Asun Espoossa, kuinka kateellinen olet, että asun Suomen ylimystön ja rikkaimpien kaupungissa? Asteikolla 0-10
Kommentit (75)
Nolla. Jos haluaisin asua Espoossa tai Etelä-Suomessa yleensäkään niin asuisin siellä.
Asumme keskisuuressa rannikkokaupungissa ja ei tulisi mieleenkään muuttaa pois koska täällä saamme samalla rahalla niin paljon enemmän. Täällä on kaikki mitä tarvitsemme.
Helsingissä käydään minilomalla jos on joku hyvä konsertti, linnanmäkireissu tai risteily...esim. Viro tai Gotlanti.
0, pidän enemmän Stadista (Krunikka), Espoo on niin... No, jääköön sanomatta :D
En ole kateellinen sillä itsekin asun Espoossa yhdellä Suomen kalleimmista alueista. Ei se silti tee minusta parempaa ihmistä enkä jaksa kadehtia muita vaan säästän energiani johonkin tuottavampaan.
Riippuu ihan missäpäin Espoota ja millaisessa asunnossa asut? Joku Espoonkeskus, Suvela yms ympäristöt eivät hirveästi herätä ihastusta, eikä Espoon takametsät. Jos asut kauniissa omakotitalossa merenrannalla, niin sitten olen hitusen kateellinen. Asun itse Granissa, joka on melkein Espoota, mutta kuitenkin vähän hienostuneempaa ja sivistyneempää seutua noin yleisesti.
Onko Espoossa keskustaa? Kivoja kaupunkibulevardeja, joilla voi kävellä? Ravintoloita (muitakin kuin mäkkäri)? Tulevatko ihmiset muualta Suomesta viettämään vapaa-aikaa Espooseen, sen viihtyisyyden ja ainutlaatuisuuden takia.
Vai onko se vaan pääkaupungin kyljessä oleva kehyskunta, josta ihmiset ajavat Helsinkiin, kun haluavat jotain muuta kuin leikata kotipihansa nurmikkoa.
Asut siis jossain Suvelassa kaupungin kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Kirstinmäestä saat 0, omakotitalosta Mankkaalla/Suurpellossa 3-4 ja omakotitalosta Koukkuniemessä tai Nuottaniemessä 8. Jos on velaton, siis. Asuntovelka laskee kateusindeksiä 1-2 pykälää.
Omakotitalo Suurpellossa.. siitä saa ap jo 1000p jos sellaisen omistaa.
Asuin Espoossa (suvisaaristo) ja siinä yhdistyi sekä kaupungin ja maaseudun huonot puolet. VIttumaiset ja joka asiasta valittavat naapurit mutta etäisyydet minnekään on ihan kuin maalla. Autolla täytyi lähteä joka paikaan ja esim. ravintolassakaan esi voinut käydä noin vaan vaan aina piti lähteä autolla tai kulkea taksilla. Nyt asutaan pienemmässä kaupungissa mutta kävelymatkan päässä keskustan palveluista ja kesämökki on ihan korvessa kaukana naapureista.
Asun Lauttasaaressa. En kadehdi. Vihaan Espoota ja autoilua ja automarketteja. Itse pääsen 10 minuutissa bussilla keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
0, asun itse "eliittialueella" Helsingissä, joten en kadehdi Espoolaisia. :D Pidän itseasiassa Espoolaisia yleisesti ottaen köyhinä, joilla ei ole varaa asua kaupungissa.
Jep, itsekin asustelen mieluummin täällä Hgin kantakaupungissa, kuin siellä maalla Espoossa.
Olen oikein kovasti nyt miettinyt, ja kyllä tuolla asteikolla kateuden määrä on tuo nolla. Jos oikein oikein kovasti haluaisin Espooseen, niin täältä pääsee Leppävaaraan reilussa tunnissa. En kyllä keksi miksi haluaisinkaan. Terveisin turkulainen.
Olen muuttamassa Espoosta, aika hyvältä alueelta pois. Todennäköisesti joku Hesaan tai sitten kauemmaksi. Espoossa nousevat palvelujen hinnat ja äyri, koska metro on saatava maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Onko Espoossa keskustaa? Kivoja kaupunkibulevardeja, joilla voi kävellä? Ravintoloita (muitakin kuin mäkkäri)? Tulevatko ihmiset muualta Suomesta viettämään vapaa-aikaa Espooseen, sen viihtyisyyden ja ainutlaatuisuuden takia.
Vai onko se vaan pääkaupungin kyljessä oleva kehyskunta, josta ihmiset ajavat Helsinkiin, kun haluavat jotain muuta kuin leikata kotipihansa nurmikkoa.
Kyllä tuolla Nuuksiossa ainakin ramppaa kovasti turisteja.
Nolla. Ei ole mielenkiintoa muuttaa Espooseen.
0, en muuttaisi Espooseen paitsi aseella uhattuna. Tosin kesämökkipaikkana se on ihan jees, kivan lähellä. Mun stadilaisella suvulla on ollut siella mökki jo 20-luvulta :D
0, asun erittäin tod.näk. paremmin, isommin ja vapaammin.