Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-kymppiset! Millä nimityksellä kutsut seurustelukumppania

Vierailija
13.09.2016 |

Seurustelen, mutta ei asuta yhdessä. Poikaystävä kuulostaa mielestäni liian teiniltä ja miesystävä liian vanhalta... etunimellä toki voisi kutsua, mutta tuntuisi oudolta alkaa töissä yhtäkkiä puhumaan vaan Markosta. Millä nimityksellä te muut kolmikymppiset kutsutte seurustelukumppaneitanne?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku puhuu puolisostaan sanalla mies, oletan heidän olevan naimisissa.

Aviomies = mies, jonka kanssa olet naimisissa.

Mies = sukupuoli.

"Mun mies" = mies, jonka kanssa seurustelen vakavasti, olen avoliitossa, olen kihloissa tai olen naimisissa

Vaikka sulla olis tommonen harhaluulo, ei se tarkoita että olisit oikeassa tai että kaikki on samaa mieltä sun kanssa.

Vierailija
22/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppiäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattopoika

Vierailija
24/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestä mies tarkoittaa nimenomaan aviomiestä, ei mitään avomiestä tai miesystävää? Minun korvaan aina särähtää, jos joku puhuu miehestään vaikkei ole naimisissa.

Minustakaan ei ole luontevaa sanoa "mies", kun ei naimisissa olla. Eka ajatus tosiaankin on, että kyseessä on aviomies. Mutta kukin toki kutsukoon niin kuin tykkää

Vierailija
25/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestä mies tarkoittaa nimenomaan aviomiestä, ei mitään avomiestä tai miesystävää? Minun korvaan aina särähtää, jos joku puhuu miehestään vaikkei ole naimisissa.

Taidat olla vähintään nelissäkymmenissä? Sanojen tarkoitukset muuttuu aikojen saatossa. Avioliitto ei ole nuoremmalle sukupolvelle enää monellekaan niin tärkeä asia. Jos mulla olis vaikka lapsia miehen kanssa, jonka kanssa olen ollut viimeiset kymmenen vuotta yhdessä, niin pitääkö mun silti puhua "poikaystävästä" eikä"miehestä"?

Vierailija
26/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä

Vierailija
27/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviomies = mies, jonka kanssa olet naimisissa.

Mies = sukupuoli.

"Mun mies" = mies, jonka kanssa seurustelen vakavasti, olen avoliitossa, olen kihloissa tai olen naimisissa

Vaikka sulla olis tommonen harhaluulo, ei se tarkoita että olisit oikeassa tai että kaikki on samaa mieltä sun kanssa.

Kerroinkin, että silloin kun joku puhuu PUOLISOSTAAN miehenä, ajattelen heidän olevan naimisissa. Tarkkana nyt näissä "nokkeluuksissa", tietenkin mies-sana voi viitata myös sukupuoleen, mutta silloin yhteys on eri. Tähän kysymykseen ei ole absoluuttista oikeaa vastausta, koska kielelliset merkitykset eivät ole absoluuttisia. Et siis itsekään ole niin sanotusti oikeassa. Tässä ketjussahan oli nimenomaan tarkoitus keskustella juuri näistä nimityksistä ja niiden ymmärtämisestä.

Ja kannaltasi valitettavaa, että tällainen "harhaluulo", että puolisosta puhuttaessa mies-sana viittaa juurikin aviomieheen, on hyvin yleinen. Älä siis ylläty, mikäli väärinkäsityksiä ilmaantuu. Sinua on varoitettu.

Vierailija
28/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyty-yde tai töttö-öttö

M31

Hyi saatana

Ootpa kalkkis

Vierailija
29/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen kolo

Vierailija
30/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun poikaystäväksi tai helluksi. Mutta hellu onkin murresana, ei kannata käyttää, jos ei ole teilläpäin käytössä. Aiheuttaa muuten suurta hilpeyttä. :D

En koe, että poikaystävä olisi kolmekymppiselle liian teini :)

Vierailija
31/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähintään nelissäkymmenissä? Sanojen tarkoitukset muuttuu aikojen saatossa. Avioliitto ei ole nuoremmalle sukupolvelle enää monellekaan niin tärkeä asia. Jos mulla olis vaikka lapsia miehen kanssa, jonka kanssa olen ollut viimeiset kymmenen vuotta yhdessä, niin pitääkö mun silti puhua "poikaystävästä" eikä"miehestä"?

Olen jo vuosia sitten täyttänyt neljäkymmentä ja vähän senkin vuoksi kysyin, käytetäänkö näitä ilmauksia nykyisin niin hövelisti. Kuvailemassasi tilanteessa avomies olisi sopiva ilmaus, tai lasten isä, jos ette asu yhdessä.

Vierailija
32/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissieläimeksi sanon :)

Vierailija
33/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laissakin viitataan avoliittoon sanoilla "asua avioliiton kaltaisissa olosuhteissa". Minusta avopuolisoon viittaaminen sanalla mies on loogista ja luontevaa. Ei avopuoliso ole mikään poika- tai miesystävä, hän on puoliso.

Vierailija
34/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelen, mutta ei asuta yhdessä. Poikaystävä kuulostaa mielestäni liian teiniltä ja miesystävä liian vanhalta... etunimellä toki voisi kutsua, mutta tuntuisi oudolta alkaa töissä yhtäkkiä puhumaan vaan Markosta. Millä nimityksellä te muut kolmikymppiset kutsutte seurustelukumppaneitanne?

No en todellakaan poikaystäväksi. KOlmekymppiset ei ole enää poikia ja tyttöjä vaan miehiä ja naisia.

Vierailija
35/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuolisoa sanotaan usein avokiksi.

Vierailija
36/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten oletat.

Uu kovismamma :D

Vierailija
37/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon etunimellä, kyllä ihmiset pääsevät siitä sitten jyvälle.

Vierailija
38/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

namohooma

Vierailija
39/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laissakin viitataan avoliittoon sanoilla "asua avioliiton kaltaisissa olosuhteissa". Minusta avopuolisoon viittaaminen sanalla mies on loogista ja luontevaa. Ei avopuoliso ole mikään poika- tai miesystävä, hän on puoliso.

Miksei voi sanoa avomies, niin kuin sanotaan avovaimokin? Ei se nyt niin pitkä sana ole, etteikö sitä tavallinen ihminen jaksaisi sanoa loppuun asti.

Vierailija
40/68 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan poikaystäväksi. KOlmekymppiset ei ole enää poikia ja tyttöjä vaan miehiä ja naisia.

Miksi häntä sitten kutsut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme