Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
921/1380 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja on itse asiassa 50-luvun nimi.  Olen jo eläkkeellä, ja niin on moni Tarjakin.  Itse en ole Tarja, mutta kouluaikana melkein jokaisella käymälläni luokalla oli vähintään yksi Tarja.  Vastaava nimi on Tuija.  Tarjaa taidettiin antaa jonkun verran vielä 70-luvulla, mutta Tuija kävi jo harvinaisemmaksi.  En tiedä yhtään n. viisikymppistä Tuijaa.

Oma nimeni on hirveän erikoinen ja inhosin sitä lapsena kauheasti, koska sitä ei ollut kellään muulla.  Aina jouduin nimeni takia silmätikuksi.  Nyt sitä pirua on alettu antaa tyttölapsille.  En vieläkään suhtaudu siihen hyvin, jouduin niin paljon sen takia kiusatuksi.  Olisin niin mielelläni olut vain Tuija tai Tarja. 

922/1380 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

96 syntynyt Mia. Kaikki muut ovat jotain 20-30 vuotta mua vanhempia. Tosin, Miat ovat ulkomailla useimmiten mua ainakin 10 vuotta nuorempia mut täällä ei tietenkään. USAssa ja muuallakin viime vuosina ollut yleisimpien nimien joukossa... 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1380 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Maisa ja siskoni on Titta, minkä ikäisiksi kuvittelisitte meidät?

Maisa ja Titta on syntyneet 70-luvulla.

Itse asiassa 86 ja 90 ;)

Vierailija
924/1380 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cooleimmat nimet olisivat tällä hetkellä juurikin valikoituja fiftarinimiä, kuten Raisa, Reima, Reino, Helena, Marja-Leena, Arja ( koska arya starck! ) tai sitten vanhat klassikot, jootabusein annettu vain toisiksi nimiksi: Johanna, Karoliina, Susanna tai miehistä Martti, Lauri.

Ainakin pääkaupunkiseudulla on niin paljon ulkomaalaistaustaisia, että nimet ovat hyvinkin erikoisia näin ”suomalaisittain” ajatellen, mutta toisaalta vaikea uskoa jonkun Tabishan yleistyvän suomenkielisen väestön keskuuteen, ainakaan erityisen nopeasti. Tabisha Nieminen? No, mikäs siinä. Ja onhan niitä jo.

Vierailija
925/1380 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v Ella. Ei erikoisin, mutta suurin osa kaimoistani taitaa olla tällä hetkellä ala- ja yläasteella.

Vierailija
926/1380 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vrk:n mukaan Maarit oli 70-luvun neljänneksi suosituin nimi Johannan, Marian ja Susannan jälkeen. Että näin.

Nuo on KAIKKI annetut nimet "Tilastoissa on mukana ensimmäisten etunimien lisäksi myös muut annetut etunimet" , on suosittu toki toisena nimenä niin kuin Mariakin mutta tässä ketjussa puhutaan kutsumanimistä. Maarit oli ensimmäisten etunimien joukossa top10:ssä 60-luvulla mutta ei enää lähellä kärkeä 70-luvulla.

Olen syntynyt -75. Luokallani oli kolme etunimi-Maaritia ja rinnakkaisluokilla lisää. Sanna oli toinen tällainen, sitä oli tosi paljon. Kuin myös Katjoja oli useampia.

Vierailija
927/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsa vuosimallia 82. Lapsena inhosin nimeäni, pistin silmään tai pikemminkin korvaan kun muut olivat Minnoja tai Tiinoja tai Sannoja. Uhosin, että kunhan ikää riittää vaihdan heti nimeni ! No en vaihtanut ja nykyään pidän nimestäni. 

Vierailija
928/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla syntynyt Aija. Asiakkaat näyttävät yllättyneiltä kun nähdään livenä, ilmeisesti olettavat nimen perusteella vanhemmaksi. Nimi ei tosin ole kai koskaan ollut erityisen yleinen. Elämäni aikana olen tavannut vain yhden itseni ikäisen kaiman, muut huomattavasti vanhempia. Lapsena nimi harmitti, olisin halunnut olla Lotta, Laura, Anna tai joku muu ”normaali”. Erikoisia olivat siihen aikaan myös kavereitteni nimet Nelli ja Inka, joita nykyään näkee lapsilla.

Vierailija
929/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilma91 kirjoitti:

Olen 27-vuotias Hilma. En ole koskaan tavannut ketään toista Hilmaa.

Ihana nimi sinulla!

Onkohan tämän Hilman isä tunnettu kirjailija? ainakin aika samanikäinen on tunnetun kirjailijan Hilma-tytär.

Ja niin on kyllä ihana nimi :)

Minä oon vajaa 40 vuotta Venla-buumia edellä.

Vierailija
930/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvun alussa syntynyt Aino. Inhosin lapsena nimeäni, nimihän tuli vasta myöhemmin muotiin.

Vierailija
931/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 37-vuotias Persemooni Käkeläinen. En tiedä onko nimeni oikeastaan edes suomalainen.

Vierailija
932/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla, Elna, Elena ja Emmi saisi tulla niminä muotiin iänikuisten Ellojen ja Emmojen lisäksi.

Vierailija
933/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulla, Elna, Elena ja Emmi saisi tulla niminä muotiin iänikuisten Ellojen ja Emmojen lisäksi.

Tiedä noista, mutta Ennistä ja Ennasta on tullut melko suosittuja nimiä !

Vierailija
934/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuonna 2003 syntynyt Yrjö-Kustaa.

Vierailija
935/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirette kirjoitti:

96 syntynyt Mia. Kaikki muut ovat jotain 20-30 vuotta mua vanhempia. Tosin, Miat ovat ulkomailla useimmiten mua ainakin 10 vuotta nuorempia mut täällä ei tietenkään. USAssa ja muuallakin viime vuosina ollut yleisimpien nimien joukossa... 🤔

Oletko todella syntynyt vuonna 96? Sittenhän sinä olet jo yli 1900-vuotias!

Vierailija
936/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 20-vuotiaan Tapanin.

Vierailija
937/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nimeni on hirveän erikoinen ja inhosin sitä lapsena kauheasti, koska sitä ei ollut kellään muulla.  Aina jouduin nimeni takia silmätikuksi.  Nyt sitä pirua on alettu antaa tyttölapsille.  En vieläkään suhtaudu siihen hyvin, jouduin niin paljon sen takia kiusatuksi.  Olisin niin mielelläni olut vain Tuija tai Tarja. 

Miksi et hyvä ihminen vaihtanut nimeä, tai mikä vielä helpompaa, ottanut toista nimeäsi käyttöön (olettaen että sinulla sellainen on, ja se on etunimeä parempi) ?

Vierailija
938/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-luvun alussa syntynyt Neea. Eipä ole paljoo kaimoja, niitä löytyi vasta sitten tyttäreni kavereista!

Vierailija
939/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on Kyösti 30-v.

Vierailija
940/1380 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni luokalla ala-asteella on Pirkko-Liisa. On kuulemma kiusattu nimensä takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi