Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Tunnen 80-luvulla syntyneitä Päivejä. Päivi oli toki suosittu nimi ainakin vielä 1970-luvun lopussa jolloin itse synnyin. Ei se ole mikään pelkkä 60-luvun nimi.
Olen 2000-luvulla ja nimeni on Keijo Irmeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi on suosittu ja kansainvälinen klassikkonimi; sitä tulee vastaan eri-ikäisissä. On hyvä juttu, että nimeni ei paljasta kantajansa ikäluokkaa. :)
Heidi nimisiä on tosiaan kaiken ikäisiä. Näyttelijöissä vaikka Heidi Krohn ja Heidi Herala, sitten on poliitikko Heidi Hautala. 80-luvulla mutta myös 90-luvun loppuun asti nimilistojen kärjessä. Tunnen lisäksi 2008 ja 2009 sekä 2015 syntyneet Heidit. Kaunis ja kansainvälinen nimi. Laura on vähän vastaava mutta ei taida olla vanhimmassa ikäluokassa niitä? Nuorimmat jotka tiedän on yläasteella.
Laura oli suosittu nimi jo 1960-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen 80-luvulla syntyneitä Päivejä. Päivi oli toki suosittu nimi ainakin vielä 1970-luvun lopussa jolloin itse synnyin. Ei se ole mikään pelkkä 60-luvun nimi.
Minä olen syntynyt -69 ja minun mielikuvissani Päivi oli ikäisieni tai vanhempien nimi. Vaikea kuvitella, että olisi ollut suosittu nimi vielä -80-luvulla tai 70 - luvun lopussa.
Kaunis Veera kirjoitti:
Olen 70-luvulla syntynyt Veera. Lukioon saakka ainoa tuntemani, sitten 90-luvulla niitä pikku-Veeroja alkoi ilmestyä pilvin pimein.
Mä olen 70-luvulla syntynyt Sanna ja lapsena kaikki Sannat oli vanhoja mummoja. 80- luvulla alkoi ilmestyä pikkutyttöjä.
Minun nimeni on Juice ja tykkään siitä.
Oon kans Keijo Irmeli Jannica Petteri <3 Ja mun mielestä on väärin et nainen kantaa 9kk lasta sisällään. Vaadin tasa-arvoa tähän asiaan!
Vierailija kirjoitti:
Kaunis Veera kirjoitti:
Olen 70-luvulla syntynyt Veera. Lukioon saakka ainoa tuntemani, sitten 90-luvulla niitä pikku-Veeroja alkoi ilmestyä pilvin pimein.
Mä olen 70-luvulla syntynyt Sanna ja lapsena kaikki Sannat oli vanhoja mummoja. 80- luvulla alkoi ilmestyä pikkutyttöjä.
Sepä kumma kun tunnen lukuisia 70-luvulla syntyneitä Sannoja. Ihan tavallinen nimi sillon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syntynyt -69 ja minun mielikuvissani Päivi oli ikäisieni tai vanhempien nimi. Vaikea kuvitella, että olisi ollut suosittu nimi vielä -80-luvulla tai 70 - luvun lopussa.
Ikävää pilata kuvitelmasi. Olen syntynyt vuonna 1979 ja ikäluokassani Päivi on todella yleinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis Veera kirjoitti:
Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa, Sanna on ollut suosituin juuri 70-luvulla, peräti ykkösenä monena vuonna, kunnes Heidi ohitti sen - 79! 80-luvulla suosio laski. Ehkä vain sattumalta et tuntenut samanikäisiä Sannoja. Itse tunnen viisi Sannaa, syntyneet -72-75. Nimi on niin seitkytlukua kuin vaan voi olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis Veera kirjoitti:
Sepä kumma kun tunnen lukuisia 70-luvulla syntyneitä Sannoja. Ihan tavallinen nimi sillon.
Niinpä, Sanna on ehkä koko seitkytluvun suosituin nimi, ykkösenä kolme vuotta peräkkäin ja monta kakkos-kolmossijaa. 😀
Vierailija kirjoitti:
Kaunis Veera kirjoitti:
Missä sä oikein asuit? 70-luvun päiväkodit oli täynnä Sannoja. Mummoikäpolvessa taas oli todella harvinainen.
Olen 88 syntynyt Eevi. Äiti oli pongannut nimen vieraan ihmisen hautakivestä, jonka luona oli hehkunut keltaisia voikukkia ja västäräkki hyppinyt kiven päällä. Äiti oli hurmioituneena juossut isän luo ja hihkaisut "EEVI!" :D
Vierailija kirjoitti:
Kaunis Veera kirjoitti:
Missä ihmeessä olet nähnyt Sanna-mummoja? :D Ettet sotke Sanniin?
Olen Senja vm85 ja pikkusiskoni on Vieno vm91. Epäilen äitini hakeneen nimi-inspiraatiota kotimme viereiseltä hautuumaalta.
Olen viisikymppinen täti jonka nimi oli omassa lapsuudessa erittäin harvinainen, ja sitten se tupsahti muotiin kun olin ehkä n. 25. Nyt niitä n. 20-30-vuotiaita kaimoja vilisee joka puolella.
Joskus nolottaa esim. sähköpostitse työasioissa kommunikoidessa, kun tietää että toisella osapuolella on varmasti mielikuva energisestä nuoresta naisesta, eikä kukaan osaa kuvitella että Venla* on tällainen elämään jo ihan väsynyt täti-ihminen. Ihan kuin jotenkin yrittäisin huijata. :D
*ei ole oikeasti Venla mutta samaa tyyliä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää pilata kuvitelmasi. Olen syntynyt vuonna 1979 ja ikäluokassani Päivi on todella yleinen nimi.
Suosion huippu oli jo v. -58. Suurin osa päiveistä syntynyt siitä 15 v jälkeen. Varmaan vielä -80 -luvullakin löytyi mutta tuskin siitä voi enää silloin suosittuna nimenä puhua.
Nimeni määrä on moninkertaistunut 2010 luvulla. Niitä oli annettu alle 400, vuosina 1980-99, jolloin minä synnyin. Onneksi olen lyhyt ja minulla on nuorekkaat kasvon piirteen, joten voin hyvin soluttautua nuorisoon vanhempana!
Heidi nimisiä on tosiaan kaiken ikäisiä. Näyttelijöissä vaikka Heidi Krohn ja Heidi Herala, sitten on poliitikko Heidi Hautala. 80-luvulla mutta myös 90-luvun loppuun asti nimilistojen kärjessä. Tunnen lisäksi 2008 ja 2009 sekä 2015 syntyneet Heidit. Kaunis ja kansainvälinen nimi. Laura on vähän vastaava mutta ei taida olla vanhimmassa ikäluokassa niitä? Nuorimmat jotka tiedän on yläasteella.