Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)
Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.
Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D
Kommentit (474)
Minulle on herttaisen yhdentekevää mitä jotkut markettikamojen haalijat ajattelevat minusta ja minun tavastani pukea lapset. Nautin siitä, että lapsen vaatteet ovat omaan silmääni mietittyjä, huoliteltuja, sävyt sopii ja etenkin ulkovaatteissa ominaisuudet ovat kohdillaan. On ihanaa kun lapset eivät näitä resuisilta ja siltä, että kaapista on otettu päälle kaikki ensimmäiseksi käteen tarttuva, viis siitä miltä päällä näyttää. Olen valmis maksamaan siitä, että saan juuri sellaisia vaatteita kun haluan.
En voi sietää mitään säkkimäisiä Lotta&Lassi haalareita, pinkkiä-liilaa leggrai-tunika-viritelmää mitä on kaupoissa tytöille tarjolla metritolkulla. Useimmat haalarit näyttävät työmaahaalreilta tai ysärihaalareilta. En tykkää printeistä, en mistään ninjago-hahmoista sun muista vaatteissa. Ne ovat mauttomia ja kuuluvat leluihin ja kirjoihin. Päälle voi pukea muutakin.
Joten miksi ostaisin näitä vaatteita mistä en pidä kun vaihtoehtojakin on ja muiden kukkarosta se ei ole pois? Mitä se teitä Ciraf-uskollisia ja Jonathan-äitejä häiritsee? Kun en minäkään häiriinny teistä :D Mutta kun nyt kerran lähdette lynkkaamaan meidän tapaa pukea lapset, niin kerroin mitä mieltä olen teidän muksujenne tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on herttaisen yhdentekevää mitä jotkut markettikamojen haalijat ajattelevat minusta ja minun tavastani pukea lapset. Nautin siitä, että lapsen vaatteet ovat omaan silmääni mietittyjä, huoliteltuja, sävyt sopii ja etenkin ulkovaatteissa ominaisuudet ovat kohdillaan. On ihanaa kun lapset eivät näitä resuisilta ja siltä, että kaapista on otettu päälle kaikki ensimmäiseksi käteen tarttuva, viis siitä miltä päällä näyttää. Olen valmis maksamaan siitä, että saan juuri sellaisia vaatteita kun haluan.
En voi sietää mitään säkkimäisiä Lotta&Lassi haalareita, pinkkiä-liilaa leggrai-tunika-viritelmää mitä on kaupoissa tytöille tarjolla metritolkulla. Useimmat haalarit näyttävät työmaahaalreilta tai ysärihaalareilta. En tykkää printeistä, en mistään ninjago-hahmoista sun muista vaatteissa. Ne ovat mauttomia ja kuuluvat leluihin ja kirjoihin. Päälle voi pukea muutakin.
Joten miksi ostaisin näitä vaatteita mistä en pidä kun vaihtoehtojakin on ja muiden kukkarosta se ei ole pois? Mitä se teitä Ciraf-uskollisia ja Jonathan-äitejä häiritsee? Kun en minäkään häiriinny teistä :D Mutta kun nyt kerran lähdette lynkkaamaan meidän tapaa pukea lapset, niin kerroin mitä mieltä olen teidän muksujenne tyylistä.
Meinaatko että on vain nämä ääripäät? Siinä keskellä ei ole mitään vaate tarjontaa? 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.
Minusta olisi kamalan stressaavaa, jos lapsilla olisi arkivaatteina kalliita merkkivaatteita, joita pitäisi suojella tahroilta ja pestä mahdollisimman vähän, että ne voisi sitten myydä eteenpäin.
Just tämä.
Tuon takia ostankin päiväkoti-ikäisen vaatteet ketjuliikkeistä. Vaatteet on käyttöä varten, ei sitä että ne voi myydä "hyvällä hinnalla eteenpäin".
Viimeistään teininä osaa varmasti vaatia merkkivaatteita itsekin, joten siihen asti mennään henkkamaukka-kappahl-linjalla.
Tietysti jos ei olis rahasta kiinni..no, en siltikään Gugguuta ostaisi. Teettäisin vaatteet ompelijalla.
