Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat karjalaiset piirteet?

Vierailija
08.09.2016 |

Ulkonäössä siis?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyitä (yleensä), kiharat hiukset (usein!), siniset silmät, mantelinmalliset silmät, kasvojenpiirteissä havaittavisssa enemmän venäläisyyttä/slaavilaisuutta kuin länsisuomalaisissa.

Vierailija
22/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset lyhyitä, perseviä, persjalkaisia, ohuthiuksisia, tihrusilmäisiä, perunanenäisiä ja ylipainoisia.

Kiitos tästä. :D Kaikki muut osui paitsi ylipainoisuus. Iloisia kyllä olemme ja huumorintajuisiakin.

Ei kiitos. Olen kuvailun vastakohta, mutta olenkin satakuntalaisen ja karjalaisen sekasikiö :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset lyhyitä, perseviä, persjalkaisia, ohuthiuksisia, tihrusilmäisiä, perunanenäisiä ja ylipainoisia.

Muuten osui, mutta silmäni ovat isot ja kaukana toisistaan ja nenä suora tuulenhalkoja. :D

Vierailija
24/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kalut.

Vierailija
25/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on monesti tosi komeita. Tummia (melkein mustat hiukset) skä vahvemmat piirteet kuin muualla Suomessa.

Kuvailit just mun isoisän. Kuin Tauno Palon kaksoisolento. Täysin samanlaiset silmätkin. Oli kyllä todella komea. Vaimo, eli isoäiti, oli sitten taas tätä ap:n kuvailemaa naistyyppiä, ei mikään lihava kuitenkaan. 

Äitini peri isänsä värit ja oli tosi kaunis, minä olen kuin isoäitivainaa. :)

Vierailija
26/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pappani. Ei kovin pitkä ( 175 ) mutta iho tummempi, kasvot pyöreät mutta poskipäät korkeat, ei lihonut edes + 60. Olen 1/4 karjalaa, 1/4, Satakuntaa ja 2/4 varsinais-suomea.

.. Pitkät raajat, vahvat piirteet, täysi blondi, pituus naiseksi suvussani lyhyt. Keho jaksaa rääkkiä, ei tunnu missään. Ei tod mikään persjalkainen.

Vierailija
27/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäytymiseen liittyviä piirteitä:

Yletön vieraanvaraisuus. Notkuvat tarjoilupöydät. Taipumus tuputtaa vieras ähkyyn.

Loputon puhetulva: tuutha siekii iloitsemmaan!

Laulavat herkästi, ja jos et ole varuillasi, myös joukolla.

Kuvaa tismalleen mun karjalaista sukua!

Vierailija
28/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te muuten tarkoitatte "karjalaisilla"?

Niitä suomalaisia, jotka siirrettiin Laatokan alueelta pois evakkoina, Pohjois-Karjalan savolaista asujamistoa tai oikeita etnisesti karjalaisia?

Vierailija
29/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä suomalaisia, jotka siirrettiin Laatokan alueelta pois evakkoina, Pohjois-Karjalan savolaista asujamistoa tai oikeita etnisesti karjalaisia?

Heitä, joiden suku on Karjalasta -esim. Ilomantsista. Olivat myös evakkoina aikoinaan, lähes koko Karjala. Siitä pienen matkan päässä on Venäjä, suunnilleen kävelymatka.

Vierailija
30/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusievät pyöreähkör kasvot, usein nykerönenä ja silmät yläviistoon vinot.

Vastakohta satakuntalaisille piirteille: konkkanokka, pitkä nenän ja suun väli, viivahuulet.

Nämä on kyllä totta. Aika tummiakin, eksoottisia piirteitä. Oikeat karjalaiset pitkiä ja hoikkia, nykyitäsuomalaiset niitä perseviä.

Vierailija
31/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on monesti tosi komeita. Tummia (melkein mustat hiukset) skä vahvemmat piirteet kuin muualla Suomessa.

Isäni. Komeimpia miehiä mitä olen nähnyt. Upea kotkan nenä, tummat paksut hiukset ruskeat silmät. Nyt jo vanha pappa hopean värisine hiuksineen. Äitinsä oli kaunis kuin kuva.. Itse olen perinyt isältäni ruskeat hiukan "suru" silmät ja kasvonpiirteet, myös mummini sirous on periytynyt.

Vierailija
32/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta etiketti jossa miekka ja sapeli.

Vierailija
33/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä, joiden suku on Karjalasta -esim. Ilomantsista. Olivat myös evakkoina aikoinaan, lähes koko Karjala. Siitä pienen matkan päässä on Venäjä, suunnilleen kävelymatka.

Valtaosa evakoista oli suomenkielisiä ja etnisesti suomalaisia, eivät karjalaisia.

Nykyinen Pohjois-Karjala taas tänään enimmäkseen savolaista aluetta.

Varsinaisia etnisiä karjalaisia asuu tietääkseni aika vähän Ilomantsin alueella, mutta jos sukusi on ortodoksista ja ovat puhuneet oikeasti karjalan kieltä (ei suomen murretta), sitten olivat karjalaisia, muuten eivät.

Vierailija
34/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalaisia naisia esim. Aira Samulin, Riitta Uosukainen, Armi Ratia, Suvi-Anne Siimes...

Karjalasta verta useammassa sukupolvessa.

Vierailija
35/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esimerkiksi tällaisia: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ruokolahden_eukkoja_kirkonm%C3%A4ell%C3…

Omilla karjalaisilla sukulaisillani on korkeat poskipäät, kapeahkot kasvot (suvun vanhimmat varsinkin kovia tekemään työtä) ja muutenkin vanhemmiten hieman kuivakat piirteet. Piirteissä osin terävyyttä. Olen heitä aina pitänyt kauniina.

Toinen hyvä esimerkki:

http://static.iltalehti.fi/tanssi/airatanssijuttu_0210JID_tn.jpg

Savolaisilla on minusta enemmän leveäkasvoisuutta ja perunanenäisyyttä, mutta en ole perehtynyt mitenkään tarkemmin.

Vierailija
36/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äidin puolelta eteläpohjalainen, isän puolelta niin venäläistä ja karjalaista. 174cm. mittaa, lapsenkasvoinen, kiharatukkainen ja poikamainen vartalo.

Vierailija
37/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni. Komeimpia miehiä mitä olen nähnyt. Upea kotkan nenä, tummat paksut hiukset ruskeat silmät. Nyt jo vanha pappa hopean värisine hiuksineen. Äitinsä oli kaunis kuin kuva.. Itse olen perinyt isältäni ruskeat hiukan "suru" silmät ja kasvonpiirteet, myös mummini sirous on periytynyt.

Pakko lisätä vielä tähän että edesmennyt mummini teki hyvin rasvaisia (ja herkullisia!) ruokia ja äitini on sanonut että jouluna anopin ruokia joutui syömään niin että luuli kuolevansa ähkyyn sitten nuo luonnejutut on kyllä asia ihan erikseen😄😁

Vierailija
38/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mietin omaa mummoani, niin numeron viisi kuvaus kuulostaa osuvammalta kuin kakkosen. Itse asiassa mummollani ei ole yhtäkään kakkosen piirteistä. Mutten tiedä muita karjalaisia kuin mummoni, niin en voi tehdä mitään päätelmiä, miltä he näyttävät.

Ai, niin. Eikun, se olikin se toinen mummo, ja siis se TOINEN mummo oli Karjalasta.🙂

Vierailija
39/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa evakoista oli suomenkielisiä ja etnisesti suomalaisia, eivät karjalaisia.

Nykyinen Pohjois-Karjala taas tänään enimmäkseen savolaista aluetta.

Varsinaisia etnisiä karjalaisia asuu tietääkseni aika vähän Ilomantsin alueella, mutta jos sukusi on ortodoksista ja ovat puhuneet oikeasti karjalan kieltä (ei suomen murretta), sitten olivat karjalaisia, muuten eivät.

Tallennetusti omassa suvussa puhuttiin karjalan kieltä (erästä niistä). Arkistoitu juttu. T. Se pari kuvalinkkiä aiemmin laittanut

Vierailija
40/112 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

175 mittaa, ja olen nainen. Ikää 45+, lapsenkasvot, korkeat poskipäät, ja poikamainen vartalo. Isän puolelta venäjä-karjala.