Asun Espoossa, kuinka kateellinen olet, että asun Suomen ylimystön ja rikkaimpien kaupungissa? Asteikolla 0-10
Kommentit (75)
Nollaa näyttää, sanoi konstaapeli. Asuin itse Espoossa 17 vuotta ja viihdyin oikein hyvin. Nyt asun muualla ja viihdyn taas oikein hyvin.
0, asun itsekin Espoossa. Enkä kyllä kateellinen olisi vaikken asuisikaan..
0, asun itse "eliittialueella" Helsingissä, joten en kadehdi Espoolaisia. :D Pidän itseasiassa Espoolaisia yleisesti ottaen köyhinä, joilla ei ole varaa asua kaupungissa.
Mäkin asun Espoossa, ja tulotasollisesti koko Suomen köyhimmällä postinumeroalueella. Että se siitä rikkaimpien kaupungista.
Asun myös. Harmi vaan, että tätä tosiaan rakennetaan kaupungiksi. Tai ehkä se ei ole harmi muiden kuin mun mielestä. Haluun muuttaa, ahdistaa.
0, olen kotoisin Espoosta, en nykyään asu siellä. Mukavaa Espoossa on käydä, mutta viihdyn paremmin täällä, missä nykyään asun.
0, asunut koko ikäni Espoossa. Samaten vanhemmat ja isovanhemmatkin ison osan elämästään, osa koko ikänsä.
Ei kyllä herätä minkäänlaisia tuntoja se, että asut Espoossa. :D
Nolla. Asun korsossa vantaalla vuokrayksiössä.
Juuri muutin sieltä pois. Espoo itsessään ei paljoakaan kerro, jos asut jossain Espoon keskuksessa kerrostalossa, niin asteikolla 0-100 olen 0 kateellinen. Jos asut uudessa kivitalossa westendissä merenrantatontilla, niin olen kyllä vähän kateellinen 😄 Tai no, en kateellinen, eihän se minulta pois ole tai minua harmita ollenkaan, mutta kelpaisi kyllä itsellenikin :)
Espooseen kyllä mahtuu kaikenlaista ja kaikilla siellä on toki mahdollisuus asua. Harvemmilla kuitenkaan varaa asua sellaisessa asumismuodossa ja alueella, mikä itselleni on tärkeää.
Nolla. Asun omakotitalossa järven rannalla Keski-Suomessa. Ei todellakaan käy kateeksi.
Ehkä 4. Entisenä helsinkiläisenä keksin monta kaupunkia Suomesta, joissa asuisin mieluummin kuin lande-bönde Espoossa. Ja mulla on kesämökki Espoossa, en sen enempää haluaisi jalkojani Espoossa kastella.
Asun Espoossa. Haikailen muutosta Munkkiniemeen, jossa ennen asuin. Mutta kyllä tämäkin ihan hyvin käy.
Kuinka iso tontti sulla on siellä?
Se ratkaisee täysin mun kateuden määrän. Jos on tontti yli 3500 m2 ja omakotitalo siinä, niin myönnän, olen aika kade.
Kirstinmäestä saat 0, omakotitalosta Mankkaalla/Suurpellossa 3-4 ja omakotitalosta Koukkuniemessä tai Nuottaniemessä 8. Jos on velaton, siis. Asuntovelka laskee kateusindeksiä 1-2 pykälää.
0, en ole kade en koskaan ole käynyt Hesassa, enkä haluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri muutin sieltä pois. Espoo itsessään ei paljoakaan kerro, jos asut jossain Espoon keskuksessa kerrostalossa, niin asteikolla 0-100 olen 0 kateellinen. Jos asut uudessa kivitalossa westendissä merenrantatontilla, niin olen kyllä vähän kateellinen 😄 Tai no, en kateellinen, eihän se minulta pois ole tai minua harmita ollenkaan, mutta kelpaisi kyllä itsellenikin :)
Espooseen kyllä mahtuu kaikenlaista ja kaikilla siellä on toki mahdollisuus asua. Harvemmilla kuitenkaan varaa asua sellaisessa asumismuodossa ja alueella, mikä itselleni on tärkeää.
En oikein ole meri-ihminen, enkä kyllä halua isoa taloakaan, joten minä valitsisin noista Espoon keskuksen ja tekisin säästyvällä rahalla ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 4. Entisenä helsinkiläisenä keksin monta kaupunkia Suomesta, joissa asuisin mieluummin kuin lande-bönde Espoossa. Ja mulla on kesämökki Espoossa, en sen enempää haluaisi jalkojani Espoossa kastella.
Ja mulla on tonttikoko 2 hehtaaria. Katsotaan paljonko ap panee paremmaksi.
0, meillä on sama kotikunta. Kaupungiksi tätä ei kehtaa ex-stadilainen sanoa...