Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen Jasmin, nimeä pidettiin kauniina ja eksoottisena kun olin lapsi. Kyllähän se vähän ärsyttää että nykyisin sitä ajatellaan lähinnä pissisnimenä.
Joo, Tsäsmin on ilmiselvä pissa. Minä sentään ole 80-luvun Jamatsu !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lopussa syntynyt Petra. Lapsena en tiennyt kenestäkään samannimisestä, 80- ja 90-luvulla Petroja kastettiin vähän enemmän.
Olen 70-luvun Petra. En oikein hahmota, mitkä on petrojen sesonkivuosia?
Täällä Petra -80, mutta on kuitenkin niin harvinainen nimi, että kovinkaan montaa kaimaa ei ole tullut vastaan. Hiljattain tutustunut yhteen toiseen, hän on syntynyt varmaan 90-luvun puolivälissä.
Mieheni on 70-luvun Seppo.. Kaimansa kuuluvat lähinnä suuriin ikäluokkiin ja ovat eläkeukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa 70-luvun Nikossa on kummallista? Tunnen vaikka kuinka monta sellaista.
Ei siinä välttämättä mitään erityisen kummallista ole, mutta 70-lukulaisella se on "väärän" sukupolven nimi, koska 80-90-luvulla Niko oli yli kymmenen kertaa suositumpi nimi kuin 60-70-luvuilla. Varsinainen NIko-buumi oli 90-luvun puolivälin jälkeen.
Nelikymppinen Kaarina. Ei ole kaimoja oman ikäisissä, varmaan osittain siksi, että nimi mielletään toiseksi nimeksi.
Mutta hyvä nimi!
Olen parikymppinen Aino ja mieheni on samanikäinen Jorma :D Oma nimi nyt ei ole paha, mutta varsinkin miehen nimen lisäksi täytyy aina mainita ikä, koska muuten luullaan, että seurustelen 70-vuotiaan sugardaddyn kanssa.
Tutullani on alakouluikäinen poika Aabraham :D
Eipä taida olla kovin suosittu tähän maailman aikaan!
Ystäväni isomummon nimi oli Jenna, syntynyt joskus 1900-luvun alussa ja kuollut jo aikoja sitten.
Parikymppisenä aloitin uudessa työpaikassa ja minulle kerrottiin että " Vieno tulee neuvomaan sitten sinua". Eläkeläisrouvan asemasta luokseni pyyhäksikin vain itseäni hiukan vanhempi nainen, oli vaikea koettaa olla näyttämättä hämmästystä.,
80-luvulla syntynyt Helena, ei ihan harvinaisuus mutta ei tavanomainenkaan.
Aika jännä; olen syntynyt 70-luvun alussa ja luokallani oli kaksi Tarjaa. Lisäksi saman ikäinen luottokaverini on Tarja.
V. 2001 syntynyt Impi täällä ja harmittaa.
60 luvulla syntynyt Meri, välillä ihmetelty. Tosin en tiedä mille vuosikymmenelle nimeni suosio osuu?
Täällä yksi -86 syntynyt Katja. Omassa ikäryhmässäni pienellä paikkakunnalla oli vain yksi samanniminen. Muut Katjat olivat tainneet syntyä 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on 70-luvun Seppo.. Kaimansa kuuluvat lähinnä suuriin ikäluokkiin ja ovat eläkeukkoja.
Minun kanssani samaan aikaan peruskoulussa oli joskus 1980-luvun alkupuolella syntyneet Seppo ja Esko. Itse olen syntynyt 1981 ja Seppo oli minua vuotta alemmalla luokalla ja Esko ehkä 3-4 vuotta alemmalla luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kanssani samaan aikaan peruskoulussa oli joskus 1980-luvun alkupuolella syntyneet Seppo ja Esko. Itse olen syntynyt 1981 ja Seppo oli minua vuotta alemmalla luokalla ja Esko ehkä 3-4 vuotta alemmalla luokalla.
Olen myös tavannut vuonna 1981 syntyneen Kulkikin ja kuullut 1990-luvun puolivälissä nimeltä noin 3-vuotiaana Kyllikkiä joka oli syntynyt siis ehkä vuosina 1992-1994.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tapasin pari kuukautta vanhan Sepon. Ei tulisi ensimmäisenä itsellä mieleen tuo nimi vauvaa nimetessä.
Seitkyt luvun lopussa syntynyt Eva niminen nainen. En tykkää siis nimestäni ollenkaan. Ja mulla on vielä Eeva niminen kummi aikoinaan ollut. Tämä Eeva on syntynyt joskus 1920 -luvulla. Puh huh huijaa.
91 syntynyt Jaana. Harvinainen mun ikäsellä ja vaikee kuvitella tätä nimee koskaan muotinimeks tulevaisuudessakaan, mutta ei voi tietää :D
Jep, reilu 30-vuotias Tuula täällä