Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)

upsis
07.09.2016 |

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Kommentit (474)

Vierailija
81/474 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinähän voit aina hankkia materiaalit ja tehdä ne vaatteet itse. Kai sinäkin sen ymmärrät, että pienessä yrityksessä on kulut paljon suuremmat suhteessa isoon firmaan. Iso firma tilaa materiaalia runsaasti ja saa sen edullisesti, ja teettää sitten tuotteet jossakin halpamaassa. Siihen kaikkeen pieni yritys ei pysty. Mutta on aivan sinun oma valintasi, ostatko pienen kotimaisen nyrityksen tuotteita, vai suuren ylikansallisen firman kamaa.

Ainakin voi olla varma, ettei lapset neulo lapsille.

Vierailija
82/474 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merinovillat maksaa mansikoita, oli ne mitä merkkiä tahansa(esim. Bergans of Norwayn merinovillakauluri maksoi viime vuonna 38€). Itse ostin todella herkästi palelevalle lapselle pipon ja huivin Gugguulta. Olisin ostanut merinovillaiset joka tapauksessa, ja päätin sitten tukea samalla suomalaista työtä. Gugguun muut vaatteet ovat sitten täysin ylihinnoteltuja ulkonäköönsä nähden ja kankaat kuluvat ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin. Kirppareilla kiskotaan kulahtaneista vaatteista vielä kymppejä.

Mutta joo, Gugguu ja muut suomalaiset lastenvaatemerkit kuten Papu ja Vimma yms. ovat kai nykyisen (melko päälle liimatulta tuntuvan) tiedostavan hipsterikotiäitisukupolven statussymboleita. Vaatteet tavallaan ovat ihan kivan näköisiä, mutta en tahdo itse tulla leimatuksi tähän joukkoon. Meillä lapsi puetaan ihan toisiin merkkivaatteisiin, jotka kuvastavat enemmän meidän perheen arvoja ja elämäntapaa.

Taas tämä sama: kotimaisuuden suosiminen on huono juttu ja niiiin wt ja junttia ja ties mitä, ja vihjataan, että on olemassa paljon parempia merkkejä, mutta ei kerrota mitä ne on. Meillä suositaan suomalaista; on Gugguuta, Noshia, Papua. Pääasiassa ostan niitä eettisyyden, mutta myös kivan ulkonäön vuoksi. Ne perusmarkettikamat pojille on niin surkeita (mustaa, harmaata ja sinistä kera jonkun sarjakuvarumiluksen), etten niitä ostaisi  vaikka olisivat kuinka eettisiä. Mutta kerro nyt hyvä ihminen mitä sille lapselle pitäisi pukea, että kelpaisi :).

Juurihan alussa sanoin ostaneeni Gugguun pipot ja huivit lapselleni. Ihme jutuista sitä vedetääniin hernettä nenään. Minulle on ihan sama, mitä muut lapsilleen pukee. Enkä sanonut sen olevan junttia tai wt, keksit nuo ihan omasta päästäsi. Sanoin vain, että noiden merkkien suosiminen tuntuu olevan trendi tietyissä piireissä. Ja näiden piirien ihmisistä osa vaikuttaa melko feikeiltä. Minusta suomalaisuuden suosiminen on hyvä arvo, mutta noiden merkkien nykystatus ei ole sitä mitä haluan itsestäni ja perheestäni käyttää ns. käyntikorttina. Onneksi elogisia Euroopassa valmistettuja merkkejä löytyy myös minun makuun.

Siitä olen samaa mieltä, että markettivaatteiden valikoima on ihan surkea. Pojille örkkejä, työmiehen sinistä ja ruman vihreää, ja tytöille prinsessaa, pinkkiä ja liilaa. Yök

'

Juu, et sanonut niiden olevan junttia, vaan se oli keskustelusta tullut yleisfiilis. Meillä ei muuten ole Gugguun pipoja, koska en maksa noin paljon piposta, joka todennäköisesti menee ensimmäisessä pesussa pilalle ja nuo tuubihuivit kuristaa. Teen jatkossakin pojan pipot itse :). Gugguun kollareita kyllä löytyy ja huppareita, koska niissä on laatu parempi. Mutta edelleen kerro nyt ihmeessä mitä merkkejä pitäisi käytää, ettei vaikuttaisi "feikiltä". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/474 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nähkö vaivaa muiden ostoksista.  Jos joku haluaa tukea jotain muuta kun Kiinan hikipajoja, onko se paha juttu? Itse olen ollut vuosia työelämässä ennen lasten tuloa. Vaikka nyt olenkin kotihoidontuella ja rahaa ei tällähetkellä tule mistään, säästössä on kuitenkin sen verran euroja, ettei haittaa yhtään laittaa rahaa 30e Gugguun leggareihin tai 40e pipoon, jos siltä tuntuu. :)

Sama juttu!

Vierailija
84/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gugguun aikuistenmallit on I-H-A-N-I-A! Rakastan näiden vaatteiden suunnittelijoiden asennetta. Ajatella, että kaksi äitiä saivat kerran idean paremmista lastenvaatteista ja nyt heillä on kokonainen yritys.

Vierailija
85/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://blogit.kaksplus.fi/operaatioaiti/2016/09/02/mini-rodini-aw16-dro…

On muitakin laadukkaita merkkejä kuin Gugguu. Tämä äiti se osaa sävyttää lapsensa hyvin. Ihania heräteostoksia. Tuo varmasti piristystä vauva-arkeen.

"Fleece on väriltään vaalea, mutta karkkipinkin sijaan likaiseen taittava. Ajattelepa esimerkiksi jotakin huonetta, jossa on harmaa vanha betoniseinä ja lapsi seisomaan sen eteen tämä asu päällä. Sävyjen ihanuutta! Haalari on mitoitukseltaan jännä."

Vierailija
86/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin just omille lapsilleni pipot, maksoivat reilusti yli satasen kappale ja myös Monclairin talvitakit oli hieman yli 500 kappale, eivät olleet mitään hevongugguuta :D 

Vierailija
87/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin viime vuonna Gugguun pipot molemmille lapsille, maksoivat 42,50e ja myin ne juuri toisen 39e ja toisen 38e. Pipo on laadukas ja tosi lämmin, Suomessa tehty. Ja hyvin sai rahaa takaisin kun myi. Jos ostan jonkun peruspipon 15 eurolla citymarketista, siitä ei kukaan maksa senttiäkään.

Onko se joltain pois, jos haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä ja ostaa laadukkaan pipon? Ostakaa te vaan sitä akryylipaskaa lapsillenne.

Tätä en ymmärrä. Perustelut kalliin, suomalaisen, vaatteen ostamiseksi olivat hyvät mutta tuo kommentti akryylipaskasta... Onko se kuitenkin niin että ostamalla Gugguuta yritetään nousta muiden äitien yläpuolelle? Niiden jotka ostavat akryylipaskaa, koska kaikki muut paitsi kalliit merkkituotteet ovat sitä. Tai niiden, jotka tukevat kiinalaisia hikipajoja, niin kuin toinen kommentoija kirjoitti. Jokainen kuitenkin tietää että laadukkaita vaatteita on monenlaisia ja kaikista tärkeintä on se, että lapsella on lämmin ja mukava olla vaatteissaan.

Vierailija
88/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan melkeempä suurin osa vaatteista just tuolta. Meillä kaksoset, kaksi poikaa ja molemmat tykkää kovasti erityisesti jumpsuiteista ja housuista. Kyllä mielelläni laitan rahaa kotimaisiin vaatteisiin, kun kerran lapset tykkää. Tilataan joka toinen kuukausi, maksaa n.200-400€ eli ei ole paha

Vierailija
89/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeestaan noi on tosi halpoja. Parhaimmillaan jos ostat oikean bärisenä niin saat omasi myydessä pois eikä maksanut mitään.

Vierailija
90/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.

Näinhän se voi olla nyt, että jotkut haluaa lapsilleen juuri tuota gugguuta ja maksaa siitä hulluja summia, oli vaate käytetty tai uusi, mutta odotapas vaan tulee uusi muotimerkki ja gugguu ei olekaan enää noin kovassa huudossa. Joskus muutamia vuosia sitten oli kuumaa kamaa me&i, ei taida olla enää, joku saattoi silloin ostaa käytetyt sydänpyllypöksyt vaikka triplahinnalla.

Näin. Sama ilmiö kuin muumimukienkin kanssa mutta vain paljon nopeammin. Jotkut hamstrasivat hulluna muumimukeja ja kuvittelivat niiden olevan hyvä sijoitus, joille kertyy keräily- antiikkiarvoa. Ne jotka ostivat halvalla ja möivät kalliilla tuon buumin aikana, voittivat mutta hamstraajilla on nyt vain ylihintaista mukeja kaapit pullollaan.

Vierailija
91/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen jostain sanan Gugguu ja rupeaa ottamaan aivoon.

Minuun on sama vaikutus "Eppusen kaapilla"-otsikolla. Se ei liity mitenkään tuohon blogiin, koska en ole sitä ikinä lukenut. "Eppuihinkin" eli ekaluokkalaisiin olen jyväskyläläisenä tottunut. :))

Vierailija
92/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ostaa wt-väki, joka haluaa näyttää, että on varaa.. Olen huomannut facessa, että juuri wt-mammat hehkuttaa noita, ja sitä, miten paljon ovat tällä kerralla tuhlanneet rahaa. Kilpailevat oikein keskenään.. :'D

Jotkut vain ovat hirveen rikkaita. Suomen miljonäärin avovaimo Martinakin hehkuttaa sponsoreilta saatuja vaatteita:

"Rakas tyttäreni äidin kanssa #GUGGUU joulumalliston kuvauksissa <3 #kidsfashion

MUAH: Coco Senay"

Lähde: https://www.facebook.com/MartinaAitolehtiOfficial/posts/1085136481498832

Vierailija
93/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuun on sama vaikutus "Eppusen kaapilla"-otsikolla. Se ei liity mitenkään tuohon blogiin, koska en ole sitä ikinä lukenut. "Eppuihinkin" eli ekaluokkalaisiin olen jyväskyläläisenä tottunut. :))

Eppusen kaapilla -blogia aika tarkkaankin lukeneena voin vain todeta, että mielestäni Eppusen kuuluu Mini Rodinin kannattajakuntaan. Gugguu on mainittu siellä pari kertaa, mutta jäänyt toistaiseksi vähemmistöön.

Hurmaavat otsikot johtuvat varmasti siitä että tuollaiset hiukan "kapinalliset" lastenvaatteet kuten juurikin Mini Rodini antavat tilaa luovuudelle, joka sitten näkyy kirjoituksissakin.

Jyväskylän koululuokkien nimet kyllä naurattaa aina   eppu, toppu, kolkki, nelkki, weakki, kuukki

Vierailija
94/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tue ostamisella mitään yrityksiä. Jos eivät pärjää niin so what. Ostan sieltä mistä saa hyvää hyvään hintaan.

Gugguun tuotteet eivät ole mitenkään muita parempia, mutta sopivalla markkinoinnilla saadaan lampaat vaikka ostamaan jääkaappeja. Naurettavaa touhua.

Vierailija
95/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle lapselle Gugguu sopii ainakin erityisen ihanasti. Valloittava kerrakseen, eikö vain!

http://blogit.kaksplus.fi/operaatioaiti/2016/08/22/gugguun-merinovillat…

No kaikki nätisti istuvat taaperot on suloisia ja valloittavia. Ei se pipo sitä tehnyt. H&m pipoki olis varmaan sopinut ERITYISEN IHANASTI tolle taaperolle.

Vitsi mitä mainossanoja, hyi!

Blogi saa kuin varkain ihanasti klikkauksia, kun ryntäätte katsomaan "meidän neitin" rumaa pipoa. Hah hah hah!

Vierailija
96/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppusen kaapin suosio on muutes nyt noussut siihen pisteeseen, että se sai oman "domainin" www.eppusenkaapilla.fi  

onnittelut tuosta kunniasta meidän palstalaisten puolesta ja ihanaa lokakuun odotusta koko perheelle. 

Vierailija
97/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille näyttää olevan vaikea sisäistää ajatusta, että se gugguun 40€ pipo köyhdyttää lompakkoa saman 15€ kuin HM:n pipo koska toisen voi kierrättää mutta toinen ei mene kaupaksi eurollakaan.

Tähän lisättynä eettisyys ja tavaran kierrätys niin sitä voi miettiä onko fiksua ostaa halparättejä?

Vierailija
98/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lapselle sitä mikä silmää mielyttää. Jos se on 200€ talvihaalari niin sitten on! Minähän sitä päivittäin katselen :) yhtähyvin se voi olla 30€ haalari Tokmannilta. Pääasia että on tarkoituksenmukainen ja silmälle ilo. Sama pätee kaikkiin muihinkin perheen hankintoihin. En lapselle osta "rumaa" vain siksi että on lapsi :D

Vierailija
99/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin juuri gugguun käytetyn merinopipon kirppiksellä 36€ hintaan. Siitä jäi talven käytölle hinnaksi muutama euro.

Myin myös trikoopaidan 22€, ostin sen itse euron halvemmalla. Käytimme sitä puolisen vuotta.

Myin hupparin 38€ ja olin ostanut sen 40€.

Markettikama ja ketjuliikkeiden vaatteet (erittäin(!) hyväkuntoiset) eivät meinaa mennä kaupaksi, vaikka hintaa on 0,20-2€. Ovat kuitenkin maksaneet 9-20€ uutena.

Joten kyllä, ostan jatkossakin merkkivaatteita. Niistä sentään pääsee eroon ja käyttöhinta jää edullisemmaksi.

Vierailija
100/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä niitä Gugguun(tai no muitakaaan neulos-) huiveja ulkoilukäytössä. Siis, että liikkuvalle ja leikkivälle lapselle laitetaan huivi haalarin päälle. Itse en ainakaan tykkää liikkuessa(hiihtäessäni, pulkkamäessä, snoukatessa) mistään ylimääräisestä siinä takin päällä. Mielummin ohut villakauluri sinne kauluksen alle. Niitä koko yläkropan peittäviä huiveja kuitenkin näkee, ainakin instagram- ja blogikuvissa lapsilla puistossa. Livenä en ole nähnyt kuin muumimaailman Taikatalvessa missä nyt muutenkin kaikilla lapsilla oli minirodinin tai Molon haalarit ja Gugguun pipot ja huivit.