Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riita toisen tekstiviestien lukemisesta, mitä tekisitte?

Vierailija
14.09.2016 |

Tilanne lyhyesti: Mies vaatii päästä lukemaan puhelimestani viestejä. Itse en suostu tähän seuraavista syistä:
- Periaate, minulla on oikeus yksityisyyteen eikä minulla mielestäni ole velvollisuutta kertoa edes kumppanilleni kaikkia asioita joita kerron vaikkapa läheiselle ystävälleni. Kyseessä on avautumisia jne. jotka olen tarkoittanut vain kyseisen ystävän kanssa jaettavaksi.
- Kyse ei ole pelkästään omasta yksityisyydestäni, vaan viestiketjuissa on myös muiden erittäin henkilökohtaisia asioita jotka on tarkoitettu vain minulle, ei miehelleni. Minulla ei ole mielestäni oikeutta kertoa näitä toisia ihmisiä koskevia asioita eteenpäin edes miehelleni näyttämällä viestiketjut. Asiat ovat luottamuksella jaettu minulle ja vain minulle.

Olen siis kieltäytynyt ehdottomasti ja kertonut ylläolevat syyt. Mieshän tästä tietysti provosoitui ja on entistä varmempi että hänen täytyy päästä käsiksi viesteihini. Asia on paisunut ihan naurettaviin mittasuhteisiin ja mies on heittänyt uhkauksen että jos en anna kännykkääni hänelle luettavaksi, hän lähtee siitä oletuksesta että olen pettänyt häntä ja että kännykässä on jotain todistetta asiasta. Itse taas en haluaisi antaa milliäkään periksi. Jo senkin takia että viestiketjuissa on ihan oikeasti muita ihmisiä koskevaa, erittäin henkilökohtaista asiaa. Mies on pari kertaa yrittänyt "vaivihkaa" päästä puhelimelleni, joten olen joutunut ottamaan käyttöön näyttölukituksen ja muutenkin kuljettamaan puhelinta koko ajan mukana. Ymmärrän toki, että tämä vaikuttaa varmasti epäilyttävältä, mutta siltikään mielestäni miehelläni ei ole oikeutta tulla puhelimelleni.

Ja pliis, älkää ensimmäisenä ratkaisuna ehdottako eroa. Meillä on yli kymmenvuotinen hyvä parisuhde, lapset, lainat ja kaikki. Mies ei ole ollut aiemmin mustasukkainen tai millään lailla kyttäävä tämä on se yksi ja ainoa asia mikä tällä hetkellä hiertää.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mijäs kirjoitti:

Mitä mustasukkaisempi ja vainoharhaisempi ihminen, sen suurempi pettäjä ja paskanpuhuja.

Minä olen todella mustasukkainen ja ehkä vähän vainoharhainenkin, mutta en siksi että olisin itse pettäjä. Minua petettiin edellisessä suhteessa niin törkeästi, että valitettavasti on vaikea luottaa enää miehiin. Älä siis yleistä.

Ja usko pois, teen joka päivä töitä tämän ongelman eteen, mutta se ei ole helppoa. Eroan ehkä sinun naisistasi siinä mielessä, että tiedostan ongelman olevan päässäni enkä lue salaa miehen viestejä tai edes vaadi häntä näyttämään.

Tämähän oli hyvä; "älä yleistä" mutta itse yleistät kaikki miehet pettureiksi kun YKSI sinua petti 😂😂😂

Vierailija
82/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mijäs kirjoitti:

Mitä mustasukkaisempi ja vainoharhaisempi ihminen, sen suurempi pettäjä ja paskanpuhuja.

Minä olen todella mustasukkainen ja ehkä vähän vainoharhainenkin, mutta en siksi että olisin itse pettäjä. Minua petettiin edellisessä suhteessa niin törkeästi, että valitettavasti on vaikea luottaa enää miehiin. Älä siis yleistä.

