Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loppukuuksi rahaa 35e - miten selvitä?

Vierailija
10.09.2016 |

Tässä kuussa oli hirveästi pakollisia menoja jotka piti maksaa nyt (esim. hammaslääkäri ja muutamat eri lääkkeet), nyt maksoin vuokran ja tilille jäi 35e. Mulla olisi vielä kaks pientä laskua maksamatta, mutta ne voi siirtää ensi kuulle. Ruokaa on kaapissa vähän, löytyy kyllä riisiä, pastaa, kaurahiutaleita ja jauhoja mutta jääkaappi ja pakastin on aika tyhjiä. Onko tuolla summalla edes mahdollista elää loppukuukautta? :( Matkakorttikin pitäisi ladata parin viikon päästä ja se on 13e.

Taustatiedoksi että olen opiskelija, nostan lainaa ja sossusta saan 18e kuukaudessa. Yleensä pärjään jotenkuten mutta nyt on vähän huonompi tilanne.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut AP? Olen itse yksinhuoltaja ja opiskelija ja teen silloin tällöin töitä. Talous on kuitenkin tasapainossa, joten mielelläni auttaisin. :)

Vierailija
22/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mistä olet? Minulta saat ruokaa ja rahaakin.:) Samalla voisimme käydä läpi tulosi ja menosi, joten tiedät mihin olet oikeutettu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit maksanut hammaslääkärin kahdessa erässä. Suunnittelua talous vaatii aina, oli sitten isot tai pienet tulot.

Otapa työkeikka kaupasta, monessa kaupassa on työvoimasta pulaa.

Ai on työvoimasta pulaa? Minä kun olen hakenut vaikka mihin kauppoihin, mutta ei niistä vastata koskaan yhtään mitään.

Vierailija
24/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit maksanut hammaslääkärin kahdessa erässä. Suunnittelua talous vaatii aina, oli sitten isot tai pienet tulot.

Ai on työvoimasta pulaa? Minä kun olen hakenut vaikka mihin kauppoihin, mutta ei niistä vastata koskaan yhtään mitään.

Ei vastata? Seisovat vaan tuppisuuna siinä sun edessä?

Kauppaan haetaan menemällä sinne papereiden kanssa.

Kauppaan pääsee myös henkilövuokrauafirmojen kautta. Sieltä sitten netin kautta napsit itsellesi työvuoroja.

Vierailija
25/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi toivotan tsemppiä! Ja sitten: jos opiskelun tms. välttämättömän takia matkakortti on pakollinen, niin säästät ne rahat ja lataat sen. Jos voit olla ilman matkakorttia rahapäivään asti, syöt ne rahat.

Kyttää noita omenoita, jos joku niitä antaa ilman. Kysy, ostaisiko joku kaveri, opiskelukaveri tms omenahilloa, sitten keittelet kotona KAVEREIDEN OMIIN ASTIOIHIN, ettei sun tartte sijoittaa pakasterasioihin tai lasipurkkeihin (toki jos sulla on vanhoja lasipurkkeja, niin niihin). Sokerin ja sähkön hinnalla voit tehdä selvää nettoa omppusoseella. Hesassa on noita ilmaisruokailuja ja jakopisteitä, ota niistä selvää. Hyvin harkiten rahat käyttöön, älä heti laita kaikkia peliin. Kananmunat ovat täyttäviä, niissä on hyvä hyötysuhde. Tee nettihakuja, lue kaikki vinkit. Tsemppiä, kyllä sä pärjäät ja ensi kuu on jo helpompi!

Vierailija
26/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen näitä "kerää pulloja" tyyppejä. Pulloja on tuolla ulkona hyvin harvoin, ehkä tölkkejä voi löytää tänä iltana, kun kansa ryyppää ja heittelee tyhjän tölkin sinne tänne. Mutta tölkin pantti on edelleen se 15 centtiä. Niitä pitää olla kymmenen, että on 1,50e kasassa, 20kpl että 3 euroa jne. Siinä saa kyllä etsiä monta kilometriä.

Niinpä. Enpä ole nöhnyt muita kun maahanmuuttajia säkkien kanssa pulloja keräämässä. Ne jaksaa sen monta kilometriä.

Vierailija
27/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli tarkoituskin, saada joku antamaan rahaa.

Vierailija
28/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan pääsee myös henkilövuokrauafirmojen kautta. Sieltä sitten netin kautta napsit itsellesi työvuoroja.

No hakemuksiin ei tule vastauksia tai sitten se "Et tällä kertaa tullut valituksi". Ei niitä töitä nykyään mennä hakemaan papereiden kanssa kun kaikilla on avoimet hakemukset netissä ja tulee vain käsky mennä sinne nettiin täyttämään se. Vuokrafirmoihin olen myös laittanut hakemukset, mutta nihkeetä on kuin ei ole aikaisempaa kokemusta kassatyöskentelystä. Olen jo yhdessä vuokrafirmassa kirjoilla, mutta ei ole mitään töitä tarjottu toistaiseksi.

Vierailija
29/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän oli tarkoituskin, saada joku antamaan rahaa.

Kyllä minä mielelläni autan opiskelijaa, koska itselläni on rahaa. Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
30/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu todellakin maksaa tk- ja hammaslääkärilaskun sekä sähkölaskun. Vaikka lasku on jo maksettu, toimita se sossuun, niin ne laittavat rahan tilillesi. Itse toimin näin toukokuussa ja sain rahat.

Vierailija
31/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuussa oli hirveästi pakollisia menoja jotka piti maksaa nyt (esim. hammaslääkäri ja muutamat eri lääkkeet), nyt maksoin vuokran ja tilille jäi 35e. Mulla olisi vielä kaks pientä laskua maksamatta, mutta ne voi siirtää ensi kuulle. Ruokaa on kaapissa vähän, löytyy kyllä riisiä, pastaa, kaurahiutaleita ja jauhoja mutta jääkaappi ja pakastin on aika tyhjiä. Onko tuolla summalla edes mahdollista elää loppukuukautta? :( Matkakorttikin pitäisi ladata parin viikon päästä ja se on 13e.

Taustatiedoksi että olen opiskelija, nostan lainaa ja sossusta saan 18e kuukaudessa. Yleensä pärjään jotenkuten mutta nyt on vähän huonompi tilanne.

jos saat toimentulotukea niin kai sossu maksaa myös hammaslääkärin ja lääkkeet?

Vierailija
32/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei älkää tulko kauppaan hakemaan työtä, sillä me emme palkkaa työntekijöitä itse. Ihan tarpeeksi kiirettä on ilmankin, että pitää työnhakijoita paimentaa.

Vierailija
33/33 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jack Monroe ruokabloggaaja neuvoo kuinka tyhjästä voi nyhjästä. Tölkkipavut pitää nälkää hyvin samoin muiden postaajien mainitsemat kananmunat. Riisi on halpaa ja täyttävää myös.