Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turha kiittäminen asiakaspalvelutyössä.

Vierailija
07.09.2016 |

Kiitos..kiitos ei..kiitos kyllä. Miksi ihmeessä kiitosta viljellään ihan tavallisen maitokaupan kassalla arkiostosten yhteydessä? Kassa kuten muutkin kaupan työntekijät saavat palkan työstään ja useinkaan eivät kiittelyjä kuule kiireissään. Lisäksi heidänhän pitäisi vastata noihin kiittelyihin Olehyvä kommenteilla joka lisää palveluaikaa per asiakas. Kiitos kuuluu tilanteisiin jossa pyytettä saa jotai tai jos palvelu vaatii aikaa ja yksilöllisyyttä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, taitaa olla sama ap, jota häiritsi bussikuskia kiittävät kanssamatkustajat. 0/5

Vierailija
2/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Varsinkin baarissa se kiittäminen kun poistuu niin tuntuu turhalta. Olen jo maksanut itseni kipeäksi siitä kaljasta, miksi siihen pitäisi vielä alkaa kovasti kiittelemään poistuttaessa? Turha nyt kuitenkaan sotkea mitään "normaaleja sosiaalisia taitoja" asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko kiitellä. Mä tykkään asiakkaana kohdella asiakaspalvelijoita, kuin ihmisiä, samaten arvostan kun asiakkaat kohtelevat minua asiakaspalvelijan roolissa ihmisenä.

Peruskohteliaisuus ei ensinnäkään maksa mitään, eikä sen käyttämättäjättäminen mitenkään merkittävästi säästä aikaa.

Mutta joo, ei ole pakko olla kohtelias, jos ei halua. Menet vaan sinne mulkkukansioon ja elämä jatkuu.

Vierailija
4/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, taitaa olla sama ap, jota häiritsi bussikuskia kiittävät kanssamatkustajat. 0/5

Ja se kahvilan myyjä jota ärsytti kun asiakkaat kertoivat tuotteensa myyjälle.

Vierailija
5/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun ole pakko kiitellä. Mä tykkään asiakkaana kohdella asiakaspalvelijoita, kuin ihmisiä, samaten arvostan kun asiakkaat kohtelevat minua asiakaspalvelijan roolissa ihmisenä.

Peruskohteliaisuus ei ensinnäkään maksa mitään, eikä sen käyttämättäjättäminen mitenkään merkittävästi säästä aikaa.

Mutta joo, ei ole pakko olla kohtelias, jos ei halua. Menet vaan sinne mulkkukansioon ja elämä jatkuu.

Kohtelen kyllä asiakaspalvelijoita kuin ihmisiä, mutta se ei sisällä turhia kiittelyjä. Jos sinua oikeasti haittaa, että joku ei kiitä, ongelma on sinussa.

Vierailija
6/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Varsinkin baarissa se kiittäminen kun poistuu niin tuntuu turhalta. Olen jo maksanut itseni kipeäksi siitä kaljasta, miksi siihen pitäisi vielä alkaa kovasti kiittelemään poistuttaessa? Turha nyt kuitenkaan sotkea mitään "normaaleja sosiaalisia taitoja" asiaan.

Mä ainakin sanon sen kiitos portsarille siitä hyvästä että pitää mulle ovea auki....

Vierailija
7/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta usein bussilla mutta ei se siinä pois jäädessä kiittämine kovin järkevältä tunnu. Mistä siinä kiitetään edes, matkahan on maksettu. Ap

Vierailija
8/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiminen, kiittäminen ja anteeksipyyntö kuuluvat alkeellisiin käytöstapoihin. Niihin, jotka on vaan osattava, ellei halua viettää elämäänsä siellä mulkkukansiossa.

Vierailija
9/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassamyyjät, bussikuskit jne ovat koneiston osia, ei heitä tarvitse kiittää tai muutenkaan puhutella sen enempää kuin kassakonetta tai pakoputkea.

Vierailija
10/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä avaus taas. Minusta on ihanaa olla kohtelias ja antaa itsestäni hyvä vaikutelma muille. On kiva kiittää ja kyllä se kuuluu ihan perustason käytöstapoihinkin.

Vierailija
11/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalaiset jossain tuppaavat päteä, niin se on kateus ja keinotekoinen käytöstapojen korostaminen. On tämä melkoista kansaa, huh huh.

Vierailija
12/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asikas, 3 tuotetta: Kassaneiti; pannanko pakaste pieneen pussiin? Ei KIITOS   Kassaneiti; olisiko teillä bonuskorttia; EI KIITOS OLE  Kassaneiti; 8,60 . KIITOS   Kassaneiti; kuitti, olkaa hyvä, EI KIITOS,   ...KIITOS JA NÄKEMIIN

Aivan järjetöntä kiittelyä, kiitos kun häivyit..

Vierailija
13/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suomalaiset jossain tuppaavat päteä, niin se on kateus ja keinotekoinen käytöstapojen korostaminen. On tämä melkoista kansaa, huh huh.

Perustele väitteesi? Minä en ole suomalainen, mutta moni suomalainen on kanssani samaa mieltä. Vai onko tämä ikäkysymys?

8

Vierailija
14/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos on kirosana.....

Vierailija
15/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen asiakaspalvelutyössä huomannut miten mukavaa on kun asiakkaat on kohteliaita, hymyilee ja kiittää :)

Vierailija
16/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vauva.fi palstalla voidaan aloittaa näin typeriä keskusteluja! Kiitos!

Vierailija
17/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kielenkäyttösi ja toisten ihmisten arvostelu noin rumasti vain yhden sellaisen asian johdosta, josta olet eri mieltä, on kyllä sellaista, ettet ole hyvistä käytöstavoista kuullutkaan.

Vierailija
18/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla niitä asiakkaita, jotka saa erityisen paljon kiitosta ja "oikein ihanaa päivän jatkoa". Yleensä mulkuille on kiva olla luonnottoman kiva. Häiriintyvät siitä vain vieläkin enemmän.

Vierailija
19/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiitän kyllä joka kerta kassatyöntekijää. Mutta sitä en ihan oikeasti ymmärrä, miksi siihen "keskusteluun" lähes väistämättäkuuluu noin 7 kiitosta puolin ja toisin vaikka kyseessä on yksi vaivainen maksutapahtuma...

Vierailija
20/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kieli on vaikeaa. Olen neuvolassa töissä, ja mietin miten voisin vastata kun asiakas sanoo puhelimessa ajanvarauksen jälkeen "kiitos". Vastaan aina "kiitos, hei hei". "Ole hyvä" ei sovi, pelkkä "hei hei" on töksähtävä. "Ole hyvä" sopii aika huonosti asiakaspalvelutilanteisiin, ellei konkreettisesti juuri ojenna jotain asiakkaalle. Sama ongelma kun asiakas lähtee vastaanotolta ja kiittää, mitä siihen vastaa järkevästi, ellei kiitä takaisin?

Ongelmia kerrakseen 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän