakaan teidän helpotukseksenne.