Ja usko pois, teen joka päivä töitä tämän ongelman eteen, mutta se ei ole helppoa. Eroan ehkä sinun naisistasi siinä mielessä, että tiedostan ongelman olevan päässäni enkä lue salaa miehen viestejä tai edes vaadi häntä näyttämään.

Tämähän oli hyvä; "älä yleistä" mutta itse yleistät kaikki miehet pettureiksi kun YKSI sinua petti 😂😂😂

Herranjestas täällä on vajaata porukkaa! Minä ymmärän tämän viestin kirjoittajaa, omia ajatuksia ja tunteita on vaikea kääntää offiasentoon vaikkei sinänsä miestä syyttäisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mijäs kirjoitti:

Herranjestas täällä on vajaata porukkaa! Minä ymmärän tämän viestin kirjoittajaa, omia ajatuksia ja tunteita on vaikea kääntää offiasentoon vaikkei sinänsä miestä syyttäisikään.

Kukakohan täällä on vajaa :D meni sitten ihan kirkkaasti viestin pointti ohi :D

Vierailija
84/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin katsoa kenen kanssa viestejä on vaihdettu, mutta en tietenkään antaisi lukea viestejä.

Entä jos käytössä on työsuhdepuhelin ja siellä on viestejä monilta miehiltä? Pitäisikö jokaisesta tehdä tiliä, että kuka hän on ja mistä hänet tunnen? Sori, ainakaan meidän työnantaja ei katselisi sellaista toimintaa.

Enkä kyllä näyttäisi, vaikka kyseessä olisi täysin privapuhelin. Vaikka olemme parisuhteessa niin olemme edelleen erillisiä yksilöitä, joilla on myös luottamuksellisia asioita.

Vierailija
85/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin katsoa kenen kanssa viestejä on vaihdettu, mutta en tietenkään antaisi lukea viestejä.

Entä jos käytössä on työsuhdepuhelin ja siellä on viestejä monilta miehiltä? Pitäisikö jokaisesta tehdä tiliä, että kuka hän on ja mistä hänet tunnen? Sori, ainakaan meidän työnantaja ei katselisi sellaista toimintaa.

Enkä kyllä näyttäisi, vaikka kyseessä olisi täysin privapuhelin. Vaikka olemme parisuhteessa niin olemme edelleen erillisiä yksilöitä, joilla on myös luottamuksellisia asioita.

Meillä mies voi katsoa halutessaan esim. sen keneltä viestejä tulee samoin minä saatan katsoa keneltä joku viesti hänen puhelimeensa tulle. Tilin tekeminen sen suhteen mistä kenekäkin viestin lähettäjän tunnen varsinkin jos kyse on työasioista tuntuisi toki oudolle, mutta toisaalta ei sekään häiritse jos puoliso (nykyään usein lapset) kysyy mistä tunnen esim. tervehtimääni henkilöä, voin mielestäni sen ihan hyvin kertoa tunnen henkilön töistä, jostakin harrastuksesta, kouluajoilta jne.

Vierailija
86/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivittäkää vain, mutta minun mielestäni aviopuolisoiden ei pidä pitää salaisuuksia toisiltansa. Ilmeisesti miehesi on minun kanssani samaa mieltä. Sillä ei ole nyt mitään väliä mitä mieltä minä olen, mutta ongelmahan tässä on, koska sinä ja miehesi ajattelette asioista eri tavalla. Joko annat periksi tai et. Ja jos et, niin enpä tiedä sitten mitkä seuraukset sillä on avioliittonne ja perheenne kannalta. Mikä sinusta on tärkeämpää?

Miksi ei kysytä mieheltä, mikä on tärkeämpää, kun hän aiheuttaa seurauksia vaatimuksellaan. Miksi naisen pitää luopua ihmisoikeuksistaan ja kaikesta todistaakseen miehelle jotain, mitä ei voi todistaa? Mustasukkaisuus ei kumpua järjestä vaan hulluudesta, eikä sille pidä antaa myöden.

