Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)

upsis
07.09.2016 |

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Kommentit (474)

Vierailija
101/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.

Mä ostan meidän neljälle lapselle vaan sen hintaisia vaatteita, jotka voin huoletta antaa eteenpäin tai vaihtoehtoisesti heittää pois jos niihin on tullut tahroja tms. Ei helkkari, ei mulla ole aikaa myydä vaatteita millään palstoilla eteenpäin ja postitella niitä. Suuri voimainponnistus oli jo se, kun pääsi vauvakamasta eroon.

Vierailija
102/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä Molon toppahaalari? Ovh.197€! Ja niitäkin jengi tuntuu hankkivan useampaa väriä...

Itse ostin pojalle just Lotta&Lassi:n kosteussuojatun, yksivärisen haalarin 21 eurolla. (On meillä ensi talveksi Moloakin, muttei noilla hinnoilla!)

Herranjumala! On meilläkin isommalle lapselle popin talvihaalari ollut pari vuotta, mutta hän on ulkona sen 3-5 h päivässä läpi vuoden (ulkoiluun painottuva pk). Tuo maksaa ovh 150€ ja kantisalennuksella siitä on aina saanut jotain -20% pois.. Ihan ehdoton kipuraja minulle ja vaunuikänen ei tuollasta edes tarvitse.

Pikkusiskolla on alennusmyynnistä ihan reimaa, 40€.

Ja yksi haalari per nuppi on riittänyt meillä. Kyllä minusta ulkohaalari on sellainen mihin kannattaa talvella panostaa JOS ulkoilee paljon, mutta 200€ leikki-ikäisen haalarista on jo sekin naurettavaa.

Tommosia ostelevat tarttis jo pientä ravistelua.. Mennään lauman mukana varmaan miettimättä asiaa kunnolla? Ihme jos miehet ei puutu näihin, ehkä niille ei kerrota..

Vaikka muuten olenkin samaa mieltä kanssasi niin vikan kappaleen vuoksi teki mieli alapeukuttaa. Oletko muutenkin sitä mieltä että kaikkien tulee elää ja ajatella niin kuin sinä?

Vaikka itsekin pidän ihan hulluutena ja maksaa merkistä, muut saa mielestäni tehdä niin. Ei tartte ravistella. Onhan se hyväkin että myös suomalaisille yrityksille riittää maksavia asiakkaita eikä ihan kaikki tuotteet markkinoilla ole jossain köyhissä Aasian maissa (lapsityövoimalla) valmistettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välikausivaatetta kaksi settiä, molemmat Mini Rodinit. Talvivaatteita kahdet, Mini Rodini ja Molo. Äkkiseltään laskettuna siis noin 800€ arvoiset... Hui kauhea :O Ja kyllä,meillä mies tietää myös hinnat! Nämä hankinnat ei vissiin ole muilta pois? Ai niin unohdin että onhan me talveksi tilattu ne Guugguun pipot ja huivitkin :)

Vierailija
104/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole pois se jos ostat lapsillesi niitä lego-paitoja, frozen krääsää, perunasäkin mallisia ekassa pesussa virttyviä bodeja, nukkavieruiksi päätyviä prisman ihanuuksia.

En välitä miltä lapsesi näyttää niissä. En vain halua omaani pukea vastaaviin.

Miksi teitä tuntuu häiritsevän meidän vaatekaapin sisältö? Meillä on gugguuta paljon, lisäksi mm. papua, po.pia, noshia ja mini rodinia. Pidän niiden ulkonäöstä, suurimman osan kohdalla laatu on hyvää, istuvuus kiva ja ovat helposti myytäviä. Yksikertaisesti ne näyttävät lasteni päällä omasta mielestäni tyylikkäämmiltä ja kauniimmilta kuin nuo printtipaidat, glitter-pinkki-liilat vaatteet, disney-koltut jne. Meillä käytetään niitäkin, yökkäreinä ja alusvaatteina. Päiväkotiin, kouluun ja kaupungille puemme muuta. Käytän ihan mielelläni rahaa lastenvaatteisiin, jos sillä saan itseäni miellyttäviä vaatteita ja vältän ne minun silmääni rumat ja mauttomat markettivaatteet.

