Sukupuolineutraali avioliittolaki halutaan kumota, mikä ihmisiä vaivaa?! >:(
Mikä helvetin tarve joillain ihmisillä on estää toisia saamasta samoja oikeuksia kuin itsellään on?! >:(
http://www.hs.fi/politiikka/a1473221206824?jako=cdc703382094ae0305faa6a…
Kommentit (912)
Luonnonlapsi! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miten se kenenkään heteron persettä kutittaa, jos homot menee naimisiin.
Lasten vuoksi kiinnostaa, muuten poratkoon toistensa p*rseitä, jos maksavat itse vaippakustannuksensa.
Homopareilla on ollu lapsia jo vuosikymmeniä.
Mutta eivätpä ole molempien omia biologisesti.
Niin, ja? Haluatko sitten kieltää myös heterojen adoptiot?
Olen äiti ja olen ollut myös uusioperheessä äitipuoli. Voin paljastaa tässä ja nyt teille, että sitä omaa lastansa rakastaa miljoona kertaa enemmän, ihan luonnostaan, vaikka järjellä yrittäisikin olla tasapuolinen sun muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi alkaa se show, että jos kirkko ei vihi meitä, me erotaan kirkosta ...
Mitäs sinulla olisi sitä vastaan? Eikös se vaan olisi sinun kannalta hyvä, että homot poistuisivat kirkon piiristä? Vai ajattelitko asian niin, että homojen rahat kyllä kelpaisi, vaikkei heidän jäsenmaksulleen vastinetta annetakaan.
Onneksi en ole kirkkoon koskaan kuulunut, oman avioliittoni aion sanoa maistraatissa sitten, kun kaikilla läheisilläni on siihen oikeus.
t. heteronainen, jonka lähipiiriin kuuluu sateenkaariväkeä
Vierailija kirjoitti:
MUISTAKAA että kauniisti lupasitte kansalaisaloitetta eduskuntaan kiikuttaessa jättävänne kirkon rauhaan. Maistraattivihkiminen oli toiveenne, ei kirkkohäät
Kuka lupasi? Minä en ainakaan ole mitään luvannut. Maksan kirkon jäsenmaksua siinä kuin sinäkin, joten minulle kuuluu samat palvelut kuin sinullekin. Sitäpaitsi se on laissa säädetty, joten kirkko ei voi ketään laittaa eriarvoiseen asemaan, tai se menettää vihkimisoikeutensa.
Kaikki Suomalaiset lastenkasvatukseen jotenkin vaikutavat porukat oli sitä mieltä, että homoavioliitot on kokonaisuuden kannalta lapsille parempi, juttu kuin tuo ajatus mitä täällä heitetään, että leimataan sama sukupuolta olevien vanhempien perheet erilaisiksi.
Jännä juttu, että AAitoavioliittoliike ei alkanut ajaa yksinäisten henklöiden adoption kielto.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonlapsi! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miten se kenenkään heteron persettä kutittaa, jos homot menee naimisiin.
Lasten vuoksi kiinnostaa, muuten poratkoon toistensa p*rseitä, jos maksavat itse vaippakustannuksensa.
Niin, ja? Haluatko sitten kieltää myös heterojen adoptiot?
Lapsikaupan kieltäisin ainakin.
Tutustu adoptoidun Anu Rohima-Myllärin kirjoituksiin. Tai kiinalaistyttöjen adoptioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon ei pidä vihkiä homoja, muuten samantekevää.
Miksi kirkon pitäisi syrjiä? Miksi kenenkään pitäsi syrjiä??
nyt kun kirkko on osa valtiota, sen on kohdeltava kaikkia tasapuolisesti. Kirkko eroon valtiosta niin saavat vihkiä kenet haluavat!
sinänsä mitä väliä koko avioliitolla enää on, kun ihmiset voivat holtittomasti lisääntyä ihan kenen kanssa vain
Lapset pitäisi aina adoptoida lähisukuun, jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi adoptio-oikeus pitäisi erottaa täysin avioliittoasiasta. Kukaan ei estä homoja tekemästä lapsia.
Tiesittekö että on adoptoituja lapsia, joista lastensuojelu huolehtii, kun adoptiovanhemmat ovat kyllästyneet kuin kesäkissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon ei pidä vihkiä homoja, muuten samantekevää.
Pelihän on sitten selvä. Jos kirkko ei aio vihkiä kaikkia joilla on siihen laillinen oikeus, niin sitten kirkolta vihkimisoikeus pois. Kaikki avioliitot virallistetaan maistraatissa ja sen jälkeen kukin saa viettää häät niin kuin haluaa. Silloin myös kirkko saa vapaasti valita, kuka saa viettää kirkkohäitä ja kuka ei. Näinhän se menee muuallakin sivistyneessä maailmassa.
Miksi pitäisi poistaa vihkioikeus? Pikemminkin pitäisi tehdä niin kuin esim. jenkeissä, että vihkioikeuden saa kuka tahansa täyttämällä pari kaavaketta. Homoliittojen ajajilla on kummallinen ja aika yksisuuntainen käsitys vapaudesta.
No tietenkin siksi, jos se syrjii joitakin jäseniään. Kirkko on saanut oikeuden vihkiä kansalaisia, mutta sen kuulu tehdä se lain puitteissa, koska se on lailla säädelty sopimus. Ei kirkko voi soveltaa lakia oman mielensä mukaan.
Kirkko tietää varsin hyvin tämän ja ei mene montaa kuukautta, kun kirkko taipuu ja hyväksyy asian. Näin kävi myös Ruotsissa ja näin käy myös meillä, se on päivän selvä asia, oli hihhulit siitä mitä mieltä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
7. vaihtoehto:
Kielletään avioliitto niiltä jotka haluaa kieltää homoilta avioliiton! Avioliitto kaikille muille sallittu paitsi homofoobikoille.
Oletkohan älykäs.
Luonnonlapsi! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla niin tyhmä, ettet tajua tuon koskevan ihan helvetin montaa heteroperhettäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen äiti ja olen ollut myös uusioperheessä äitipuoli. Voin paljastaa tässä ja nyt teille, että sitä omaa lastansa rakastaa miljoona kertaa enemmän, ihan luonnostaan, vaikka järjellä yrittäisikin olla tasapuolinen sun muuta.
Se riippuu ihan ihmisestä. Jos mun miehellä olisi lapsi niin kyllä mä sitä alkaisin rakastaa ja kohdella kuin omaani. Etenkin, jos asuisi meillä. Rakastanhan mä mun koiriakin, vaikken ole niitä synnyttänyt. Tiedän kyllä, että jotkut ihmiset ovat tässä suhteessa rajoittuneempia, ei kai näitä paha äitipuoli -stooreja muuten olisikaan.
minulla on kaksi isää ja kaksi äitiä, olenko nyt sitten erityisen häiriintynyt kansalainen? :o miten se häiriytyneisyys ilmenee
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että on adoptoituja lapsia, joista lastensuojelu huolehtii, kun adoptiovanhemmat ovat kyllästyneet kuin kesäkissaan?
Kuin myös adoptiolapsia, joista lastensuojelu huolehtii, kun biologiset vanhemmat ovat kyllästyneet kuin kesäkissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonlapsi! kirjoitti:
Kaikilla on täsmälleen samat oikeudet mennä vastakkaisen sukupuolen kanssa naimisiin. Avioliitto on sitä. Presidentti Niinistöhän ehdotti että juridisesti olisi fiksumpaa kutsua homoliittoja joksikin muuksi kuin avioliitoksi. Lasten adoptio ja lasten oikeudet on syy miksi itse vastustan homoliittojen muuttamista avioliitoiksi. P.S. Homojen rakkaus ei ole minulta pois, koska en koskisi edes bi:hin pitkällä tikullakaan.
Et koskisi 40% naisista pitkällä tikullakaan? Lääkkeet...
No en koskisi yhteenkään naiseen, sillä olen terve heteronainen.
Mäkin oon heteronainen, mutta päivittäin joudun erinäisten naisten kanssa kosketuksiin, milloin joku tökkää kyynärpäällä tungoksessa, milloin joku istuu junassa viereen. Ja ompa sitä tullut naispuolisiakin läheisiä halattua tavatessa ja erottaessa. Olenko jotenkin epäterve..?
Vierailija kirjoitti:
Aluksi vastustajat sanoi, että ei ole aikaa keskustella homojen avioliittojen sallimisesta, koska on tärkeämpiä asioita. Mutta nyt kun ne hyväksyttiin, niin johan sitä aikaa riittää asiasta vänkäämiseen vaikka vuositolkulla :D
Voisiko joku vastustaja selittää?
Oon ihmetellyt ihan samaa. Aluksi hirveä itku siitä, että menee huomio tärkeämmiltä asioilta. Nyt oikeastaan asiasta vouhottavat enää vain nuo vastustajat. Entäs ne "tärkeämmät asiat"? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonlapsi! kirjoitti:
Kaikilla on täsmälleen samat oikeudet mennä vastakkaisen sukupuolen kanssa naimisiin. Avioliitto on sitä. Presidentti Niinistöhän ehdotti että juridisesti olisi fiksumpaa kutsua homoliittoja joksikin muuksi kuin avioliitoksi. Lasten adoptio ja lasten oikeudet on syy miksi itse vastustan homoliittojen muuttamista avioliitoiksi. P.S. Homojen rakkaus ei ole minulta pois, koska en koskisi edes bi:hin pitkällä tikullakaan.
Et koskisi 40% naisista pitkällä tikullakaan? Lääkkeet...
No en koskisi yhteenkään naiseen, sillä olen terve heteronainen.
Mäkin oon heteronainen, mutta päivittäin joudun erinäisten naisten kanssa kosketuksiin, milloin joku tökkää kyynärpäällä tungoksessa, milloin joku istuu junassa viereen. Ja ompa sitä tullut naispuolisiakin läheisiä halattua tavatessa ja erottaessa. Olenko jotenkin epäterve..?
Aika selvästikin.
No en ollut minäkään molempien, kun mutsilla oli uusi mies. Siinä ei onneksi koskaan ollut mitään ongelmaa, vaan osasi olla hyvä isäpuoli mulle.