Juuri alkuviikosta tuli kirppikseltä tilitys 1563€. Siirsin suoraan syrjään erilliselle tilille, josta ostan lasten kaikki kamat. Sen mukaan ostan, mitä tilillä on (lapsilisät ja kirppismyynnit). Ai mitäkö myin? Max. 1,5 vuotta vanhaa vaatetta, kenkää jne. Yli tonni tuli pelkästään Molon, Gugguun, Mini Rodinin, Papun ja Bobon vaatteista. Loput kengistä ja Lindexin yms. vaatteista. Niitä myin kuitenkin määrällisesti kaikkein eniten, mutta kaikki piti hinnoitella lähes ilmaiseksi. Onpahan nyt sitten taas tilaa kaapeissa. Nyt on taas kiva potti kasassa kun alan päivittää kolmen lapsen talvikamppeita. Suurin osa alesta jo hommattu, mutta nyt voi etsiä puuttuvat jutut vähän vapaammin :)
Hyvänä esimerkkinä vaatteilla leuhottamisesta on toi Operaatio äiti blogi. Jos tekee mieli ostaa joku vaate niin ostais pois kaikessa hiljaisuudessa, mutta tän pitää vouhottaa kaikkialla somessa, että nyt ollaan kaupassa ja sovitellaan, pitäskö mun ostaa tää tää ja tää? Ei nää maksais ku 350€? Sit joku sanoo, että ei maksais ehkä lapsen kengistä noin paljo niin tää bloggari suurin piirtein nauraa, et ku me tarvitaaaaa ne piirtää hei kel on liituuuu! Sit tulee bloggarin poitsuystävä puolusteleen, että jos prinsessa tarvii kengät niin sitten ostetaan makso mitä makso ja jos isin prinsessa vaatii ihan mitä tahansa niin isi suostuu. Siis noiden jutuille saa aina nauraa :D
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin viime vuonna Gugguun pipot molemmille lapsille, maksoivat 42,50e ja myin ne juuri toisen 39e ja toisen 38e. Pipo on laadukas ja tosi lämmin, Suomessa tehty. Ja hyvin sai rahaa takaisin kun myi. Jos ostan jonkun peruspipon 15 eurolla citymarketista, siitä ei kukaan maksa senttiäkään.
Onko se joltain pois, jos haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä ja ostaa laadukkaan pipon? Ostakaa te vaan sitä akryylipaskaa lapsillenne.
Kyllä on hullua maksaa käytetystä melkein sama hinta kuin uudesta. Itse en ainakaan maksaisi. Tuo mainitsemasi hintaero on niin pieni, että ostaisin jo uutena. Tosin en laittaisi pipoon tuollaista määrää rahaa ylipäätänsäkään.
En myöskään pidä printeistä vaatteissa. Mutta lapseni pitävät lego-hahmoista ja prinsessa yms. disneysuosikeista, siksi ostan niitä. Heidän vaatteitahan ne ovat. Retron ja raitavaatteet voin jättää ostamatta koska kukaan ei meillä pidä niistä. En nyt ymmärrä näitä mustiin ja harmaisiin harmaisiin frillamekkoihin puettuja tyttöjäkään tai neuleissa hikoilevia pikkupoikia, tyylikkäitä joo eikä värit riitele tai printit loista mutta niin synkkää eikä ilahduta kuin muotifriikin äidin silmää. Juhlat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri alkuviikosta tuli kirppikseltä tilitys 1563€. Siirsin suoraan syrjään erilliselle tilille, josta ostan lasten kaikki kamat. Sen mukaan ostan, mitä tilillä on (lapsilisät ja kirppismyynnit). Ai mitäkö myin? Max. 1,5 vuotta vanhaa vaatetta, kenkää jne. Yli tonni tuli pelkästään Molon, Gugguun, Mini Rodinin, Papun ja Bobon vaatteista. Loput kengistä ja Lindexin yms. vaatteista. Niitä myin kuitenkin määrällisesti kaikkein eniten, mutta kaikki piti hinnoitella lähes ilmaiseksi. Onpahan nyt sitten taas tilaa kaapeissa. Nyt on taas kiva potti kasassa kun alan päivittää kolmen lapsen talvikamppeita. Suurin osa alesta jo hommattu, mutta nyt voi etsiä puuttuvat jutut vähän vapaammin :)
Aika paljon jos käyttää kaikki lapsilisät pelkkiin vaatteisiin! Ja kai ylläolevan on kertaalleen pitänyt laittaa se 1500e potti vatteisiin lisäksi. Kotiäitiaikana hurahdin lastenvaatteisiin ja niitä tuli ostettua liikaa ja ei tullut kierrätettyä sukupuolieron tai muutaman vuoden säilytysajan takia juurikaan lasten välillä. Tottakai kun kamaa on alunperin liikaa ja niitä pidetään vain yhdellä lapsella saa niistä hyvän hinnan. Kotiäitinä oli myös aikaa kiertää/roikkua (netti)alet läpi. Kirppareilta sai siis hyvät tuotot mutta eihän käytetyn myymisestä oikeasti voittoa saa...
