Asuisitteko mieluummin Lassilassa vai Malmilla?
Nyt olisi edessä muutto Helsinkiin ja tarjolla on kaksi hyvää vuokrakämppää: toinen Pohjois-Haagan aseman lähellä Kaupintiellä (opin että alueena Lassilaa) ja toinen Malmilla Anianpellontiellä. Kummalla alueella asuisitte ennemmin? Keskustassa käyn yliopistossa, joten Lassila olisi lähempänä mutta ei merkittävästi.
Kommentit (24)
Lassila on kylläkin kylä Satakunnassa
Kummastakin pääsee junalla äkkiä keskustaan, joten siinä ei ole eroa. Malmilla on enemmän etnisiä ravintoloita, jos sellaisesta on kiinnostunut. Kummastakin on lyhyt matka kauppakeskukseen, siitä pisteet tasan. Malmilla on yleensäkin enemmän elämää, hyvässä ja ehkä myös pahassa.
Lassila. Malmi olisi parempi liikenneyhteyksien takia jos tarve kulkea muihinkin suuntiin kuin keskustaan mutta sosioekonomisesti huonompi (= pultsareita ja narkkeja)
Vierailija kirjoitti:
Lassila on kylläkin kylä Satakunnassa
Suksi pönde veeetuun. Et ole nokkela.
Itse muuttaisin Lassilaan. Tämä ihan mielikuva vain. En tunne hyvin kumpaakaan. Olen lännen asukas. Olen aina asunut Helsingissä asuessani sen länsiosissa.
Malmi on lähempänä keskustaa, mutta molemmat paikat ovat prsiistä.
Vierailija kirjoitti:
Lassila. Malmi olisi parempi liikenneyhteyksien takia jos tarve kulkea muihinkin suuntiin kuin keskustaan mutta sosioekonomisesti huonompi (= pultsareita ja narkkeja)
Kaupintieltä nimenomaan lähdetään äkkiä jonnekin, siellä ei ole asukkaalle mitään paitsi se luukku.
Vierailija kirjoitti:
Malmi on lähempänä keskustaa, mutta molemmat paikat ovat prsiistä.
Menehän tollo - vai lapsiko olet - muualle. Tämä on ihan asiallinen keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Itse muuttaisin Lassilaan. Tämä ihan mielikuva vain. En tunne hyvin kumpaakaan. Olen lännen asukas. Olen aina asunut Helsingissä asuessani sen länsiosissa.
Lol... PeruspiiritReijola, Munkkiniemi, Haaga, Pitäjänmäki, Kaarela ovat Helsingin kaupungin läntisten kaupunginosien suuralue. Se kattaa viisi kaupungin suunnittelun, hallinnon ja palvelutuotannon peruspiiriä: Reijolan, Munkkiniemen, Haagan, Pitäjänmäen ja Kaarelan.
Kussakin Läntisen suurpiirin viidessä peruspiirissä on useampi osa-alue:
Pikaratikka tulee Lassilaan, jotta ilman muuta sinne. Raidejokeri ei yllä kumpaakaan, mutta höylää jo tasaista tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Pikaratikka tulee Lassilaan, jotta ilman muuta sinne. Raidejokeri ei yllä kumpaakaan, mutta höylää jo tasaista tahtia.
Taitaa ap ehtiä valmistumaan kahteen kertaan ennen kuin Lassilassa on pikaratikasta tietoa. Sitä paitsi juna on varmasti nopeampi.
Malmin keskusta on hiukan rauhaton, mutta kauempana on ihan ok alueita. Haagan kaupunginosa on kiva, mutta Lassilan osa-alue näyttää vähän ankealta kun ajaa kaupintietä. Kaari on parempi kuin Malmin kauppakeskukset, ja siellä on Suomen suurin Prisma. Valitsisin kuitenkin ennen kaikkea talon perusteella.
Paha kysymys. Malmi selkeästi eläväisempi hyvässä ja pahassa. Lassila todellinen nukkumalähiö. Onko toinen lähempänä kavereita? Sinne.
Lassila ehdottomasti parempi vaihtoehto.
Malmilla olin 16 vuotta asunut, ennen kuin pääsin pois. Usko kun sanon, ei oo kiva paikka.
Kyllä siellä selviyttyy ja juna liikkuu nopeasti, mut asuinalueena helposti huonoin missä olen ollut.
Hesan puolella ehkä läntinen Vuosaari, Länsimäki tai Puostola voisi olla pahempaa, mut ei paljon.
Vierailija kirjoitti:
Malmilla olin 16 vuotta asunut, ennen kuin pääsin pois. Usko kun sanon, ei oo kiva paikka.
Kyllä siellä selviyttyy ja juna liikkuu nopeasti, mut asuinalueena helposti huonoin missä olen ollut.
Hesan puolella ehkä läntinen Vuosaari, Länsimäki tai Puostola voisi olla pahempaa, mut ei paljon.
Nyt kyllä kuulostaa vähän böndejutulta. Länsimäki on Vantaalla ja Puistola on rauhallinen pientaloalue. Böndet usein sekoittavat Tapulin ja Puistolan siellä olevan juna-aseman takia.
No Malmille tottakai! Täällä on paljon hyviä alueita, kaikki tarvittava lähellä, sairaala, isot marketit, juna, bussit, luontoa, metsää. Lassila ankea mielestäni. Mitä siellä edes on?
Lassilassa