En silti tuijota muiden lasten vaatteita, ei mitään hajuakaan mitä esim. lapsen päiväkotikavereilla on ollut päällä. En yksinkertaisesti huomaa niitä elleivät haise tai ole suorastaan paskaisia. Siksi ottaa päähän kun meidän lasten vaatetusta kokee moni kuitenkin oikeudekseen tuijottaa nenävartta pitkin, haukkua netissä ja supattaa.

Vierailija
105/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
106/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se taas nähdään, suomalaista tuotetta pitäisi saada mutta siitä ei olla kuitenkaan valmiita maksamaan. Se vaan on niin että Suomessa työvoima ja kaikki muutkin kustannukset on niin kalliita että väkisinkin se näkyy hinnassa. Esim. Reiman haalari Suomessa tuotettuna maksaisi kolminkertaisen summan mitä nyt maksaa. Eipä olisi kellään varaa siihen. 

Vierailija
107/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://blogit.kaksplus.fi/operaatioaiti/2016/09/02/mini-rodini-aw16-dro…

On muitakin laadukkaita merkkejä kuin Gugguu. Tämä äiti se osaa sävyttää lapsensa hyvin. Ihania heräteostoksia. Tuo varmasti piristystä vauva-arkeen.

"Fleece on väriltään vaalea, mutta karkkipinkin sijaan likaiseen taittava. Ajattelepa esimerkiksi jotakin huonetta, jossa on harmaa vanha betoniseinä ja lapsi seisomaan sen eteen tämä asu päällä. Sävyjen ihanuutta! Haalari on mitoitukseltaan jännä."

Anteeksi mutta mun mielipide on, että toi ei ole ihan tervettä. Siis ihania tosi kauniita vaatteita, mutta ton blogin sisältö luo vaikutelman, että pieni tyttö on äidin lastenmuotiharrastuksen välikappaleena, pikku mallinukkena. Mitä tuommoisen intensiteetin kiinnostus lastenmuotiin oikeasti opettaa lapselle? Että tärkeintä on olla nättinä, sävy sävyyn, keskellä merkkiloistoa?  Kun katson tota pientä tapittamassa villapipo päässään elokuussa sisätiloissa, en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. että ihan sovituskuvia.

Ymmärrän, että ihmisiä on erilaisia, mut jotenkin silti ahdistaa toi kulutushysteria mitä pidetään ihan normaalina ja toivottavana äitipiireissä. Tykkään itsekin panostaa lastenvaatteisiin, ja mun lapsilla on yllä lämmintä ja laadukasta, mutta ne on niitä lapsia varten eikä mun insta/blogikuvia :D Ihan pimeetä. Jossain facekirppiksillä jaetaan nyt syyskuussa lasten kuvia ne molon haalarit ja gugguun villapipot ja huivit päällä että kuinka nyt on lasten talvityyli valmiina viimesen päälle. Profiilikuvassa sitten kurkistaa täysin laittamaton mamma jonka omat vaatteet on viime vuosikymmeneltä ja kampaamokäynnistä myös vierähtänyt tovi. Mit vit ..?

Nojoo kukin tekee kuin tykkää mutta itse olen onnellinen kun jotenkin järki säilynyt ja pystynyt pysymään objektiivisena ja fiksuna ja ulkopuolella tästä sekopäisyydestä. Pyrin elämään suht ekologisesti ja eettisesti mutta viiden talvihaalarin sijaan käytän rahaa esim matkailuun ja lasten musiikkiharrastuksiin ja aikaa esim luonnossa liikkumiseen tai uimassa käymiseen kun joidenkin syys aw2016 droppien seuraamiseen ja facekirppiksillä tinkimiseen :D 

Lisään vielä että Gugguun merinovillapipo näyttää kivalta ja merinovillan puolesta liputan yleensä, mutta pipon jonottaminen aamukasilta jossain punavuoressa tuntuu niin idiootilta ajatukselta ettei ole tosikaan. Jos joku ostaisi meidän lapsille ko pipot ja huivit lahjaksi niin varmaan selittelisin kaikille vastaantulijoille etten tod kuulu tähän hurahtaneeseen porukkaan enkä jaa heidän arvojaan :D Kyllä meillä on tänäkin vuonna ruskovillan merinovillaiset alusypärämyssyt ja sitten jotkut haalareihin sopivat tai lasten itse valitsemat pipot joiden merkillä ei ole meidän elämän ja arjen kannalta yhtään mitään merkitystä. 

Äiti 26v

Vierailija
108/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suositaan keski-eurooppalaista. Lapsi on pieni ja siro niin ne istuvat paremmin. Suomalaiset vaatteet tuppaa olemaan liian isoja, muodottomia ja rumanvärisiä.

Vierailija
109/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välikausivaatetta kaksi settiä, molemmat Mini Rodinit. Talvivaatteita kahdet, Mini Rodini ja Molo. Äkkiseltään laskettuna siis noin 800€ arvoiset... Hui kauhea :O Ja kyllä,meillä mies tietää myös hinnat! Nämä hankinnat ei vissiin ole muilta pois? Ai niin unohdin että onhan me talveksi tilattu ne Guugguun pipot ja huivitkin :)

Ai kun kivaa, me matkataankin monta viikkoa vuodessa lasten kanssa maailmalla, joo, mies tietää hinnatkin. Tosin lapset jo teinejä, ei niille paljon molot merkkaa 😂😂😂

Vierailija
110/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se taas nähdään, suomalaista tuotetta pitäisi saada mutta siitä ei olla kuitenkaan valmiita maksamaan. Se vaan on niin että Suomessa työvoima ja kaikki muutkin kustannukset on niin kalliita että väkisinkin se näkyy hinnassa. Esim. Reiman haalari Suomessa tuotettuna maksaisi kolminkertaisen summan mitä nyt maksaa. Eipä olisi kellään varaa siihen. 

Juu, mutta kummallista on se että kun suomalaista tuotetta myydään ulkomaille niin kas kummaa sen hintakin romahtaa. Vain suomalaiset maksavat omistaan paljon.

Vierailija
111/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muitakin laadukkaita merkkejä kuin Gugguu. Tämä äiti se osaa sävyttää lapsensa hyvin. Ihania heräteostoksia. Tuo varmasti piristystä vauva-arkeen.

"Fleece on väriltään vaalea, mutta karkkipinkin sijaan likaiseen taittava. Ajattelepa esimerkiksi jotakin huonetta, jossa on harmaa vanha betoniseinä ja lapsi seisomaan sen eteen tämä asu päällä. Sävyjen ihanuutta! Haalari on mitoitukseltaan jännä."

Anteeksi mutta mun mielipide on, että toi ei ole ihan tervettä. Siis ihania tosi kauniita vaatteita, mutta ton blogin sisältö luo vaikutelman, että pieni tyttö on äidin lastenmuotiharrastuksen välikappaleena, pikku mallinukkena. Mitä tuommoisen intensiteetin kiinnostus lastenmuotiin oikeasti opettaa lapselle? Että tärkeintä on olla nättinä, sävy sävyyn, keskellä merkkiloistoa?  Kun katson tota pientä tapittamassa villapipo päässään elokuussa sisätiloissa, en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. että ihan sovituskuvia.

Ymmärrän, että ihmisiä on erilaisia, mut jotenkin silti ahdistaa toi kulutushysteria mitä pidetään ihan normaalina ja toivottavana äitipiireissä. Tykkään itsekin panostaa lastenvaatteisiin, ja mun lapsilla on yllä lämmintä ja laadukasta, mutta ne on niitä lapsia varten eikä mun insta/blogikuvia :D Ihan pimeetä. Jossain facekirppiksillä jaetaan nyt syyskuussa lasten kuvia ne molon haalarit ja gugguun villapipot ja huivit päällä että kuinka nyt on lasten talvityyli valmiina viimesen päälle. Profiilikuvassa sitten kurkistaa täysin laittamaton mamma jonka omat vaatteet on viime vuosikymmeneltä ja kampaamokäynnistä myös vierähtänyt tovi. Mit vit ..?

