Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lääkärin kummallinen, syyllistävä käytös eilen sairaalan päivystyksessä

Vierailija
11.09.2016 |

menin hakemaan kipupiikkiä taksilla, niskat niin jumissa . odotin 3h ja viimein pääsin lääkärin luo. kesken oireuteni selittämisen lääkäri keskeytti "olet kuitenkin meikata jaksanut?" ja täytyy sanoa, että siinä vaiheessa leuka loksahti auki ! minulla ei todellakaan ollut meikkiä, puolisokea pultsarikin sen olisi nähnyt mutta en tiedä saattoiko sävyttävä¨huulirasva sitten hämätä niin pahasti...

sitten alkoi kysellä alkoholin käytöstä, että maistuuko usein. ähisin tuskissani että "pari kertaa vuodessa viiheellä.. mutta hei voinko nyt saada kipuun jotain?" tähän hymähti ylimielisen oloisena ja totesi sitten että " laitoin reseptin lihasrelaksantteihin. mene odotushuoneeseen, hoitaja tulee kohta antamaan kipupiikin. hyvää illanjatkoa". oli todella epätodellinen ja hölmistynyt olo, kun poistuin !

Kommentit (197)

Vierailija
181/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niskajumin takia menit päivystykseen? Ei se ole mikään henkeä uhkaava tila ja voi hyvin odottaa seuraavaan päivään. Särkylääkettä et sitten osannut ottaa itse?

Voi olla tilanne kuten minulla että ominpäin saan ottaa vain panadolia ja kaikki tulehduskipulääkkeet on kielletty enkä käytä mitään opiaatteja. Kerran sitten löi olkapäälihaksen niin tukkoon ja kramppiin ettei auttanut mikään kotikeino eikä lopulta pystynyt nukkumaan kivulta. Ja kyllä, sinniteltyäni toisen yön soitin la aamuna neuvontaan saaden käskyn mennä päivystykseen. Luukulla hoitaja katsoi minua, neuvotteli lääkärin kanssa ja antoi kaksi kipulääkettä kokeiltavaksi. Vasta sitten pystyi hieromaan ja venyttämään kun sain kivun hallintaan. Että kyllähän kaikki voi kotona vetää buranasta relaksantteihin lääkkeitä. 

Vierailija
182/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kipusi sitten johtuvat ja kauanko tuo ongelma on jatkunut? Ja mitä olet tähän mennessä tehnyt asialle? Kaitpa tuo lääkärin reaktio jostain hänen omasta turhautumisesta johtuu. Epäammattimaista, mutta inhimillistä. Ainahan voit tehdä valituksen, jos koet tuon loukkaavana.

No kai nuo kivut on jo hellittäneet kun 9 VUOTTA VANHAAN KETJUUN HUUTELETTE.

Huomasit varmaan, että tuo kommentti, mihin itse viittaat on myös 9 vuotta vanha? Eli sinä täällä HUUTELET.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niskajumin takia menit päivystykseen? Ei se ole mikään henkeä uhkaava tila ja voi hyvin odottaa seuraavaan päivään. Särkylääkettä et sitten osannut ottaa itse?

Voi olla tilanne kuten minulla että ominpäin saan ottaa vain panadolia ja kaikki tulehduskipulääkkeet on kielletty enkä käytä mitään opiaatteja. Kerran sitten löi olkapäälihaksen niin tukkoon ja kramppiin ettei auttanut mikään kotikeino eikä lopulta pystynyt nukkumaan kivulta. Ja kyllä, sinniteltyäni toisen yön soitin la aamuna neuvontaan saaden käskyn mennä päivystykseen. Luukulla hoitaja katsoi minua, neuvotteli lääkärin kanssa ja antoi kaksi kipulääkettä kokeiltavaksi. Vasta sitten pystyi hieromaan ja venyttämään kun sain kivun hallintaan. Että kyllähän kaikki voi kotona vetää buranasta relaksantteihin lääkkeitä. 

Ja kipukierre pitäisi saada nopeasti katkaistua ettei kroonistu ja ilman, että kehoa joutuu rasittamaan turhaan suurilla määriä lääkkeillä - ja puhumattakaan stressillä. Toivottavasti olet suht kipuvapaa ja saat lääkäreiltä apua aina kun sitä tarvitset. Kroonisen kivun kanssa on vaikea elää ilman negatiivisia asenteitakin. Tsemppiä!

Vierailija
184/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oli vain kyllästynyt, kun lauantaina änkesit sinne niskajumin vuoksi. Ei voinut vissiin odottaa maanantaihin?

Sinähän hauska olet. Onko sinulla ollut koskaan niskajumia? Kun niskassa on polttava kipu ja päätä ei pysty kääntämään juuri mihinkään? Todellakin päivystykseen voi ja saa tulla sen takia.

Lääkäri vaikutti väsyneeltä ja tympääntyneeltä. Ei ollut sun vika.

t: ensiavun sh

Hyvä vitsi. Tollanen ei tulis mieleenkään. Niin köhnästä kohtelua saa. Sitä vaan kituu kotona.

En edes soittais tkseen maanantaina.

Ihmiset on näköjään todella eri arvoisia terveydenhuollon silmissä.

Vierailija
185/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kipukierre pitäisi saada nopeasti katkaistua ettei kroonistu ja ilman, että kehoa joutuu rasittamaan turhaan suurilla määriä lääkkeillä - ja puhumattakaan stressillä. Toivottavasti olet suht kipuvapaa ja saat lääkäreiltä apua aina kun sitä tarvitset. Kroonisen kivun kanssa on vaikea elää ilman negatiivisia asenteitakin. Tsemppiä!

Suomessa kivunhoito on kehitysmaatasolla, ilmeisesti lääkärit nauttivat kivun tuottamisesta, ja jos sitä on niin ei sitä nyt kannata hoitaa. Suomalainen lääkäri on vain näissä asioissa huonosti koulutettu ja ylimielinen.

Vierailija
186/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa lääkäreistä ja hammaslääkäreistä on vähän töykeitä tai kritisoivan tuntuisia. Aina joskus joku mukavakin osuu kohdalle, mutta yleensä ovat vähän tylyjä. En tiedä miksi. Molemmat vanhempani sattuvat myös olemaan lääkäreitä, niin että se on minulle aika arkinen juttu ja tiedän kyllä että ihmisiähän ne vaan on ongelmineen, neurooseineen, mielenterveysongelmien, paino-ongelmineen, mitä nyt kullakin mahtaa olla.

Joka sortin lääkärit ovat usein tylyhköjä ainakin julkisella puolella SIKSI, että lievästi tylytetty asiakas lörpöttelee vähemmän ja näin lääkärin aikaa säästyy.

Olen sivusta nähnyt, miten toisilla potilailla sanainen arkku avautuu loputtomaan puhetulvaan, jos lääkäri on osoittanut vähänkin empatiaa ja kuuntelemisen halua.

Vierailija
187/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lääkäri piti sua narkkarina. Eikö käynyt mielessä? Kipulääkepotilaat monesti on.

Kärsin kroonisista kivuista, joiden vuoksi kävin työkykyselvityksessä. Siellä tapasin muita kipupotilaita. Ison osan puheet, sitä luokkaa, että edellinen väittämä ei ole tuulesta temmattu.  Kertoilivat avoimesti, kuinka "uuttavat/erottelevat esimerkiksi Panacodista vaikuttavan aineen erilleen, jotta saavat paremman vaikutuksen ja suuremman vaikutuksen". Silloin aloin ymmärtämään paremmin miksi, joillekin ei niitä lääkkeitä myönnetä. 

