Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuisitteko mieluummin Lassilassa vai Malmilla?

Vierailija
21.07.2023 |

Nyt olisi edessä muutto Helsinkiin ja tarjolla on kaksi hyvää vuokrakämppää: toinen Pohjois-Haagan aseman lähellä Kaupintiellä (opin että alueena Lassilaa) ja toinen Malmilla Anianpellontiellä. Kummalla alueella asuisitte ennemmin? Keskustassa käyn yliopistossa, joten Lassila olisi lähempänä mutta ei merkittävästi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassilassa

Vierailija
2/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassila on kylläkin kylä Satakunnassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastakin pääsee junalla äkkiä keskustaan, joten siinä ei ole eroa. Malmilla on enemmän etnisiä ravintoloita, jos sellaisesta on kiinnostunut. Kummastakin on lyhyt matka kauppakeskukseen, siitä pisteet tasan. Malmilla on yleensäkin enemmän elämää, hyvässä ja ehkä myös pahassa.

Vierailija
4/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassila. Malmi olisi parempi liikenneyhteyksien takia jos tarve kulkea muihinkin suuntiin kuin keskustaan mutta sosioekonomisesti huonompi (= pultsareita ja narkkeja)

Vierailija
5/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lassila on kylläkin kylä Satakunnassa

Suksi pönde veeetuun. Et ole nokkela.

Vierailija
6/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuttaisin Lassilaan. Tämä ihan mielikuva vain. En tunne hyvin kumpaakaan. Olen lännen asukas. Olen aina asunut Helsingissä asuessani sen länsiosissa.

Vierailija
7/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmi on lähempänä keskustaa, mutta molemmat paikat ovat prsiistä.

Vierailija
8/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lassila. Malmi olisi parempi liikenneyhteyksien takia jos tarve kulkea muihinkin suuntiin kuin keskustaan mutta sosioekonomisesti huonompi (= pultsareita ja narkkeja)

Kaupintieltä nimenomaan lähdetään äkkiä jonnekin, siellä ei ole asukkaalle mitään paitsi se luukku.

Vierailija
9/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malmi on lähempänä keskustaa, mutta molemmat paikat ovat prsiistä.

Menehän tollo - vai lapsiko olet - muualle. Tämä on ihan asiallinen keskustelu.

Vierailija
10/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muuttaisin Lassilaan. Tämä ihan mielikuva vain. En tunne hyvin kumpaakaan. Olen lännen asukas. Olen aina asunut Helsingissä asuessani sen länsiosissa.

Lol... PeruspiiritReijola, Munkkiniemi, Haaga, Pitäjänmäki, Kaarela ovat Helsingin kaupungin läntisten kaupunginosien suuralue. Se kattaa viisi kaupungin suunnittelun, hallinnon ja palvelutuotannon peruspiiriä: Reijolan, Munkkiniemen, Haagan, Pitäjänmäen ja Kaarelan.

Kussakin Läntisen suurpiirin viidessä peruspiirissä on useampi osa-alue:

Vierailija
11/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaratikka tulee Lassilaan, jotta ilman muuta sinne. Raidejokeri ei yllä kumpaakaan, mutta höylää jo tasaista tahtia.  

Vierailija
12/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikaratikka tulee Lassilaan, jotta ilman muuta sinne. Raidejokeri ei yllä kumpaakaan, mutta höylää jo tasaista tahtia.  

Taitaa ap ehtiä valmistumaan kahteen kertaan ennen kuin Lassilassa on pikaratikasta tietoa. Sitä paitsi juna on varmasti nopeampi.

Vierailija
13/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassila on kiva! Muuta sinne!

Vierailija
14/24 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin keskusta on hiukan rauhaton, mutta kauempana on ihan ok alueita. Haagan kaupunginosa on kiva, mutta Lassilan osa-alue näyttää vähän ankealta kun ajaa kaupintietä. Kaari on parempi kuin Malmin kauppakeskukset, ja siellä on Suomen suurin Prisma. Valitsisin kuitenkin ennen kaikkea talon perusteella.

Vierailija
15/24 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha kysymys. Malmi selkeästi eläväisempi hyvässä ja pahassa. Lassila todellinen nukkumalähiö. Onko toinen lähempänä kavereita? Sinne.

Vierailija
16/24 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassila ehdottomasti parempi vaihtoehto.

Vierailija
17/24 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmilla olin 16 vuotta asunut, ennen kuin pääsin pois. Usko kun sanon, ei oo kiva paikka.

Kyllä siellä selviyttyy ja juna liikkuu nopeasti, mut asuinalueena helposti huonoin missä olen ollut.

Hesan puolella ehkä läntinen Vuosaari, Länsimäki tai Puostola voisi olla pahempaa, mut ei paljon.

Vierailija
18/24 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malmilla olin 16 vuotta asunut, ennen kuin pääsin pois. Usko kun sanon, ei oo kiva paikka.

Kyllä siellä selviyttyy ja juna liikkuu nopeasti, mut asuinalueena helposti huonoin missä olen ollut.

Hesan puolella ehkä läntinen Vuosaari, Länsimäki tai Puostola voisi olla pahempaa, mut ei paljon.

Nyt kyllä kuulostaa vähän böndejutulta. Länsimäki on Vantaalla ja Puistola on rauhallinen pientaloalue. Böndet usein sekoittavat Tapulin ja Puistolan siellä olevan juna-aseman takia.

Vierailija
19/24 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmi parempi

Vierailija
20/24 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Malmille tottakai! Täällä on paljon hyviä alueita, kaikki tarvittava lähellä, sairaala, isot marketit, juna, bussit, luontoa, metsää. Lassila ankea mielestäni. Mitä siellä edes on?