Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup : lääkityksesi?

Vierailija
07.09.2016 |

Eli mitä lääkkeitä syöt päivittäin?
Ja mitä otat tarvittaessa?

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihania lääkkeitä. Bentsot, kipulääkkeet yms. Mutta toisaalta myös paskaa ko niistä jää riippuvaiseksi.

Ihania lääkkeitä ? :(  HUH.

Ihan ymmärrettävä kommentti "ihania lääkkeitä", jos kärsii pahasta ahdistuneisuudesta. Bentsot vähentävät erittäin tehokkaasti ahdistuneisuutta, parempia lääkkeitä siihen kuin esim. escitalopram minun mielestäni. Sitten jos on masennusta ahdistuneisuuden lisäksi, niin escitalopram on parempi.

Vierailija
82/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burana 400 mg tarvittaessa. Kauhistelen noita lääkityksiä, mielialalääkkeitä, hermokipulääkkeitä, jestas sentään. 

Eikö sitä voi antaa tunteiden tulla ja olla ilman keinotekoista mielialan nostoa? Unilääkkeet, antaa unen tulla luonnollisesti. Mihin niitä rauhoittavia tarvitsee, tavalliseen elämiseen. Ettekö kestä omia tunteitanne MIKSI HALUAT HUUMATA ITSESI? Kerro.

No voi jestas sentään,tule sitten kertomaan tarvitseeko hermokipulääkkeitä kun välilevy räjähtää hermokanavaan aiheuttaen tulehduksen.

sinulla ei ilmeisesti ole ollut kunnon kipuja ikinä?

mulla katkesi työtapaturmassa sormi irti poikki ja lääkäri kysyi tarkastuskäynnillä että onko kipeä,sanoin ettei ihmeemmin,hieman hölmönä tuijotti johon lisäsin että jos verrataan selkäkipuihin ei tunnu juuri miltään.

joku kirjoitti tuosta epilepsiasta,kesäpoika töistä kaatui ja löi päänsä,sai lievän aivovamman mikä ei vaikuta mihinkään ja kaupanpäälle epilepsian siihen liittyvine lieveilmiöineen, ajokortti otettiin pois,lääkityksen kokeilut,kohtaukset ym. On vittumainen vaiva mitä ei ilmeisesti pystytä mitenkään hoitamaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa, ootteko te kuinka nuoria? Miksi ette hoida itseänne? Mitä syötte ja miten paljon harrastatte liikuntaa? Oletteko kokeilleet mitään vaihtoehtoja terveysongelmiinne? Levottomiin jalkoihin voi auttaa esim. magnesium ja kunnon venyttely iltaisin sekä hieronta. Huh, miten paljon te käytätte lääkkeitä kun olette vanhoja, kun nyt jo syötte niitä, eikö teitä hirvitä pilata elimistöänne jo nuorena? Mä käytän ainoastaan panadolia päänsärkyyn, jos on pakko, eli jotain pari kertaa vuodessa yhden. Pyrin ehkäisemään päänsärkyä syömällä oikein, liikkumalla ja käymällä säännöllisesti hierojalla. N48

Kummallista, että yläpeukkuja tulee kun syö kaikenlaisia myrkkyjä ja alapeukkuja, jos ilmoittaa ettei käytä lääkkeitä. Lääkkeiden syömisessä ei ole mitään hienoa, niitä pitäisi käyttää vain kun on kyse vakavasta sairaudesta tai kovasta kivusta, jota ei sillä hetkellä muuten saa pois.

Voi kuule ...

Ihmiset nyt vaan on erilaisia. Ovat kokeneet eri asioita ja kokevat ne eri tavoin. Ei ole olemassa yhtä kaavaa siitä, miten elämässä edetään ja miten pitäisi voida.

Lääkkeet on se viimeinen vaihtoehto, luuletko olevan helppoa marssia aina vaan uudelleen ja uudelleen lääkäriin, kun olo on niin paha.

Mulle on sanottu, että mun pitäs hyväksyä se että aivojeni välittäjäaineissa on vikaa, jonka vuoksi masennus tulee toistuvasti ja tästä syyst syön todennäköisesti loppuelämäni ajan masennuslääkettä.

Kerro sinä miten minä korjaan ne välittäjäaineet ilman lääkitystä?

Levottomiin jalkoihin sanon vaan sen verran että se voi olla todella invalidisoiva sairaus. Kokeile valvoa viisi yötä putkeen jalkojasi heilutellen 20min unenpätkiä välissä.. Siinä vaiheessa sitä kokeilee kyllä kaiken mahdollisen, kävelee lumihangessa polvia myöten ja seisoo kuumassa suihkussa, hakkaa jalkoja kun hierontakaan ei auta...

Olen kärsinyt levottomista jaloista, en nukkunut yökausiin juuri ollenkaan. Apua alkoi lopulta löytyä joogasta, kun huomasin, että se hivenen auttaa, aloin joka ilta joogata. Lisäksi otin isoja annoksia magnesiumia, niin isoja, että menin ripulille, siitä tiesin, että nyt pitää annosta pienentää. Nykyään voitelen joka ilta sääret mg-voiteella. Lisäksi mua auttaa kun pidän aina villasukkia jalassa, tietysti järkeä käyttäen, että en nyt helteellä mene tuolla villasukissa. Iltaisin laitan kuumavesipullon jalkoihin ja alkuyöstä myös villasukat. Hierojalla käyn kerran kk:ssa ja lisäksi hieron itse jalat joka ilta. Myös kuuma-kylmäsuihkuttelusta oli apua. Hierontaöljyyn sekoitan laventelia, mustapippuria ja inkivääriä, siis öljyinä.

Oman masennukseni paransin lähinnä ruokavalion avulla, suolistossahan se serotoniini syntyy. Tietysti voi olla paljon muutakin, mutta iso osa koko kehon terveyteen on suolistolla, se pitää saada kuntoon ihan ensimmäisenä. Jotenkin veikkaan, että kovin moni täälläkään ei ole tehnyt yhtään mitään terveytensä eteen. Nykyään on niin helppoa saada tietoa myös vaihtoehtoisista menetelmistä, että ei jää ainakaan tietämättömyydestä kiinni. Mistä sitten?

Mikä sinulla aiheutti masennuksen?

Syitä on yhtä monia kuin on sairastajiakin.

Epäilen suuresti, ettet masennusta edes sairastanut. Ehkä olit alakuloinen tai lievästi masentunut korkeintaan. Masentunut ihminen ei jaksa alkaa ruokavaliota korjaamaan ja ajattelemaan, tiedätkö miltä se tuntuu, se saamattomuus, väsymys, toivottomuus .. Ei se mitään helppoa ole, eikä silloin todellakaan kiinnosta MIKÄÄN vaikka järki sanoisikin että syö terveellisemmin, mene lenkille - se ei vaan onnistu! :/

Ahdistus on luku sinänsä, se on hyvin pelottava tunne.

Minäkin olen kokeillut levottomiin jalkoihin kaikenlaisia keinoja ja en kokenut oikein apua saavani, onneksi on tuo Sifrol niin saan yöni nukuttua.

Olin lievästi masentunut teini-iästä lähtien, sitten keskivaikeasti jokusen vuoden, ainakin tutkimusten mukaan ja lääkkeitä määrättiin, en vaan niitä koskaan hakenut.

Masennukseen oli ainakin mulla monia syitä: lapsuuskodin henkinen kylmyys ja se, että mulle esim. sanottiin että olen vahinkolapsi, eikä minusta ole mihinkään, olen laiska, tyhmä jne, lisäksi ulkonäköäni arvosteltiin ja kaikki tekemiseni on aina ollut väärin ja kaikki muut ihmiset paljon parempia kuin minä. Siihen sitten vuosia jatkunut koulukiusaaminen. Ja tuohon aikaan, 70-80-luvulla minkäänlaista ymmärrystä tai tukea ei saanut käytännössä mihinkään. Sitä tosiaan oli vain laiska ja tyhmä ja jos uskalsi jostain valittaa, oli kantelija ja turhasta narisija. Sisarukseni vakava masennus johti itsemurhaan jo nuorella iällä, hän oli ehkä ainoa, joka minua oli vähänkään ymmärtänyt. Toisen läheisen ihmisen kuolema. Taloudelliset vaikeudet. Työttömyys. Sosiaalisten tilanteiden pelko. Kaikenlaiset fyysiset oireilut, kuten vatsakivut ja turvotus, ihottuma, kilpirauhasongelmat, virtsatieinfektiokierre, migreeni, voimakkaat kuukautiskivut ja erittäin runsas vuoto, selkäkivut (nikamista johtuva), korkea verenpaine, levottomat jalat, unettomuus, voimakas jännitys, rytmihäiriöt.

