lääkärin kummallinen, syyllistävä käytös eilen sairaalan päivystyksessä
menin hakemaan kipupiikkiä taksilla, niskat niin jumissa . odotin 3h ja viimein pääsin lääkärin luo. kesken oireuteni selittämisen lääkäri keskeytti "olet kuitenkin meikata jaksanut?" ja täytyy sanoa, että siinä vaiheessa leuka loksahti auki ! minulla ei todellakaan ollut meikkiä, puolisokea pultsarikin sen olisi nähnyt mutta en tiedä saattoiko sävyttävä¨huulirasva sitten hämätä niin pahasti...
sitten alkoi kysellä alkoholin käytöstä, että maistuuko usein. ähisin tuskissani että "pari kertaa vuodessa viiheellä.. mutta hei voinko nyt saada kipuun jotain?" tähän hymähti ylimielisen oloisena ja totesi sitten että " laitoin reseptin lihasrelaksantteihin. mene odotushuoneeseen, hoitaja tulee kohta antamaan kipupiikin. hyvää illanjatkoa". oli todella epätodellinen ja hölmistynyt olo, kun poistuin !
Kommentit (197)
Tuo on totta, että jos sairas menee yksin vastaanotolle ja monesti on niin kipeä, että ei pysty selkeästi sanomaan vaivojaan ja kaikkea mikä pitäisi, niin häntä voidaan kohdella sitten asiattomasti. Kannatan, että omainen menee sisään potilashuoneeseen asti ja on potilaan tukena siellä. Monesti muutenkin kun siinä on toinen henkilö mukana saa parempaa palvelua. Ja kenties hoitoon pääsee rivakammin.
Itsekin saanut päivystyksessä täysin asiatonta käytöstä lääkäriltä... Vaikka ennenkin kyllä lykkäsin viimeiseen asti lääkärikäyntejä niin nyt vielä enemmän!
Lääkäri oli selvästi kyllästynyt näihin leikisti kipeisiin lääkeriippuvaisiin kipulääkettä hakijoihin. Heitäkin on, uskokaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Moni vakavasti sairas jaksaa meikata. Käyn sairaalan polilla sydänvaivojeni vuoksi, ja kyllä meikkaan, se kuuluu rutiineihini. Siinä ei jaksamista tarvita. Onpa ap ikävästi kommentoitu. Laita palautetta, muuten noita ei saa kuriin.
Tässä lääkäri ajoi varmaan takaa sitä, että jos on paha lihasjumi, meikkaaminen on vaikeaa. Käsiä on vaikea nostaa kasvojen tasalle ja pitää siellä ja vielä meikata tarkasti. Asenne lääkärillä oli joka tapauksessa tympeä, etenkin kun ap:llä ei ollut meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri oli selvästi kyllästynyt näihin leikisti kipeisiin lääkeriippuvaisiin kipulääkettä hakijoihin. Heitäkin on, uskokaa pois.
Jep, sain samanlaista alentavaa kohtelua kun tulin päivystykseen tulehtuneen umpparin takia. Lääkäri totesi minun olevan joko luulosairas tai sitten tulleen vaan hakemaan saikkua huomiseksi, kun verikokeissa ei näkynyt tarpeeksi poikkeavia arvoja. Kolme päivää myöhemmin pääsin vihdoin sairaalaan yksityisen lähetteellä, kun umppari oli jo puhjennut ja tulehdusarvo yli 400. Sairaalassa menikin sitten viikko, kun maha piti leikata kokonaan auki. Jos mua ois heti uskottu, olis selvinny tähystyksellä ja 1 yön sairaalassa ololla...
Itse olen joutunut puhaltamaan päivystyksessä ennenkuin annettiin kipulääkitys. Jalkamurtuma oli minulla. En tiedä oliko puhallutus lääkettä varten vai vakuutusyhtiötä. Nollaa näytti ja hoito sen jälkeen asiallista. Ymmärtäisin kyllä, että kipupiikki ja promillet ei ole hyvä yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkäri ei ole oppinut kohtaamaan potilaita yksilöinä vaan on ihan okei pitää kaikkia narkkeina? Pitäisi ottaa jokainen tapaus omanaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä päivystyksessä hoitajana ja siellä käy kyllä joukoittain ihmisiä aivan turhaan. Monet voisivat hyvin odottaa aamuun tai arkipäivään ja mennä muualle viemästä aikaa oikeasti sairailta. Ei ihme että lääkärit kyynistyvät kun sadas flunssapotilas tulee valittamaan kurkkukipua vaikka ei oikeasti olisi lääkärin tarpeessa ollenkaan. En tarkoita nyt ap:tä.
Miksi tulet kommentoimaan, kun sinulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa tämän ketjun aiheesta? Se, että päivystyksessä käydään monesti turhaan, lienee kaikille itsestään selvää ja sinäkään et kuitenkaan tarkoittanut, että ap olisi mennyt turhaan. Mitä siis yrität sanoa viestilläsi? Että lääkärin käytös ap:ta kohtaan oli ok, koska päivystyksessä käy paljon turhaan ihmisiä? Et taida olla penaalin terävimpiä kyniä...
Mulla oli samanlainen lääkäri. Pyysin kans kipupiikkiä Taysissa. Joku aivan hirveä vatsakipukohtaus. Nyt jälkeen päin epäilen, että suolen tukkeuma. Oksensin, vaikkei ollut mahatauti ja oksentaminen ei helpottanut. Lääkäri epäili narkkariksi. (En todellakaan ole. En käytä edes alkoholia) Kamala kokemus ja kamala nuori lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oli vain kyllästynyt, kun lauantaina änkesit sinne niskajumin vuoksi. Ei voinut vissiin odottaa maanantaihin?
ei voinut, kun pää ei kääntynyt eikä käsi noussut ja kivut olivat niin kovat! :/
ap
oon lääkärin kanssa samaa mieltä. K'si noussu kuitenkin huulipunaa levittämään. Olittko tukankin pessy. Tuollaset vaan rasittaa ensiapua. mIkset ottanu buranaa? Onko munchausenin syndrooma?
Vierailija kirjoitti:
Eiiih... Lauantaina niskakivun vuoksi sairaalan päivystyksessä? Eikö tuohon olisi voinut ottaa kotoa Buranaa?
Et ole tainnut ikinä kukea kunnon lihaskramppia. Siinä vaiheessa kun tuntuu siltä että on synnytyskivut niskassa, ei paljoa Buranat auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oli vain kyllästynyt, kun lauantaina änkesit sinne niskajumin vuoksi. Ei voinut vissiin odottaa maanantaihin?
ei voinut, kun pää ei kääntynyt eikä käsi noussut ja kivut olivat niin kovat! :/
ap
oon lääkärin kanssa samaa mieltä. K'si noussu kuitenkin huulipunaa levittämään. Olittko tukankin pessy. Tuollaset vaan rasittaa ensiapua. mIkset ottanu buranaa? Onko munchausenin syndrooma?
se oli HUULIRASVA. antaa vain vähän sävyä. ja ei, tukkaa ei oltu pesty. ei edes kammattu . olin tyylikäs takkupää tuubitopissa ilman rintaliivejä ja tuulihousuissa...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tukkaahan ei ole voitu pestä ennen niskajumia. Ja jos olisikin se muuttuisi rasvaiseksi limaläjäksi heti jumin alettua. Sä olet kyllä uskomattoman viisas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
munchausenissa ap olisi telonut lapsensa, eikä itsensä... joku järjenjättiläinen yrittää taas päteä... "paukuttaa päätä seinään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiiih... Lauantaina niskakivun vuoksi sairaalan päivystyksessä? Eikö tuohon olisi voinut ottaa kotoa Buranaa?
Et ole tainnut ikinä kukea kunnon lihaskramppia. Siinä vaiheessa kun tuntuu siltä että on synnytyskivut niskassa, ei paljoa Buranat auta.
Näin, eli tuntematon taitaa olla edelliselle lihaskramppi. Mä taas tiedän mitä ne ovat. Synnytyskivut niskassa, juuri näin. Tuntemus on sanoinkuvaamaton, mutta ainakin on yritetty :) Kuin niskaan vedetyt piuhat, joihin joku sadisti johtaa sähköä. Mä jäin pahimpina aikoina maahan makaamaan , kunnes "laukesi", siis kramppi.
Ja vaikka pää ei käänny, voi silti käsi nousta, jolloin saat ovenkahvasta kiinni, saappaan jalkaan tai vaikka sitä huulikiiltoa laitettua. Se valtava vihlaus voi tulla myös joissain tietyissä asennoissa.
Tuntemukset ovat erilaiset kullakin, joten ei täällä voi alkaa laittaa sanoja kenenkään suuhun, väittää valehtelijaksi tai käyttää toisen näppäimistöä.
ohis
Tutulle tuli joskus niskaan hermopinne. Kuukausi meni huumereseptillä saatavien kipulääkkeiden kanssa sängynpohjalla ennen kuin pää alkoi taas kääntyä. Suihkussa tarvitsi puolisonsa pesemään itsensä, ei pystynyt juuri muuta itse tekemään kuin seisomaan ja varovasti istumaan. Niskaan kun jotakin tulee niin siinä on aika äkkiä täysin toisten avun varassa, ei kannattaisi kenenkään vähätellä asiaa. Kukaan tuskin menee tavallisen hieronnalla helpottavan lihasjumin takia päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
munchausenissa ap olisi telonut lapsensa, eikä itsensä... joku järjenjättiläinen yrittää taas päteä... "paukuttaa päätä seinään"
Ei suonkaan. Munchauseniissa tyyppi kuvittelee olevansa itse sairas ja tuottaa itselleen oireita. Se, missä telotaan lapsia tai muita visttomia uhreja on muchausen by proxy, eli munhausen toisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Tutulle tuli joskus niskaan hermopinne. Kuukausi meni huumereseptillä saatavien kipulääkkeiden kanssa sängynpohjalla ennen kuin pää alkoi taas kääntyä. Suihkussa tarvitsi puolisonsa pesemään itsensä, ei pystynyt juuri muuta itse tekemään kuin seisomaan ja varovasti istumaan. Niskaan kun jotakin tulee niin siinä on aika äkkiä täysin toisten avun varassa, ei kannattaisi kenenkään vähätellä asiaa. Kukaan tuskin menee tavallisen hieronnalla helpottavan lihasjumin takia päivystykseen.
No nyt tuli se oikea sana "pinne". Ne mulla on molemmin puolin niskaa. Kaikki niska ja hartiaseutua koskeva on kielletty. Kunhan en tamppaa mattoja tai muuta vastaavaa, pysyvät lääkkein suht aisoissa arjessa. On melko hyviä, huonoja ja todella huonoja päiviä. Relaksantti auttaa hieman. Sellainen "kohta se tulee"-olo päällä koko ajan.- 56
Lääkäreille pitäisi tulla palkka hoidettujen potilaiden mukaan! Eiköhän se nenän nyrpistely vastaanotolla loppuisi siihen. Jos potilas ei parane tai on muuten saanut huonoa kohtelua, niin hän vaihtaisi parempaan. Tympeältä lääkäriltä loppuisi työt. Tämä olisi oikeudenmukaista.