Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riita toisen tekstiviestien lukemisesta, mitä tekisitte?

Vierailija
14.09.2016 |

Tilanne lyhyesti: Mies vaatii päästä lukemaan puhelimestani viestejä. Itse en suostu tähän seuraavista syistä:
- Periaate, minulla on oikeus yksityisyyteen eikä minulla mielestäni ole velvollisuutta kertoa edes kumppanilleni kaikkia asioita joita kerron vaikkapa läheiselle ystävälleni. Kyseessä on avautumisia jne. jotka olen tarkoittanut vain kyseisen ystävän kanssa jaettavaksi.
- Kyse ei ole pelkästään omasta yksityisyydestäni, vaan viestiketjuissa on myös muiden erittäin henkilökohtaisia asioita jotka on tarkoitettu vain minulle, ei miehelleni. Minulla ei ole mielestäni oikeutta kertoa näitä toisia ihmisiä koskevia asioita eteenpäin edes miehelleni näyttämällä viestiketjut. Asiat ovat luottamuksella jaettu minulle ja vain minulle.

Olen siis kieltäytynyt ehdottomasti ja kertonut ylläolevat syyt. Mieshän tästä tietysti provosoitui ja on entistä varmempi että hänen täytyy päästä käsiksi viesteihini. Asia on paisunut ihan naurettaviin mittasuhteisiin ja mies on heittänyt uhkauksen että jos en anna kännykkääni hänelle luettavaksi, hän lähtee siitä oletuksesta että olen pettänyt häntä ja että kännykässä on jotain todistetta asiasta. Itse taas en haluaisi antaa milliäkään periksi. Jo senkin takia että viestiketjuissa on ihan oikeasti muita ihmisiä koskevaa, erittäin henkilökohtaista asiaa. Mies on pari kertaa yrittänyt "vaivihkaa" päästä puhelimelleni, joten olen joutunut ottamaan käyttöön näyttölukituksen ja muutenkin kuljettamaan puhelinta koko ajan mukana. Ymmärrän toki, että tämä vaikuttaa varmasti epäilyttävältä, mutta siltikään mielestäni miehelläni ei ole oikeutta tulla puhelimelleni.

Ja pliis, älkää ensimmäisenä ratkaisuna ehdottako eroa. Meillä on yli kymmenvuotinen hyvä parisuhde, lapset, lainat ja kaikki. Mies ei ole ollut aiemmin mustasukkainen tai millään lailla kyttäävä tämä on se yksi ja ainoa asia mikä tällä hetkellä hiertää.

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on väärässä, sillä ei hänellä ole mitään oikeutta päästä lukemaan viestejäsi. Hän saa kyllä haluta ja pyytää nähdä ne, mutta sinulla on oikeus kieltäytyä. Kysymys kuitenkin kuuluu, eikö olisi helpointa vain näyttää? Jos siis et mitään väärää ole tehnyt. Saat toki kieltäytyä ja aiheuttaa miehellesi mielipahaa ja vainoharhaisuutta. Itse näyttäisin, ihan vain siksi, että sillä pääsee vähemmällä.

Vierailija
2/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh. Mikähän miehen nyt on saanut noin epäluuloiseksi? Mistä kaikki lähti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies terapiaan, hulluhan toi on.

Vierailija
4/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti ihan oikeasti jakaa henkilökohtaisia asioita viestillä?

Vierailija
5/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne kyttääjät ole yleensä itse niitä pettäjiä? Varsinkin jos yhtäkkiä alkanut. Riittäisikö miehelle, jos hän näkisi kenen kanssa olet viestitellyt/soitellut?

Vierailija
6/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ne viestit säilyttää? Itse sain niin järkyttävää viestimateriaalia kuka oli pahoinpidellyt sairaalakuntoon ja kenet. Poistin luettuani, ettei puoliso pääse näkemään. Hän olisi siitä enemmän järkyttynyt.

Vierailija
7/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ohhoh. Mikähän miehen nyt on saanut noin epäluuloiseksi? Mistä kaikki lähti?

Näytönlukitus, puhelimen jatkuva mukana pitäminen ja asioiden selittäminen muiden salaisuuksilla.

Vierailija
8/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne kyttääjät ole yleensä itse niitä pettäjiä? Varsinkin jos yhtäkkiä alkanut. Riittäisikö miehelle, jos hän näkisi kenen kanssa olet viestitellyt/soitellut?

Tässä tapauksessa näin päin. Jos mies olisi se salaaja hän pettäisi. Mutta kun tässä on esitettynä asia näin päin niin miehellä on sitä salattavaa.

Vierailija
9/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta. Ja mikä järki olisi edes etukäteen ilmoittaa, kai sinä olisit poistanut salarakkaan viestit tuossa vaiheessa?

Petätkö miestä?

Itse olen katsonut miehen viestit kerran, kun epäilin pettävän. Ja pettihän se. Periaatteena kuitenkin pidin, että katson lähettäjät, en viestien sisältöä. Toki luin osittain viestikeskustelun kyseisen kolmannen osapuolen kanssa.

Väärin kyllä, mutta en olisi muuten saanut ikinä tietää pettämistä, se oli yksinkertaisesti ainoa keino.

Vierailija
10/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin lukea, kunhan olisin sieltä poistanut kaikki muut viestit paitsi mitä mieheltä ja lapsilta tulleet :) muiden juttuja mieheni ei ole oikeutettu lukemaan, tosin aika vähän on näitä muiden viestejä, jutellaan kavereiden ja sukulaisten kanssa mielummin puhelimessa.

Vierailija
11/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla niin, että mies on itse pettänyt ja nyt sen takia ei luota enää sinuun?

Sun on pakko sanoa siitä miehelle, että ton on loputtava. Jos se ei usko sitä, älä jousta. Jos se ei luota sinuun, mitä järkeä olla suhteessa, jossa epäillään jatkuvasti? Ainoa vaihtoehto on siinä tilanteessa valitettavasti JSS

Vierailija
12/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miten haluat. Mies voi haluta erota luottamuspulaan vedoten. Näin tekisin myös itse, jos mies alkaisi yht´äkkiä hysteerisesti suojelemaan puhelintaan.

Vierailija
13/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä pitää olla jos luulee että kaiken tuon jälkeen sulla ois tallessa jotain romanttis-eroottisia viestejä joltain Sepolta. Kai nyt ne olisit poistanut jo ensitöiksesi.

Minäkään en ikinä antaisi lukea viestejäni enkä ole kiinnostunut lukemaan miehenikään viestejä. Parisuhteessa ollaan mutta molemmilla on myös oma yksityisyys. Luulin että se on itsestäänselvyys muillakin.

Vierailija
14/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin katsoa kenen kanssa viestejä on vaihdettu, mutta en tietenkään antaisi lukea viestejä.

Vierailija
15/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi tekee väärin ja hänen tulisi ymmärtää, ettei asioita hoideta parisuhteessa noin. tuo on ahdistavaa kyttäämistä. itse jos näyttäisin, tuntuisi että on jotenkin alistunut miehelle. ystävien arkaluontoiset viestit poistaisin ja näyttäisin ehkä silti, jos pystyisin nousemaan henkisesti tilanteen yläpuolelle, ja selittämään miehelle ennen viestien näyttämistä, kuinka väärin, inhottavasti ja suorastaan pelottavalla tavalla hän toimii, kun alkaa yhtäkkiä epäillä jotain.

Vierailija
16/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka idiootti ihan oikeasti jakaa henkilökohtaisia asioita viestillä?

Minä ja kaikki ystäväni.

Vierailija
17/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin lukea, kunhan olisin sieltä poistanut kaikki muut viestit paitsi mitä mieheltä ja lapsilta tulleet :) muiden juttuja mieheni ei ole oikeutettu lukemaan, tosin aika vähän on näitä muiden viestejä, jutellaan kavereiden ja sukulaisten kanssa mielummin puhelimessa.

Eikö tässä olisi ihan järkeenkäypä pointti heittää sille miehelle. Että kai hän tajuaa, että viestit pystyy poistamaan, jolloin se on se ja sama lukeeko hän sinun viestisi vai ei. Eihän hän voi tietää, oletko jotain viestejä jo poistanut...

Vierailija
18/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin ap:n tilanteessa varmaan seuraavasti.

- kertaisin tuon mitä viestin alussa on sanottu

seuraavaksi sanoisin

- miksi et luota minuun ja miksi haluat loukata minua uteluilla?

Sen jälkeen sanoisin

- voin näyttää kenen kanssa olen viestitellyt, mutta koko ketjuja en aio näyttää alussa mainituista syistä ja jos vaadit siis nähtäväksi viestit voit olla varma että minä en tule helpolla antamaan anteeksi käytöstäsi, vaatimustasi ja sitä että et luota minuun. Tämän jälkeen sinulla on paljon työtä parisuhteemme saadaan korjattua, koska olet loukannut minua.

Mies

Vierailija
19/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivittäkää vain, mutta minun mielestäni aviopuolisoiden ei pidä pitää salaisuuksia toisiltansa. Ilmeisesti miehesi on minun kanssani samaa mieltä. Sillä ei ole nyt mitään väliä mitä mieltä minä olen, mutta ongelmahan tässä on, koska sinä ja miehesi ajattelette asioista eri tavalla. Joko annat periksi tai et. Ja jos et, niin enpä tiedä sitten mitkä seuraukset sillä on avioliittonne ja perheenne kannalta. Mikä sinusta on tärkeämpää?

Vierailija
20/137 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko sinä lukea kaikki miehesi viestit,  jopa ennen kuin hän on itse niitä avannut? 

Jos vastaus on kyllä, niin ota nyt selvää mieheltä, miksi hän haluaa nähdä kavereittesi lähettämät henkilökohtaiset viestit. Onko hänellä jotain tekemistä kavereittesi kanssa ja nyt kiinnostaa, mitä juoruavat sinulle hänestä itsestään?

Voit myös kysyä mieheltäsi, pitääkö hän sinua niin idioottina, että et älyäisi laittaa vaikka salaisen ystäväsi Ollin nimeä puhelimeesi muodossa Oili, ja ettekö ymmärtäisi käyttää viesteissänne peiteilmaisuja?

Minua ärsyttää suunnattomasti se, että meille koko perheelle tarkoitetut viestit kuten kutsut tulevat yleensä vain miehen puhelimeen. Sitten ne jäävät lukematta, unohtuvat tai muuten ei vaan edes mainitse niistä minulle.