Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla parisuhteessa iso ikäero ja toinen eläkkeellä ja toinen työelämässä

Vierailija
06.01.2024 |

Miten toimii suhde, kun toisella vielä 10-15 vuotta työelämä ja toinen vapaalla kotona. Tekeekö tää kotona oleva kaikki kotityöt esim?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ihannoi nuorempia mut onko viimeiset elinvuodet tylsiä yksin, jos vaimo käy töissä.

Vierailija
2/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun eläke on isompi kuin vaimon palkka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se liittyy tähän kysymykseen? Vai meinaatko, että kotityöt jaetaan tienaamisen mukaan, eikä vapaa-ajan mukaan?

Vierailija
4/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvin mutta kotona oleva tekee vähän kotitöitä. Pesee pyykkiä ja vie roskat.

Vierailija
5/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ihannoi nuorempia mut onko viimeiset elinvuodet tylsiä yksin, jos vaimo käy töissä.

Viimeiset elinvuodet? Elämä jatkuu kun toinenkin on eläkkeellä. 

Vierailija
6/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvin mutta kotona oleva tekee vähän kotitöitä. Pesee pyykkiä ja vie roskat.

Odottaako tumput suorana, että toinen tulee töistä tekemään ruokaa?

Vierailija
7/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä tilanne, mä töissä, mies eläkkeellä. Teen kyllä enimmäkseen etätöitä, joten toisinaan joutuu huomauttamaan miehelle, että telkkaria vois laittaa pienemmälle. Kotitöitä teen enemmän, mutta en ota niistä stressiä, joten eipä haittaa.

Vierailija
8/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tämä tilanne, mä töissä, mies eläkkeellä. Teen kyllä enimmäkseen etätöitä, joten toisinaan joutuu huomauttamaan miehelle, että telkkaria vois laittaa pienemmälle. Kotitöitä teen enemmän, mutta en ota niistä stressiä, joten eipä haittaa.

Miehet osaa kyllä ottaa rusinat pullasta. Nuorempi vaimo, tienaa ja tekee kotityöt. Itte saa maata sohvalla kattomassa telkkaria. Omaishoitajakin siis valmiina

Vierailija
9/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on jo eläkkeellä ja minä hieman yli 20 vuotta nuorempana olen luonnollisestikin vielä töissä. Hän hoitaa kodin, pihatyöt ja lapsen harrastuksiin viemiset jne. On ihanaa tulla väsyneenä kotiin, kun hän ottaa hellään halaukseensa ja päivällinen on katettuna valmiiksi pöytään:) 

Vierailija
10/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet osaa kyllä ottaa rusinat pullasta. Nuorempi vaimo, tienaa ja tekee kotityöt. Itte saa maata sohvalla kattomassa telkkaria. Omaishoitajakin siis valmiina

Keneltä olet perinyt tuon ihanan positiivisuutesi?

Vierailija
11/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottaako tumput suorana, että toinen tulee töistä tekemään ruokaa?

Kyllä yleensä. Joskus tekee keittoa jääkaapissa olevistä jämistä. Mä käyn kaupassa.

Vierailija
12/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sehän on ihana vapaus, voi pelailla ja käydä baarissa rauhassa.

13/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla on vanhempi mies ja stressaan kyllä nyt jo, miten pärjätään rahallisesti sitten kun mies jää eläkkeelle. Hän on ollut yrittäjä ja eläke tulee olemaan huono. Hänellä on iso omakotitalo jossa on valtavat kulut ja hirveästi työtä talon ja pihan kanssa. Välillä mietin, tajuaako mies, että tästä pitää ennen pitkää luopua. Mulla ei ole varaa maksaa tämän talon kuluja, kun mulla on omakin asunto, jossa isot kulut varsinkin talvella. Enkä koe että ok ok, että minun kaikki säästöt ja varallisuus sulaa tässä, että voidaan ylläpitää miehen toivomaa elintasoa. Rasittaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se liittyy tähän kysymykseen? Vai meinaatko, että kotityöt jaetaan tienaamisen mukaan, eikä vapaa-ajan mukaan?

Eikö ne lapsiperheessäkin jaeta tuolla tavalla, miksi ei myöhemminkin? Kotona olevan ei tarvitse tehdä enempää kotitöitä, koska tasa-arvon nimissä ne pitää jakaa tasan.

Vierailija
15/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne lapsiperheessäkin jaeta tuolla tavalla, miksi ei myöhemminkin? Kotona olevan ei tarvitse tehdä enempää kotitöitä, koska tasa-arvon nimissä ne pitää jakaa tasan.

Lapsiperheessä on ne lapset, joita kotona oleva hoitaa ja hommaa on muutenki paljon enemmän kuin 2 aikuisen taloudessa

Vierailija
16/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Milla on vanhempi mies ja stressaan kyllä nyt jo, miten pärjätään rahallisesti sitten kun mies jää eläkkeelle. Hän on ollut yrittäjä ja eläke tulee olemaan huono. Hänellä on iso omakotitalo jossa on valtavat kulut ja hirveästi työtä talon ja pihan kanssa. Välillä mietin, tajuaako mies, että tästä pitää ennen pitkää luopua. Mulla ei ole varaa maksaa tämän talon kuluja, kun mulla on omakin asunto, jossa isot kulut varsinkin talvella. Enkä koe että ok ok, että minun kaikki säästöt ja varallisuus sulaa tässä, että voidaan ylläpitää miehen toivomaa elintasoa. Rasittaa.

Miksi sun pitäisi maksaa miehen talon kuluja, jos sulla on oma asunto?

Vierailija
17/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset elinvuodet? Elämä jatkuu kun toinenkin on eläkkeellä. 

Jos on 20 v ikäero niin nainen jää eläkkeelle kun mies on n. 86 v. 

Vierailija
18/18 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä voisi ottaa jotain 10-15v vanhempaa miestä. Kiva kun jää eläkkeelke täynnä virtaa, niin  puoliso onkin omaishoidettava pappa