Mustasukkaisuudesta voi parantua, kun vaikka toinen antaa lukea viestejään niin lopulta toinen tajuaa että ei ole mitään salattavaa ja toisaalta jos vaikka olisikin niin ei mustasukkainen voi tajuta ettei ole mitään järkeä epäillä. Ei kai kukaan puhelimessa pettämisviestejä säilytä jos puolisolla on vapaat kädet siihen..

Ei mustasukkaisuus toimi niin, ei siinä auta järki eikä siitä parannuta.

Höpöphöpö. Mustasukkaisuuteen auttaa nimenomaan järki ja siitä voi parantua.

T: sairaalloisesta mustasukkaisuudesta parantunut.

Jos mielestäsi luottamuksen osoittamiseksi pitää tarvittaessa näyttää toiselle viestit ja puhelulokit yms., niin silloinhan nimenomaan et ole parantunut sairaalloisesta mustasukkaisuudesta. Terveessä suhteessa luottamus on olemassa ilman todistelua ja molemmilla on oikeus myös yksityisyyteen.

Vierailija
87/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivittäkää vain, mutta minun mielestäni aviopuolisoiden ei pidä pitää salaisuuksia toisiltansa. Ilmeisesti miehesi on minun kanssani samaa mieltä. Sillä ei ole nyt mitään väliä mitä mieltä minä olen, mutta ongelmahan tässä on, koska sinä ja miehesi ajattelette asioista eri tavalla. Joko annat periksi tai et. Ja jos et, niin enpä tiedä sitten mitkä seuraukset sillä on avioliittonne ja perheenne kannalta. Mikä sinusta on tärkeämpää?

Miksi ei kysytä mieheltä, mikä on tärkeämpää, kun hän aiheuttaa seurauksia vaatimuksellaan. Miksi naisen pitää luopua ihmisoikeuksistaan ja kaikesta todistaakseen miehelle jotain, mitä ei voi todistaa? Mustasukkaisuus ei kumpua järjestä vaan hulluudesta, eikä sille pidä antaa myöden.

Mustasukkaisuudesta voi parantua, kun vaikka toinen antaa lukea viestejään niin lopulta toinen tajuaa että ei ole mitään salattavaa ja toisaalta jos vaikka olisikin niin ei mustasukkainen voi tajuta ettei ole mitään järkeä epäillä. Ei kai kukaan puhelimessa pettämisviestejä säilytä jos puolisolla on vapaat kädet siihen..

Ei mustasukkaisuus toimi niin, ei siinä auta järki eikä siitä parannuta.

Höpöphöpö. Mustasukkaisuuteen auttaa nimenomaan järki ja siitä voi parantua.

T: sairaalloisesta mustasukkaisuudesta parantunut.

Hatusta heittäisin, että 90% tapauksista ensin vaaditaan näkemään tekstiviestit. Kun ne on nähty, vaaditaan sähköpostin ja facebookin keskustelut. Sitten "tapaatkin" salarakastasi töissä, tai et edes käy töissä vaan menet suoraan panemaan hänen kanssaan. Vähintään työmatkalla - siinä 5 kilometrin pyöräilyn lomassa - harrastatte seksiä pusikossa. Ihan varmasti. Ja se yhteystietojen "Oili" todellakin on "Olli" ja kaikki viestit ovat salakieltä siitä, missä seuraavaksi nähdään.

Ei mustasukkaisella aina järki kulje totuuden vierellä.

Silloin kun mustasukkaisuus ottaa vallan, järki ei kulje missään lähimaillakaan. Minä käsittelin asiaa silloin kun nuo tunteet eivät olleet vallalla. Mietin onko miehen käytöksessä mitään mikä antaisi aihetta epäillä. Mietin myös mitä mustasukkaisuuteni tekee meidän parisuhteelle. Ei ainakaan mitään hyvää, vaan ajan sillä miehen pois. Mietin myös että mitä jos mies pettää enkä saa koskaan tietää. Niin, minähän en tiedä, joten ei siitä seuraa tuskaa. Mietin myös sitä, että jos toinen haluaa pettää, hän pettää, vaikka työpaikan vessassa ruokiksella, eikä kotona näy merkkiäkään mistään. Näitä pohdintoja palauttelin mieleeni aina kun mistasukkaisuus nosti päätään. Ja kerroin myös miehelle aina kun alkoi ahdistaa, ja yhdessä kävimme läpi tunteitani. Nyt en ole mustasukkainen edes siitä, kun mies vietti yön työkavereidensa kanssa, joista osa oli naisia. Siis ihan nukkui samassa talossa kuin muutkin.. Siellä olisi voinut tapahtua vaikka mitä, mutta tosiasiaksi jää, että samassa tilanteessa olisin itsekin jäänyt sinne nukkumaan, joten en voi miestä siitä ratkaisusta syyttää.

Vierailija
88/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhelimen pääsykoodina oma synttäripäivä, mies tietää tämän koska käyttää usein spotifytani ja jos olemme vaikka lomalla meillä on yleensä vain minun puhelimeni mukana rannalla ja muualla joten miehellä on pääsy viesteihini. En tosin usko että miestä viestini kiinnostavat. Minulla sen sijaan ei ole miehen puhelimeen pääsyä, koska olen 2 kertaa lukenut miehen viestit. Hommahan on se että noilla molemmilla kerroilla minulla on ollut outo aavistus joka viestien myötä paljastui aiheellisiksi. En ole lukenut koskaan kenenkään muun viestiketjuja kuin tämän yhden naisen kanssa käytyjä whatsapp-keskusteluja. Kyseessä ei ollut pettäminen, mutta muuten ikävä juttu. Vaikka nyt pääsisin mieheni puhelimelle en ikinä kävisi lukemassa hänen kavereilleen lähettämiä viestejä koska niiden sisältö on oikeasti yksityisasia.

Vierailija
89/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on aina ollut tapana pitää viestimet lukossa. Puhelin, läppäri, tabletti, työpuhelin. Ihan rutiinia, ettei mikään tieto pääse vahingossa ulkopuolisen silmiin. En ole edes ajatellut tarkemmin koko asiaa, koska tämä on tullut tavaksi nimen omaan työn takia. Aivan samanlaista rutiinia, kuin lukita ovet ja sulkea laukun vetoketju. Viime aikoina olen kuitenkin herännyt todellisuuteen, että kaikki eivät tee niin. Ystäväni puoliso kuulemma lukee hänen viestejään. Asiani eivät kuulu tälle puolisolle, enkä voi luottaa ystävääni enää ollenkaan siinä, että millään välineellä kertoisin hänelle asioistani tekstin muodossa. Juttelu on ainoa keino vaihtaa kuulumiset mistään syvällisemmästä.

Vierailija
90/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mieheni haluaisi katsoa viestini, sanoisin ole hyvä.

Joku idea hänellä siihen on ja olkoon.

Vierailija
91/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näyttäisin viestit, jos toinen haluaa. Miksi ihmiset pitää tuosta periaatteesta, että toinen ei saa lukea toisen viestejä niin tiukasti kiinni varsinkin, jos ovat hyvässä ja luottamuksellisessa parisuhteessa...

Vierailija
92/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näyttäisin viestit, jos toinen haluaa. Miksi ihmiset pitää tuosta periaatteesta, että toinen ei saa lukea toisen viestejä niin tiukasti kiinni varsinkin, jos ovat hyvässä ja luottamuksellisessa parisuhteessa...

Viestit sisältävät myös toisen keskusteluun osallistuneen asioita. Siksi. Suhde ei ole hyvä ja luottamuksellinen, jos se vaatii viestintäsalaisuuden rikkomista ja muitten ihmisten luottamusten pettämistä.

Vierailija
93/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kyseessä olisi työsuhdepuhelin? Edes hyvässä ja luottamuksellisessa parisuhteessa ei saa jakaa työsuhdepuhelimen sisältöä tai paljastaa salasanoja viestimiin. Voisitko olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jolla on työpuhelimessa asioita, joihin sinulla ei ole pääsyä? Jos voisit, niin miksi et voisi soveltaa samaa ihmiseen, joka haluaa pitää ystäviltään kuulemansa asiat luottamuksellisina?

Vierailija
94/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään toisen puhelinta siinä kuin omaakin.Mikä siinä on niin kummallista.Työpuhelimia ei ole.

Vierailija
95/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaiset onkin syy miksi en pariutuneille viestittele kuin niitänäitä. Ei koskaan voi luottaa kuinka laajalle juttu leviää.

Vierailija
96/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole siinä, että luetaanko nyt ap:n viestit vai ei vaan siinä, miten tässä suhteessa määritellään yksityisyyden ja kunnioituksen ja henkilökohtaisen reviirin raja. Jostain syystä mies haluaa nyt yksipuolisesti määritellä nämä uusiksi ja kiinnostavampaa olisi tietää syy siihen, koska on paljon mahdollista, ettei se rajoitu pelkkään viestien lukemiseen vaan käskyjä tulee lisää. 

Olen itse aikanani ollut sairaalloisen mustasukkaisen yksilön kumppani ja menin monta kertaa epämukavuusalueelleni hänen pyyntöjensä ja tekojensa vuoksi. Näin jälkikäteen ajateltuna ja kokemuksesta oppineena, en tekisi sitä enää uudelleen. Tässä pätee vähän sama kuin seksissä, ei ole pakko tehdä sitä, mikä ei itsestä tunnu hyvältä. 

Vierailija
97/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa niille ukoillenne piirakkaa välillä niin ne rauhottuu. Se nyt helposti vaan menee niin että "jos mä en sitä saa niin joku muu varmaan saa".

Vierailija
98/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta oletko oikeasti sitä mieltä, että 10-vuotinen suhde jossa lapsia on kohtuullista lopettaa sen takia, että toinen ei näytä viestejään? Siis jos mitään syytä epäillä pettämistä ei ole.

Vierailija
99/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisia vastauksia. Vastaavissa ketjuissa joissa mies varjelee yksityisyyttään ja puhelintaan, niin täällä haukutaan mies alimpaan helvettiin ja vaaditaan miestä ehdottomasti näyttämään puhelimensa koska naisella on epäilys pettämisestä. Tässä taas mies leimataan mustasukkaiseksi pelleksi jonka tulisi ymmärtää että loukkaa suunnattomasti naista epäilyksillään.

Linkkaapa tällainen ketju (jossa tilanne on suht samanlainen kuin ap:n). Mun muistikuva tällaisista ketjuista on täsmälleen päinvastainen: aloittajanainen saa kommenteissa lähes poikkeuksetta turpiin, jos kertoo haluavansa lukea miehen viestit.

Vierailija
100/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on selvästi todettu av: moraalikoodissa:

"Jos sillä, joka estää puhelimensa tutkimisen, kantaa sitä mukanaan kaiken aikaa ja näyttölukitsee sen, on vagina, hän vain suojelee periaatteesta omaa viestisalaisuutaan ja ystäviensä arkaluontoisia asioita ja mies on ilkeä sika kun epäilee muuta ja syyllistyy rikokseen."

" Jos taas sillä, joka estää puhelimensa tutkimisen, kantaa sitä mukanaan kaiken aikaa ja näyttölukitsee sen, on penis, niin hän puhelimensa saa salaa ratsata, sillä hän on ilkeä pettäjäsika ja siihen puhelimen ratsaukseen ei saa nyt takertua, koska mieshän se tässä väärin tekee ja se rikos on toissijainen."