Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)

upsis
07.09.2016 |

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Kommentit (474)

Vierailija
21/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle lapselle Gugguu sopii ainakin erityisen ihanasti. Valloittava kerrakseen, eikö vain!

http://blogit.kaksplus.fi/operaatioaiti/2016/08/22/gugguun-merinovillat…

Vierailija
22/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne gugguun haalarit näyttää ihan säkeiltä. Rumia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nähkö vaivaa muiden ostoksista.  Jos joku haluaa tukea jotain muuta kun Kiinan hikipajoja, onko se paha juttu? Itse olen ollut vuosia työelämässä ennen lasten tuloa. Vaikka nyt olenkin kotihoidontuella ja rahaa ei tällähetkellä tule mistään, säästössä on kuitenkin sen verran euroja, ettei haittaa yhtään laittaa rahaa 30e Gugguun leggareihin tai 40e pipoon, jos siltä tuntuu. :)

Vierailija
24/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin viime vuonna Gugguun pipot molemmille lapsille, maksoivat 42,50e ja myin ne juuri toisen 39e ja toisen 38e. Pipo on laadukas ja tosi lämmin, Suomessa tehty. Ja hyvin sai rahaa takaisin kun myi. Jos ostan jonkun peruspipon 15 eurolla citymarketista, siitä ei kukaan maksa senttiäkään.

Onko se joltain pois, jos haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä ja ostaa laadukkaan pipon? Ostakaa te vaan sitä akryylipaskaa lapsillenne.

Ei ole minulta pois.

Itse tein lapsille kaulahuivit ja pipot ihan itse merinovillalangasta viime vuonna. Ei tullut paljoa hintaa (eikä kymmentä samanlaista vastaan joka ikisessä lastentapahtumassa).

Hienoa jos osaat tehdä itse. Tekisin itsekin jos puikot pysyisi kädessä.

Vierailija
25/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin viime vuonna Gugguun pipot molemmille lapsille, maksoivat 42,50e ja myin ne juuri toisen 39e ja toisen 38e. Pipo on laadukas ja tosi lämmin, Suomessa tehty. Ja hyvin sai rahaa takaisin kun myi. Jos ostan jonkun peruspipon 15 eurolla citymarketista, siitä ei kukaan maksa senttiäkään.

Onko se joltain pois, jos haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä ja ostaa laadukkaan pipon? Ostakaa te vaan sitä akryylipaskaa lapsillenne.

Ei ole minulta pois.

Itse tein lapsille kaulahuivit ja pipot ihan itse merinovillalangasta viime vuonna. Ei tullut paljoa hintaa (eikä kymmentä samanlaista vastaan joka ikisessä lastentapahtumassa).

Mitä väliä sillä muuten on, tuleeko samanlaisia vastaan vai ei? En ymmärrä tätä juttua ollenkaan. :D t. äiti itsekin

Vierailija
26/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole stressavaa jos pitää koko ajan miettiä jälleemyyntiarvoa. Tuollainen valkoinen villapipo kun kerran putoaa kuralätäköön niin ei sitä enää entiselleen saa.

Vierailija
27/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksuhäiriöisten määrä kasvaa kaikenaikaa...

Vierailija
28/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Ei ne niin erityisiä ole, että kannattaisi tuommoisia summia maksaa. Mitä jälleenmyyntiin tulee, eihän suomalaiset maksa euroa kahta enempää per riepu.

Vierailija
29/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä on varaa suosia suomalaista? Edes ajatuksen tasolla?

Kun ei tuotteetkaan tuon ihmeellisempiä ole.

Edelleen jatkan ylikansallisten riistofirmojen asiakkaana, koska mä olen järkevä keskituloinen kuluttuja. Lasten vaatteisiin törsäys ei ole fiksu sijoitus.

Vierailija
30/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Ei ne niin erityisiä ole, että kannattaisi tuommoisia summia maksaa. Mitä jälleenmyyntiin tulee, eihän suomalaiset maksa euroa kahta enempää per riepu.

Tietyistä lastenvaatemerkeistä maksetaan käytettynä todella paljon mutta esim. H&M 20e hupparista saat hyvällä tuurilla 3e.

Vierailija
31/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teitä haittaa, mihin jotkut käyttävät rahansa? He varmaankin säästävät jostain muusta, jos eivät ole hyvätuloisia. Jos ei esimerkiksi käy baareissa, voi niillä rahoilla ostaa vaikka Gugguuta.

Vierailija
32/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti liity tähän, mutta katselin noita vaatteita meidän muutaman kk ikäiselle tytölle ja vitsit miten noi oli tylsiä! Esim. kaikki bodyt yksivärisiä, ja vielä jotenkin oudon haaleita. Ihan super tylsiä ja hinta 30€. Merkkitietoinen anoppini oli tilaamassa ekalle lapsenlapselleen Gugguulta vaatteita, mutta katsottin noita sivuja ja todettiin että käytetään ne rahat jonkin muun merkin vaatteisiin.

Vierailija
33/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 32 kanssa. Tylsiä. En ostaisi vaikka olisikin rahaa.

Vierailija
34/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mini Rodini, Molo ja Gugguu ovat ne tämän hetken Top10 merkit. 

Nousussa ovat Mayoral, Carrément Beau, Scotch r'Bell...

Vierailija
35/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beau Hudson kiinnostaako ketään, soittaako edes kelloja? Tässä blogissa tutustutaan siihen ja sen tyyliin sekä tarinaan.  Mielestäni laatuun nähden kohtuuhintaisia. Jälleenmyynti arvo noin 85-92% luokkaa.

http://fantasticplayrooom.blogspot.fi/2016/03/beau-hudson-ja-ihanat-neu…

Vierailija
36/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti liity tähän, mutta katselin noita vaatteita meidän muutaman kk ikäiselle tytölle ja vitsit miten noi oli tylsiä! Esim. kaikki bodyt yksivärisiä, ja vielä jotenkin oudon haaleita. Ihan super tylsiä ja hinta 30€. Merkkitietoinen anoppini oli tilaamassa ekalle lapsenlapselleen Gugguulta vaatteita, mutta katsottin noita sivuja ja todettiin että käytetään ne rahat jonkin muun merkin vaatteisiin.

Gugguun tarkoitus on nimenomaan tehdä yksivärisiä selkeitä vaatteita. Jos sun mieleen on moniväriset retrojutut, niin Gugguu on väärä paikka. Kannattaa tutustua vaikka Metsolaan. Jotenkin hassua miten täällä väännetään jostain lastenvaatteista jatkuvasti. Kukin ostaa mitä haluaa ja mihin on varaa. Mä en voi sietää niitä retrojuttuja ja värioksennuksia, mutta eipä tulisi mieleenkään täällä aloittaa jatkuvasti ketjuja aiheesta. Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää mitä sille lapselle saa pukea, jos eettiset ja kestävät vaatteet on ihan väärä valinta. (Juu, maksaa, mutta laatu on kallista). Älkääkä vaan ehdottako niitä henkkamaukan lapsityövoimalla tehtyjä kammotuksia.

Vierailija
37/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos huppariin tuleekin joku ikitahra, tai se haalistuu pesussa (olen kuullut ettei ole kys. merkillä mitenkään epätavallista).

Sehän näissä on että jos on rajoitettua erää niin saa käytettynä vuoden päästä enemmän kuin uutena vaikka olisikin haalistunut tai tahra..

Vierailija
38/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.

Maksoin itse käytetystä Gugguu piposta 45€ :D

Vierailija
39/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä käytettynä maksaisi yhtään mistään lastenvaatteesta 10 euroa enempää, paitsi toppapuvusta tai välikausipuvusta. Nekin pitäisi olla erittäin hyvässä kunnossa.

Vierailija
40/474 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta musta tuntuu taas, että eräillä rahapulaa valittavilla tutuilla on ihan hirveästi vaatteita lapsille. Pipoja on useita, ja usein puhuvat kuinka löytyi taas kirpparilta ihana se ja se ja oli pakko ostaa, kun sai "vain" vitosella jne. Tai rattaita yks on joutunut ostaan jo useat käytetyt, kun kuulemma vanhat hajos taas. Oon miettinyt, että mahtaa kuitenkin mennä aika paljon rahaa, jos laskee kaikki nuo edulliset löydöt yhteen...

Meidän tytöllä on aina puhdasta päällä, mutta esim. pipoja ja huppareita on vain kaksi. Ostetaan vain todelliseen tarpeeseen ja pestään usein pyykkiä. Toinen päällä/käytössä ja toinen varalla/pesussa (rummussa saa hetkessä kuivaksi, niin on aina kerhossa varalla kyllä mukana). Suositaan käytännöllisiä, hyvälaatuisia (= kunnon materiaalia, kestävää, GOTS-sertifioituja=mahdollisimman haitta-aineettomia) ja nätin näköisiä vaatteita. Periaatesyistä ostetaan vain Suomessa tai EU:ssa ym. tehtyjä vaatteita. Tää valmistusmaa-asia on meille vähän kuin kasvissyönti joillekin. :-) Ei haluta tukea mitään riistotehtailua. Aika paljon noita ostan ale-myynneistä. Kun on oikeaan liikkeellä, saa jopa -70 % hinnalla. Jos on joku tosi kiva juttu ja oikeasti tarvitaan, saatan ostaa ja kannattaa oikealla hinnalla. Jälleenmyyntiarvoa en mieti veronmaku suussa. Jos vaate menee pilalle tytön käytössä, sit se menee. Mut aika hyvin noista oon saanut takaisin, mitä oon eteenpäin myynyt. Että siinä mielessäkin säästöä oikeasti tulee. Joskus menee kulut ja tulot jopa +/- nolla...

Kukin tekee tavallaan ja molemmissa on puolensa. Toisella tapaa säästää etukäteen ja toisella jälkikäteen. :-) Tietysti pelkkä merkeillä brassailu on munkin mielestä kyllä vähän hassua... Mut kukin tyylillään ja niille on sit vaan ne merkit tärkeitä. :-) Gugguuta meillä ei ole eikä taida tulla, juuri niiden ärsyttävien rintalappujen takia, mutta vaikka muita "parempia" kotimaisia merkkejä löytyy, ei se tarkoita, että kaikki olisi niiden merkkien perään... Tää on vain yhden perheen "osta työtä Suomeen" - projekti + suosin GOTSia, koska se saisi mielestäni olla pakollinen sertifikaatti kaikille myytäville vaatteille. Jos niitä ei kukaan koskaan osta, ei vaateteollisuudessa mikään koskaan tule muuttumaan. Vaatteiden turvallisuus ja haitta-aineettomuus tulisi olla ihan ehdoton juttu kaikille valmistajille.

(Haastan kynnelle kykenevät myös suosimaan ei-halpamaissa tehtyjä GOTS-vaatteita!)