Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)

upsis
07.09.2016 |

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Kommentit (474)

Vierailija
41/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta musta tuntuu taas, että eräillä rahapulaa valittavilla tutuilla on ihan hirveästi vaatteita lapsille. Pipoja on useita, ja usein puhuvat kuinka löytyi taas kirpparilta ihana se ja se ja oli pakko ostaa, kun sai "vain" vitosella jne. Tai rattaita yks on joutunut ostaan jo useat käytetyt, kun kuulemma vanhat hajos taas. Oon miettinyt, että mahtaa kuitenkin mennä aika paljon rahaa, jos laskee kaikki nuo edulliset löydöt yhteen...

Meidän tytöllä on aina puhdasta päällä, mutta esim. pipoja ja huppareita on vain kaksi. Ostetaan vain todelliseen tarpeeseen ja pestään usein pyykkiä. Toinen päällä/käytössä ja toinen varalla/pesussa (rummussa saa hetkessä kuivaksi, niin on aina kerhossa varalla kyllä mukana). Suositaan käytännöllisiä, hyvälaatuisia (= kunnon materiaalia, kestävää, GOTS-sertifioituja=mahdollisimman haitta-aineettomia) ja nätin näköisiä vaatteita. Periaatesyistä ostetaan vain Suomessa tai EU:ssa ym. tehtyjä vaatteita. Tää valmistusmaa-asia on meille vähän kuin kasvissyönti joillekin. :-) Ei haluta tukea mitään riistotehtailua. Aika paljon noita ostan ale-myynneistä. Kun on oikeaan liikkeellä, saa jopa -70 % hinnalla. Jos on joku tosi kiva juttu ja oikeasti tarvitaan, saatan ostaa ja kannattaa oikealla hinnalla. Jälleenmyyntiarvoa en mieti veronmaku suussa. Jos vaate menee pilalle tytön käytössä, sit se menee. Mut aika hyvin noista oon saanut takaisin, mitä oon eteenpäin myynyt. Että siinä mielessäkin säästöä oikeasti tulee. Joskus menee kulut ja tulot jopa +/- nolla...

Kukin tekee tavallaan ja molemmissa on puolensa. Toisella tapaa säästää etukäteen ja toisella jälkikäteen. :-) Tietysti pelkkä merkeillä brassailu on munkin mielestä kyllä vähän hassua... Mut kukin tyylillään ja niille on sit vaan ne merkit tärkeitä. :-) Gugguuta meillä ei ole eikä taida tulla, juuri niiden ärsyttävien rintalappujen takia, mutta vaikka muita "parempia" kotimaisia merkkejä löytyy, ei se tarkoita, että kaikki olisi niiden merkkien perään... Tää on vain yhden perheen "osta työtä Suomeen" - projekti + suosin GOTSia, koska se saisi mielestäni olla pakollinen sertifikaatti kaikille myytäville vaatteille. Jos niitä ei kukaan koskaan osta, ei vaateteollisuudessa mikään koskaan tule muuttumaan. Vaatteiden turvallisuus ja haitta-aineettomuus tulisi olla ihan ehdoton juttu kaikille valmistajille.

(Haastan kynnelle kykenevät myös suosimaan ei-halpamaissa tehtyjä GOTS-vaatteita!)

Hyvin moni ostaa vaatteita vain tarpeeseen myös sieltä kirpputorilta ja alelaarista.

Ja tietenkään siinä ei ole mitään pahaa että ostaa suomalaista jos vielä saa -70% alennusta. Mutta tässä ketjussa on kyse nyt näistä jotka ostaa näitä normihinnalla heti kun ne kauppaan tulevat. Ja heitä on nähtävästi PALJON.

Ja ilmeisesti merkkivaate on sitten mammoille jokin sijoitus. Ostetaan koska sen voi myydä kalliilla pois. Ilmeisesti niitä ei osteta käyttöön vaan erikoistilanteisiin näyttelyvaatteeksi. Jokainen tajuaa ettei niistä ketjussa mainittuja hintoja saa takaisin, kun niillä on ensin käyty päiväkodissa, leikkipihalla ja äiti on pyörittänyt niitä monta kertaa viikossa kuivausrummussa (koska hinnan vuoksi ostetaan vaan kaksi, toinen käyttöön ja toinen pesuun ^^ lue yltä ).

Vierailija
42/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle lapselle Gugguu sopii ainakin erityisen ihanasti. Valloittava kerrakseen, eikö vain!

http://blogit.kaksplus.fi/operaatioaiti/2016/08/22/gugguun-merinovillat…

No kaikki nätisti istuvat taaperot on suloisia ja valloittavia. Ei se pipo sitä tehnyt. H&m pipoki olis varmaan sopinut ERITYISEN IHANASTI tolle taaperolle.

Vitsi mitä mainossanoja, hyi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja usein Nämä molojen ja gugguuiden ostaja äidit valittaa kun ei ole rahaa jäädä hoitovapaalle hoitamaan lasta, että pakko on mennä töihin kun lapsi on 9kk, ja sitten lapsi istuu täydet päivät päiväkodin pihassa gugguussa. Minä tein periaatepäätöksen, että hoidan lastani kotona, kunnes hän on kolme ja ostan käytettyjä tai halpatuote vaatteita. Hoitovapaalla ei ole varaa ostaa gugguuta, mutta jos menisin töihin olisi (en siltikään ostaisi)

Vierailija
44/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta musta tuntuu taas, että eräillä rahapulaa valittavilla tutuilla on ihan hirveästi vaatteita lapsille. Pipoja on useita, ja usein puhuvat kuinka löytyi taas kirpparilta ihana se ja se ja oli pakko ostaa, kun sai "vain" vitosella jne. Tai rattaita yks on joutunut ostaan jo useat käytetyt, kun kuulemma vanhat hajos taas. Oon miettinyt, että mahtaa kuitenkin mennä aika paljon rahaa, jos laskee kaikki nuo edulliset löydöt yhteen...

Meidän tytöllä on aina puhdasta päällä, mutta esim. pipoja ja huppareita on vain kaksi. Ostetaan vain todelliseen tarpeeseen ja pestään usein pyykkiä. Toinen päällä/käytössä ja toinen varalla/pesussa (rummussa saa hetkessä kuivaksi, niin on aina kerhossa varalla kyllä mukana). Suositaan käytännöllisiä, hyvälaatuisia (= kunnon materiaalia, kestävää, GOTS-sertifioituja=mahdollisimman haitta-aineettomia) ja nätin näköisiä vaatteita. Periaatesyistä ostetaan vain Suomessa tai EU:ssa ym. tehtyjä vaatteita. Tää valmistusmaa-asia on meille vähän kuin kasvissyönti joillekin. :-) Ei haluta tukea mitään riistotehtailua. Aika paljon noita ostan ale-myynneistä. Kun on oikeaan liikkeellä, saa jopa -70 % hinnalla. Jos on joku tosi kiva juttu ja oikeasti tarvitaan, saatan ostaa ja kannattaa oikealla hinnalla. Jälleenmyyntiarvoa en mieti veronmaku suussa. Jos vaate menee pilalle tytön käytössä, sit se menee. Mut aika hyvin noista oon saanut takaisin, mitä oon eteenpäin myynyt. Että siinä mielessäkin säästöä oikeasti tulee. Joskus menee kulut ja tulot jopa +/- nolla...

Kukin tekee tavallaan ja molemmissa on puolensa. Toisella tapaa säästää etukäteen ja toisella jälkikäteen. :-) Tietysti pelkkä merkeillä brassailu on munkin mielestä kyllä vähän hassua... Mut kukin tyylillään ja niille on sit vaan ne merkit tärkeitä. :-) Gugguuta meillä ei ole eikä taida tulla, juuri niiden ärsyttävien rintalappujen takia, mutta vaikka muita "parempia" kotimaisia merkkejä löytyy, ei se tarkoita, että kaikki olisi niiden merkkien perään... Tää on vain yhden perheen "osta työtä Suomeen" - projekti + suosin GOTSia, koska se saisi mielestäni olla pakollinen sertifikaatti kaikille myytäville vaatteille. Jos niitä ei kukaan koskaan osta, ei vaateteollisuudessa mikään koskaan tule muuttumaan. Vaatteiden turvallisuus ja haitta-aineettomuus tulisi olla ihan ehdoton juttu kaikille valmistajille.

(Haastan kynnelle kykenevät myös suosimaan ei-halpamaissa tehtyjä GOTS-vaatteita!)

Hyvin moni ostaa vaatteita vain tarpeeseen myös sieltä kirpputorilta ja alelaarista.

Ja tietenkään siinä ei ole mitään pahaa että ostaa suomalaista jos vielä saa -70% alennusta. Mutta tässä ketjussa on kyse nyt näistä jotka ostaa näitä normihinnalla heti kun ne kauppaan tulevat. Ja heitä on nähtävästi PALJON.

Ja ilmeisesti merkkivaate on sitten mammoille jokin sijoitus. Ostetaan koska sen voi myydä kalliilla pois. Ilmeisesti niitä ei osteta käyttöön vaan erikoistilanteisiin näyttelyvaatteeksi. Jokainen tajuaa ettei niistä ketjussa mainittuja hintoja saa takaisin, kun niillä on ensin käyty päiväkodissa, leikkipihalla ja äiti on pyörittänyt niitä monta kertaa viikossa kuivausrummussa (koska hinnan vuoksi ostetaan vaan kaksi, toinen käyttöön ja toinen pesuun ^^ lue yltä ).

Toki on monia myös, jotka ostaa vain tarpeeseen kirppariltakin, en sitä kiellä. Mutta kuten kirjoitin, meitä on moneen lähtöön ja jokainen tekee kuten tekee. Miksi kaikkien pitäisi tehdä samalla tavalla? Jos on varaa, niin miksei saisi ostaa jotain kivaa uutena, kun se tulee myyntiin? Ja siihen on joillain varaa, vaikkei rahaa olisikaan roskiin asti heittää, kun ei ostele muutoin paljoa, lue sinäkin yltä. :-) Esim. meidän vaatteet on ostettu ihan käyttöön, usko tai älä. Niistä saa sappisaippualla tahrat pois ja ne kestää hyvänä useita pesuja, koska ne on laadukkaita ja siksi niillä säilyy usein silti se jälleenmyyntiarvo toisin kuin vaikka H&M:n tai vastaavan halpiksilla, jotka nyppyyntyy pian.

Vierailija
45/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsis kirjoitti:

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Katsopa nettikaupaoista oikeiden merkkivaatteiden hintoja, voit järkyttyä pahemmin. Pelkkä pipo voi maksaa 200€. Mutta jokainen ostaa mitä tahtoo ja jos saa iloa siitä, että on tietyn merkin vaatteita, se on oma asiansa.

Vierailija
46/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja usein nämä molojen ja gugguuiden käyttäjä äidit valittavat kun ei ole rahaa jäädä hoitovapaalle, vaan täytyy mennä töihin kun lapsi on sen 9kk. Siellä se vauva sitten istuu gugguussa päiväkodissa täydet päivät. Itse päätin jäädä hoitovapaalle ja säästää ostamalla lapselle käytettynä vaatteet edullisesti. Ei ole hoitovapaalla minulla ainakaan varaa ostaa gugguuta, eikä haittaa

Vierailija
47/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle lapselle Gugguu sopii ainakin erityisen ihanasti. Valloittava kerrakseen, eikö vain!

Anette oot nolo.

Vierailija
48/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin viime vuonna Gugguun pipot molemmille lapsille, maksoivat 42,50e ja myin ne juuri toisen 39e ja toisen 38e. Pipo on laadukas ja tosi lämmin, Suomessa tehty. Ja hyvin sai rahaa takaisin kun myi. Jos ostan jonkun peruspipon 15 eurolla citymarketista, siitä ei kukaan maksa senttiäkään.

Onko se joltain pois, jos haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä ja ostaa laadukkaan pipon? Ostakaa te vaan sitä akryylipaskaa lapsillenne.

Ja mä ostan paikalliselta alpakan kasvattajalta alpakkalankaa ja neulon lapsille yksilölliset pipot, jotka ei oo mitään akryylipaskaa, eikä myöskään massatuotantoa ja saan vielä hyvän mielen, ku voin itselle tärkeän harrastuksen kautta pukea lapsia ekologisesti.

Vierailija
49/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja usein Nämä molojen ja gugguuiden ostaja äidit valittaa kun ei ole rahaa jäädä hoitovapaalle hoitamaan lasta, että pakko on mennä töihin kun lapsi on 9kk, ja sitten lapsi istuu täydet päivät päiväkodin pihassa gugguussa. Minä tein periaatepäätöksen, että hoidan lastani kotona, kunnes hän on kolme ja ostan käytettyjä tai halpatuote vaatteita. Hoitovapaalla ei ole varaa ostaa gugguuta, mutta jos menisin töihin olisi (en siltikään ostaisi)

Tuo on ikävää, jos noin tosiaan on joillain. Siinä on kyllä sit jo prioriteetit pielessä vanhemmilla. :-(

Kaikilla ei tietenkään ole varaa eikä se haittaa, jos ostaa käytettyä. Sekin on oikein hyvä juttu, kun toiset kierrättää. Eikä munkaan ollut tarkoitus moittia niitä, jos joku ei osta kotimaista tai gotsia. Anteeksi jos viesteistäni sai sen kuvan. Mua taas hävettää se, että en jaksa etsiä kirppareilta juttuja ja käyttää aikaa siihen metsästykseen sekä raskauden myötä hajusteyliherkäksi tulleena ärsyttää, kun usein on tullut esim. Tori.fi:stä ostettua jotain ja vaikka kuinka pesisi, ne hajut ottaa henkeen. (Ehkä mullakin on päässä vikaa? :-D) Sekin yksi syy, miksi aloin ostaa uutena.

Harmittaa vain se, kuinka kaikki kotimaisia/muita "parempia" merkkejä ostavat usein leimataan huonoiksi pinnallisiksi äideiksi, jotka haluavat vain pröystäillä ja pitää lasta nukkena tai hylkää alle 1-vuotiaana päiväkotiin, jos nyt joskus haluaa ostaa jonkin kivan vaatteen täydelläkin hinnalla lapselleen...

Toisaalta ehkä munkin olis hyvä investoida välillä itseenikin... Kohta tulee vuosi viimeisestä parturikäynnistä ja viime viikolla totesin, että mun 15 vuotta vanhasta takista (jolla kuljen läpi vuoden) ei mene enää napit kiinni ja se on parista kohtaa vähän revennyt, vaikka korjautin sen viime syksynä. :-(

T. 40 ja 44

Vierailija
50/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mini Rodini, Molo ja Gugguu ovat ne tämän hetken Top10 merkit. 

Nousussa ovat Mayoral, Carrément Beau, Scotch r'Bell...

Kuvaa hyvin tätä lastenvaatehysteriaa se, että top-10 kuuluu vain kolme merkkiä...

Katsoin läpi nuo mainitsemasi nousevat merkit. Mayoral lähinnä merimiestyylisiä vaatteita, Carremenr Beau hailakoita vauvanvaatteita eikä muutenkaan ei poikennut ns. halpismerkkien tarjonnasta. Scotch jne. boheemeja tummia kuoseja ja kulutettuja farkkuja.. Mutta väitän, että kaikkien em. merkkien "tyylin" ja yhtä laadukkaasti saisi yksittäisistä vaatteista Lindexin, H&M, Zaran, Mangon jne. tarjonnasta. Ai niin mutta kun pitää olla se merkki, kun se kertoo mamman statuksesta ja hyvästä mausta.

Vierailija
51/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.

Sen hupparin käyttö on silloin maksanut 30€ ja sen lisäksi myymisen vaiva päälle. Jos ostaa laadukkaan hupparin urheiluliikkeestä, se maksaa uutena 30€ ja sen voi myös myydä käytön jälkeen.

Vierailija
52/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin viime vuonna Gugguun pipot molemmille lapsille, maksoivat 42,50e ja myin ne juuri toisen 39e ja toisen 38e. Pipo on laadukas ja tosi lämmin, Suomessa tehty. Ja hyvin sai rahaa takaisin kun myi. Jos ostan jonkun peruspipon 15 eurolla citymarketista, siitä ei kukaan maksa senttiäkään.

Onko se joltain pois, jos haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä ja ostaa laadukkaan pipon? Ostakaa te vaan sitä akryylipaskaa lapsillenne.

Ja mä ostan paikalliselta alpakan kasvattajalta alpakkalankaa ja neulon lapsille yksilölliset pipot, jotka ei oo mitään akryylipaskaa, eikä myöskään massatuotantoa ja saan vielä hyvän mielen, ku voin itselle tärkeän harrastuksen kautta pukea lapsia ekologisesti.

No toihan on vain hieno juttu! Toiset osaa kutoa, itse haaveilen siitä, että osaisin. :-( Ehkä joskus vielä on aikaa ja energiaa opetella. Toisaalta koulutuotokset oli niin karmeita, että en tiä tuleeko siitä mitään... Mut kun en vielä osaa ite tehdä, niin ostan kaupasta.

Kauhea tämä lastenvaateaihe muuten... Tästähän saa yhtä hyvän bolemiikin aikaan kuin imetysjutuista ja kestovaipoista ja purkkiruoista... En olis arvannut.

Vierailija
53/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki nätisti istuvat taaperot on suloisia ja valloittavia. Ei se pipo sitä tehnyt. H&m pipoki olis varmaan sopinut ERITYISEN IHANASTI tolle taaperolle.

Vitsi mitä mainossanoja, hyi!

Minusta se name it:in pipo oli paljon kivempi, gugguu vaikutti jotenkin pieneltä, kun otsa jäi paljaaksi!

Vierailija
54/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva vaihtoehto gugguulle. Pitää vaan jättää pari pipoa ostamatta niin tämän ihanuuden kotouttaminen on mahdollista. https://fi.babyshop.com/hooded-wool-a-line-cape-black/p/115399

Vierailija
55/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on joku sukupolvijuttu. Nykyäidit ostaa näitä kukkuumoloja silmät kiiluen. Musta tuli äiti 90-luvulla ja 2010-luvulla. Monesti olen ihmetellyt tätä nykyäitimenoa. Että jotkut 70-luvunkin potkarit on must ja niistä maksetaan älyttömiä.

Ihan hyvin olen pärjännyt ja lapseni pukenut ei niin merkkitietoisena ja kohkaamatta. Joo kiva maksaa 40 e piposta ja saada siitä 38 e. Onko pipo silti ihan oikeasti kauhean paljon parempi kuin se 15 e pipo, josta saa vaikka 5 e? Sille teidän Marja Liisa Onnisulollle on yhdentekevää, onko sillä joku kukkuu vai kirahvi päällään.

Älkää nyt hyvät äidit viittikö.

Vierailija
56/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan todella paljon vaatteita ja kenkiä (vain hyväkuntoisia) kirpputorilta, joten perusvarusteisiin menee varsin vähän rahaa. Siten voi joskus ostaa jotain kalliimpaa (ylihintaista) ihan vain siksi, kun haluaa! Kun ostaa kuomat kirpparilta heinäkuussa kahdella eurolla, niin jää 35€ "säästöön" johonkin kivempaan.

Vierailija
57/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan lapselleni vain hienointa ja kallista. Olen köyhästä perheestä (esim yks kaveri ei saanut tulla synttäreille, kun ei oltu kovin varakkaita). Mun lapseni tulee saamaan aivan kaiken, siitä pidän työnteollani huolen, se raha ei ole keltään muulta pois.

Vierailija
58/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinovillat maksaa mansikoita, oli ne mitä merkkiä tahansa(esim. Bergans of Norwayn merinovillakauluri maksoi viime vuonna 38€). Itse ostin todella herkästi palelevalle lapselle pipon ja huivin Gugguulta. Olisin ostanut merinovillaiset joka tapauksessa, ja päätin sitten tukea samalla suomalaista työtä. Gugguun muut vaatteet ovat sitten täysin ylihinnoteltuja ulkonäköönsä nähden ja kankaat kuluvat ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin. Kirppareilla kiskotaan kulahtaneista vaatteista vielä kymppejä.

Mutta joo, Gugguu ja muut suomalaiset lastenvaatemerkit kuten Papu ja Vimma yms. ovat kai nykyisen (melko päälle liimatulta tuntuvan) tiedostavan hipsterikotiäitisukupolven statussymboleita. Vaatteet tavallaan ovat ihan kivan näköisiä, mutta en tahdo itse tulla leimatuksi tähän joukkoon. Meillä lapsi puetaan ihan toisiin merkkivaatteisiin, jotka kuvastavat enemmän meidän perheen arvoja ja elämäntapaa.

Vierailija
59/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan lapselleni SOPIVIA vaatteita. En halua liian leveitä, pitkiä, lyhyitä, löysiä, vaan sopivia. Sovitamme vaatteet ja kun löydämme sopivat niin ne ostetaan. 

Gugguu on todella sopia vaate lapselleni. Ja mikä parasta vaatteet ovat yksinkertaisia ja nättejä. Näen lapseni niissä vaatteissa enkä mitään kirjavia kuvia/kuvioita minkä joukkoon lapseni häviää.. Ja lapsi tykkää pitää niitä vaatteita. 

Silti minäkin hoidan lapseni kotona kolmivuotiaaksi.  Vuorottelemme miehen kanssa niin että työvuoromme eivät mene päällekkäin, molemmat tuo rahaa kotiin ja lapsi saa leikkiä hiekkalaatikolla sopivat vaatteet päällä. 

Eikä haittaa jos vaatteet kärsii leikeissä, (tosin ei niin ole ainakaan vielä käynyt) mutta siis ei ole tarkoitus myydä eteenpäin. Ne on lapselle ostettu ja jos niistä jottain jäljelle jää niin annetaan sitten jollekkin ystävien lapsille. 

Vierailija
60/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan lapselleni SOPIVIA vaatteita. En halua liian leveitä, pitkiä, lyhyitä, löysiä, vaan sopivia. Sovitamme vaatteet ja kun löydämme sopivat niin ne ostetaan. 

Gugguu on todella sopia vaate lapselleni. Ja mikä parasta vaatteet ovat yksinkertaisia ja nättejä. Näen lapseni niissä vaatteissa enkä mitään kirjavia kuvia/kuvioita minkä joukkoon lapseni häviää.. Ja lapsi tykkää pitää niitä vaatteita. 

Silti minäkin hoidan lapseni kotona kolmivuotiaaksi.  Vuorottelemme miehen kanssa niin että työvuoromme eivät mene päällekkäin, molemmat tuo rahaa kotiin ja lapsi saa leikkiä hiekkalaatikolla sopivat vaatteet päällä. 

Eikä haittaa jos vaatteet kärsii leikeissä, (tosin ei niin ole ainakaan vielä käynyt) mutta siis ei ole tarkoitus myydä eteenpäin. Ne on lapselle ostettu ja jos niistä jottain jäljelle jää niin annetaan sitten jollekkin ystävien lapsille. 

Millaisia Gugguut ovat istuvuudeltan? Meillä suositaan Moloa, koska lapsi on todella laiha ja suurin osa vaatteista vaan roikkuu päällä. Molo on ainoa, jonka istuvuuteen voi luottaa.