Harmittaako jos ylityölisiä ja lomarahoja leikataan?
Sellaista on median tietojen mukaan ollut suunnitteilla. Minua ei harmita. Vaikea ymmärtää miksi loma aikana ylipäänsä maksetaan palkkaa
Kommentit (23)
Ei, mitä enemmän kotimaista ostovoimaa leikataan, niin sitä enemmän pienet yrittäjät tulevat kärsimään. Valtaosa suomalaisista yrittäjistä toimii vain kotimarkkinoilla, kansainvälisillä markkinoilla pärjäävät suomalaiset yrittäjät lasketaan kymmenissä.
Nyt kotimaiset muotiyritykset menee jo konkkaan, seuraavaksi säästetään kampaamo ja kahvilakäynneistä.
Nytkään ei ole työssäkäyvänä rahaa ostaa kuin pakollisia asioita, jatkossa niidenkin kanssa vaikeaa.
Harmittaako jos lyödään turpaan. Joo.
Ylitöitä ei oo pakko tehdä. Lomaakin saa siirrettyä jos on kipeä. Ei muuta kun saikkulappua hakemaan.
Niin miten se ostovoiman heikentäminen vaikuttaa? Ihmiset eivät käytä palveluita tai osta niin paljon kulutustavaroita kuin ennen. Se taas karsii palveluntarjoajia joka taas lisää työttömyyttä. Elämä muuttuu niin että eletään tarvehierarkian mukaisesti eli mihinkään ylimääräiseen ei laiteta rahaa. Se taas vähentää verotuloja.. Ihminen elää suhteellisen pienillä tuloilla mutta siitä ei riitä yrittäjille jaettavaksi isommassa mittakaavassa.
Tuskinpa rakennusliitto tuollaiseen suostuu
Saikutan viikonloput jos lisiä pienennetään. Saan potkut ja jään ansiosidonnaiselle tasan niin pitkäksi aikaa kun sitä riittää. Ylitöitä en tee, hoitakoon omaiset jos ei hoitajia riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mitä enemmän kotimaista ostovoimaa leikataan, niin sitä enemmän pienet yrittäjät tulevat kärsimään. Valtaosa suomalaisista yrittäjistä toimii vain kotimarkkinoilla, kansainvälisillä markkinoilla pärjäävät suomalaiset yrittäjät lasketaan kymmenissä.
Nyt kotimaiset muotiyritykset menee jo konkkaan, seuraavaksi säästetään kampaamo ja kahvilakäynneistä.
Nytkään ei ole työssäkäyvänä rahaa ostaa kuin pakollisia asioita, jatkossa niidenkin kanssa vaikeaa.
Ai käyttekö muut vielä kampaamoissa? Mä oon käyny kerran 3 vuodesss.
En tekisi tuntiakaan ylitöitä ilman nykyisiä korvauksia. Kesälomaa varten täytyisi säästää vuosi ennakkoon eli karsia kulutuksesta eli työpaikat vähenee muilta aloilta. Luultavasti itsekin menettäisin työni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai käyttekö muut vielä kampaamoissa? Mä oon käyny kerran 3 vuodesss.
Käyn kerran vuodessa. Sillä ei ihan hirveästi työllistä kampaajaa, valitettavasti.
Voidaan leikata lomarahaa, kunhan tilalle tulee Euroopassa hyvin yleinen käytäntö eli maksetaan 13 kk palkka 12 kk ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin miten se ostovoiman heikentäminen vaikuttaa? Ihmiset eivät käytä palveluita tai osta niin paljon kulutustavaroita kuin ennen. Se taas karsii palveluntarjoajia joka taas lisää työttömyyttä. Elämä muuttuu niin että eletään tarvehierarkian mukaisesti eli mihinkään ylimääräiseen ei laiteta rahaa. Se taas vähentää verotuloja.. Ihminen elää suhteellisen pienillä tuloilla mutta siitä ei riitä yrittäjille jaettavaksi isommassa mittakaavassa.
Kohta hoitoala on ainoa jolla riittää töitä. Ruokakaupassa myydään enää ruokaa millä on menekkiä eli rekkakuskeista puolet joutuu työttömiksi. Kaupungit täynnä tyhjiä liiketiloja ja ostetaan vain se mitä ilman ei pysy hengissä/pärjää. Hieno elämä edessä.
Lomarahoihin ja lisiin EI saa koskea!
Mut tiedettiinhän se kun tyhmät äänesti kokoomusta, eihän kokoomuksen muutoksista hyödy kuin 1 prosentti suomalaisista jos sekään.
Vierailija kirjoitti:
Ylitöitä ei oo pakko tehdä. Lomaakin saa siirrettyä jos on kipeä. Ei muuta kun saikkulappua hakemaan.
Viikko menee lomasta omaan piikkiin saikulla ja loput saa pitää milloin työnantajalle sopii, ei alkuperäisen loman jatkoksi, vaan joskus syyskuun lopussa..
Lomarahat annettiin aikoinaan , hyvinä aikoina, väliaikaisesti. Jääneet roikkumaan. Ihmettelen edelleen , miksi niitä annetaan. Voi poistaa.
Lomarahan leikkamiselle ei voi mitään, vaikka harmittahan se. Ylitöitä ei varmaan kukaan sitten enää tee. Minä en kyllä tee nykyisilläkään korvauksilla. Hinnoittelen vapaa-aikani niin korkealle, että nykyistäkin enemmän pitäisi maksaa jotta tekisin ylitöitä.
Hoitajana ihmettelin isoja pyhälisiä. Nyt eläkkeellä. Pyhät ja arjet eivät poikkea päivinä nykyään. Lisäksi pyhät olivat rauhallisempia työtahdiltaan. Ja arkivapaat. hyödyllisiä.
Kokoomus ja persut ihan oikeasti aikovat tappaa suomalaisen työläisen.
Ei, koska en saa lomarahoja, ja meillä ylitöistä saa vain yksinkertaisen palkan.
itse en ole ylitöitä tehnyt enään vuosiin. teen minimimäärän töitä.