Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen mies sanoo vaimolleen näin?

Vierailija
10.09.2016 |

Haista sä v*ttu, s*atanan kusil*tka!, kun vaimo kysyy, sattuiko lapselle mitään, kun lapsi on toisessa huoneessa miehen kanssa ja kuuluu kolinaa ja huutoa. Tuo on siis todella tavallista meillä. Vaikka tekisin mitä hyvää, niin mistään en saa edes ystävällistä katsetta tai kiitosta, vain haistattelua ym.

Miehen ollessa kotona mun pitää olla pääosin makuuhuoneessa poissa silmistä (olen siis mieheni ikäinen, hoikka ja ihan ok "naapurintyttömäisen" näköinen). En juuri koskaan kiroile itse, enkä haistattele käytännössä ikinä, sillä minusta sellainen on törkeää käytöstä.

Ollaan vissiin menossa johonkin pariterapiaan, vaikkei kumpaakaan aidosti kiinnosta, mutta mies ei halua _lasten vuoksi_ erotakaan, vaikka ero on oikeasti vireillä. Ideoita tarvittaisiin tämän sotkun selvittämiseksi.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä te näihin suhteisiin päädytte?? Mikä esimerkiksi ap:n miehessä on ollut alun alkaen niin ihanaa, että on perhe pitänyt just sen kanssa perustaa? Miten tuollaista vammaisuutta ei muka näe ennen kuin on lapset ja kaikki?

Noh, mies oli mukava, joskin hieman erikoinen alussa ja asiallinen, kunnes tulin raskaaksi ja raskausaikana alkoi hirvittävä haukkuminen ja töniminen sekä lyöminenkin. Lapsen synnyttyä se jatkui aika samanlaisena, mutta rauhoittui (=luulin, että mies tuli järkiinsä). Halusimme lapselle sisaruksen ja taas raskausaikana alkoi uudelleen väkivalta.

Mies haukkui mua lievemmin jo aika pian tapaamisemme jälkeen, mutta olin ihastunut ja luulin, että hän käytti jotain "käänteispsykologiaa" tai pelimiehen käsikirjan oppeja, joten en ottanut niitä juttuja kovin vakavasti, vaikka ne loukkasivatkin siinä määrin, että puin niitä juttuja parin kaverini kanssa, jotka olivat aika epäuskoisia sen verran törkeän käytöksen vuoksi. Olen itse kyllä aika "lammasmainen" ja ylikiltti sekä lapsena koulukiusattu, joten varmaan oikein herätin sen kiusaajapedon miehessäni. Jos olisin puolustautunut, ehkä hän olisi pysynyt paremmin aisoissa tai suhteemme olisi loppunut alkuunsa.

Mieheni nimittäin inhoaa suorastaan terveitsetuntoisia ja omanarvontuntoisia naisia...ei hän sellaisen kanssa varmaan viihtyisi päivääkään. Hänen harvat kaverinsakin ovat kaikki jotenkin tossukoita tai sitten häntä "huonompia" sekä jotenkin helposti alistettavia. T. Ap

Vierailija
42/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun sun pitää itse olla aloitteellinen sen eron suhteen. Jätä mies. Mene lasten kanssa turvakotiin, vanhemmillesi tms. Hanki lähestymiskielto. Vaadi yksinhuoltajuus sillä perusteella, että on ollut väkivaltainen. Älä vastaa puheluihin. Älä kerro missä olet. Älä anna uuden kämpän avaimia.

Pakko tässä kohta tehdä taas kerran jotain, sillä tilanne menee hieman sietämättömän puolelle jälleen. Kyselin jo joskus keväällä pariltakin lainoppineelta etukäteen, miten väkivaltaisuus vaikuttaa huoltajuuskysymyksissä ja kuulemma äitiä kohtaan suuntautuva väkivalta ei vaikuta mitenkään. :/ t. Ap

Onko kiva trollailla ja pelleillä vakavilla asioilla? Haista oikeasti vittu. Tottakai väkivaltaisuus vaikuttaa, kukaan lainoppinut ei tuollaista väittäisi.

Siis oikeasti siinä kuulemma erotetaan lapsiin kohdistunut väkivalta ja puolisoon kohdistunut väkivalta. Lisäksi mies on sanonut kiistävänsä kaiken, jos niistä pahoinpitelyistä tulisi oikeusjuttu. Oon kysynyt jopa kahdelta asianajajalta. Nykyään kuulemma aina pyritään yhteishuoltajuuteen, jos vain mitenkään mahdollista tapauksissa, joissa asia riitaantuu. Kunpa ei olisi näin, mutta siis tällaiset vastaukset sain itse. En ole trolli.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kirjoittaja,

Olet kirjoittanut tänne tilanteestasi niin useaan otteeseen että sinut tunnistetaan täällä jo. Valitettavasti et tule vauvapalstalta saamaan sellaista uutta neuvoa tai lakipykälää, mikä toisi ratkaisun tilanteeseesi. Saat paljon syyllistäviä ja vahingoittavia neuvoja,,jotka vetävät itsetuntoasi alaspäin entisestään.

Sinua on täällä moneen kertaan neuvottu hakeutumaan turvakotiin, olemaan yhteydessä lastensuojeluviranomaisiin, muuttamaan pois kotoa ja olla olematta yhteydessä mieheen. Näitä neuvoja et jostain syystä pysty tai halua ottaa vastaan.

Avioeron saa suomessa ihan vaan hakemalla, se menee prosessina käräjäoikeudessa ja tuomio tulee ajallaan. Lasten huoltajuudesta ja asumisesta käydään myös käräjät, mies ei tule saamaan yksinhuoltajuutta vaikka miten sinua sillä uhkailisi. Jos ette lastenvalvojalla pääse yhteisymmärrykseen tehdään sekä sinusta että miehestä olosuhdeselvitys, jonka perusteella lasten huoltajuus ja asuminen määritellään. Jos mies käy mahdottomaksi, voit hankkia lähestymiskiellon. Sinun ei eron jälkeen tarvitse olla mieheen yhteydessä muuten kuin lasten asioissa. Se vaatii tietysti selkärankaa.

Ei miehellä ole minkäänlaista oikeutta saada avaimia asuntoosi tai sieltä huonetta itselleen. Aikaisemmin olet sanonut käyväsi töissä ja selviäväsi taloudellisesti. Laita eropaperit menemään ja hanki vuokra-asunto, älä pitkitä tilannetta joka ei tule muuttumaan kuin pahempaan.

Häpeä jo ja mene pois. Ihan oikeasti.[/quote]

Ei ole kyse trollista, mutta alan olla jo niin karaistunut siihen ala-arvoiseen kohteluun, ettei se oikeastaan enää edes tunnu missään. Ei hän oikeastaan voi enää edes loukata mua sanoillaan, sillä hän on moukaroinut mua niillä sanoillaan ja raivareillaan sekä nöyryyttämisellä ja joskus fyysisellä väkivallallakin, että aivan kuin mikään ei oikeastaan voisi enää loukata enempää.

Haluaisin sellaisen neuvon, joks liittyisi joihinkin lakipykäliin tai sitten sellaiseen , että saisin mahdollisesti luonnehäiriöisen ihmisen itse tekemään aloitteen eron suhteen. Siis se, jos hän löytäisi toisen kumppanin voisi auttaa.[/quote]

Vierailija
44/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se pettää sua, tai todennäöisesti se ei petä mutta vihaa sua. Joko meette pariterapiaan ja selvitätte asianne tai otat eron ja lapset ja lähet lätkimään. Itse kuuntelen haistattelua jos oon tehnyt jotain pahaa, mutta toi on ihan sairasta mieheltäsi. Mulla on ihana ja kiltti mies ja mä oon se pirttihirmu. Kyllä välillä ihmettelen että kuin mies kestää mua. Enkä haluakaan lisääntyä. Ja käyn terapiassa.

Miehesikin pitäisi mennä. Tai sitten ero.

Vierailija
45/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne lapset kärsi enemmän katsoessaan haistattelevaa ja sinua haukkuvaa miestäsi kuin avierosta.

Oikeasti. Eroa, ei sinun tarvitse kestää tuollaista.

Lastesi ei tarvitse kuunnella sitä, kun isä haistattelee jatkuvasti äidille.