Nojoo kukin tekee kuin tykkää mutta itse olen onnellinen kun jotenkin järki säilynyt ja pystynyt pysymään objektiivisena ja fiksuna ja ulkopuolella tästä sekopäisyydestä. Pyrin elämään suht ekologisesti ja eettisesti mutta viiden talvihaalarin sijaan käytän rahaa esim matkailuun ja lasten musiikkiharrastuksiin ja aikaa esim luonnossa liikkumiseen tai uimassa käymiseen kun joidenkin syys aw2016 droppien seuraamiseen ja facekirppiksillä tinkimiseen :D 

Lisään vielä että Gugguun merinovillapipo näyttää kivalta ja merinovillan puolesta liputan yleensä, mutta pipon jonottaminen aamukasilta jossain punavuoressa tuntuu niin idiootilta ajatukselta ettei ole tosikaan. Jos joku ostaisi meidän lapsille ko pipot ja huivit lahjaksi niin varmaan selittelisin kaikille vastaantulijoille etten tod kuulu tähän hurahtaneeseen porukkaan enkä jaa heidän arvojaan :D Kyllä meillä on tänäkin vuonna ruskovillan merinovillaiset alusypärämyssyt ja sitten jotkut haalareihin sopivat tai lasten itse valitsemat pipot joiden merkillä ei ole meidän elämän ja arjen kannalta yhtään mitään merkitystä. 

Äiti 26v

En sanoisi kulutushysteriaksi lasten merkkivaatteiden ostoa. Ne ovat liki ainoat vaatteet, jotka saa kunnolla kaupaksi pieneksi jäätyään. Sillä rahalla voi ostaa taas uusia ja näin saa nauttia koko ajan kauniista vaatteista. Kulutushysteriaa on pikemminkin se, että haalitaan vaatetta säkkitolkulla aleista vain koska se on halpaa ja asenteella "mitä väliä näillä leggareilla on kun näitä sai 3kpl kympillä, uudet vaan kaapista jos tulee jotain pinttymää". Usein tuohon kalliimpien vaatteiden käyttöön liittyy myös vaatteista huolehtiminen, reikien paikkaus, tahrojen poisto ja esim. kuivatus narulla mieluummin kuin kaiekn automaattinen rummutus.

Kyllä minun tuttavapiirissä on pääsääntöisesti niin, että se kaappi tursuilee hyllytolkulla todennäköisemmin jos äiti hankkii vaatteet ketjuliikkeistä. Kalliimman maun omaavat hankkivat harkitummin ja vähemmän, mutta käyttävät aikaa hankintojen pohtimiseen ja suunnitteluun enemmän. Lisäksi myyvät lähes kaiken eteenpäin seuraavalle tai vaihtavat päittäin kokoja. Tämän pallon kannalta jälkimmäinen on vähemmän ympäristöään kuormittava lapsensa vaatettaja.

Vierailija
112/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti 26v

Meidän perheen arvoja ovat kierrätys, ekologisuus ym. Käytämme ekologisia pesuaineita, rasvoja ym. Emme käy enää H&M:ssä lainkaan, emme harrasta turhaa kulutusta, vain tarpeeseen ostamme. Emme ole ikinä olleet mitään puunailijoita. Minun ei tarvitse viettää puolta tuntia vessassa ennenkuin voin lähteä kaupungille, voin lähteä ilman meikkiä helposti.

Vaatteissa tärkeää on myös ekologisuus ja luomupuuvilla, sekä se, että lapset itse tykkäävät niistä ja tuntuvat päällä mukavalta. Voisin ostaa Gugguun pipon ilman, että tunnen tarvetta selitellä kenellekään yhtään mitään. Jonottamaan en lähde pipon takia.

Sinulla ilmeisesti sitten on juuri päinvastaiset arvot, kerran joku Gugguu olisi kamala häpeä, etkä jaa arvoja niiden kanssa, jotka näitä ostavat?

Niin ja mekin käymme usein metsässä, uimassa ja pihalla leikimme paljon. Ne vaatteet eivät estä lapsia leikkimästä ja hyppimästä kuralätäköissä. Miten nuo asiat edes liittyivät vaatteisiin?

Äiti 27v

Vierailija
113/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti 26v

En sanoisi kulutushysteriaksi lasten merkkivaatteiden ostoa. Ne ovat liki ainoat vaatteet, jotka saa kunnolla kaupaksi pieneksi jäätyään. Sillä rahalla voi ostaa taas uusia ja näin saa nauttia koko ajan kauniista vaatteista. Kulutushysteriaa on pikemminkin se, että haalitaan vaatetta säkkitolkulla aleista vain koska se on halpaa ja asenteella "mitä väliä näillä leggareilla on kun näitä sai 3kpl kympillä, uudet vaan kaapista jos tulee jotain pinttymää". Usein tuohon kalliimpien vaatteiden käyttöön liittyy myös vaatteista huolehtiminen, reikien paikkaus, tahrojen poisto ja esim. kuivatus narulla mieluummin kuin kaiekn automaattinen rummutus.

Kyllä minun tuttavapiirissä on pääsääntöisesti niin, että se kaappi tursuilee hyllytolkulla todennäköisemmin jos äiti hankkii vaatteet ketjuliikkeistä. Kalliimman maun omaavat hankkivat harkitummin ja vähemmän, mutta käyttävät aikaa hankintojen pohtimiseen ja suunnitteluun enemmän. Lisäksi myyvät lähes kaiken eteenpäin seuraavalle tai vaihtavat päittäin kokoja. Tämän pallon kannalta jälkimmäinen on vähemmän ympäristöään kuormittava lapsensa vaatettaja.

Kyllä, kuvailit juuri mun omia lastenvaatekulutustottumuksia. Ostan vaihdellen käytettynä ja uutena kohtuu määrän vaatetta merkeiltä, jotka olen todennut kestäviksi ja laadukkaiksi: esim pop, ruskovilla, molo, ticket, tutta, reima vauvanvaatteissa jne jne. Huollan, korjaan ja myyn aina eteenpäin, halvalla. Se on järkevää. Sekopäistä mun mielstä on toi meno mitä näet esim tossa blogissa tai selaamalla instagramissa noidet top 5 merkkien hashtageilla merkittyjä kuvia (joo katsoin sen hesarin artikkelin jälkeen, kun kiinnosti mistä tässä kohkaamisessa on kyse). Ihan intopiukassa odotetaan jotain uutta mallistoa ja maksetaan hurjia summia ja otetaan lapsesta jotain muotikuvia instagramiin ja tägätään gugguut ja minirodinit ja vimmat ja mitkä lie. Jos toi ei ole kulutushysteriaa niin mikä sitten?  

Ja ajatus eteenpäin myymisen ekologisuudesta karisee kun facekirppiksillä vilisee uusia lapullisia toppapukuja satojen eurojen edestä siitä ja siitä mallistosta "kun jäi haalaripaljoudessa käyttämättä". Ei ihan järjetöntä ostelua voi loputtomiin perustella siis silläkään. Mutta joo, ehkä olin epäselvä tossa aiemmassa viestissäni, loppujen lopuksi olen kanssasi aika samoilla linjoilla. Kritisoin lähinnä tuota lapsen käyttämistä mallinukkena ja näiden tiettyjen merkkien  ympärillä olevaa ostelumaniaa jota perustellaan laadulla ja jälleenmyynnillä. No onneksi ei ole multa mitään pois.

Vierailija
114/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla googlettamaan (tai tässätapauksessa guuguttamaan) että mittä hevon heppaa se gugguu oikein tarkoittaa ja mikä on DROPPI!

tiedän että naisilla on droppipäivät.  siihenkö se liittyy.

minä puen lapset  kumppareihin ja turvaheijasteliiveihin. olkoon sitten muut mitä tahansa. että. piste

t: Isukki-Mastercardinmaksaja

Vierailija
115/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö onko muilla valmistajilla vielä tuota Whiteberryn värisiä vaatteita, joita voisi yhdistellä Gugguuseen. Koska minulla on vain kaulahuivi yksi ainoa :(

Vierailija
116/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti 26v

Meidän perheen arvoja ovat kierrätys, ekologisuus ym. Käytämme ekologisia pesuaineita, rasvoja ym. Emme käy enää H&M:ssä lainkaan, emme harrasta turhaa kulutusta, vain tarpeeseen ostamme. Emme ole ikinä olleet mitään puunailijoita. Minun ei tarvitse viettää puolta tuntia vessassa ennenkuin voin lähteä kaupungille, voin lähteä ilman meikkiä helposti.

Vaatteissa tärkeää on myös ekologisuus ja luomupuuvilla, sekä se, että lapset itse tykkäävät niistä ja tuntuvat päällä mukavalta. Voisin ostaa Gugguun pipon ilman, että tunnen tarvetta selitellä kenellekään yhtään mitään. Jonottamaan en lähde pipon takia.

Sinulla ilmeisesti sitten on juuri päinvastaiset arvot, kerran joku Gugguu olisi kamala häpeä, etkä jaa arvoja niiden kanssa, jotka näitä ostavat?

Niin ja mekin käymme usein metsässä, uimassa ja pihalla leikimme paljon. Ne vaatteet eivät estä lapsia leikkimästä ja hyppimästä kuralätäköissä. Miten nuo asiat edes liittyivät vaatteisiin?

Äiti 27v

Moi, vastasin tolle aiemmalle kommentoijalle. Mekään emme osta H&M sta ja suosimme kierrätettyä ja luomupuuvillaa. Sori jos sanoin pahasti Gugguun piposta, ei ollut tarkoitus loukata. Liittyykö sun mielestä tuo täällä mainostettu blogi, johon viestissäni viittasin, ekologiseen elämäntapaan ja järkevään kulutukseen? 

Vierailija
117/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin just se epäkohta, joka pitäisi saada korjattua ja työn tekeminen Suomessa kannattavaksi. Kyllä täällä ennen vanhaan tehtiin kaikenlaista ja suomalaiset niitä osti.

Vierailija
118/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toi se sama jonka lapsella on usein jättirusetti piässään? ne on ihan ok..

Vierailija
119/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on joku sukupolvijuttu. Nykyäidit ostaa näitä kukkuumoloja silmät kiiluen. Musta tuli äiti 90-luvulla ja 2010-luvulla. Monesti olen ihmetellyt tätä nykyäitimenoa. Että jotkut 70-luvunkin potkarit on must ja niistä maksetaan älyttömiä.

Ihan hyvin olen pärjännyt ja lapseni pukenut ei niin merkkitietoisena ja kohkaamatta. Joo kiva maksaa 40 e piposta ja saada siitä 38 e. Onko pipo silti ihan oikeasti kauhean paljon parempi kuin se 15 e pipo, josta saa vaikka 5 e? Sille teidän Marja Liisa Onnisulollle on yhdentekevää, onko sillä joku kukkuu vai kirahvi päällään.

Älkää nyt hyvät äidit viittikö.

Mutta ei se ole pois sinulta eikä minulta, jos joku tykkää kohkata lastenvaatteista, jonottaa onnessaan uuden malliston myyntiin tullessa tunteja kaupan oven takana räntäsateessa tai käyttää muuten aikaansa hysteeriseen vaatteiden metsästykseen. Onhan se kiva, että mammoilla on tekemistä. Voit katsoa sivusta kuin komediaa (ja välillä tragediaa, kun ihmepipon väri on ensimmäisen pesun jälkeen haalistunut ja jälleenmyyntiarvo pudonnut). Mammoille ne vaatteet on, lapset vaan saa käyttää niitä, jos eivät sotke.

Vierailija
120/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin runon.

otin taiteilian vapauksia

Klo 10  eteesi tuli Gugguu-vimma

Hän kulkee tiellä kauniisti puettujen lasten kanssa. Tytöllä rattaissa on vaatteet vimpan päälle ja poikakin näyttää oikein näppärältä.  Se mitä äitiin tulee...

Lapset puetaan Rodiniin ja fatsikin näyttää syötävältä. Sitten tulee äiti....

On se kummagugguu, että lasten lipastolla tuhrautuu  useampikin tovi, mutta omalla vaatekaapilla pieraiset lennossa.  Joten... äiti:

Onko aika Gugguun ja Minin, Papun? On vuoro Napuen. On vuoro pieruverkkarien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi