Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Äitini on 62-synt. Hanna, minä 81-synt. Maija ja tyttäreni 02-synt. Sini. Kun olin lapsi, äidin ja minun nimien luultiin menneen väärinpäin ja nyt samaa tapahtuu oman tyttäreni kanssa. Kun tyttö aikoinaan aloitti päiväkodin siellä oli porukalla pohdittu, olivatko nimet sekoittuneet ja uskaltaisivatko nyt nimetä tytölle lokerikon :D
Senja 36vee täällä, Isoveljeni on Santtu ja pikkusiskoni Sylvi. Äiti on ollut oikea edelläkävijä! :)
Oon ysärillä syntynyt Minja. Niitä rupes sitten 2010-luvulla tipahtelemaan ku sieniä sateella. Pienenä (ja edelleen) hieman ärsyttää, kun pitää toistaa omaa nimeä, kun on niin samanlaisia nimiä vaan kirjaimen erotuksella ja joskus jopa luettelemaan kirjaimet, että vastapuoli ymmärtää varmasti.
Jo edesmenneellä mummollani, s. 1931, oli nimi, joka oli silloin erittäin harvinainen, mutta nyt pikkutyttöjen nimenä kohtalaisen yleinen. En taida sanoa nimeä, sillä Suomessa ei välttämättä ole toista 30-luvulla syntynyttä samannimistä. Tuota nimeä alettiin antaa lapsille lähinnä vasta 90-luvulla. Isomummoni tokaisu kun mummu oli tuotu näytille oli ollut "ei sillä ihmisellä ole edes nimeä" on jäänyt mieleen, mummo kertoi, en tiedä keneltä mummo oli tuon saanut kuulla. Isoisäni oli ollut mammanpoika ja isomummolle miniä kova paikka.
Vierailija kirjoitti:
Jo edesmenneellä mummollani, s. 1931, oli nimi, joka oli silloin erittäin harvinainen, mutta nyt pikkutyttöjen nimenä kohtalaisen yleinen. En taida sanoa nimeä, sillä Suomessa ei välttämättä ole toista 30-luvulla syntynyttä samannimistä. Tuota nimeä alettiin antaa lapsille lähinnä vasta 90-luvulla. Isomummoni tokaisu kun mummu oli tuotu näytille oli ollut "ei sillä ihmisellä ole edes nimeä" on jäänyt mieleen, mummo kertoi, en tiedä keneltä mummo oli tuon saanut kuulla. Isoisäni oli ollut mammanpoika ja isomummolle miniä kova paikka.
Ne tietää jotka tietää, niin vai?
Typerä, varsin typerä kirjoitus sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 54 vuotias Sofia. Suurin osa kaimoista on pieniä tytöntylleröitä.
Mun tytär, 23 vuotias, on Sylvia
,
Jotenkin ihana 🤭❤️
2000-luvulla syntynyt Liisa. Kaimat yleensä yli 40-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla syntynyt Helena, ei ihan harvinaisuus mutta ei tavanomainenkaan.
90-luvun Helena tässä hei!
Vierailija kirjoitti:
2000-luvulla syntynyt Liisa. Kaimat yleensä yli 40-vuotiaita.
Kaverini tytär on 5-vuotias Liisa. Ihana nimi niin pienellä ihmisellä! :)
Olen 70-luvulla syntynyt Veera. Lukioon saakka ainoa tuntemani, sitten 90-luvulla niitä pikku-Veeroja alkoi ilmestyä pilvin pimein.
Olen 1990 syntynyt Ninni. Se oli silloin vielä harvinainen nimi, yleisempi lempinimenä. Aluksi se oli minullakin vain lempinimenä, mutta tuskin kukaan tiesi oikeaa nimeäni. Niinpä kouluun mennessäni se lisättiin kahden muun etunimeni eteen. Virastossakin äidilleni väitettiin ettei Ninni ole virallinen nimi. Äiti soitti jonnekin ylemmälle taholle, missä sanottiin että on se. Käskivät viraston soittaa heille, jos eivät usko. Olen jo 30-vuotias ja vieläkin joskus, kun kerron nimeni, saan kuulla: "Entä oikea etunimesi?"
Naapurissa oli Jessica 70-luvulla.
Tiedän parikin eläkeikäistä, arvioni on että yli 70-v. Heliä, mutta miellän sen helposti nuoremman ihmisen nimeksi.
Olen 1981 syntynyt Taimi, ihmiset olivat hämmästyneitä kun äiti huuteli Taimii, Taimii, mihin menit ja äreän anopin asemasta paikalle kipittelikin kiharapäinen pikkutyttö :D
Vierailija kirjoitti:
Olen parikymppinen Aino ja mieheni on samanikäinen Jorma :D Oma nimi nyt ei ole paha, mutta varsinkin miehen nimen lisäksi täytyy aina mainita ikä, koska muuten luullaan, että seurustelen 70-vuotiaan sugardaddyn kanssa.
Hahahaha :D
Päivän piristys!
Erkki, Virve, Tuomo, Jari, Jutta, Diana, Titta, Marjukka. Kaikki syntyneet 90-luvulla!
90-luvulla syntyneitä:
Saima, Mirjami, Matilda, Helena, Jaana, Kerttu, Kirsti, Alma, Ilmari, Arto, Juha
En minä mutta Hoplopin trampalla kommenttiin Marja-Terttua, ikää Marja-Tertulla oli 3-4v.
Heidi on suosittu ja kansainvälinen klassikkonimi; sitä tulee vastaan eri-ikäisissä. On hyvä juttu, että nimeni ei paljasta kantajansa ikäluokkaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Erkki, Virve, Tuomo, Jari, Jutta, Diana, Titta, Marjukka. Kaikki syntyneet 90-luvulla!
Taitoluistelun pohjoismaiden noviisien hallitseva mestari on Jari, ikä on varmaan jotain 14 vuoden tienoilla.
Olen yli kolmekymppinen Oliver :)