Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Vierailija kirjoitti:
91 syntynyt Jaana. Harvinainen mun ikäsellä ja vaikee kuvitella tätä nimee koskaan muotinimeks tulevaisuudessakaan, mutta ei voi tietää :D
Sun kaimat Keski-Euroopassa (Jana) ovat nuoria tyttöjä. Kaunis nimi.
1999 ja olen Pertti, en enää ensi vuonna.
Tiedän vuonna -95 syntyneen Sepon ja -97 syntyneen Martan.
36 v. Iina tässä hei! Nimi on itseasiassa vanha, itselleni tuli 100 vuoden takaa suvusta. 2000 -luvulla nimi kokenut huiman nousun. Lähes kaikki Iinat ovat yleensä lapsia/teinejä. Lapsena en tykännyt silloin näin "oudosta" nimestä, einollut yhtäkään kaimaa lähimainkaan. Nykyisin pidän nimestäni kun se on harvinainen omassa ikäluokassani.
Olen kolmekymppinen Mimosa. Taitaa olla enemmän päiväkoti-ikäisten nimi. Oli hyvin harvinainen nimi silloin kun olin lapsi. Koulussa tuntui kaikilla muilla olevan tuiki tavalliset (Sanna, Laura, Heidi, Hanna....) nimet. Nykyisin nimi on jo paljon yleisempi.
Olen 42 vuotias jolla 2000 luvun nimi. Ärsyttää kun jengi aina olettaa minun olevan yksi nimenvaihtajista.
Vierailija kirjoitti:
36 v. Iina tässä hei! Nimi on itseasiassa vanha, itselleni tuli 100 vuoden takaa suvusta. 2000 -luvulla nimi kokenut huiman nousun. Lähes kaikki Iinat ovat yleensä lapsia/teinejä. Lapsena en tykännyt silloin näin "oudosta" nimestä, einollut yhtäkään kaimaa lähimainkaan. Nykyisin pidän nimestäni kun se on harvinainen omassa ikäluokassani.
Olen 42-vuotias, ja koulussani oli neljä Iinaa.
90-luvun Maija-mummo tässä hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 42-vuotias, ja koulussani oli neljä Iinaa.
Mutta ei ole ollut mikään yleinen nimi kuitenkaan.
Etunimitilasto 30.9.2019
Iina
Iina Syntymävuodet
-1899 165
1900-19 210
1920-39 69
1940-59 51
1960-79 276
1980-99 2490
2000-09 1846
2010-19 1885
Ysärillä syntynyt Sirpa täällä hei...
Elsa vuosimallia 1987 moi! Oli hämmentävää kun Frozenin myötä pieniä kaimoja putkahteli kuin sieniä sateella, jatkuvasti kääntyy pää kun joku äiti huhuilee jälkikasvuaan.
OLIN Seija ja inhosin tätinimeäni, olisi nyt edes ollut Senja tai Seela... mutta Seija. Ugh. 19-vuotiaana korjasin virheen ja minusta tuli Riina (Moi tutut!) mutta äitini kutsuu yhä sinnikkäästi Seijaksi.
Ai niin ja syntymävuoteni on siis 84.
Vierailija kirjoitti:
Jep, reilu 30-vuotias Tuula täällä
Tuula täälläkin, 1990 syntynyt. Yleisimpiä kuulemiani kommentteja nimeeni liittyen ovat "äitini nimi on Tuula" tai "ai sinä olet noin nuori". Tilastojen mukaan minua nuorempiakin Tuula -nimisiä löytyy, mutta en ole heihin koskaan törmännyt.
Mun nimi on mahmud ja olen ihan 100% Suomalainen. Olen vakavasti harkinnut nimen vaihtoa.
Jessica är riktigt vanligt bland de som fötts på 70-talet.
Olen syntynyt 80-luvun lopussa ja saman ikäluokan kaveripiirissä on ollut mm. Pirjo, useampi Tiina (syntyneet tosin 90-luvun alussa), Tuula, Markku, Tarja, Liisa ja Anu. Tiedän myös 90-luvun puolivälissä syntyneen Kaarinan ja parikin Seijaa.
Oma nimeni on täyttä kasaria.
80-luvun Kati. Oli yleisempi nimi 70-luvulla ja usea tuntemani tai tietämäni kaima on vähintään 5 vuotta minua vanhempi.
Kummipoikani Ville syntyi 1970. Ensin nauroin, kun kysyin mitä ootte ajatellut nimeksi ja äitinsä sanoi: Ville. 1980 ja -90 luvuillahan sitten räjähti suosioon.
Tiedän v. 2003 syntyneen Yrjön.