Olen myös joutunut käymään päivystyksessä kipujen vuoksi ja ei sinne ihan pienestä tule mentyä. Ketjussa on selvästi osalla käsitys esimerkiksi ap:n niska kivuista, että hänen olisi vaan pitänyt kärvistellä maanantaihin. Suomessa on kivunhoito usein alihoidettua ja samoin asenteet kipua kohtaan, vähintäänkin vääristyneet. 

Vierailija
188/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v sitten olin päivystyksessä vatsakipujen takia. Ihan terveyskeskuslääkäri lähetti sairaalan päivystykseen. Hoitaja siellä kyseli seksikumppaneista ja sanoi että noin nuorella ihan varmaan sukupuolitauti. Väitän vastaan , vähän kypsänä otti tulehdusarvot. Tuli sitten anteeksipyytävän oloisena takaisin, kun tulehdusarvot tapissa. Oli umpisuolen tulehdus ja leikkuriin vietiin.

Vierailija
189/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai päivystys on tarkoitettu hätätapauksille, eikä niskajumille, monesti mennään päivystykseen, kun päiväajan joutuu varaamaan etukäteen. Kyllä siellä riittää niitä reseptin uusijoitakin, ja ne olisi voinut hoitaa ajoissa arkena vaikka netissä.

Vierailija
190/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai päivystys on tarkoitettu hätätapauksille, eikä niskajumille, monesti mennään päivystykseen, kun päiväajan joutuu varaamaan etukäteen. Kyllä siellä riittää niitä reseptin uusijoitakin, ja ne olisi voinut hoitaa ajoissa arkena vaikka netissä.

Itselläni oli kerran niin pahasti jumissa etten pystynyt olemaan missään asennossa, en olisi päässy edes taksiin. Aivan järkyttävä kipu oli.

Vierailija
191/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain kerran todella huonoa kohtelua päivystyksessä. Menin sinne, koska sain pahempia "supistuksia" kuin synnytyksessä. Taju meinasi lähteä, kun kohtaus tuli päälle. Tyly lääkäri väitti ilman mitään tutkimuksia,  että olen tullut päivystykseen klamydian takia. Intti ja intti, vaikka yritin sanoa, ettei ole mahdollista. Otti klamydiatesti ja käski mennä kotiin. No ei ollut klamydiaa. Oli vakava kohtutulehdus. Seuraavana päivänä jouduin sairaalaosastolle.

Vierailija
192/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oli vain kyllästynyt, kun lauantaina änkesit sinne niskajumin vuoksi. Ei voinut vissiin odottaa maanantaihin?

Sanoo hän, jolla ei ole ollut niskajumia.

Vierailija
193/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisia kokemuksia. Päiv lääkäri kysyi alkoholinkäytöstäni, vaikka selkä oli niiiiin kipeä ja alkoholia ja tupakkaa en ole koskaan maistanut!!! Ehkä olin niin kipeän ja väsyneen näköinen?

Vierailija
194/197 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit luulee että kaikki on yhtä päihdehakuisia kuin he itse. Ties mitä vetävät sairaalan lääkekaapeista kitusiinsa. Siinäkö se syy lääkäriksi opiskeluunkin, että pääsee kirjottamaan itselleen reseptejä.

Vierailija
195/197 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
196/197 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei voinut, kun pää ei kääntynyt eikä käsi noussut ja kivut olivat niin kovat! :/

ap

Varmaan lääkäri ajatteli sinun huijaavan, kun hänestä näytti, että olit kuitenkin pystynyt meikkaamaan itsesi.

Vierailija
197/197 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei voinut, kun pää ei kääntynyt eikä käsi noussut ja kivut olivat niin kovat! :/

ap

oon lääkärin kanssa samaa mieltä. K'si noussu kuitenkin huulipunaa levittämään. Olittko tukankin pessy. Tuollaset vaan rasittaa ensiapua. mIkset ottanu buranaa? Onko munchausenin syndrooma?

Sulla on vittuîlusyndrooma.