Jos häirikkö on jostain saanut henkilötunnukseni, salaisen osoitteeni ja puhelinnumeroni, onko mitään keinoa selvittää mistä?
Hän ei mitenkään ole voinut saada niitä laillisesti, vaan joku on ne hänelle luovuttanut. Mulla on ennestään jo ollut tietojenluovutuskielto ja salainen numero. Nyt tein tietysti myös omaehtoisen luottokiellon. Mutta vaivaa ja raivostuttaa, että hän on tietoni jostain saanut.
Lokitietopyynnöt olen tehnyt sosiaali- ja terveydenhuoltoon, mutta sieltä ei selvyyttä tähän tullut. Ja onhan monessa muussakin paikassa pääsy väestötietojärjestelmään.
Osaako joku neuvoa, mitä tehdä asian selvittämiseksi, vai onko mitään tehtävissä?
Kommentit (39)
Olet itse mokaillut jotain ja syöttänyt tietojasi minne sattuu.
Ota yhteyttä Rikosuhripäivystykseen. He voivat neuvoa sinulle toimintakeinoja.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse mokaillut jotain ja syöttänyt tietojasi minne sattuu.
En ole. Ap
Kannattaa vaihtaa puhelinnumero ihan ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä Rikosuhripäivystykseen. He voivat neuvoa sinulle toimintakeinoja.
Kiitos, tämä ei tullut mieleeni. Ap
Onko häirikkö joku tuntemasi henkilö vai ihan ventovieras?
Vierailija kirjoitti:
En usko hänen ikinä soittavan. Mutta onko joku muu syy vaihtaa, jota en hoksaa? Ap
Todennäköisesti ikävä kyllä ei. Tyyppi, joka on saanut tietosi, ei kerro mistä on ne saanut. Toinen tyyppi, joka on ne antanut esim. suullisesti tai muulla tavalla josta ei jää todistetta, ei tietenkään tunnusta.
Jos häirikkö on exäsi, äitisi antoi tietosi hänelle, koska toivoi teidän palaavan yhteen.
Poliisille voi aina tehdä rikosilmoituksen. Poliisi selvittää syyllisen, jos katsoo häirinnän tarpeeksi vakavaksi.
Teleoperaattori on myynyt sinun tiedot eteenpäin. Kysele niiltä
Oletko siis tämän tietyn häirikön pelossa salannut tietosi vai koetko uhkaa myös muilta tahoilta?
No estä sen puhelinnumero, ei soittele.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti joku vanha tuttavasi tai mustasukkainen ex-puoliso. Stalkkerit usein entisiä "ystäviä".
Vierailija kirjoitti:
Puolituttu, jonka kanssa en irl ole puhunutkaan todella pitkään aikaan, mutta hänellä psykoottisia ajatuksia minuun liittyen. Mieleltään sairas. Ap
Vierailija kirjoitti:
Poliisille voi aina tehdä rikosilmoituksen. Poliisi selvittää syyllisen, jos katsoo häirinnän tarpeeksi vakavaksi.
Lol. Kuinka ihanan naiivia 😍
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ikävä kyllä ei. Tyyppi, joka on saanut tietosi, ei kerro mistä on ne saanut. Toinen tyyppi, joka on ne antanut esim. suullisesti tai muulla tavalla josta ei jää todistetta, ei tietenkään tunnusta.
Nuo lokitiedot katsoin siksi, etten ole asioinut ko. paikoissa vuosiin. Siksi olisi ollut helppo päätellä väärinkäytös, jos sieltä olisi joku lokitieto löytynyt. Ei löytynyt, vaikka olin suhteellisen varma, että sieltä syyllinen löytyy. Ap
Estä kaikki tuntemattomat.
Joku kaverisi on saattanut nähdä henkilötunnuksesi ollessaan kanssasi jossakin. Sinulla on ehkä ollut papereita pöydällä, tai hän näki Kela-korttisi. Epäilen vahvasti, että löydät häirikön paljon lähempää, kuin arvaatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolituttu, jonka kanssa en irl ole puhunutkaan todella pitkään aikaan, mutta hänellä psykoottisia ajatuksia minuun liittyen. Mieleltään sairas. Ap
Oletteko olleet yhdynnässä jossain vaiheessa ja mies jäänyt kiukkuiseksi kun homma ei sitten edennytkään? Kannattaa olla varovainen.
Heti otsikossa virhe. Eli ei jos, vaan KUN. Ap