Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup : lääkityksesi?

Vierailija
07.09.2016 |

Eli mitä lääkkeitä syöt päivittäin?
Ja mitä otat tarvittaessa?

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi, voi, kyllä kärsin voimakkaista nivelkivuista, sairastan polvien nivelrikkoa, siitä huolimatta en halua enkä ota voimakkaita kipulääkkeitä, hoidan itseäni liikkumalla, kyllä. Liikunta saa aikaan lisää nivelnestettä polviniveleen ja auttaa ilman sivuvaikutuksia. Ellen olisi liikkunut, minulla olisi ollut tekonivelet jo vuosia sitten, ortopedin mielipide. En ole ainoa, joka on pystynyt siirtämään tekonivelleikkausta liikunnan avulla, paino on normaali. Lääkityksenä perusBurana.

Vierailija
122/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, ettei mikä muu aihe tuo esiin ihmisistä yhtä epäempaattista puolta kuin toisten lääkitykset.

Todellakin, jotkut ajattelevat, että koska HE hoitavat terveyttään lenkkeilyllä ja porkkanoilla eivätkä käytä kuin pari buranaa kuukaudessa, niin toisetkaan eivät oikeasti voi tarvita lääkkeitä. Tai jos tarvitsevat, se johtuu siitä, etteivät he vain kestä "normaalia" kipua eikä "normaaleja" elämän vastoinkäymisiä ja ahdistusta.

Jos vaiva on tarpeeksi suuri, siihen yleensä on järkevää käyttää lääkettä. Kyllä kai jokaisella on oikeus mahdollisimman laadukkaaseen elämään/toimintakykyyn/hengissäpysymiseen. Jos (sama) vaiva on lievä tai ajoittainen, lääkitystä ei yleensä tarvita. 

Esimerkkinä täällä on mainittu levottomat jalat. Todennäköisesti jokaisella on joskus lievästi  tai ajoittain vaivaavat levottomat jalat, johon riittävää hoidoksi kylmät/kuumat suihkut ja magnesium tms. 

Voimakkaimmillaan levottomat jalat on invalidisoiva sairaus. Se sabotoi ihmisen nukkumisen niin täysin, että ihmisestä tulee täysin työkyvytön ja hermoraunio muutamassa kuukaudessa. Se voi lisäksi estää kaiken paikallaan istumisen: ihminen ei voi käydä töissä, ei käydä teatterissa, ei matkustella jne. Älytöntähän silloin olisi olla käyttämättä lääkettä.

Moni kroonisesti sairas pysyy työkykyisenä lääkkeiden ansioista. Lääkitystä vaativien sairauksien lisäksi heillä on yleensä myös lieviä vaivoja, joita hekin usein hoitavat lenkkeilyllä ja porkkanoilla. 

Kiitos tästä.

Yksi lääkkeillä elossa pysyvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti:

Thyroxin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja Somac refluksitautiin. Mirena asennettu puoli vuotta sitten ja on auttanut migreeneihin:) (aiemmin yhdistelmäehkäsy, josta tuli paljon aurallisia migreenikohtauksia).

Tarvittaessa:

Rennie + Gaviscon jos Somac ei riitä.

Sumatriptan + Ketesse + Panadol- kombo migreenikohtauksiin.

Litalgin epämääräisiin vatsakramppeihin.

Vierailija
124/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burana 400 mg tarvittaessa. Kauhistelen noita lääkityksiä, mielialalääkkeitä, hermokipulääkkeitä, jestas sentään. 

Eikö sitä voi antaa tunteiden tulla ja olla ilman keinotekoista mielialan nostoa? Unilääkkeet, antaa unen tulla luonnollisesti. Mihin niitä rauhoittavia tarvitsee, tavalliseen elämiseen. Ettekö kestä omia tunteitanne MIKSI HALUAT HUUMATA ITSESI? Kerro.

No kun se uni EI tule luonnollisesti! Voin kukkua koko yön valveilla ja uni alkaisi tulla itsekseen noin klo 6-8 aamulla, jolloin pitää herätä/olla jo matkalla töihin. Sitten seuraavana yönä unta riittäisi 3-5 tunniksi, sitä seuraavana yönä en taas nukkuisi. Sitten taas 3-5 tuntia, sen jälkeen yksi uneton yö jne. En yksinkertaisesti kykene toimimaan nukkumatta tai 3-5 tunnin unilla: väsymys on valtaisa, aivot ihan jumissa ja siihen päälle kaikki fyysiset oireet (päänsärky, silmien kirvely, kipeytynyt selkä ja turvonnut ja kipeä vatsa. Minulla on ärtynyt suoli joka heittäytyy todella ärtyneeksi jos en nuku kunnolla). Kaikkia ei-lääkkeellisiä keinoja on kokeiltu liikunnasta kognitiiviseen psykoterapiaan ja kaikkea siltä väliltä. Terapiassa psykologi lopulta totesi, että minun on parasta hakea lääkitys unettomuuteen, koska mikään muu ei kunnolla toimi. 

Syön siis Prometatsiinia 15 mikrogrammaa, joka on virallisesti 2-5 vuotiaiden lasten annos uniongelmiin. Aikuiset syö yleensä paljon enemmän, mutta minulle tuo on passeli annos. Kyseinen lääke on antihistamiini, ei mikään vahva unilääke. Kieltäydyn kokemasta huonoa omaatuntoa/olevani huono ihminen sen takia, että 15 mikrogrammaa antihistamiinia tuo niin suuren avun elämääni.

Jos haluaisin elää ilman tätä lääkitystäni ja nukkua hyvin, minun tulisi muuttaa Englannin maaseudulle ja olla siellä kaikki päivät ulkona vaeltamassa nummilla ja vuorilla. Olen meinaan ollut siellä useamman kerran lomalla ja nukahtanut ilman lääkkeitä sekä nukkunut todella hyvin. Syynä koko päivän kestävä ulkoilu, stressivapaa ympäristö (ei töitä eikä mitään muitakaan stressoreita tai huolia) sekä se, että olen lomalla. Valitettavasti en vaan ole vielä voittanut lotossa, jotta pystyisin elämään elämää jossa vaan lomailisin, ulkoilisin kaikki päivät, eikä tarvitsisi käydä töissä ja silti olisi katto pään päällä ja ruokaa pöydässä. Ulkoilen kyllä kotonakin ja etenkin viikonloppuisin olen tuntitolkulla kestävillä kävelyretkillä, se ei vaan vaikuta unensaamiseen tai unenlaatuun pätkääkään.

Vierailija
125/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin:

Voxra 150mg (masennukseen)

Lyrica 300-600mg (ahdistukseen)

Atarax 50-100mg ja melatoniini 3-6mg (univaikeuksiin)

Tarvittaessa:

Diapam 5mg (harvinaisen pahaan ahdistukseen)

Panacod (kamaliin menkkakipuihin)

Burana (pienempiin särkyihin)

Niille vammaisille idiooteille jotka tulevat kauhistelemaan toisten lääkityksiä ja valittamaan että "miksi haluat sekoittaa päätäsi psyykelääkkeillä" terveisiä että tämän lääkityksen kanssa olen suurin piirtein työkykyinen, ilman lääkitystä makaisin sängyn alla sikiöasennossa uikuttamassa ja toivomassa että maailmanloppu tulisi pian ja päättäisi tuskani.

Vierailija
126/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te suuria määriä psyykelääkketiä käyttävät pystytte huolehtimaan lapsistanne? Siis olemaan skarppina erilaisissa arjen tilanteissa (joita voi tulla myös yöaikaan), ajamaan autoa jne.?

Tätä olen oikeasti monesti ihmetellyt.

Vierailija
127/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te suuria määriä psyykelääkketiä käyttävät pystytte huolehtimaan lapsistanne? Siis olemaan skarppina erilaisissa arjen tilanteissa (joita voi tulla myös yöaikaan), ajamaan autoa jne.?

Tätä olen oikeasti monesti ihmetellyt.

Käytän monenlaisia psyykenlääkkeitä, rauhoittavia sun muita.

Olen suorittanut ajokokeen lääkityksen vaikutuksen alaisena ja sain erinomaiset arvostelut.

Työskentelen vaativassa ammatissa ja selviän hyvin työtehtävistäni. Olen valmistunut yliopistosta kurssini parhaana lääkkeiden vaikutuksen alaisena.

Rauhoittavien lääkkeitteni annostus on sellainen, että se poistaa pahimman ahdistuksen ja tekee minut työkykyiseksi, mutta ei tee minua sekavaksi tai päihtyneeksi. Annos siis ratkaisee. 

Uskomus, että mt-potilaat haluavat päänsä sekaisin lääkkeistä, on aika harvoin totta. Mt-lääkkeitä ei yleensä käytetä päihtymystarkoituksessa vaan toimintakyvyn saavuttamiseksi. Ilman lääkkeitä toimintakykyä ei olisi. Siis oikea lääke ja oikea annos mahdollistavat suhteellisen normaalin elämän.

Kukaan ulkopuolinen ei huomaa minusta, että käytän psyykenlääkkeitä. Kun olen jollekin sen joskus sanonut, hänen on ollut vaikeaa uskoa, koska vaikutan niin "normaalilta".

Työpaikoilla, kouluissa yms. on monia täysin normaalinoloisia ihmisiä, jotka käyttävät psyykenlääkkeitä.

Vierailija
128/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin:

Voxra 150mg (masennukseen)

Lyrica 300-600mg (ahdistukseen)

Atarax 50-100mg ja melatoniini 3-6mg (univaikeuksiin)

Tarvittaessa:

Diapam 5mg (harvinaisen pahaan ahdistukseen)

Panacod (kamaliin menkkakipuihin)

Burana (pienempiin särkyihin)

Niille vammaisille idiooteille jotka tulevat kauhistelemaan toisten lääkityksiä ja valittamaan että "miksi haluat sekoittaa päätäsi psyykelääkkeillä" terveisiä että tämän lääkityksen kanssa olen suurin piirtein työkykyinen, ilman lääkitystä makaisin sängyn alla sikiöasennossa uikuttamassa ja toivomassa että maailmanloppu tulisi pian ja päättäisi tuskani.

Et sinä ole lainkaan työkykyinen. Kyllä, kauhistelen, kummaa että ei kestetä tavallista elämää ilman psyykelääkitystä.Nimittele sinä muita, annatkin oikein hyvän kuvan. On outoa, että ei kestetä arkea, ilman että pitää vetää pää täyteen lääkkeitä, sekottaa nuppi oikein kunnolla. Vai työkykyinen noilla lääkkeillä, et todellakaan. Et kai aja autoa tai huolehdi lapsista, sinusta ei siihen ole.

Vierailija
129/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vimpat ja Topimax epilepsiaan.

Vierailija
130/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innovair 2x2

Montelukast 10mg iltaisin

Somac 20mg refluksitautiin ja Elivon rauta raudan puutteeseen aamusin

Tarvittaessa astman ja allergian hoitoon Innovair myös avaavana, Prednisolon 2,5mg-40mg, Histec 10mg, Duact, Nasonex nenäsumute, Lecrolyn silmätippoja ja tiukanpaikan tullen Epipen

Kipuun Panadol forte/extend, Panacod, Litalgin kuukautiskipuihin ja Pronaxen 500mg kuureina kantakalvon tulehdukseen.

Ceralan perusvoiden kuivan ihon hoitoon

Vierailija
131/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa työtehtävissä olette te jotka käytätte, masennus-, uni-, rauhoittavia lääkkeitä. Toivottavasti ette vastaa ihmishengistä ettekä ole liikenteessä autolla liikkuen. Olisiko tuossa yksi selitys useisiin liikenneonnettomuuksiin, ajetaan autolla lääkehumalassa. Käyttäkää julkisia,älkää riskeeratko muiden henkeä missään.

Vierailija
132/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisissa työtehtävissä olette te jotka käytätte, masennus-, uni-, rauhoittavia lääkkeitä. Toivottavasti ette vastaa ihmishengistä ettekä ole liikenteessä autolla liikkuen. Olisiko tuossa yksi selitys useisiin liikenneonnettomuuksiin, ajetaan autolla lääkehumalassa. Käyttäkää julkisia,älkää riskeeratko muiden henkeä missään.

Ajan autolla eri työpisteitten väliä. Olen tekemisissä ihmisten kanssa, autan heitä. Työssäni täytyy olla hyvin tarkkana.

Minulla on masennuslääkitys. Tarvittaessa otan rauhoittavaa lääkettä (en töissä). Yöksi

otan joskus unilääkkeen.

Vierailija
133/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan autolla eri työpisteitten väliä. Olen tekemisissä ihmisten kanssa, autan heitä. Työssäni täytyy olla hyvin tarkkana.

Minulla on masennuslääkitys. Tarvittaessa otan rauhoittavaa lääkettä (en töissä). Yöksi

otan joskus unilääkkeen.

Eli olet kaupungilla, kotisairaanhoito tai sosiaalitoimisto. Unilääke vaikuttaa myös seuraavana päivänä, etenkin aamusta. Turhaa sanoa, että ei vaikuta. Kyllä, olet riski liikenteessä. 

Vierailija
134/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otan joskus unilääkkeen.

Eli olet kaupungilla, kotisairaanhoito tai sosiaalitoimisto. Unilääke vaikuttaa myös seuraavana päivänä, etenkin aamusta. Turhaa sanoa, että ei vaikuta. Kyllä, olet riski liikenteessä. 

Vai niin.

No ole sitten tarkkana milloin ylität suojatien.

Vierailija
135/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otan joskus unilääkkeen.

Vai niin.

No ole sitten tarkkana m

lloin ylität suojatien.

En liiku jalkaisin. Käytän omaa autoa. VARO sinä pieniä koululaisia,eläkeläisiä, huonosti liikkuvia. Huomaatko heidät?

Vierailija
136/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otan joskus unilääkkeen.

Vai niin.

No ole sitten tarkkana m

lloin ylität suojatien.

En liiku jalkaisin. Käytän omaa autoa. VARO sinä pieniä koululaisia,eläkeläisiä, huonosti liikkuvia. Huomaatko heidät?

Onko sulla huono päivä :D

Vierailija
137/137 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amantadin 2 päivässä.

Avonex kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän