Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkautin hiukset lyhyiksi - reaktiot yllättivät

Vierailija
08.09.2016 |

Olen 51-vuotias.
Leikkautin pitkät hiukseni lyhyiksi.

Reaktiot:

- yli 50-vuotiaat naiset: "Oi kun nuorentava ja pirteä kampaus! Älä vaan enää kasvata pitemmäksi!"
- yli 70-vuotiaat naiset: "Ja nyt et sitten kasvata taas pitkiksi sinun iässäsi!"
- 20-30-vuotiaat naiset: "Voi leikkasit hiuksesi. On tuokin ihan ok, mutta pitkät oli tosi kauniit!"
- kaikki miehet: "Entiset oli paremmat."

Ketä on uskominen? Ei sillä, että mielipiteillä olisi väliä, kiinnostaa vaan tietää, miksi mitä vanhempi nainen on kyseessä, sitä paheksuvammin suhtaudutaan pitkiin hiuksiin ja sitä innokkaammin lyhyisiin. Miksi ihmeessä?

Kommentit (225)

Vierailija
81/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lyhyet hiukset jo pitkään, nuorena pidin pitkiä kun silloinen mies tykkäsi pitkistä, mulla on paksut "hevosenjouhi"-hiukset, ja ne on pitkänä hirveän painavat, eikä niihin voi tehdä mitään kampausta, ei pysy mikään permanentti, ja jos kihartimella kiharrat, menee jumalattoman kauan, ja kun saa sen tehtyä ne on hetken päästä taas suorat. Kun sitten leikkasin ne lyhemmäksi oli ihanan kevyt vapautunut olo, en voi sietää hiuksia roikkumassa ympäriinsä, leikkautan nykyään hiukset aina siinä vaiheessa kun takahiukset alkaa pysymään pienellä ponihännällä. Kiva pirteä väri, ja hyvä leikkaus, ei muuta tarvi.

Äidilläni joka on 61v. oli nuorena pitkät, sitten 20-30 vuotta sellaiset puolipitkät permanentatut, sellainen kolmiokampaus, yhtä paksut tai jopa paksummat hiukset kuin mulla. Nykyään sillä on taas ollut vuosia tosi pitkät, ei usko että hänen naamaansa sopis mikään lyhyt malli, joten ainoa vaihtoehto on se roikkuva verho pään ympärillä, ei siinä mitään kun on tosiaan paksut ja hyväkuntoiset.

Tyttärelläni joka on 21v, on myös pitkät hiukset, hänellä on aina ollut, paitsi kerran pikkulapsena leikkasi itse toiselta puolelta hiuksensa niin oli pakko leikata sellainen polkkatukka. Hänellä on myös melko paksut hiukset, mutta hiuslaatu ei ole ihan niin kankea kuin mulla. Hänelle ne sopii, ja hän osaa tehdä niihin kaikenlaisia hienoja lettikampauksia ja kiharat pysyy kun kihartaa.

Näin se menee, ei kaikille sovi kaikki, eikä kaikki tykkää kaikesta. Kauheinta on ohuet rumat pitkät hiukset, kaljukin on kauniinpi. Mä en usko että hiusten pituudella on mitään tekemistä iän kanssa. Meillä töissä on aika monella naisella pitkät hiukset, nehän on nykyään muotia, nuorilla roikkuu molemmin puolin päätä kuten joskus 70-luvun hipeillä, vanhemmat pitää yleensä kiinni jotenkin. Ja miehille pitkät hiukset ei sovi ollenkaan, moni on sellainen Juice-tyyppinen ratkaisu... ei hyvä.

N41v

Vierailija
82/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, jos Riitta Väisänen, Kirsti Paakkanen, Lenita Airisto tai vaikkapa Anu Saagim (jo 54-vuotias hänkin) leikkaisivat jonkun kananperseen. Heillä on (enemmän tai vähemmän) pitkät hiukset kaikilla ja se on osa heidän olemustaan, iästä viis. Kirsti Paakkanen on upea nainen, 87-vuotiaanakin hyvin naisellinen ja kaunis.

Nuo nyt on ihan rumia akkoja jo, mutta Aira Samulinin hiukset on hienot! Ja mikä kroppa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies vaihtaa naista lennosta, uudella on aina pidemmät hiukset.

Vierailija
84/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näkee vanhempia naisia jotka ovat jämähtäneet pitkään hiusmalliinsa "kun mulla oli jo lapsena" ja heti näkee ettei se tukka ole sopinut ihmiselle enää vuosikymmeniin!!

Vierailija
85/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ikäpolvet kauhistelevat pitkiä hiuksia yli 30 -vuotiailla. Suomessa käytännöllisyys ja sosiaalinen

painostus pakottaa naiset lyhentämään hiuksensa viimeistään 30- 40- vuotiaana. Jokainen saa tietenkin asian ratkaista omalta kohdaltaan, onhan tämä vapaa maa.

Höpö höpö! Ei pidä paikkaansa! Mun äidillä on pitkät hiukset 61 vuotiaana, eikä kukaan ole koskaan käskenyt leikata.

En usko hetkeäkään että kukaan tekee hiuksilleen yhtään mitään minkään kuvitellun sosiaalisen painostuksen takia, joku voi puolison takia jotain myönnytyksiä tehdä, mutta harva niitäkään.

Ihme legendaa että kenenkään karvat olisivat toisten kateellisuuden aihe, jopa niin että sanovat että leikkaa pois. Kuka tahansa voi itse kasvattaa pitkät hiukset jos haluaa. Mulle ainakin on aina se ja sama vaikka kampaajalla tulisi vaikka huono leikkaus, se on vaan hiusta, karvaa, ja kasvaa nopeasti takaisin, sitä ei voi estää. Jos joku keski-ikäinen nainen leikkaa ihanat pitkät hiuksensa, niin mitä helvettiä siinä marisee, antaa kasvaa takas, muutama vuosi siinä menee, mutta ei nyt sentään kymmeniä vuosia, 4-7 vuotta riippuen ihmisestä.

Vierailija
86/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun Anne Pohtamo leikkasi 80-luvulla lyhyen poikatukan, se oli etusivun uutinen. Riitta Väisäsellä, Lenitalla ja Anita Hirvosella on ollut aina sama hiustyyli.

Vierailija
87/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tietysti. Miehet on aina oikeassa. Kuuntele järjen ääntä.

Vierailija
88/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, jos Riitta Väisänen, Kirsti Paakkanen, Lenita Airisto tai vaikkapa Anu Saagim (jo 54-vuotias hänkin) leikkaisivat jonkun kananperseen. Heillä on (enemmän tai vähemmän) pitkät hiukset kaikilla ja se on osa heidän olemustaan, iästä viis. Kirsti Paakkanen on upea nainen, 87-vuotiaanakin hyvin naisellinen ja kaunis.

Minä luulen, että Lenitan pehko on jo pitkään ollut peruukki.

Minä tiedän että näin on! Hänellä on kaksi samanlaista peruukkia, toisen ollessa huollettavana on toinen käytössä.

Vierailija
89/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä te pitkiä hiuksia pitävät vanhat naiset ette halua kuulla: pitkä tukka korostaa roikkuvia kasvonpiirteitä.

Vierailija
90/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 56-v. ja olen ollut aina lyhythiuksinen muutamaa kokeilua lukuun ottamatta, ja kokeiluksi tosiaan nuo pitkähköt hiukset jäivät. Ne eivät sovi minulle yhtään. Näytän itsenikin mielestä ihan kamalalta, jos hiukset alkavat lähestyä olkapäitä ja vielä kamalammalta, kun ne kasvavat olkapäiden yli. Viimeksi keväällä sain paljon kehuja miehiltä (myös omaltani), kun olin leikkauttanut selkeän lyhyen polkan ja suoran siistin otsatukan. Mulla on pienet sydämenmuotoiset kasvot ja sain kuulla olevani söpö, mikä ei mua haitannut yhtään, vaikka joku voisi ajatella, että vain pikkutyttöjä ja koiranpentuja sanotaan söpöiksi. Mielestäni kasvojen ja pään malli vaikuttavat vielä hiusten kuntoakin enemmän siihen, sopiiko pitkät vai lyhyet hiukset paremmin. 

Olen 35-v. ja mulla sama juttu, lyhyet hiukset sopivat mulle paljon paremmin kuin pitkät. Mulla on lähes aina ollut polkkamittaiset hiukset mutta leikkasin ihan lyhyen, Mia Farrow -tyylisen pixien kymmenisen vuotta sitten ja täytyy sanoa, että silloin aloin ihan yhtäkkiä saada paljon enemmän huomiota miehiltä kuin aikaisemmin. Hyvin perinteiset miehet varmaan tykkäävät pitkistä hiuksista, mutta paljon on näköjään myös miehiä, joita kiinnostaa itsenäinen, särmikäs, ei-niin-perinteinen nainen, koska sellaista mielikuvaa ihan lyhyet hiukset ilmeisesti antavat. Olen viime aikoina yrittänyt kasvattaa hiuksia vähän pidemmäksi, kun keksin että haluaisin sellaisen Jennifer Lawrencemaisen pitkän polkan, jota voisi kihartaa laineille. Nyt olen kuitenkin huomannut, että pidemmillä hiuksilla näytän miesmäiseltä ja jotenkin paljon kolhommalta kuin Mia Farrow -tyylissä, ilmeisesti ihan vain siksi että naisellisimmat piirteeni häviävät hiusten "alle", lyhyellä tukalla siro kaula ja niska, leukalinja ja korkeat poskipäät korostuvat.  Mieskin sanoi tässä hiljattain (kun katsottiin vanhoja kuvia), että lyhyt tukka oli kiva ja haluaisi että leikkauttaisin sellaisen taas. Makuja on siis monia!

Vierailija
91/225 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut niin pitkää kuin lyhyttä hiusta ja kaikkea siltä väliltä. Tällä hetkellä hiukset ulottuvat ristiselkään ja suunnitelmissa on pätkäistä lyhyt polkka. Miksi? Koska haluan vaihtelua. Kyllä ne hiukset takaisin kasvavat jos alkaa lyhyt malli tympiä.

Minulle sopii kaikkein parhaiten vähän lyhyempi malli. Kun kasvot ovat sirot, nämä paksut ja pitkät hiukset eivät päästä kasvoja oikeuksiinsa. Osittaisesti nykyiset pitkät hiukset johtuvat ihan laiskuudesta. Ei jaksa ravata vähän väliä kampaajalla tai laittaa hiuksiaan aamuisin. Nyt riittää kun pesee, harjaa ja laittaa epämääräisen nutturan niskaan (hiuksiani ei kovin usein auki näe koska ovat aina tiellä).

Vierailija
92/225 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniille, siropiirteisille naisille sopii pidemmät hiukset, poikamaisille kasvoille (kuten Mia Farrow) polkka tai lyhyt joka on hyvin leikattu malliin

Vierailija
93/225 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei lakkaa hämmästyttämässä, missä todellisuudessa sukulaisnaiset ja työtoverit tulevat painostamaan pitkätukkaisia naisia parturiin. Ikinä en ole tämmöiseen törmännyt enkä keneltäkään kaveriltakaan kuullut tuota tapahtuneen. Äärimmäisen kummallista käytöstä, vaikea uskoa todeksi.

Vierailija
94/225 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään naista EI kaunista, suora ohut liru hiuslaatu. Eikä ainakaan iäkkäämpää naista, kun nimittäin kasvot tuppaavat "valahtamaan" iän myötä....  Kaunistaako sekään, että se ohut letti on ponnarilla tai nutturalla??  No ei...

Olennaista on kasvojen muoto ja mikä hiusmalli kenellekin sopii ja onko hiuslaatu vahvaa vai höttöä vai mitä. 

Vierailija
95/225 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kampaajani yrittää joka kerta saada mut leikkaamaan tukkani lyhyeksi, nyt kun oli tää long bob villitys niin tilanne eskaloitui oikein kunnolla. Kun en suostu niin alkaa syyllistäminen. "No ei sitten jos ei halua mitään uutta"- Pitkä tukka on niin raskas- Se kasvaa kuitenkin heti takaisin. Miksi leikkaisin sen vaan siksi, että voisin kasvattaa sen? Mikään ei ole omaan silmään hölmömmän näköinen kun tää long bob malli, ei se sovi juuri kenellekään suomalaiselle!

Tykkään että hiuksissa on VÄHÄN kerroksia, mutta jos kampaajani saisi vapaat kädet mä näyttäsin tältä:

https://i.ytimg.com/vi/gu4-_39KgT4/maxresdefault.jpg

Mä taas haluan, että tukka on selkeästi pitkä eikä mikään tupeerattu pehko niskasiimalla.

http://ghk.h-cdn.co/assets/15/19/480x720/gallery-1430778907-463160812.j…

Vierailija
96/225 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä te pitkiä hiuksia pitävät vanhat naiset ette halua kuulla: pitkä tukka korostaa roikkuvia kasvonpiirteitä.

Joo, juuri näillä sanoilla argumentoin tukanleikkuun puolesta viisikymppiselle äidilleni, joka ei hienotunteisen trenditietoista mielipidettäni noteerannut, vaan huiskaisi ärtyneenä ilmaa ja paineli menemään vyötärömittainen letti heiluen.

Nyt sama äiti on seitsemänkymppinen ja rokkaa menemään hopeisen lettinsä kanssa. Varaa on otsatukkaankin. Ihmettelen, mitä sammakoita olen suustani päästänytkään :)

Perässä tullaan.

Vierailija
97/225 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun tulevat nyt monet todistelemaan, miten heille sopii lyhyt kampaus. Eihän tästä nyt ollutkaan kyse, vaan noiden 70-vuotiaiden sukulaistätien pitkien hiusten paheksunta. Että mistä ihmeestä se oikein kumpuaa. Jotenkin taitaa olla sopimatonta olla viehättävä pitkähiuksinen keski-ikäisenä. Pitäisi olla vakiintunut, olemukseltaan harmaahiirulainen, kun on kerran naimisissa ja kohta isoäiti-iässä. Silloin ei saisi koreilla enää millään muullakaan. Muuten on epämääräinen hepsankeikka, eikä kunnon nainen ja käyttäydy, kuten ikäiselleen kuuluu.

Vierailija
98/225 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kehuu aina sitä kampausta, missä tunnet itsesi rumimmaksi eli lyhyttä. Älä usko ainakaan vanhempia naisia vaan katso peiliin.

Vierailija
99/225 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen böndellä asutte?

Kampaajat tykkää lyhenemistä hiuksista tietty kun niitä pitää leikata useammin kuin pitkää lettiä

Vierailija
100/225 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen böndellä asutte?

Kampaajat tykkää lyhenemistä hiuksista tietty kun niitä pitää leikata useammin kuin pitkää lettiä

Ei kai nuo avausviestin vanhat sukulaistädit mitään kampaajia olleet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan