Leikkautin hiukset lyhyiksi - reaktiot yllättivät
Olen 51-vuotias.
Leikkautin pitkät hiukseni lyhyiksi.
Reaktiot:
- yli 50-vuotiaat naiset: "Oi kun nuorentava ja pirteä kampaus! Älä vaan enää kasvata pitemmäksi!"
- yli 70-vuotiaat naiset: "Ja nyt et sitten kasvata taas pitkiksi sinun iässäsi!"
- 20-30-vuotiaat naiset: "Voi leikkasit hiuksesi. On tuokin ihan ok, mutta pitkät oli tosi kauniit!"
- kaikki miehet: "Entiset oli paremmat."
Ketä on uskominen? Ei sillä, että mielipiteillä olisi väliä, kiinnostaa vaan tietää, miksi mitä vanhempi nainen on kyseessä, sitä paheksuvammin suhtaudutaan pitkiin hiuksiin ja sitä innokkaammin lyhyisiin. Miksi ihmeessä?
Kommentit (225)
Vitunko väliä muiden mielipiteillä. Kunhan nyt itse tykkäät. Hyvää kesää.
Kuten miehet totesivat, pitkät hiukset ovat kauneimmat. Mutta jos vaihdevuodet tai sairaudet heikentää hiusten kasvua, kanna silti ylpeydellä sellaiset mitkä päässä pysyy tai ei.
Olen 59 v pitkätukkainen nainen. Vanhemmista naisista joku kehuu välillä. Bussissa on välillä takanani nainen, joka nahkahanskoillaan "tukistaa". En tiedä, miten se tapahtuu, sitä on ollut koko ikäni.
Ei niitä tarvitse pitää auki koko ajan, sitten kun hiukset vanhemmiten karheutuvat ja sekaan tulee yhä enemmän harmaata (harmaat hiukset ovat karkeampia). Sitten voi pitää tyylikkäitä nutturoita. Paljon naisellisemman näköistä kuin "miestukat".
Ja moni kun valittaa, että pitkät hiukset "vetävät kasvoja alaspäin", niin ei ne silloin vedä, jos sitoo hiukset ylös.
Ap lienee mies...