Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)
Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.
Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D
Kommentit (474)
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan lapselleni SOPIVIA vaatteita. En halua liian leveitä, pitkiä, lyhyitä, löysiä, vaan sopivia. Sovitamme vaatteet ja kun löydämme sopivat niin ne ostetaan.
Gugguu on todella sopia vaate lapselleni. Ja mikä parasta vaatteet ovat yksinkertaisia ja nättejä. Näen lapseni niissä vaatteissa enkä mitään kirjavia kuvia/kuvioita minkä joukkoon lapseni häviää.. Ja lapsi tykkää pitää niitä vaatteita.
Silti minäkin hoidan lapseni kotona kolmivuotiaaksi. Vuorottelemme miehen kanssa niin että työvuoromme eivät mene päällekkäin, molemmat tuo rahaa kotiin ja lapsi saa leikkiä hiekkalaatikolla sopivat vaatteet päällä.
Eikä haittaa jos vaatteet kärsii leikeissä, (tosin ei niin ole ainakaan vielä käynyt) mutta siis ei ole tarkoitus myydä eteenpäin. Ne on lapselle ostettu ja jos niistä jottain jäljelle jää niin annetaan sitten jollekkin ystävien lapsille.
Millaisia Gugguut ovat istuvuudeltan? Meillä suositaan Moloa, koska lapsi on todella laiha ja suurin osa vaatteista vaan roikkuu päällä. Molo on ainoa, jonka istuvuuteen voi luottaa.
Ai voi vai? Molon ulkohousut ainakin oli vyötäröstä niin suuret,että niihin olisi mahtunut melkein kaksi poikaa sisään! Eikä säätöä vyötäröllä joten pakko oli (taas kerran) virittää omat kuminauhaviritykset...
Gugguun tuotteiden laatu on välillä kyseenalaista pyytämiinsä hintoihin nähden ja olen ymmärtänyt, että heille tulisi paljon rekliksiä. Facessa näkyy olevan aiheesta ihan oma ryhmänsä, Gugguun reklamaatiot, jossa on puitu näitä uutena ostettujen vaatteiden laatuvirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Merinovillat maksaa mansikoita, oli ne mitä merkkiä tahansa(esim. Bergans of Norwayn merinovillakauluri maksoi viime vuonna 38€). Itse ostin todella herkästi palelevalle lapselle pipon ja huivin Gugguulta. Olisin ostanut merinovillaiset joka tapauksessa, ja päätin sitten tukea samalla suomalaista työtä. Gugguun muut vaatteet ovat sitten täysin ylihinnoteltuja ulkonäköönsä nähden ja kankaat kuluvat ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin. Kirppareilla kiskotaan kulahtaneista vaatteista vielä kymppejä.
Mutta joo, Gugguu ja muut suomalaiset lastenvaatemerkit kuten Papu ja Vimma yms. ovat kai nykyisen (melko päälle liimatulta tuntuvan) tiedostavan hipsterikotiäitisukupolven statussymboleita. Vaatteet tavallaan ovat ihan kivan näköisiä, mutta en tahdo itse tulla leimatuksi tähän joukkoon. Meillä lapsi puetaan ihan toisiin merkkivaatteisiin, jotka kuvastavat enemmän meidän perheen arvoja ja elämäntapaa.
Taas tämä sama: kotimaisuuden suosiminen on huono juttu ja niiiin wt ja junttia ja ties mitä, ja vihjataan, että on olemassa paljon parempia merkkejä, mutta ei kerrota mitä ne on. Meillä suositaan suomalaista; on Gugguuta, Noshia, Papua. Pääasiassa ostan niitä eettisyyden, mutta myös kivan ulkonäön vuoksi. Ne perusmarkettikamat pojille on niin surkeita (mustaa, harmaata ja sinistä kera jonkun sarjakuvarumiluksen), etten niitä ostaisi vaikka olisivat kuinka eettisiä. Mutta kerro nyt hyvä ihminen mitä sille lapselle pitäisi pukea, että kelpaisi :).
59 jatkaa vielä..
Lapseni on tosi hoikka ja normipituinen. Gugguun paidat sopii täydellisesti ja housut on vähän väljät mutta istuvat peremmin kuin molon housut.