Pitkä on mulle tehtyjen tutkimusten lista ja lääkelista päätähuimaava. Mitään en käytä, olen itse parantanut itseni. Keskivaikeassa masennuksessa pystyy vielä jotenkuten toimimaan, ainakin minä pystyin ja ymmärsin, että kukaan muu ei minua auta, kuin minä itse. Lääkkeiden syöminen näytti johtavan vain yhä uusiin lääkkeisiin ja terveyden rapistumiseen.

Hyvä kuulla että voit hyvin. Myös itselläni rankkoja menetyksiä. Välillä olo lyö polvitaipeisiin ja kaadun maahan ... :(

Mikä oli muutos ruokavaliossa joka toi avun?

Jätin pois: viljat, sokeri, kahvi, keinomakeuttajat, kaikki lisäaineet. Vaihdoin rasvat luonnollisiin, riisin täysjyvään, lisäsin kasviksia todella paljon, pidän huolen, että syön joka päivä vähintään yhden kananmunan. Maitotuotteet on laktoosittomia. Käytän runsaasti hyviä bakteereita sisältäviä ruokia, kuten jugurtteja, ab-piimää, raakamaidosta tehtyjä juustoja, raakoja kasviksia, hapanvihanneksia, graavikalaa. Pari vuotta söin maitohappobakteereja myös purkista. Olo alkoi kohentua vähitellen, pikaisia muutoksia tapahtui ainoastaan vatsan hyvinvoinnissa, eli ilmavaivat ja turvotus ja kivut hävisivät muutamassa päivässä. Siitä paraneminen lähti liikkeelle. Mutta en väitä, että se yksistään riittäisi, mutta se on hyvä pohja. Ja ihan kemiallista, suolisto tuottaa serotoniinia, jos se on kunnossa, ei tarvita serotoniinia purkista. Muut syyt on sitten hoidettava muulla tavoin, mutta kun olotila muuten paranee, jaksaa keskittyä esim. liikuntaan ja käydä läpi asioita. Ei saa antaa periksi! Totuus on niin kova, että kukaan ei voi ketään parantaa, se on itse tehtävä.

Serotoniinia ei tule pelkästään suolistosta.

T. ohis

Vierailija
84/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuisi jos lääkkeenne loppuisivat ja kaikki apteekit menisi kiinni ja lisää lääkkeitä ei enää koskaan saisi mistään?

Itse tulisin hulluksi. Valvoisin liikaa, pimahtaisin jossain vaiheessa kokonaan. Masennus saisi yliotteen, ahdistus pitäisi neljän seinän sisällä j lopettaisin työnteon, lihoisin valaaksi ja ... en tiedä.

(Levottomat jalat ja masennus)

Saattaisin kuolla astmaan?

voiko astmaan muuten oikeasti kuolla?

t.astmaatikkosyntymästään.

Vierailija
85/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeiden käyttöä ei voi mitenkään ymmärtää sellainen ihminen, joka ei itse ole koskaan elämässään kärsinyt esim. ahdistuneisuudesta tai masennuksesta (siis voimakkaana, jatkuvan olotilana). Ainoastaan omakohtainen kokemus tuo ymmärryksen tähän asiaan. Edes psykiatrit eivät voi täysin ymmärtää asiaa, ellei heillä ole ihan henkilökohtaista kokemusta asiasta.

Se on vähän niin kuin sanoisi ymmärtävänsä hammassärkyä vaikkei koskaan olisi sellaista itse kokenut, jos muuta väittää.

Vierailija
86/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruslääkitys:

Thyroxin 100 ug, kilpirauhasen vajaatoimintaan

Somac 40 mg, närästykseen

Lamictal 200 mg, masennukseen

Venlafaxin 300 mg, masennukseen

Ketipinor 25 mg, uniongelmiin

Triptyl 20 mg, uniongelmiin

Melatoniini 10 mg, uniongelmiin

Yaz, ehkäisyyn

Tarvittaessa:

Propral 10 mg, paniikkihäiriöön

Norflex 100 mg, selkäkipuun

Burana 600 mg, kipuun

Panadol 1 g, kipuun

Onpas tuota lääkitystä näköjään kertynyt! :D Mutta tyytyväinen kyllä olen sen toimivuuteen, eikä sivuoireitakaan ole lainkaan.

Kuinka nuori olet? Tuota  lääkelistaa on enemmän kuin vanhuksilla. Usea masennuslääke. En ihmetteleyhtään miksi täällä on niin outoja viestejä. On kertynyt lääkkeitä aivan liikaa. Miksi noita ei aleta purkamaan.