Paremmin olen nyt saanut rahat riittämään ja kaapit tyhjäksi kun a.ostan vain tarpeellisen määrän b.enemmän unisex-vaatteita ja käyttöikä kasvaa c.käyn töissä eli vaikka en aleen ehdi niin on varaa ostaa vaikka täydellä hinnalla.
Nykyään voin jo lahjoittaa pieneksi jääneet vaatteet pois tutuille mitkä kelpaavat, loput ehjät kierrärykseen, ei tarvitse kirpparirumbaa kun alkuperäinen vaatteisiin käytetty raha on murto-osa hulluusvuosista. Lapsia 3 kpl, 5-9 vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.
Minusta olisi kamalan stressaavaa, jos lapsilla olisi arkivaatteina kalliita merkkivaatteita, joita pitäisi suojella tahroilta ja pestä mahdollisimman vähän, että ne voisi sitten myydä eteenpäin.
Just tämä.
Tuon takia ostankin päiväkoti-ikäisen vaatteet ketjuliikkeistä. Vaatteet on käyttöä varten, ei sitä että ne voi myydä "hyvällä hinnalla eteenpäin".
Viimeistään teininä osaa varmasti vaatia merkkivaatteita itsekin, joten siihen asti mennään henkkamaukka-kappahl-linjalla.
Tietysti jos ei olis rahasta kiinni..no, en siltikään Gugguuta ostaisi. Teettäisin vaatteet ompelijalla.
Vaan kun ei stressaa. Jos menee rikki, sitten menee. Useimmiten ei mene ja sitten myyn eteenpäin hyvällä hinnalla. Lapsen leikkejä ei koskaan merkit tai niiden varjelu rajoita. Jos tulee tahra, yritän poistaa sen. Jos ei lähde, ei sitten lähde. Joko käytetään loppuun tahraisena tai värjään vaatteen jossain kohtaa kun värjään muutakin. Kalliimpia vaatteita viitsii huoltaakin ihan eri tavalla. Meillä on kaikki vaatteet (juhlamekot poislukien) käytössä päiväkodissa ja 3 vuoden aikana yksi vaate on hävinnyt (ketjuvaate) ja yksi tahriintunut pysyvästi (merkkivaate). Ei ole mitään kakkoslaatuisia päiväkotivaatteita erikseen.
Kun ostan vaatteen kirpparilta tarttuessani vaatteeseen se miellyttää minua/juuri sellaiselle on tarve. Tarkistan koon lapusta ja silmämääräisesti sekä vaateen kunnon, vastaako se hintaa. Merkkiä en erikseen tarkasta eli minulle on sama onko se il gufo vai ciraf jos nuo muut asiat täsmää. Jos ostan vaatteen kaupasta tai uutena on minulle myös vaatteen valmistusmaa tärkeä mutta kirpparilla se ei enää paina koska ko. yritys ei nyt saa enää siitä secondhand myynnistä hyötyä/haittaa (mega GANT- logoja yms. mainosvaatteita en harrasta).
OT:
Oikeesti näyttää aika kauheilta sellaiset vaatteet/asusteet, joissa merkki on ensisijaisesti esillä.. Ostin lapselleni Frozen pinnejä reissusta, kun tykkää tuosta leffasta/hahmoita. Kotona kuitenkin kun laitoin hiuksiin pinnit, tuntui kuin olisin iskenyt hintalaput tai tehnyt kävelevän mainoskyltin omasta lapsestani. Pinnit saa pitää kun ne kerta menin jo ostamaan, mutta jatkossa fiksummin...
Ja joo ei Frozen ole mikään merkki tai kalliskaan, mutta ehkä joku pointti on tekstistä luettavissa.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä kuinka paljon ja kuinka pitkältä ajalta olet myynyt, mutta jos saat takaisin 1563€ niin helvetisti rahaa olet niihin alkujaankin pistänyt! Ihan järjetön summa!
Itse myin juuri kirpparilla meidän lasten perus lindex ja henkkamaukka kamaa puolen vuoden ajalta, pieneksi jääneitä. Lapsia kaksi, 1 v ja 3 v. Ja kirppissaldo oli n. 180€, oli siinä vähän muutakin mukana kuin lasten vaatteita. Kyllä niistäkin siis takaisin saa jos kuosit on oikeast ja kunto siisti (ja myy vikkelään ennenkuin menee pois muodista!) - mutta mikä pitää ottaa huomioon, alunperinkään mulla ei niihin vaatteisiin ollut mennyt rahaa yhteensä kuin ehkä 200-300€/ kuuden kuukauden ajalta.
Nuo pipot on kyllä tosi kivoja, eikä 40 e nyt niin paha hinta ole. Mutta nuo muut vaatteet? Tylsiä värejä, jotenkin jäykät leikkaukset, ylisuuret taskut, mekoissa pitkä selkä ja lyhyt helma. Maksan kyllä laadusta, kotimaisuudesta ja sertifioinneista, mutta mistä saisi hyvänmallisia ja kivoista kankaista vaatteita näillä kriteereillä?
Kamalaa miten tuo 1500e myyjä laittaa rahaa lastenvaatteisiin.
Jos laittaa vuodessa kahden lapsilisät vaatteisiin eli noin 2400 e, jos kolme tenavaa niin noin 4000e.
Ehkäpä myy kaksi kertaa vuodessa tuolla 1500e niin pääsee noin omilleen mutta epäilen.
Aikamoinen liikevaihto yrityksessä pelkkiin lasten vaatteisiin.
Pakko hiukan puolustaa Operaatio äiti -blogin pitäjää. Okei, hänen bloginsa on sangen suosittu eli soraääniäkin tulee. Se on kai välttämätön paha.
Hänellä on kuitenkin sydän paikallaan. Hän ei pelkästään perusta blogia ilmaisten vaatteiden varaan, vaan ostaa muun muassa omalla rahalla palkintoja arpajaisiin.
Moni kauppias saa juurikin kiittää häntä jättirusettien myynnin lisääntymisestä.
Älkää dropatko hänen droppipäivien tunnelmaa, please and love!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tämä.
Tietysti jos ei olis rahasta kiinni..no, en siltikään Gugguuta ostaisi. Teettäisin vaatteet ompelijalla.Vaan kun ei stressaa. Jos menee rikki, sitten menee. Useimmiten ei mene ja sitten myyn eteenpäin hyvällä hinnalla. Lapsen leikkejä ei koskaan merkit tai niiden varjelu rajoita. Jos tulee tahra, yritän poistaa sen. Jos ei lähde, ei sitten lähde. Joko käytetään loppuun tahraisena tai värjään vaatteen jossain kohtaa kun värjään muutakin. Kalliimpia vaatteita viitsii huoltaakin ihan eri tavalla. Meillä on kaikki vaatteet (juhlamekot poislukien) käytössä päiväkodissa ja 3 vuoden aikana yksi vaate on hävinnyt (ketjuvaate) ja yksi tahriintunut pysyvästi (merkkivaate). Ei ole mitään kakkoslaatuisia päiväkotivaatteita erikseen.
Muuten allekirjoitan, paitsi että samalla intensiivisyydellä putsaan tahroja niin halvoista kuin kalliistakin vaatteista, oli merkki sitten HM, Lotta&Lassi, Ciraf, Molo, Nosh, Melli tms (meillä on mm näitä kaikkia. Gugguuta ei ole, kun ole meidän makuun). Tärkeintä mulle on että ne vaatteet on puhtaat ja ehjät. Ei niitä vaatteita silti missään vitriinissä säilytetä, vaan ihan käyttövaatteita on kaikki.
Kyllä lasken mahdollisen jälleenmyyntiarvonkin päässäni, tosin sillä varauksella että kestää jos kestää. Maailma ei kaadu vaikka vaate menisi pilalle, vaikka vahingossa, ja joutuisi roskiin. Kaikki ei kuitenkaan pilalle mene ja useimmat pystyy myymään.
Mä olen ostanyt tytölle söpöt kaksiväriset legginssit, yksitupsuisen kivan puuvillapipon ja nyt talveksi kaksitupsuisen merinovillapipon.
Mun mielestä henk.koht. ne hupparit/housut/jumpsuitit on vähän noloja, siis jotenkin vähän hölmön näköistä kun ollaan päästävarpaisiin Gugguussa. En tiedä olenko yhtään "sen parempi", kun noi muutamat jutut on, mut emt, hankin yleensä ihan peruskivaa edullista lastenvaatetta ja sit noi muutamat spesiaalit jutut.
On ne kaikki silleen ihan kivan näköisiä vaatteita (toisin kuin esim molo, hyi yäk ne printit!) mutta jotenkin tulee sellainen olo että mammat pröystäilee niillä Gugguillansa.
Ja niin, mulla ei kyllä tod olisi varaa ostella kolmelle lapselle gugguun jumppiksia hoitovapaallani.. :D
Vierailija kirjoitti:
En myöskään pidä printeistä vaatteissa. Mutta lapseni pitävät lego-hahmoista ja prinsessa yms. disneysuosikeista, siksi ostan niitä. Heidän vaatteitahan ne ovat. Retron ja raitavaatteet voin jättää ostamatta koska kukaan ei meillä pidä niistä. En nyt ymmärrä näitä mustiin ja harmaisiin harmaisiin frillamekkoihin puettuja tyttöjäkään tai neuleissa hikoilevia pikkupoikia, tyylikkäitä joo eikä värit riitele tai printit loista mutta niin synkkää eikä ilahduta kuin muotifriikin äidin silmää. Juhlat erikseen.
Eli sinun lapsesi tykkäävät printeistä niin siksi ostat niitä. Entäs jos minun lapseni tykkää mustasta frillamekosta? Kuitenkaan ei pitäisi sitä hänelle ostaa, koska on synkkä? Ok. Kaikki lapset eivät automaattisesti tykkää karvevaaliväreistä.
Luomupuuvillasta: onhan teille, joille luomupuuvilla on tärkeä juttu, tuttu asia tuo GOTS-sertifiointi? Tuo sertifikaatti vaatteessa (huom. nimenomaan siinä vaatteessa, ei pelkässä kankaassa) takaa sen, että se on tiukimman olemassa olevan turvallisuus/eettisyys ym. standardien mukaan valmistettu pellosta ihan valmiiksi asti. Jos vaate on "tavis" luomupuuvillaa, niin se on mun mielestä suoraan sanottuna vähän asiakkaiden harhautusta, koska saattaa olla (ja yleensä onkin), että se vaate on sit kuitenkin värjäys- ja muussa viimeistelyvaiheessa käsitelty kaikenmaailman myrkyillä ja kemikaaleilla. Että se siitä luomusta mielikuvasta. :-(
Samoin oeko-tex -standardikin takaa vain, ettei ole sataa pahinta kemikaalia käytetty. Mutta muita on ja niitähän riittää enemmän kuin sata...
Meillä on ehdoton kriteeri nykyään tuo GOTS (turvallisuussyistä) ja heti kakkosena valmistusmaa (ois kiva, että meidän ja teidänkin lapsille tulevaisuudessa löytyisi vielä töitä). Kun nuo täyttyy, sit tulee hinta ja muut perinteiset syyt kuten ulkonäkö. Merkillä ei sikäli ole väliä, paitsi että on ehkä sittenkin vähän, koska jostain syystä en halua noita "hysteriamerkkejä"... :-D