Suosittelen hoikalle lapselle
Vierailija kirjoitti:
Kauhea tämä lastenvaateaihe muuten... Tästähän saa yhtä hyvän bolemiikin aikaan kuin imetysjutuista ja kestovaipoista ja purkkiruoista... En olis arvannut.
Vai bolemiikin... Samaa mieltä kuitenkin siitä, että lastenvaateaihe ja siihen liittyvä kulutushysteria on ihan kauheaa. Ja useinkaan sitä ei perustella kotimaisuudella tai laadulla vaan tyylillä "hups, tämä mamma ei osannut päättää pipon väriä, joten osti vahingossa kaikki tarjolla olevat" tai "ihania taas Molon uudet kuosit, pakko oli ostaa kolme pukua"
Gugguun laatuongelmat ovat nyt ilmeisesti poistuneet, koska reklamaatioryhmän jäsenten määrä on jo alle 2000 eikä tänään tullut yhtään postausta.
Hesarikin huomas laadun ja trendin. Kirjoitti guugguusta ihan kivasti joku aika aistten.
Onko tämä samaa hysteriaa kuin Bugaboolla aikoinaan. Vai onko sama merkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta musta tuntuu taas, että eräillä rahapulaa valittavilla tutuilla on ihan hirveästi vaatteita lapsille. Pipoja on useita, ja usein puhuvat kuinka löytyi taas kirpparilta ihana se ja se ja oli pakko ostaa, kun sai "vain" vitosella jne. Tai rattaita yks on joutunut ostaan jo useat käytetyt, kun kuulemma vanhat hajos taas. Oon miettinyt, että mahtaa kuitenkin mennä aika paljon rahaa, jos laskee kaikki nuo edulliset löydöt yhteen...
Meidän tytöllä on aina puhdasta päällä, mutta esim. pipoja ja huppareita on vain kaksi. Ostetaan vain todelliseen tarpeeseen ja pestään usein pyykkiä. Toinen päällä/käytössä ja toinen varalla/pesussa (rummussa saa hetkessä kuivaksi, niin on aina kerhossa varalla kyllä mukana). Suositaan käytännöllisiä, hyvälaatuisia (= kunnon materiaalia, kestävää, GOTS-sertifioituja=mahdollisimman haitta-aineettomia) ja nätin näköisiä vaatteita. Periaatesyistä ostetaan vain Suomessa tai EU:ssa ym. tehtyjä vaatteita. Tää valmistusmaa-asia on meille vähän kuin kasvissyönti joillekin. :-) Ei haluta tukea mitään riistotehtailua. Aika paljon noita ostan ale-myynneistä. Kun on oikeaan liikkeellä, saa jopa -70 % hinnalla. Jos on joku tosi kiva juttu ja oikeasti tarvitaan, saatan ostaa ja kannattaa oikealla hinnalla. Jälleenmyyntiarvoa en mieti veronmaku suussa. Jos vaate menee pilalle tytön käytössä, sit se menee. Mut aika hyvin noista oon saanut takaisin, mitä oon eteenpäin myynyt. Että siinä mielessäkin säästöä oikeasti tulee. Joskus menee kulut ja tulot jopa +/- nolla...
Kukin tekee tavallaan ja molemmissa on puolensa. Toisella tapaa säästää etukäteen ja toisella jälkikäteen. :-) Tietysti pelkkä merkeillä brassailu on munkin mielestä kyllä vähän hassua... Mut kukin tyylillään ja niille on sit vaan ne merkit tärkeitä. :-) Gugguuta meillä ei ole eikä taida tulla, juuri niiden ärsyttävien rintalappujen takia, mutta vaikka muita "parempia" kotimaisia merkkejä löytyy, ei se tarkoita, että kaikki olisi niiden merkkien perään... Tää on vain yhden perheen "osta työtä Suomeen" - projekti + suosin GOTSia, koska se saisi mielestäni olla pakollinen sertifikaatti kaikille myytäville vaatteille. Jos niitä ei kukaan koskaan osta, ei vaateteollisuudessa mikään koskaan tule muuttumaan. Vaatteiden turvallisuus ja haitta-aineettomuus tulisi olla ihan ehdoton juttu kaikille valmistajille.
(Haastan kynnelle kykenevät myös suosimaan ei-halpamaissa tehtyjä GOTS-vaatteita!)