Vierailija
46/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 lisää vielä että miehesi ei tule olemaan erossa aktiivinen osapuoli. Joten älä jää sellaista ihmettä toivomaan.

Jos lapset oireilevat perheenne tilannetta niin se tietysti vaikuttaa huoltajuuskysymyksiin. Minkä ikäiset lapset teillä on?

Vierailija
47/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kirjoittaja,

Olet kirjoittanut tänne tilanteestasi niin useaan otteeseen että sinut tunnistetaan täällä jo. Valitettavasti et tule vauvapalstalta saamaan sellaista uutta neuvoa tai lakipykälää, mikä toisi ratkaisun tilanteeseesi. Saat paljon syyllistäviä ja vahingoittavia neuvoja,,jotka vetävät itsetuntoasi alaspäin entisestään.

Sinua on täällä moneen kertaan neuvottu hakeutumaan turvakotiin, olemaan yhteydessä lastensuojeluviranomaisiin, muuttamaan pois kotoa ja olla olematta yhteydessä mieheen. Näitä neuvoja et jostain syystä pysty tai halua ottaa vastaan.

Avioeron saa suomessa ihan vaan hakemalla, se menee prosessina käräjäoikeudessa ja tuomio tulee ajallaan. Lasten huoltajuudesta ja asumisesta käydään myös käräjät, mies ei tule saamaan yksinhuoltajuutta vaikka miten sinua sillä uhkailisi. Jos ette lastenvalvojalla pääse yhteisymmärrykseen tehdään sekä sinusta että miehestä olosuhdeselvitys, jonka perusteella lasten huoltajuus ja asuminen määritellään. Jos mies käy mahdottomaksi, voit hankkia lähestymiskiellon. Sinun ei eron jälkeen tarvitse olla mieheen yhteydessä muuten kuin lasten asioissa. Se vaatii tietysti selkärankaa.

Ei miehellä ole minkäänlaista oikeutta saada avaimia asuntoosi tai sieltä huonetta itselleen. Aikaisemmin olet sanonut käyväsi töissä ja selviäväsi taloudellisesti. Laita eropaperit menemään ja hanki vuokra-asunto, älä pitkitä tilannetta joka ei tule muuttumaan kuin pahempaan.

Häpeä jo ja mene pois. Ihan oikeasti.

Ei ole kyse trollista, mutta alan olla jo niin karaistunut siihen ala-arvoiseen kohteluun, ettei se oikeastaan enää edes tunnu missään. Ei hän oikeastaan voi enää edes loukata mua sanoillaan, sillä hän on moukaroinut mua niillä sanoillaan ja raivareillaan sekä nöyryyttämisellä ja joskus fyysisellä väkivallallakin, että aivan kuin mikään ei oikeastaan voisi enää loukata enempää.

Haluaisin sellaisen neuvon, joks liittyisi joihinkin lakipykäliin tai sitten sellaiseen , että saisin mahdollisesti luonnehäiriöisen ihmisen itse tekemään aloitteen eron suhteen. Siis se, jos hän löytäisi toisen kumppanin voisi auttaa.

Kiitoksia vastauksesta. Poliisilla on ilmeisesti paritkin merkinnät niistä miehen tekosista ja ollaan lastensuojelun piirissä sekä ero on vireillä (harkinta-aika, tosin mies on sanonut, ettei oikeasti haluakaan erota). Käytiin myös lastenvalvojalla ja tehtiin lyhyehkö sopimus, tosin miehen käytös on nyt parin päivän sisällä muuttunut taas pahempaan suuntaan.

Viranomaisten viimeisimmän puuttumisen jälkeen mies jaksoi tsempata noin 1,5 kk. Tiedän, että on pakko erota. Mun taloudellinen tilanteeni meni vain hieman tiukoille, kun mulla oli se yksi toinen asunto useamman kuukauden ajan. Pystyisin kyllä periaatteessa hommaamaan vuokra-asunnon nytkin ja olen taas katsellutkin niitä uudelleen.

Eipä tässä varmaan muuta, että pitää hommata väliaikainen asunto ja toivoa, että se muutto tällä kertaa onnistuisi ihan oikeasti. Viime kerralla mies siis kieltäytyi, kun ei ollut virallista huoltajuussopimusta. Nyt sellainenkin siis on. T. Ap

Vierailija
48/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomasi perusteella miehellä on jonkinasteinen persoonallisuushäiriö ja on sen verran älykäs että on menestynyt työelämässä.

En pidä todennäköisenä että eron jälkeen mies kohtelisi lapsia huonosti, hän ymmärtää kyllä että siitä on seuraamuksia. Lastensuojelu on niskassa heti ja tapaamisoikeuksia muutetaan. Mies tietää että pelottelemalla ja uhkailemalla sinua saa pidettyä otteessaan. Jos pystyt pitämään pääsi kylmänä ja olemaan vastaamatta miehen viesteihin/puheluihin hän etsii itselleen jossain vaiheessa uuden uhrin. Muutu täysin välinpitämättömäksi miehen suhteen on minun neuvoni. Hae itsellesi apua ja ala rakentaa omaa elämääsi.

Vierailija
49/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, että vaivasin teitä tylsillä jutuillani ja ilmeisesti vaikutan trolliltakin. Olisin vain halunnut jutella, kun olen hieman ahtaassa tilanteessa. Tosiaan viraomaiset tietää jo melkein kaiken. Täytyy vain saada se ero konkretisoitumaan siten, ettei mies hermostu ja keksi jotain tyhmää minua kohtaan.

T. Ap

Vierailija
50/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertomasi perusteella miehellä on jonkinasteinen persoonallisuushäiriö ja on sen verran älykäs että on menestynyt työelämässä.

En pidä todennäköisenä että eron jälkeen mies kohtelisi lapsia huonosti, hän ymmärtää kyllä että siitä on seuraamuksia. Lastensuojelu on niskassa heti ja tapaamisoikeuksia muutetaan. Mies tietää että pelottelemalla ja uhkailemalla sinua saa pidettyä otteessaan. Jos pystyt pitämään pääsi kylmänä ja olemaan vastaamatta miehen viesteihin/puheluihin hän etsii itselleen jossain vaiheessa uuden uhrin. Muutu täysin välinpitämättömäksi miehen suhteen on minun neuvoni. Hae itsellesi apua ja ala rakentaa omaa elämääsi.

Paljon kiitoksia. Hän tosiaan on älykäs, mutta itsekin epäilen persoonallisuushäiriötä, sillä hänellä on liikaa hieman poikkeavia piirteitä sekä erikoisia tapoja kohdella läheisiään. Se on myös totta, että mies petraa heti, jos siinä on joku sellainen paikalla, jolla oikeasti on päätäntävaltaa. Minun kaltaisiani hän sen sijaan uunottaa huvikseen jopa ja saa ilmeisesti jotain mielihyvää siitä tai purettua stressiään siten. On totta, että hänen kanssaan pitää vain pysyä rationaalisena ja päämäärätietoisena sekä yrittää olla antautumatta manipuloinnin valtaan. Mieheni nimittäin osaa sellaisen pelottavan hyvin. T. Ap

Vierailija
51/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TAAS KERRAN: mistä ihmeestä te oikein onnistutte naaraamaan noita kusipääukkoja ja vielä vapaaehtoisesti menette lisääntymäänkin niiden kanssa?

Ei millään pysty ymmärtämään. Ei pysty, ei.

Usein se isoin kusipäisyys tulee ilmi vasta ajan kanssa. Tuppaa myös pahenemaan, eikä merkkejä osannut lukea silloin kun olisi kannattanut paeta. Sitten jotkut "niin täydellisesti eläneet ja vitun oikeat ratkaisut jokaisessa elämän asiassa tehneet" tulevat vielä mammapalstoille pätemään ja syyllistämään. Suksikaa kuuseen!

Vierailija
52/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastakaa lapset, kummaltakin. Ratkaisu. Idiootit vanhemmat!

Vierailija
53/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat lapsiasi lähdet. Jos vain roikut tuollaisen miehen kanssa ja annat lastesi kärsiä, he tulevat vihaamaan sinua aikuisina. Tulet olemaan heille yhtä "paha" kuin isänsä koska annoit tilanteen jatkua etkä ollut valmis suojelemaan heitä väkivallan uhalta. Vaikket itse kohdista lapsiin väkivaltaa, on myös se passiivista väkivaltaa heitä kohtaan että annat heidän elää tuollaisessa tilanteessa. Usko mitä sanon ja lähde turvakotiin ennen kuin on liian myöhäistä. Kerro siellä kaikki mitään säästämättä. Sieltä autetaan eteenpäin asuntoasioissa ym.

Vierailija
54/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, että vaivasin teitä tylsillä jutuillani ja ilmeisesti vaikutan trolliltakin. Olisin vain halunnut jutella, kun olen hieman ahtaassa tilanteessa. Tosiaan viraomaiset tietää jo melkein kaiken. Täytyy vain saada se ero konkretisoitumaan siten, ettei mies hermostu ja keksi jotain tyhmää minua kohtaan.

T. Ap

Toivottavasti sinulla on ystäviä/perhe jolta saat tukea eroprosessissa. Hakeudu joka tapauksessa terapiaan, tarvitset pitkäaikaista tukea miehestä irroittautumiseen ja terveen minäkuvan rakentamiseen.

Jos et ole uskaltanut kertoa lastensuojelulle koko totuutta perhe-elämästänne niin pyydä oma tapaaminen sostt n kanssa ja sano että haluat puhua luottamuksella ja et halua että kertomaasi kirjataan. Teidän kaltaisianne perheitä on lastensuojelussa paljon, ulospäin kulissit ok mutta totuus on karu.

Jos olette jo ls:n asiakkaita ja poliisille on tehty teistä ilmoituksia niin asiat ovat siinä mielessä hyvin että ei olevain miehen sana sinua vastaan.

Kirjoitit aikaisemmin että toivottavasti ero tällä kertaa onnistuu. Kyllä se onnistuu kun jaksat pysyä lujana. Vaihda numeroa, laita se salaiseksi ja perheelle ja ystäville kielto antaa nroasi kenellekään. Tarhaan/kouluun ilmoitus että teillä on eroprosessi päällä a yhteystietojasi ei saa antaa miehelle. hanki erillinen prepaid minkä annat miehelle ja vastaat vain ja ainoastaan lasten tapaamisiin liittyviin viesteihin.

Mies lienee sen verran fiksu että ymmärtää olla lähettämättä itselleen raskauttavia sähköposteja tai tekstiviestejä. Kaikki viestit talteen ja asianajajalle jos tarve vaatii.

Et ole ensimmäinen etkä viimeinen nainen joka eroaa pershäiriöisestä miehestä. Hae itsellesi vertaistukea muualta kuin av:ltä.

Vierailija
55/55 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lakipykäliin liittyvää haluat tietää?

Siis että mitä voisin tehdä, että saisin esim. lasten huoltajuuden tällaisessa tapauksessa tai hieman vähäisemmät tapaamisoikeudet isälle. Jos siis mies olisi vastuuntuntoinen ja tasapainoinen ihminen, niin yhteishuoltajuudessa tai runsaissa tapaamisoikeuksissa ei olisi mitään ongelmaa. Mua vain pelottaa, että mieheltä menee pinna, kun on yksin lasten kanssa ja alkaa käyttäytyä heitäkin kohtaan samalla tavalla. T. Ap

Kirjoitat ajan kanssa ja rauhassa ylös kaiken pahan, mitä mies on sinulle tai lapsille tehnyt. Pahoinpitelyt, miten haukkuu ja kuinka usein jne. Näytät paperin sosiaalityöntekijöille, joiden kanssa huoltajuusasioista sovitaan. Teet rikosilmoitukset kaikista pahoinpitelyistä, myös menneistä. Olet täysin rehellinen kaikille viranomaisille, joiden kanssa asiasta puhut. Vaadit miehen ja lasten tapaamisia valvotuiksi. Lain mukaan myös lapsen mielipide asiasta täytyy selvittää.

Jos kuitenkin joudut lapset välillä isälle antamaan, juttele lasten kanssa etukäteen, kysy miltä heitä tuntuu mennä isälle ja varmista että he tietävät, ettei isällä ole oikeutta satuttaa heitä ja että sinulle saa ja pitää kertoa, jos isän luona tapahtuu jotain ikävää. Jos ongelmia tulee, heti tieto sosiaaliviranomaisille.