Itselläni on läääkityksenä Ibumax 400, harvoin. Ikää kuitenkin on 46 vuotta.

Vierailija
87/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burana 400 mg tarvittaessa. Kauhistelen noita lääkityksiä, mielialalääkkeitä, hermokipulääkkeitä, jestas sentään. 

Eikö sitä voi antaa tunteiden tulla ja olla ilman keinotekoista mielialan nostoa? Unilääkkeet, antaa unen tulla luonnollisesti. Mihin niitä rauhoittavia tarvitsee, tavalliseen elämiseen. Ettekö kestä omia tunteitanne MIKSI HALUAT HUUMATA ITSESI? Kerro.

Koska jos mä en huumaa itseäni, mä tapan itseni. Lasten takia lääkitsen itseni jotta niillä olisi edes jonkinlainen äiti ja mahdollisuus tulevaisuuteen. Uni ei enää tule, koska ajatukset kuolemasta on jatkuvasti mielessä. Lääkkeillä saan edes hetken rauhan tähän helvettiin mun kropassa ja päässä. Ole ihan helvetin onnellinen siitä ettet ymmärrä.

Vierailija
88/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa, ootteko te kuinka nuoria? Miksi ette hoida itseänne? Mitä syötte ja miten paljon harrastatte liikuntaa? Oletteko kokeilleet mitään vaihtoehtoja terveysongelmiinne? Levottomiin jalkoihin voi auttaa esim. magnesium ja kunnon venyttely iltaisin sekä hieronta. Huh, miten paljon te käytätte lääkkeitä kun olette vanhoja, kun nyt jo syötte niitä, eikö teitä hirvitä pilata elimistöänne jo nuorena? Mä käytän ainoastaan panadolia päänsärkyyn, jos on pakko, eli jotain pari kertaa vuodessa yhden. Pyrin ehkäisemään päänsärkyä syömällä oikein, liikkumalla ja käymällä säännöllisesti hierojalla. N48

Kummallista, että yläpeukkuja tulee kun syö kaikenlaisia myrkkyjä ja alapeukkuja, jos ilmoittaa ettei käytä lääkkeitä. Lääkkeiden syömisessä ei ole mitään hienoa, niitä pitäisi käyttää vain kun on kyse vakavasta sairaudesta tai kovasta kivusta, jota ei sillä hetkellä muuten saa pois.

Mun on yhtä vaikea kuvitella, että kukaan syö lääkkeitä huvikseen, kuin kuvitella, että jossakin on 48- vuotias ihminen, joka ei ole koskaan törmännyt sairauksiin edes toisilla ja ehdottaa vaihtoehtoja terveysongelmien hoitoon (hei kaverit, pyörä on taas keksitty!). Onnekas hän on panadoliensa kanssa, olkoon jatkossakin. N37 (Atsatiopriini, tyroksiini, b12-vitamiini)

Vierailija
89/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuisi jos lääkkeenne loppuisivat ja kaikki apteekit menisi kiinni ja lisää lääkkeitä ei enää koskaan saisi mistään?

Itse tulisin hulluksi. Valvoisin liikaa, pimahtaisin jossain vaiheessa kokonaan. Masennus saisi yliotteen, ahdistus pitäisi neljän seinän sisällä j lopettaisin työnteon, lihoisin valaaksi ja ... en tiedä.

(Levottomat jalat ja masennus)

Varmaan kuolisin jossain vaiheessa. Keppra 1000mgx2 epilepsiaan. Ja lisäksi Venlafaxin Orion masennukseen (en muista määrää)

Vierailija
90/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun gastroenterologi-erikoislääkäri pitää parasetamolia erittäin vaarallisena lääkkeenä, tuohan nostaa helposti maksa-arvoja. Itsellä meni maksa-arvot seurantaan ja sitten vähensin Panadolia tai jätin joksikin aikaa kokonaan pois niin maksa-arvot alenivat. Tämän lääkärin oma mielipide oli, että parasetamoli pitäisi kieltää kokonaan. Apteekkien kertomaa 3g/vuorokausi maksimäärää piti ihan överinä määränä.

Vierailija
91/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihania lääkkeitä. Bentsot, kipulääkkeet yms. Mutta toisaalta myös paskaa ko niistä jää riippuvaiseksi.

Ihania lääkkeitä ? :(  HUH.

Ihan ymmärrettävä kommentti "ihania lääkkeitä", jos kärsii pahasta ahdistuneisuudesta. Bentsot vähentävät erittäin tehokkaasti ahdistuneisuutta, parempia lääkkeitä siihen kuin esim. escitalopram minun mielestäni. Sitten jos on masennusta ahdistuneisuuden lisäksi, niin escitalopram on parempi.[/quo

Kirjoittajan mielestä kipulääkkeetkin oli " Ihania". Toisin sanoen kaikki keskushermostoon vaikuttavat euforisoivat lääkkeet ovat ihania. Hyi että.

Vierailija
92/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evra ehkäisyyn, tarv. sumatriptaani 50mg ja ibuprofeeni 600mg migreeniin ja tarv. diklofenaakki 50mg kuukautiskipuihin.

Vierailija
93/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin: e-pilleri (+ B12- ja D-vitamiini)

Pää- tai kuukautiskipu: Panadolia (tai tummaa suklaata jos vai pieni särky, toimii minulla)

Flunssa: tarvittaessa Finrexin-juomaa ja yskänlääkettä (jokatapauksessa C-vitamiinia), jos kuumetta yli 38,5 tai tosi huono olo niin Buranaa

Vierailija
94/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä ihannoitiin kipulääkkeitä. Niillä lähtee joka päivä henki lähes sadalta jenkiltä ja kyse on epidemiasta https://www.cdc.gov/drugoverdose/epidemic/ .... ja verrattuna narkomaaneihin, tuntuu suorastaan hullulta, ettei asiaa tuoda enemmän esille! Suomessakin kuolee todella paljon kipulääkkeisiin sekä tulehduskipulääkkeisiin ihmisiä.

Vierailija
95/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään halua syödä lääkkeitä. Työelämän järkyt paineet on yksinkertaisesti uuvuttaneet mut niin, että stressioireet on alkanu jo hajottaa kroppaa. Liikun säännöllisesti, koitan syödä hyvin, mutta unenpuute ja jatkuva stressi ei oikein auta asiaa, kun en pysty kaikkia stressin aiheuttajia kitkemäänkään. Oon 38v, syön säännöllisesti kahta lääkettä ja särkylääkkeitä (mm. koviin menkkakipuihin).

Vierailija
96/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on yhtä vaikea kuvitella, että kukaan syö lääkkeitä huvikseen, kuin kuvitella, että jossakin on 48- vuotias ihminen, joka ei ole koskaan törmännyt sairauksiin edes toisilla ja ehdottaa vaihtoehtoja terveysongelmien hoitoon (hei kaverit, pyörä on taas keksitty!). Onnekas hän on panadoliensa kanssa, olkoon jatkossakin. N37 (Atsatiopriini, tyroksiini, b12-vitamiini)

Ja mun on vaikea kuvitella, että kaikki ei ymmärrä lukemaansa. Ja tottakai olen nähnyt sairausksia toisilla ja olen sairastanut myös itse. Mä en vaan ymmärrä, miksi ihmiset eivät hoida itseään, vaikka monilla olisi siihen mahdollisuus. En ole vain onnekas, vaan olen tehnyt työtä terveyteni eteen. Lääkkeet eivät yleensä paranna, ne vain painavat oireet piiloon ja usein tekevät ihmiset riippuvaiseksi lääkkeistä.

Vierailija
97/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään lääkkeitä päivittäin, särkylääkettä (ibuprofen) otan  mukaan noin kerran kuussa.

Vierailija
98/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään halua syödä lääkkeitä. Työelämän järkyt paineet on yksinkertaisesti uuvuttaneet mut niin, että stressioireet on alkanu jo hajottaa kroppaa. Liikun säännöllisesti, koitan syödä hyvin, mutta unenpuute ja jatkuva stressi ei oikein auta asiaa, kun en pysty kaikkia stressin aiheuttajia kitkemäänkään. Oon 38v, syön säännöllisesti kahta lääkettä ja särkylääkkeitä (mm. koviin menkkakipuihin).

Onko sun pakko olla nykyisessä työssäsi? Eihän siinä ole mitään järkeä, että menettää terveytensä työn takia.

Vierailija
99/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää aika hiljaiseksi kun lukee miten lähes jokainen vastaaja joutuu syystä tai toisesta syömään psyykelääkkeitä.

Vierailija
100/137 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunalahti.

Leijonaa tai Suomi-viinaa päivittäin. Voltarenia tarvittaessa polvisärkyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi