Joulunviettoa suvulla vai ilman? đČ
MitenkÀs teidÀn tulevan joulun kokoonpano, joilla lapset jo teini-ikÀisiÀ? VielÀkö reissaatte joulupÀivÀn ja tapaninpÀivÀn tervehtimÀssÀ isovanhempia, vai kutsutteko sukua kotiinne syömÀÀn ja viettÀmÀÀn joulua?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Molempien sukujen kanssa. Aatto Àidin perheelle kanssa joulupÀivÀ isÀn perheen.
Teettekö kotiin mitÀÀn ruokia tms jos joulu menee kylÀssÀ?
Itse haluaisin eroon kylÀssÀ istumisesta ja autolla ajelusta...
Aatto kotona oman perheen kesken, pyhinÀ kÀydÀÀn kahvilla molempien vanhempien luona kun asuvat samalla paikkakunnalla. Jouluna tehdÀÀn hyvÀÀ ruokaa ja syödÀÀn kotona joka pÀivÀ.
Tuletteko hyvin juttuun omien ja puolison vanhempien kanssa, kun tuntuu hassulta, ettÀ juuri jouluna olisi velvollisuus nÀhdÀ ja kahvitella, mutta vuoden muina pÀivinÀ meno on lÀhes vÀlinpitÀmÀtöntÀ, enkÀ tule mitenkÀÀn erityisen hyvin appivanhempieni kanssa...
Olisi tietysti idyllistÀ, jos olisi ne ihanat isova hemmat omilla lapsilla- mutta valitettavasti nÀin ei aina ole....
En ole koskaan rampannut pyhinÀ missÀÀn sukulaisissa, olen aina aikuisiÀllÀ viettÀnyt joulun omassa kodissani, ensin puolison ja nykyÀÀn myös lasten kanssa. Kun sukulaiset totuttaa asiaan alusta alkaen niin ei tule mitÀÀn kitinöitÀ.
TodennÀköisesti kylÀillÀÀn lÀhimpien sukulaisten kanssa joulukuun aikana muuten vain ihan niin kuin muinakin vuodenaikoina.
En vietÀ joulua mitenkÀÀn, en siis myöskÀÀn kÀy kenenkÀÀn luona
Olen mt-kuntoutuja, enkÀ jaksa lÀhteÀ mihinkÀÀn. Surullista, mutta realiteetit..
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan rampannut pyhinÀ missÀÀn sukulaisissa, olen aina aikuisiÀllÀ viettÀnyt joulun omassa kodissani, ensin puolison ja nykyÀÀn myös lasten kanssa. Kun sukulaiset totuttaa asiaan alusta alkaen niin ei tule mitÀÀn kitinöitÀ.
TodennÀköisesti kylÀillÀÀn lÀhimpien sukulaisten kanssa joulukuun aikana muuten vain ihan niin kuin muinakin vuodenaikoina.
MeillÀ ei ole tarvinnut totuttaa sukulaisia tuohon, mutta miniÀn myötÀ jouduttiin opettamaan, ettÀ jouluna meille ei tulla kylÀÀn emmekÀ me mene kenellekÀÀn kylÀÀn. NÀin on ollut aina enkÀ todellakaan ryhdy laittamaan mitÀÀn miniÀn toivomaa sukujoulua vain siksi, ettÀ meillÀ olisi siihen tilaa ja nÀtit puitteet. Jokainen jouluilkoon tavallaan, kunhan antaa meidÀn olla rauhassa!
Sinkku olen, julkiset kulje enkÀ omista autoa eli ihan yksin olen. Porukat on tottunut siihen ettÀ joulut sun muut juhlapyhÀt vietetÀÀn joko ennen tai jÀlkeen. Soitellaan tietty.
Aina ilman sukua. VietetÀÀn aina joulu kahdestaan miehen kanssa ja rahoitutaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa rasittavalta. Onneksi eit tavitse juosta perheestÀ toiseen vaan voi keskittyÀ jouluun ihan omassa kotona.
Anopin kanssa. Lapset tullee kÀymÀÀn jonain pÀivÀnÀ. KÀydÀÀn haudoilla. Muut pÀivÀt syödÀÀn, juodaan, saunotaan ja naidaan. Nami nami...
Ilman. VĂ€syttÀÀ jouluisin. Ăiti pitÀÀ joulusta ja minĂ€ en.
EipÀ oo ajatellu koko asiaa. SiinÀ se menee ku muutkin pÀivÀt kissan kanssa rauhassa. Parempaa ruokaa molemmille ja herkkuja sekÀ rauhaa omassa tuvassa takkatulen ÀÀressÀ on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Sinkku olen, julkiset kulje enkÀ omista autoa eli ihan yksin olen. Porukat on tottunut siihen ettÀ joulut sun muut juhlapyhÀt vietetÀÀn joko ennen tai jÀlkeen. Soitellaan tietty.
HÀ, miten niin ei julkiset kulje? Itse kuljin aikoinaan junalla joulunvietossa lapsuudenkodissa. Aina pÀÀsi julkisilla.
Riippuu varmaan suvustakin. Oma suku on sellaista, ettÀ ilman kiitos. LisÀksi oma koti on kaunein ja rauhallisin paikka viettÀÀ joulua, enkÀ sieltÀ halua poistua minnekÀÀn.
Suvun kesken, mutta en voi sietÀÀ sitÀ, ettÀ jotkut eivÀt tule toimeen keskenÀÀn. Olisi paras joululahja viettÀÀ taas pitkÀstÀ aikaa hyvÀ joulu kaikkien kanssa ja sovussa. Rakastan joulua, mutta tuo on yksi asia, joka siinÀ ÀrsyttÀÀ, etteivÀt kaikki osaa olla. Ja jotenkin se tÀytyy juuri aina jouluna nÀyttÀÀ se kiukkuaminen.
MÀ tiedÀn vasta n. 2 viikkoa ennen joulua miten on työt ja vapaat. Ei siis mitÀÀn suunnitelmia minkÀÀn suvun kanssa. HyvÀ et saa omat joulu askareet suunniteltua millon leipoo,koristelee jne.