Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuolineutraali avioliittolaki halutaan kumota, mikä ihmisiä vaivaa?! >:(

Vierailija
07.09.2016 |

Mikä helvetin tarve joillain ihmisillä on estää toisia saamasta samoja oikeuksia kuin itsellään on?! >:(

http://www.hs.fi/politiikka/a1473221206824?jako=cdc703382094ae0305faa6a…

Sukupuolineutraali avioliittolaki halutaan kumota, mikä ihmisiä vaivaa?! >:(

Vaihtoehdot

Kommentit (912)

Vierailija
581/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkööt naimisiin, mutta lapsia ei saa homoille antaa. Lapsi voi sairastua mielenterveysongelmiin ja kasvaa aikuisena joksikin sarjamurhaajaksi.

Koska heteroiden lapsistahan noita ei ikinä tule, vai?

En ole tuo alkuperäinen kommentoija, mutta homoilla on heteroita enemmän mt-ongelmia. Lisäksi toisen  sukupuolen antama roolimalli  jää homoliittojen lapsilla tod.näk. saamatta, joka sekin saattaa altistaa mt-ongelmille.

Tutkimuksissa on todettu että homoparien lapset voivat ainakin yhtä hyvin kuin heteroparien. Mutta sinähän et usko tutkittua tietoa vaan sinä vaan uskot omaa totuuttaso joka on vastoin tutkimuksia.

Jotain Setalaisten tekemää tutkimusta ei voi pitää kovin luotettava.

Vierailija
582/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniavioisuus tlisi myös olla vaihtoehtona. Pitää myös ottaa huomioon, että polyamorisia ihmisiä on myös olemassa eikä kyseessä ole vain tiettyjen uskontojen harjoittama tapa.

Olen itse polyamorinen, mutta minulle riittää, että saadaan nyt alkuun ainakin tämä kahden ihmisen välinen tasa-arvoinen avioliittolaki, se on jo iso askel. Luonnollisestikaan minulla ei olisi mitään polyliittojakaan vastaan (ja ennen kuin joku tulee huutelemaan, suhtaudun negatiivisesti zoofiliaan, pedofiliaan ja nekrofiliaan, ihmisten harjoittaman seurustelun ja seksin tulee olla mukana omasta tahdostaan olevien aikuisten ihmisten välistä), mutten usko, että yhteiskuntamme on niihin vielä hetkeen valmis, kun avioliiton muuttamisesta sukupuolineutraaliksikin nousee tämmöinen poru.

Ja eipä siitä olisi minulle ainakaan mitään iloa, kun kumppanini ei ole sellainen, jonka kanssa minkään sortin polysuhdetta voisi ajatella, niin eleltävä sitten tällaisessa tavanomaisessa miehen ja naisen välisessä avoliitossa (ja harrastettava esiaviollista syntistä seksiä lanteet notkuen ihan jo vanhoillisten uskisten kiusaksikin).

Mites muuten te homoutta syntinä pitävät, kai omat sänkypuuhanne ovat olleet vain ja ainoastaan aviovuoteella? :D

Miksi sateenkariväki ei voisi ajaa tätä heti?

Perustelin sen aika kattavasti lainaamassasi viestissä, mutta rautalangasta vääntäen: yhteiskunta ei ole siihen vielä valmis. Koitetaan nyt saada tämä sukupuolineutraali avioliitto käyttöön ja katsellaan, miten sujuu ja millaisia tarpeita tulevaisuudessa ilmenee. Yhteiskuntakin kuitenkin koko ajan muuttuu ja kehittyy.

Omalta osaltani en ainakaan osaa sanoa, kenet muut minä polyliittooni saisin mieheni lisäksi, kun en ole itselleni polyamorista tai polyamorian hyväksyvää kumppania edes löytänyt, taitavat olla aika harvassa. En toki vastusta, jos sellainen laki halutaan, mutta jos nyt alkuun saataisiin edes tämä yksi edistysaskel otettua.

Ehkäpä lapset, jotka kasvavat maailmassa, jossa on ihan normaalia, että kaksi miestä tai kaksi naista on naimisissa keskenään ja kasvattaa lapsia ja monella on kaverinaan homojen ja lesbojen lapsia tai on itse sellainen, sitten vanhempina kyseenalaistavat, miksi avioliitto on vain kahden ihmisen välinen asia. Toki jotkut edistykselliset jo nyt.

Ja lakatkaa nyt pliis hokemasta noista pedo/nekro/zoofilioista, ne on sellaisen tahon hyväksikäyttöä, joka ei kykene antamaan suostumustaan seksiin. Verrattavissa lähinnä raiskaamiseen, nekrofilian tapauksessa ruumiin häpäisyä. Hyvin loukkaavaa verrata aikuisten ihmisten välistä suhdetta siihen, että joku käyttää kehitykseltään kesken olevaa lasta tai yksinkertaisemman psyykkisen käsityskyvyn omaavan lajin edustajaa toisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. ... Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi."

(Room. 1:24,26-28)

Vierailija
584/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tralala kirjoitti:

Mutta mites toi hääyö? Kun silloin kuuluu laittaa pippeli pimpsaan... Pitääkö sitäkin perinnettä muuttaa?

Miten paljon käytät noin keskiverrosti viikossa aikaa ajatteluun siitä, mitä homot keskenään sängyssä tekee?

Ajatus selvästi kiehtoo sinua kovasti.

Ei kiehdo enää, kun kuulin niistä vaippajutuista.

Mutta kiehtoi kuitenkin kovasti ainakin jossain vaiheessa siis? Kerro lisää vaippaleikeistäsi.

No jos haluat totuuden tietää, ni teidän touhut kuvottaa mua. Mutta itepähän pyysit kertomaan.

Vierailija
585/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on sanassaan Raamatussa selvästi ilmoittanut, että homoseksuaalisuuden toteuttaminen on syntiä! Se on vahingollista ja turmiollista ihmisille kaikin tavoin. Homoseksuaalisuuden toteuttaja rikkookin omaa psyykettään jatkuvasti, ja homosuhteissa elävät ovatkin yleensä sisäisesti hyvin epätasapainoisia ihmisiä. Se, mitä mediassa silloin tällöin kutsutaan "homorakkaudeksi", ei ole Raamatun mukaan todellista rakkautta. Rakkautta on Jumalan tahdon mukainen elämä, johon kuuluu yleisen lähimmäisenrakkauden (fileo), yhteisöllisen rakkauden (storge) ja Jumalan rakkauden (agape) lisäksi vain oikein toteutettu heteroseksuaalinen miehen ja naisen välinen rakkaus (eros). Todellista rakkauden osoittamista homoja kohtaan onkin se, että kehottaa heitä parannukseen. Homouden hyväksyminen on rohkaisua synnissä elämiseen, eikä synnissä elämiseen kannustaminen ole koskaan rakkauden osoittamista!

Vierailija
586/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No fundamentalistit, miksi ette vastaa ap:n kysymykseen? MITÄ V***UA TEILLE KUULUU HOMOJEN PERHE-ELÄMÄ JA AVIOLIITTO MILLÄÄN LAILLA? Millä oikeudella olette sitä estämässä? Asia ei kosketa teitä millään lailka, ei ole teidän asianne millään tavalla.

No sehän on hyvä ettei heterojen lapset kelpaa teille. Päivän paras uutinen.

Vierailija
587/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkööt naimisiin, mutta lapsia ei saa homoille antaa. Lapsi voi sairastua mielenterveysongelmiin ja kasvaa aikuisena joksikin sarjamurhaajaksi.

En ole tuo alkuperäinen kommentoija, mutta homoilla on heteroita enemmän mt-ongelmia. Lisäksi toisen  sukupuolen antama roolimalli  jää homoliittojen lapsilla tod.näk. saamatta, joka sekin saattaa altistaa mt-ongelmille.

Tutkimuksissa on todettu että homoparien lapset voivat ainakin yhtä hyvin kuin heteroparien. Mutta sinähän et usko tutkittua tietoa vaan sinä vaan uskot omaa totuuttaso joka on vastoin tutkimuksia.

Jotain Setalaisten tekemää tutkimusta ei voi pitää kovin luotettava.

Tai puolueettomana. Siksi luotan omiin silmiini.

T. Se naapuria huomioiva

Vierailija
588/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt huomiota siihen miten innostuneen pidäkkeettömästi tasa-arvokriittiset alkavat hokea eläimiin-, lapsiin- ja ruumiisiinsekaantumisesta jossain vaiheessa näitä keskusteluja. Ehkä nämä hokemat ja niiden synnyttämät mielikuvat kiihottavat ja antavat heille tyydytystä.

Näitä kun lukee, vakuuttuu että homot ja lesbot on kovin kieroutunutta porukkaa. Surullista.

Vierailija
589/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se malli sitten on konkreettisesti lapsen kannalta ja mitä tapahtuu, jos sitä ei ole?

No esimerkiksi tyttölapsen olisi ihanteellista saada isältä myönteistä huomiota naiseudelleen. Vaikuttanee esim. itsetuntoon. Paljon puhutan myös isättä kasvaneiden poikien ongelmista ja näitähän voi tulla ilman homoliittoakin.

Vierailija
590/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on sanassaan Raamatussa selvästi ilmoittanut, että homoseksuaalisuuden toteuttaminen on syntiä! Se on vahingollista ja turmiollista ihmisille kaikin tavoin. Homoseksuaalisuuden toteuttaja rikkookin omaa psyykettään jatkuvasti, ja homosuhteissa elävät ovatkin yleensä sisäisesti hyvin epätasapainoisia ihmisiä. Se, mitä mediassa silloin tällöin kutsutaan "homorakkaudeksi", ei ole Raamatun mukaan todellista rakkautta. Rakkautta on Jumalan tahdon mukainen elämä, johon kuuluu yleisen lähimmäisenrakkauden (fileo), yhteisöllisen rakkauden (storge) ja Jumalan rakkauden (agape) lisäksi vain oikein toteutettu heteroseksuaalinen miehen ja naisen välinen rakkaus (eros). Todellista rakkauden osoittamista homoja kohtaan onkin se, että kehottaa heitä parannukseen. Homouden hyväksyminen on rohkaisua synnissä elämiseen, eikä synnissä elämiseen kannustaminen ole koskaan rakkauden osoittamista!

Avioliittolaki, uusi taikka vanha, ei ota kantaa rakkauteen. Eikä jumalilla ole osuutta tasavallan lainsäädännön kanssa, me kun elämme demokratiassa, emme teokratiassa.

Vierailija
591/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sinä menet, sinne minäkin menen, ja minne sinä jäät, sinne minäkin jään. Sinun kansasi on minun kansani ja sinun Jumalasi minun Jumalani.

Ruut <3 Noomi

Vierailija
592/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se malli sitten on konkreettisesti lapsen kannalta ja mitä tapahtuu, jos sitä ei ole?

No esimerkiksi tyttölapsen olisi ihanteellista saada isältä myönteistä huomiota naiseudelleen. Vaikuttanee esim. itsetuntoon. Paljon puhutan myös isättä kasvaneiden poikien ongelmista ja näitähän voi tulla ilman homoliittoakin.

Määrittele tämä myönteinen huomio, miksi se pitää tulla juuri isältä ja mitä tapahtuu, jos näin käy?

Vierailija
593/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, kun en ole sellaista tutkimusta lukenut...Surullista, miten aggressiivinen vaikuttaa olevan (ei varmasti kaikkien) monen homoseksuaalin tyyli.

Vierailija
594/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt huomiota siihen miten innostuneen pidäkkeettömästi tasa-arvokriittiset alkavat hokea eläimiin-, lapsiin- ja ruumiisiinsekaantumisesta jossain vaiheessa näitä keskusteluja. Ehkä nämä hokemat ja niiden synnyttämät mielikuvat kiihottavat ja antavat heille tyydytystä.

Näitä kun lukee, vakuuttuu että homot ja lesbot on kovin kieroutunutta porukkaa. Surullista.

Et näköjään lukenut edes viestiä  mitä kommentoit.

Se ei ole surullista,  vaan pelkästään hölmöä...

Vierailija
595/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistina vastustan kaikenlaisia homoliittoja. Luontoa kunnioitan, ja lasten oikeudet ovat äitinä minulle hyvinkin tärkeitä.

Vierailija
596/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele tämä myönteinen huomio, miksi se pitää tulla juuri isältä ja mitä tapahtuu, jos näin käy?

Mitä määrittelyä kaipaat siitä? :) Myönteinen ja huomio ovat niin yleiskielisiä ilmauksia, ettei niitä kovin syvällisesti voi avata.  Isältä siksi, että hän on miehen roolimalli. Välttämättä ei kai tapahdu mitään, mutta kuten sanoin, saattaa vaikuttaa itsetuntoon ja sitä kautta altistaa mt-ongelmille. Siis saattaa :)

Vierailija
597/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan ne sittenkin entisaikaan oikeassa?

Vierailija
598/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen äiti ja olen ollut myös uusioperheessä äitipuoli. Voin paljastaa tässä ja nyt teille, että sitä omaa lastansa rakastaa miljoona kertaa enemmän, ihan luonnostaan, vaikka järjellä yrittäisikin olla tasapuolinen sun muuta.

Voit puhua vain omasta puolestasi. Ihmiset ovat erilaisia. Toisilla on kyky rakastaa paljon myös toisten lapsia. Esimerkiksi minulla on sellainen kyky. 

Jos sinulla on omiakin lapsia ja väität että rakastat vieraita lapsia yhtäpaljon,et voi rakastaa omiasikaan. Eli sinulla ei ole omia lapsia. Rakkaus omaan lapseen on suurin rakkaus maailmassa.

Minulla omia ja toisten tekemiä lapsia. Rakkaus on aivan yhtä suurta heihin kaikkiin.

Jos tulisi tulipalo, etkä ehtisi kaikkia pelastamaan, ketkä valitsisit? Niinpä.

Pelastaisin tietenkin heidät, jotka olisi mahdollista pelastaa. Yrittäisin pelastaa kaikki, mutta tulipalossa voi tapahtua mitä vaan. Ensin veisin lähelläni olevat ulos ja sitten yrittäisin saada ulos loputkin. Usko pois. Jokainen lapsistani on minulle yhtä rakas.

Mietit kuitenkin asiaa monen sivun verran?

Vastasin heti, kun luin kysymyksen. En sentään koko ajan päivystä tällä palstalla.

Vierailija
599/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen äiti ja olen ollut myös uusioperheessä äitipuoli. Voin paljastaa tässä ja nyt teille, että sitä omaa lastansa rakastaa miljoona kertaa enemmän, ihan luonnostaan, vaikka järjellä yrittäisikin olla tasapuolinen sun muuta.

Voit puhua vain omasta puolestasi. Ihmiset ovat erilaisia. Toisilla on kyky rakastaa paljon myös toisten lapsia. Esimerkiksi minulla on sellainen kyky. 

Jos sinulla on omiakin lapsia ja väität että rakastat vieraita lapsia yhtäpaljon,et voi rakastaa omiasikaan. Eli sinulla ei ole omia lapsia. Rakkaus omaan lapseen on suurin rakkaus maailmassa.

Minulla omia ja toisten tekemiä lapsia. Rakkaus on aivan yhtä suurta heihin kaikkiin.

Jos tulisi tulipalo, etkä ehtisi kaikkia pelastamaan, ketkä valitsisit? Niinpä.

Pelastaisin tietenkin heidät, jotka olisi mahdollista pelastaa. Yrittäisin pelastaa kaikki, mutta tulipalossa voi tapahtua mitä vaan. Ensin veisin lähelläni olevat ulos ja sitten yrittäisin saada ulos loputkin. Usko pois. Jokainen lapsistani on minulle yhtä rakas.

Mietit kuitenkin asiaa monen sivun verran?

Vastasin heti, kun luin kysymyksen. En sentään koko ajan päivystä tällä palstalla.

Vastasit jo toisen kerran tähän...

Vierailija
600/912 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi homot haluavat niin kovasti olla kuin heteromies ja -nainen? En ymmärrä.