Asun Espoossa, kuinka kateellinen olet, että asun Suomen ylimystön ja rikkaimpien kaupungissa? Asteikolla 0-10
Kommentit (75)
0, en osaa nyt lainkaan kaivata Suomeen hyytävänkylmän vähäsuolaisen Itämeren rannalle, jossa vuodessa on enemmän harmaita kuin aurinkoisia päiviä. Mutta hyvä, jos ja kun viihdyt itse!
Voi hyvänen aika. En ole milloinkaan ymmärtänyt mitä ihmeellistä on Espoossa asumisessa. Sielä on kauniitakin paikkoja joihin mielellään muuttaisi mutta kyllä se kuitenkin suurimmalta osaltaan kulahtanutta asumislähiötä täynnä hyvin monipuolista asukasta. Kaikkea löytyy.
Yhtälailla työtöntä, syrjäytynyttä ja sairasta porukkaa kun sitten muutamia suomen rikkaimpia ja suurin osa sitä palkkahaitarin keskiosaa niin kuin joka puolella muuallakin.
En kadehdi Espoolaisia. Enkä kyllä ketään muutakaan. Keskityn mieluusti omiin asoihin ja oikeasti merkityksellisiin seikkoihin.
Kiitos ja anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Asun Lauttasaaressa. En kadehdi. Vihaan Espoota ja autoilua ja automarketteja. Itse pääsen 10 minuutissa bussilla keskustaan.
Miksi sinulla on kiire keskustaan?
0.
Työskentelen ajoittain Otaniemessä, joka on mielestäni autiomaa.
Espoo ei ole kaupunki, koska siellä ei ole keskustaa, ei kaupunkikulttuuria. Ulkopäin katsottuna espoolaisten identiteetti on hyvin ohut: okt, kaksi autoa yms. yhtä triviaalia. Toki Hvitträsk ja Dipoli ovat arkkitehtonisesti merkittäviä paikkoja, mutta ne sinnetänne ripotellut omakoti- ja kerrostalot eivät kyllä silmiä hivele, eivätkä muodosta kaupunkimaista ympäristöä.
Tapiola Sinfonietta ja Emma ovat kyllä hyviä juttuja Espoossa.
0. Asun Lohjalla paritalossa ja on oma piha . Edullinen asua. Töihin 8 min ja kauppaan 1,5 km. Jos haluan Hesaan johonkin tapahtumaan niin ajan tunnin sinne. Täällä on edullista ja rauhallista asua
0, asuin itsekin ennen. Oli koko Suomen köyhin postinumero, mutta ihan kiva paikka asua
Olen syntynyt espoossa ja asunutkin siellä useampaan otteeseen eli nolla.
Hehhhehhehh hahhaahhhaa buaahhh .... Odota Mä koitan lopettaa nauramista tälle kysymykselle.....
0!
Vastakysymys: oletko ihan kujalla?
Moneskohan kerta kun luen tämän avauksen täältä. Hohhoijaa. t. ylimys Espoon keskuksesta
En haluaisi mistään hinnasta asua Esuossa. Eli vastaus nolla. Mutta jos olet tosi rikas, niistä rahoista olen vähän kateellinen. Yhtälailla olen kyllä kateellinen vaikka oululaiselle rikkaalle. Espoolaisuus ei vaikuta tähän mitenkään.
Kirstinmäen vuokrakasarmeissa on rento meininki. Juodaan kaljaa ja rällätään. Esbo is best. Muualla eikä ulkomailla käydä koskaan. Siellä on perussuomalaisen hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
0, asuin itsekin ennen. Oli koko Suomen köyhin postinumero, mutta ihan kiva paikka asua
Suomen köyhin? Tarkoitatko Otaniemeä? Tuskin sekään Suomen köyhin on?
Hiukan ehkä "kateellinen", koska asut lähempänä helsinkiä (työpaikkaani) kuin minä. Noh, viihdyn kuitenkin myös täällä, vaikka 100 km työmatka onkin. Junat kulkee ja etäpäivät on hyviä :)
Espoo herättää kovasti tunteita vaikka sitä mitäänsanomattomaksi väitetään! Itse tykkään asua Espoossa keskellä luontoa, mutta kadehdin monien Helsingin kaupunginosien asukkaita. Totuus on, että enimmäkseen espoolaiset eivät ole rikkaita, vaan tänne muutetaan Helsinkiä halvempien asuntojen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen köyhin? Tarkoitatko Otaniemeä? Tuskin sekään Suomen köyhin on?
otaniemi on keskituloiltaan suomen köyhin postinumero, syyt tähän on tietty ilmeiset mutta silti
Espoo oon ihana paikka, täällä olen syntynyt ja aina asunut ja tänne jään.
Kuka muka kuvittelee Espoon ylimystöalueeksi? Hyvä vitsi. Keskiluokkaista täällä on noin keskimäärin. Grani on se kultapossukerhon oma kunta.
Suvela? Soukka? Eliittiä?