Savuton taloyhtiö
Onko kriteerinä jos ostatte esim kerrostalokämpän tai rivitalon? Itselläni on ehtona että tupakoinnin tulee olla kielletty sekä sisällä että ulkotiloissa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tupakointi vaarantaa terveyden.
Mitä muuta terveydelle vaarallista voisi kieltää? Sokeri? Viina? Ylensyönti? Puhelimenkäyttö tietyissä tilanteissa? Mitä vielä?
Puhelimen käyttö tietyissä tilanteissa on kielletty. Myös alkoholin käyttöä kontrolloidaan laeilla.
Tupakoinnin haitat ulottuvat myös muihin. Jos joku haluaa syödä itsensä lihavaksi, muille aiheutuu haittaa vain välillisesti verovarojen kulutuksen muodossa mutta ei suoraan.
Kyllä alkoholin pitäisi kansanterveydellisesti olla samalla viivalla alkoholin kanssa. Kyllä niin moni perhe, elämä ja lapsien elämä on pilalla sen takia. Mutta kieltolakia on jo Suomessa kokeiltu ja kaikki tietää kuinka siinä kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tupakointi vaarantaa terveyden.
Mitä muuta terveydelle vaarallista voisi kieltää? Sokeri? Viina? Ylensyönti? Puhelimenkäyttö tietyissä tilanteissa? Mitä vielä?
Puhelimen käyttö tietyissä tilanteissa on kielletty. Myös alkoholin käyttöä kontrolloidaan laeilla.
Tupakoinnin haitat ulottuvat myös muihin. Jos joku haluaa syödä itsensä lihavaksi, muille aiheutuu haittaa vain välillisesti verovarojen kulutuksen muodossa mutta ei suoraan.
Kyllä alkoholin pitäisi kansanterveydellisesti olla samalla viivalla alkoholin kanssa. Kyllä niin moni perhe, elämä ja lapsien elämä on pilalla sen takia. Mutta kieltolakia on jo Suomessa kokeiltu ja kaikki tietää kuinka siinä kävi.
Korjaan, samalla viivalla tupakan kanssa. Jotkut vaan kuvittelee että alkoholin litkiminen on jotenkin hienompaa kuin tupakointi. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse poltan sisällä, mutta liesituulettimen äärellä. Saattaa se tupakansavu kiertää hormien kautta toisiin kämppiin, mutta ei sitä tiedä kenen asunnosta se savu lähtee kun niin kova veto omassa eikä jää haju jäänteitä :)
Kyllä muuten jää :D Katselepas niitä kämppäsi pintoja ja kokeile kuinka kaikki paska (mm. pöly) tarttuu kivasti tervaan. Tupakoimattomat kyllä haistavat röökin jäänteet kämpässä, jossa on ahkerasti röökattu liesituulettimen alla kuvitellen ettei sitä kukaan huomaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Naapuri valitti mun tupakoinnista terassilla. No, ymmärrän että se haju on kamala joten vaihdoin sähkötupakkaan. Ja se valittaa edelleen. Vesihöyrystä. Että eiköhän se aina jotain valitettavaa keksi vaikka tekisin mitä.
Sähkötupakan esanssiaineet ne vasta haisevatkin kamalalle! Itse saan alakerran naapurin höyrytellessä sähkötupakkaa usein migreenin, kaikki ikkunat ja tuuletuskanavaan pakko pitää kokoajan kiinni ja silti tuo kamala LÖYHKÄ tunkeutuu asuntoomme rakenteidenkin raoista!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri valitti mun tupakoinnista terassilla. No, ymmärrän että se haju on kamala joten vaihdoin sähkötupakkaan. Ja se valittaa edelleen. Vesihöyrystä. Että eiköhän se aina jotain valitettavaa keksi vaikka tekisin mitä.
Sähkötupakan esanssiaineet ne vasta haisevatkin kamalalle! Itse saan alakerran naapurin höyrytellessä sähkötupakkaa usein migreenin, kaikki ikkunat ja tuuletuskanavaan pakko pitää kokoajan kiinni ja silti tuo kamala LÖYHKÄ tunkeutuu asuntoomme rakenteidenkin raoista!!
Niin että se tupakka olisi sittenkin se pienempi paha.
Ei tule Suomesta savutonta ikinä, sanokaa mun sanoneen. Ei vaikka kuinka lakeja tähän säädettäisiin. Onko Suomi humevapaa maa, ei ole ei vaikka sitä on kitketty ties kuinka kauan.
Kuinkahan VVO:n ja Saton uusiin ja peruskorjattuihin asuntoihin ollenkaan löytyy asukkaita, kun ovat savuttomia myös parveketupakoinnin osalta..? Kun täällä nyt niin ollaan asian puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan VVO:n ja Saton uusiin ja peruskorjattuihin asuntoihin ollenkaan löytyy asukkaita, kun ovat savuttomia myös parveketupakoinnin osalta..? Kun täällä nyt niin ollaan asian puolesta.
Sato ja VVO ei lupauksistaan huolimatta pysty takaamaan savuttomuutta, eikä heillä ole resursseja eikä keinoja valvoa asiaa. Kysytty on molemmista.
Vierailija kirjoitti:
On muuten erityisen mukavaa kun alakerran naapuri savuttaa jatkuvalla syötöllä kämppääni. Läpitalon olevan kämpän kadunpuoleinen puoli (olohuone) on jo pilattu vuosia sitten (naapuri polttaa kumppaninsa kanssa parhaimmillaan 20min välein röökiä), mutta nyt se tumpelo on keksinyt alkaa polttaa öisin sisäpihan puolella (makkari), ilmeisesti ikkunasta. Ai että kismittää herätä öisin siihen, että makkari lemuaa röökille, vaikka ikkunat ja räppänät on kiinni.
Kummallinen hajukyylä olet.
Minulla on samanlainen tilanne. Tiedän, että naapuri alakerran maantasaisasunnossa polttaa lasitetulla parvekkeellaan ja luukko on auki.
Minä en huomaa savun hajua, joten ei häiritse.
Niin tulee kusemaan tää kielto näiden valittajien omille nilkoille.
Itse en tupakoi, mutta ei tulisi mieleenkään puuttuua toisten tupakointiin.
Kerrostalo asumisessa on hyvät ja huonot puolensa.
Tää tulee aiheuttamaan niin paljon vihaa naapureiden välille, ihan taatusti tulee valitusta tupakoitsijoiden puolelta pienestäkin äänestä hiljaisuuden jälkeen ja lasten touhusta ja turhia lastensuojeluilmoituksia ym. Ja siltikään sitä savuttomuutto ei voida taata.
Tässä tupakka asiassa sitten Suomi aikoo olla paras? Oltaisiin sitten ensimmäinen savuton valtio koko maailmassa, oikeasti joku uskoo tähän? On joo tullut perehdyttää tuohon Phutanin tupakkalakiin jonka joku mainitsikin. Jos buddhalainen vuoristo valtio ei siinä ole onnistunut niin tuskin suomikaan.