Hyvin moni ostaa vaatteita vain tarpeeseen myös sieltä kirpputorilta ja alelaarista.
Ja tietenkään siinä ei ole mitään pahaa että ostaa suomalaista jos vielä saa -70% alennusta. Mutta tässä ketjussa on kyse nyt näistä jotka ostaa näitä normihinnalla heti kun ne kauppaan tulevat. Ja heitä on nähtävästi PALJON.
Ja ilmeisesti merkkivaate on sitten mammoille jokin sijoitus. Ostetaan koska sen voi myydä kalliilla pois. Ilmeisesti niitä ei osteta käyttöön vaan erikoistilanteisiin näyttelyvaatteeksi. Jokainen tajuaa ettei niistä ketjussa mainittuja hintoja saa takaisin, kun niillä on ensin käyty päiväkodissa, leikkipihalla ja äiti on pyörittänyt niitä monta kertaa viikossa kuivausrummussa (koska hinnan vuoksi ostetaan vaan kaksi, toinen käyttöön ja toinen pesuun ^^ lue yltä ).
Toki on monia myös, jotka ostaa vain tarpeeseen kirppariltakin, en sitä kiellä. Mutta kuten kirjoitin, meitä on moneen lähtöön ja jokainen tekee kuten tekee. Miksi kaikkien pitäisi tehdä samalla tavalla? Jos on varaa, niin miksei saisi ostaa jotain kivaa uutena, kun se tulee myyntiin? Ja siihen on joillain varaa, vaikkei rahaa olisikaan roskiin asti heittää, kun ei ostele muutoin paljoa, lue sinäkin yltä. :-) Esim. meidän vaatteet on ostettu ihan käyttöön, usko tai älä. Niistä saa sappisaippualla tahrat pois ja ne kestää hyvänä useita pesuja, koska ne on laadukkaita ja siksi niillä säilyy usein silti se jälleenmyyntiarvo toisin kuin vaikka H&M:n tai vastaavan halpiksilla, jotka nyppyyntyy pian.
Joo, kaikkien ei tarvitse tehdä samalla tapaa. Siksi juuri mietinkin, miksi mammat ostaa näitä vaatteita laumoittain, ollaan sekunttikellon kanssa koneella että saadaan ostettua näitä vaatteita, alennusmyynnit jotenkin vielä ymmärtäisi - mutta että vielä tässä hintaluokassa kauhea hamstraus. Kyllä sitä kyseenalaistaa saa, onko tässä merkkihysteriassa mitään järkeä.
Ja monet vetoaa vaatteiden istuvuuteen, meilläkin on hoikat lapset ja ihan nätisti istuu esim Lindexin vaatteet. Ei pussita mistään. Ja kuoseja ja värejä on joka lähtöön, ei ole pakko ostaa mitään superman printtipaitaa (en itsekkään niistä tykkää). Ja niistä jopa saa ihan hyvin takaisin rahaa, jos ne on sattuneet pysymään tahrattomina eikä niitä pilaa kuivurilla tai väärällä pesulla ( ja huom. moniakaan merkkivaatteita ei kuivurissa edes saa kuivattaa, vaikka laadun pitäisi olla huippua.. )
Summasummarum, en oikeastaan ole kiinnostunut kenenkään yksittäisen ihmisen vaateostoista, aina on niitä jotka voi rahan puitteissa ostaa mitä vaan. Enempi olen kiinnostunut tästä ilmiöstä, miten äidit tulotasoon katsomatta ostaa hullunlailla kalliita lastenvaatteita, vaikka niistä kasvetaan nopeasti ulos ja pääsääntöisesti ne joutuu kovalle kulutukselle, jolloin jälleenmyynti on iso kysymysmerkki. Ovat niistä valmiita "tappelemaan" että saa just jonkun tietyn värin ja mallin. Ja kuitenkin... kun ei se laatu ole loppujen lopuksi monessakaan kovin kummoinen, niin siihenkään vetoaminen ei tunnu uskottavalta..
Vierailija kirjoitti:
Kellä on varaa suosia suomalaista? Edes ajatuksen tasolla?
Kun ei tuotteetkaan tuon ihmeellisempiä ole.
Edelleen jatkan ylikansallisten riistofirmojen asiakkaana, koska mä olen järkevä keskituloinen kuluttuja. Lasten vaatteisiin törsäys ei ole fiksu sijoitus.
No toi Gugguu vaikuttaa kyllä aika ylihinnoitellulta. Mutta muitakin merkkejä on olemassa, joilla on Suomessa tai muualla EU:ssa tehtyjä gots-sertifioituja vaatteita tai ainakin gots-sertifioidusta puuvillasta tehtyjä, jotka on ihan kohtuuhintaisia ja jopa edullisia ja jotkut saattaa maksaa jopa vähemmän kuin ylikansallisten riistofirmojen vaatteet. Hassua yleistää/vetää heti johtopäätös, että kaikki suomalaiset tai eurooppalaiset vaatteet olisi sikahintaisia ja seuraava vaihtoehto olisi automaattisesti siirtyä riistofirmojen asiakkaaksi, kun siitä väliltäkin tosiaan löytyy paljon vaihtoehtoja. Ei ikävä kyllä tosin mistään Tokmannilta ja Cittarista niitä saa, mut netistä tilaamalla saa mun mielestä vielä helpommin, kun ei tarvi lähteä kauppoja kiertelee ollenkaan. Ne ei vaan jostain syystä valitettavasti taida olla kovin tunnettuja merkkejä (mm. kotimainen Marlon)? Vaikka meillä ostetaan noita kotimaisia ja eu:ssa tehtyjä, niin nuo tässä ketjussa mainitut useimmat merkit on mulle ihan tuntemattomia. Jos ne on kerran kalliita ja huonoja, niin en käsitä miksi nuo hyvät ja halvemmat merkit ei ole tunnetumpia?
Eihän sekään ole siltä kantilta järkevää kulutusta ostaa esim. Kiinassa tehtyä (tai ainakaan pitkänäköistä), kun jos ajattelee, että täällä työttömyys vain lisääntyy, kun kaikki karkaa halpamaihin. Sit samalla valitetaan, kun ei ole varaa. Siitähän tulee vain jatkuva noidankehä, jos kaikki ajattelisi ja tekisi noin. Kohta ole meillä kellään enää työpaikkaa täällä... Joudutaan kohta lähteen kaikki Kiinaan työn perässä maahanmuuttajiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merinovillat maksaa mansikoita, oli ne mitä merkkiä tahansa(esim. Bergans of Norwayn merinovillakauluri maksoi viime vuonna 38€). Itse ostin todella herkästi palelevalle lapselle pipon ja huivin Gugguulta. Olisin ostanut merinovillaiset joka tapauksessa, ja päätin sitten tukea samalla suomalaista työtä. Gugguun muut vaatteet ovat sitten täysin ylihinnoteltuja ulkonäköönsä nähden ja kankaat kuluvat ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin. Kirppareilla kiskotaan kulahtaneista vaatteista vielä kymppejä.
Mutta joo, Gugguu ja muut suomalaiset lastenvaatemerkit kuten Papu ja Vimma yms. ovat kai nykyisen (melko päälle liimatulta tuntuvan) tiedostavan hipsterikotiäitisukupolven statussymboleita. Vaatteet tavallaan ovat ihan kivan näköisiä, mutta en tahdo itse tulla leimatuksi tähän joukkoon. Meillä lapsi puetaan ihan toisiin merkkivaatteisiin, jotka kuvastavat enemmän meidän perheen arvoja ja elämäntapaa.Taas tämä sama: kotimaisuuden suosiminen on huono juttu ja niiiin wt ja junttia ja ties mitä, ja vihjataan, että on olemassa paljon parempia merkkejä, mutta ei kerrota mitä ne on. Meillä suositaan suomalaista; on Gugguuta, Noshia, Papua. Pääasiassa ostan niitä eettisyyden, mutta myös kivan ulkonäön vuoksi. Ne perusmarkettikamat pojille on niin surkeita (mustaa, harmaata ja sinistä kera jonkun sarjakuvarumiluksen), etten niitä ostaisi vaikka olisivat kuinka eettisiä. Mutta kerro nyt hyvä ihminen mitä sille lapselle pitäisi pukea, että kelpaisi :).
Juurihan alussa sanoin ostaneeni Gugguun pipot ja huivit lapselleni. Ihme jutuista sitä vedetääniin hernettä nenään. Minulle on ihan sama, mitä muut lapsilleen pukee. Enkä sanonut sen olevan junttia tai wt, keksit nuo ihan omasta päästäsi. Sanoin vain, että noiden merkkien suosiminen tuntuu olevan trendi tietyissä piireissä. Ja näiden piirien ihmisistä osa vaikuttaa melko feikeiltä. Minusta suomalaisuuden suosiminen on hyvä arvo, mutta noiden merkkien nykystatus ei ole sitä mitä haluan itsestäni ja perheestäni käyttää ns. käyntikorttina. Onneksi elogisia Euroopassa valmistettuja merkkejä löytyy myös minun makuun.
Siitä olen samaa mieltä, että markettivaatteiden valikoima on ihan surkea. Pojille örkkejä, työmiehen sinistä ja ruman vihreää, ja tytöille prinsessaa, pinkkiä ja liilaa. Yök
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan lapselleni SOPIVIA vaatteita. En halua liian leveitä, pitkiä, lyhyitä, löysiä, vaan sopivia. Sovitamme vaatteet ja kun löydämme sopivat niin ne ostetaan.
Gugguu on todella sopia vaate lapselleni. Ja mikä parasta vaatteet ovat yksinkertaisia ja nättejä. Näen lapseni niissä vaatteissa enkä mitään kirjavia kuvia/kuvioita minkä joukkoon lapseni häviää.. Ja lapsi tykkää pitää niitä vaatteita.
Silti minäkin hoidan lapseni kotona kolmivuotiaaksi. Vuorottelemme miehen kanssa niin että työvuoromme eivät mene päällekkäin, molemmat tuo rahaa kotiin ja lapsi saa leikkiä hiekkalaatikolla sopivat vaatteet päällä.
Eikä haittaa jos vaatteet kärsii leikeissä, (tosin ei niin ole ainakaan vielä käynyt) mutta siis ei ole tarkoitus myydä eteenpäin. Ne on lapselle ostettu ja jos niistä jottain jäljelle jää niin annetaan sitten jollekkin ystävien lapsille.
Millaisia Gugguut ovat istuvuudeltan? Meillä suositaan Moloa, koska lapsi on todella laiha ja suurin osa vaatteista vaan roikkuu päällä. Molo on ainoa, jonka istuvuuteen voi luottaa.
Ai voi vai? Molon ulkohousut ainakin oli vyötäröstä niin suuret,että niihin olisi mahtunut melkein kaksi poikaa sisään! Eikä säätöä vyötäröllä joten pakko oli (taas kerran) virittää omat kuminauhaviritykset...
No, meillä on siis ollut Mololta vaan sisävaatteita ja takkeja. Niissä istuvuus on ollut juuri passeli tytöllemme. Ulkohousuina on aina ollut Polarn o Pyretit.
Vierailija kirjoitti:
löytyy paljon vaihtoehtoja. Ei ikävä kyllä tosin mistään Tokmannilta ja Cittarista niitä saa, mut netistä tilaamalla saa mun mielestä vielä helpommin, kun ei tarvi lähteä kauppoja kiertelee ollenkaan. Ne ei vaan jostain syystä valitettavasti taida olla kovin tunnettuja merkkejä (mm. kotimainen Marlon)
Kerro lisää noita tuntemattomia merkkejä! Marlon on minulle tuttu, kun olen saanut käytettynä yhden bodyn ja se tuntuu laadukkaalta ja on säilyttänyt värin ja muodon monesta pesusta huolimatta!
upsis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.
No mitäs jos huppariin tuleekin joku ikitahra, tai se haalistuu pesussa (olen kuullut ettei ole kys. merkillä mitenkään epätavallista).
:,D
Ja kuinka monella mammalla oikeasti on noin paljon "liikaa rahaa", meinaan noita tosiaan ostetaan ihan hulluna! No kai niitä saa ostettua ihan perustuloinenkin jos oikein kovin haluaa, mutta missä enää järki?
Ostin kahdelle kapselle nuo pipot, eli maksoin sen 80€. Tämä tarkoittaa, että meillä on liikaa rahaa? Eiköhän monet osta sen yhden vaatteen/kaksi, eikä koko vaatekaapillista. Eri ihmiset ostaa, joten loppuu varmaan nopeasti, mutta viimeksi kun Ballotissa kävin, niin Gugguun vaatteita roikkui vaikka kuinka paljon paikoillaan. Suuressa osassa oli kyltti -20%.
hehee, tällä palstalla kun ostaa jotain vähänkin kalliimpaa niin sen ostaa sata varmaan kulutusluotolla tai joutuu laittaa lapset köyhientaloon. Eiks aina ole ollut kalliimpia vaatteita paremmin tienaaville
Vierailija kirjoitti:
Näitä ostaa wt-väki, joka haluaa näyttää, että on varaa.. Olen huomannut facessa, että juuri wt-mammat hehkuttaa noita, ja sitä, miten paljon ovat tällä kerralla tuhlanneet rahaa. Kilpailevat oikein keskenään.. :'D
Tulee heti mieleen yksi tuttu mamma, jolta luottotiedot menneet, ei saa kotivakuutusta, asuntolainaa tai edes lehteä tilattua laskulle mutta lapsilla (3 kpl, kaikilla eri isät) pitää olla Gugguut päällä :D
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan lapselleni vain hienointa ja kallista. Olen köyhästä perheestä (esim yks kaveri ei saanut tulla synttäreille, kun ei oltu kovin varakkaita). Mun lapseni tulee saamaan aivan kaiken, siitä pidän työnteollani huolen, se raha ei ole keltään muulta pois.
Ok. Mutta luuletko että lapsesi lopulta hyötyy siitä että saa aivan kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
löytyy paljon vaihtoehtoja. Ei ikävä kyllä tosin mistään Tokmannilta ja Cittarista niitä saa, mut netistä tilaamalla saa mun mielestä vielä helpommin, kun ei tarvi lähteä kauppoja kiertelee ollenkaan. Ne ei vaan jostain syystä valitettavasti taida olla kovin tunnettuja merkkejä (mm. kotimainen Marlon)
Kerro lisää noita tuntemattomia merkkejä! Marlon on minulle tuttu, kun olen saanut käytettynä yhden bodyn ja se tuntuu laadukkaalta ja on säilyttänyt värin ja muodon monesta pesusta huolimatta!
Tai no en mä tiä, ei ne nyt silleen mitään tuntemattomia oo, mutta ei niistä ehkä ihan niin paljoa juttua ole kuin esim. noista molosta ja gugguusta? Marlon on se hyvä ja halpa luottoperusvaatemerkki ollut meillä, jolta oon tilannut paljon. Harmi vaan, kun niillä ei ole oikein vaatteita enää isommille lapsille. Sit on joskus jotain ostettu esim. Melliltä, Hillalta ja Naperonutulta, tosin aika usein alesta, kun ovat vähän kalliimpia. Tosin Mellin mallistot oli ennen mielestäni kivempia, semmosia pienelle lapselle sopivampia. Nykyään nekin on vaan aika hillittyjä ja vähän kuten nuo muutkin "trendimerkitkin". :-(
Tai en tiedä, onko nuokin merkit noiden dissattujen joukossa ihmisten mielissä? :-) Mutta vakavasti puhuen on mun mielestä vähän surullista, että aikuiset arvostelee lasten päällä olevia vaatteita. Jos on liian huonot vaatteet, niin niistä kiusataan ja jos on hyvät vaatteet, niin ei sekään oo hyvä... :-(
Viimeinen Suomessa valmistettu erä Rasavil-haalareita on nykyään keräilyharvinaisuus. Ostin paikallisen urheilupoistomyynnistä 50 eurolla ja 80e sain kun myin vähän käytettynä kaksi vuotta myöhemmin. Made in Finland!
Vierailija kirjoitti:
Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.
Näinhän se voi olla nyt, että jotkut haluaa lapsilleen juuri tuota gugguuta ja maksaa siitä hulluja summia, oli vaate käytetty tai uusi, mutta odotapas vaan tulee uusi muotimerkki ja gugguu ei olekaan enää noin kovassa huudossa. Joskus muutamia vuosia sitten oli kuumaa kamaa me&i, ei taida olla enää, joku saattoi silloin ostaa käytetyt sydänpyllypöksyt vaikka triplahinnalla.
Ainakin tuota yhtä blogia lukemalla näyttää että gugguu on tosi väljä.