Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Kuinka joku voi mennä takaajaksi jollekin vieraalle, siis ei lähisukulaiselle?
04.03.2006 |
En koskaan takaisi ketään ystävääni, enkä edes sukulaisiani (paitsi omaa lastani tai sisartani). Millaiset ihmiset ottavat riskin ja menevät takaamaan ystäväänsä tai mikä pahempaa, jotain puolituttua?!
Kommentit (2)
Sitä paitsi elämä heittelee: voi käydä niin, että taattu ei kerta kaikkiaan pysty hoitamaan lainaansa, vaikka haluaisi ja yrittäisi. Ei kaikki tarkoituksella huijaa ja kuseta, joskus vain käy niin.
Eikä siitä ole mitään varmuutta, ettei sille lähisukulaisellekin voisi niin käydä. Siskollakin voi käydä huono tuuri ja laina langeta takaajalle.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
tapauksissa ihminen niin " tyhmä" , ettei ymmärrä mihin lähtee mukaan... Käytännössähän työssä käyvä ihminen saa lainan ilman takaajiakin JOS on säästänyt osan esim. taloon tarvittavasta summasta, ja jos laina on suhteutettu tuloihin ymv. Takaajat eivät siis ole mitenkään " pakollisia" ... Ja ehkä osa joutuu huijauksen kohteeksi (vannotaan rakkautta(kiristetäänkin ehkä" etkö rakastaminua/luota minuun" )/juotetaan humalaan/ tmv.)
Itse en lähtisi takaamaan kenenkään (en varmaankaan edes läheisieni lainoja...) PAITSI jos minulla olis " ylimääräistä" rahaa KOKO velan verran. Jos jollakulla on " takataskussa" lottovoitto/iso perintö/paljon säästöjä tmv. niin miksei hän ystävänsä lainan takaajaksi voisi läheteäkkin? ...On eri asia taata ystävän lainaa sillä riskillä että oma koti lähtee alta... Ja voihan joku ehkä luottaa esim. ystävänsä bisnes ideaan niin vahvasti, että lähtee takaajaksi, itse en niin tosin tekisi... Mutta jos ystävä vaikkapa lahjakas jollakin alalla, ja tietää hänen hoitavan hommat kotiin, niin miksei -pientä- alkupääoma-lainaa voisi taatakkin... Ja ala vaikuttaa tässäkin, en usko että esim. kampaaja saa hetkessä asiakkaita ja voittoa tahkottua siihen malliin, että lainan lyhennys käy nopeasti, jollakin muulla alalla tämä olisi hyvinkin mahdollista...
Mutta kaiken kaikkiaan, jos on " ylimääräistä" , niin miksei sitä voisi kaveria auttaa!!! (Kannattaa vaan aina laskea nuo takaukset, kenen tahansa ne ovatkin, jo " menetetyiksi" , ei ainakaan tule pettymyksiä jo asiat eivät mene niinkuin pitikään...;)