Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
30v Kaarina. Ainakin harvinainen nimi
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntynyt Tarja. Ei ollut kiva, kun teininä sai aina kuulla olevansa samanniminen kuin luokkakavereiden äidit. Omien lasteni nimet ovat vahvasti tätä päivää ja eri ikäluokan kaimat hautausmaalla.
nIIN hARJA tALOiNen ja araljarv pirkalast komuuni
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 40-vuotias Niko. Ei häiritse, mutta joskus on nimen vuoksi tullut hauskoja tilanteita.
Olen itse 45v. ja Niko oli lapsena/teininä ihan normi nimi, itsellä oli kaksi Nikoa koulukavereina.
Tarjoista kun oli puhe, niin tiedän yhden noin 25-vuotiaan Tarjan. Samanikäisen Riitan myös.
Mä olen 54 vuotias Sofia. Suurin osa kaimoista on pieniä tytöntylleröitä.
Mun tytär, 23 vuotias, on Sylvia
,
Olin 70-luvulla Sini ja silloin luultiin pojan nimeksi :(
Susanna. Ei komeile missään tilastoissa.
Perhetuttavallani on 19-vuotias poika Paavali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 40-vuotias Niko. Ei häiritse, mutta joskus on nimen vuoksi tullut hauskoja tilanteita.
Olen itse 45v. ja Niko oli lapsena/teininä ihan normi nimi, itsellä oli kaksi Nikoa koulukavereina.
VRK:n tilastojen mukaan Niko ei tuohon aikaan suinkaan ollut yleinen nimi. Lähes kaikki Nikot olivat lisäksi pääkaupunkiseudulla. Minun nimeäni ihmeteltiin aina, enkä lapsena tai nuorena tavannut ainoatakaan kaimaani.
T. Niko, 44, Pohjois-Suomesta
Asun Ranskassa ja täällä Lea on todella suosittu pienten tyttöjen nimi. Itse olen jo vanha nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntynyt Tuula.
Tuula täälläkin. Kaimat on mummo-iässä :)
Suurin osa Tuula-nimisistä taitaa olla seitsemän-kahdeksankymppisiä, itse olen 60-luvun lopun Tuula ja ajattelin, että nimi on varmaan isäni keksintö. Hän kun on sopivasti kuutamolla ajankohtaisista asioista.
Pari vuotta sitten käydessäni isän kotiseudulla törmäsin itseni ikäisiin kaimoihin ja tajusin, että paikalliset muodit saattavat vaikuttaa paljonkin valintoihin. On oikeastaan kivaa, kun on epämuodikkaita kaimoja edes jossain.
90-luvulla syntynyt Eeva. Kaimat olivat lähinnä mummoja ja äitejä.
Olen 21v Pipsa.
Rakastan nimeäni erittäin paljon. Kaimoja ei ole kuin muutama ja vielä yhteenkään en ole törmännyt median ulkopuolisessa elämässä.
Olen syntynyt 80 luvulla ja nimeni oli Brooke aikuisikään asti. Vaihdoin sen ja ole tyytyväinen Brigit ( keksin itse ja meni läpi). Lausun ihan suomalaisittain.
Käyttäjä3185 kirjoitti:
Susanna. Ei komeile missään tilastoissa.
Ihana nimi. Annan lapselleni, jos saan tytön.
Mikä tuossa 70-luvun Nikossa on kummallista? Tunnen vaikka kuinka monta sellaista.
Törmäsin kerran ulkomailla reissatessani hollantilaiseen parikymppiseen likkaan jonka nimi oli sirkka. Ei mitään suomalaisia juuria, hänen isänsä oli aikoinaan tykästyny nimeen.
Tääl suomes ei taida olla kovin suosittu nimi enää.
Poikani hyvä koulukaveri on nimeltään Ismo. En muista milloin viimeksi olisin kuullut alaikäisestä Ismosta.
90-luvulla ylö- astetta kanssani kävi Eino jota kiusattiin nimestään, kutsuttiin Eino Leinoksi ja vitsailtiin muutenkin pappanimestä. Einon sisko oli muuten Martta, sitä en kiusattiinko häntäkin. Mutta tässähän äiti on ollut ihan muodin edelläkävijä, kun valinnut vanhat nimet!