Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
3901/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin tv-ohjelma jossa leikkauksilla saa asioita muokattua, mutta silti minua huolettaa Heidin ja Mikon riidat. Ohjelmassa on annettu ymmärtää, että aiheet eivät ole olleet vakavia, mutta selvästi ne ovat paria koetelleet. Pistin merkille, että Heidi sanoi jotain että "myönnän kyllä omat virheeni". Tuli sellainen tunne, että onko näissä pikkuriidoissakin ollut tärkeää vain hakea syyllistä? Eikö noin pienille asioille voi nauraa? Olisi Mikko syyttänyt vaikka kissaa että miksei se muistuttanut omista tavaroistaan.

Vierailija
3902/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuel oli puhunut haastattelussa jotain ongelmistaan intiimisuhteissa, vain miten se meni. Ehkä nämä laukomiset liittyvät juuri siihen. Ei usko, että hän on ihan iso poika ilman noita nussi-juttujakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3903/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän viime kaudellakin Roni vei korkeanpaikankammoisen Tanjan seinäkiipeilemään. Tanja oli ihan paniikissa, jopa lamaantunut kauhusta, mutta lopulta voitti pelkonsa ja pääsi kuin pääsikin ylös asti. Roni tsemppasi alhaalla. Tanjalla vaikutti olevan vähintäänkin yhtä kova korkeanpaikanpelko kuin Tiinalla, mutta ero oli siinä, että Tanja halusi voittaa pelkonsa ja ylittää itsensä, vaikka kiipeäminen olikin tosi kova paikka hänelle. Tiina ei halunnut edes avata silmiään.

En minäkään usko, että Samuli osasi arvata kuinka kova Tiinan pelko oli. Samuli sanoi olevansa itsekin korkeanpaikankammoinen ja oli ehkä ajatellut, että voisivat yhdessä voittaa pelkonsa --> tästä tulisi ikimuistoinen, heitä yhdistävä kokemus kuten Esan ja Violan benjihyppy 1. kaudella.

Vierailija
3904/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehtinyt lukea kaikkia uusimman jakson kommentteja, joten voi tulla toistoa.

Mikon pusuttelut ovat yököttäviä eivätkä edes välitä mitään aitoa intohimoa. Heidi on oppinut jo sanomaan niille aika napakasti ei. Heidi on muutenkin ihan kypsä Mikkoon ja Mikko on täyttä teflonia löysine pusuineen ja muminoineen ja vielä miinusbonuksena ne riidat, joita ei ole saatu nauhalle. 

Heidin kannattaisi harrastaa sitä enkkukikkailuaan vain sellaisen kaverin kanssa, jolla on sama huumorintaju. 

En luottaisi kuukauden tuttavuuden jälkeen kenellekään koirieni mökkipakkaamisia vaan huolehtisin ne kasaan ihan omin kätösin. Ja jos jättäisin toiselle ja toinen mokaisi, en todellakaan vetäisi raivareita. 

Tiinan ja Samuelin kannattaisi muuttaa johonkin kolmanteen paikkaan. Tiinalle kyllä todellakin tekisi hyvää nähdä muutakin kuin Tikkurilan Prisma. Olen itsekin ollut jumittunut tiettyyn asuinpaikkaan, kun tunsin itseni muuten elämässäni turvattomaksi. Ehkä tuossakin on joku psykologinen juttu taustalla. Sama koskee niitä tapoja, että kaikki on niin tarkkaan määritetty. 

Millasta tulee mieleen, että on kyllästynyt jännämiehiin ja haluaa nyt vakaan parisuhteen. Ja kuvittelee, että hyvän suhteen tae on se, ettei kumppani ole jännämies. Hän ei kuitenkaan tajua, että sen lisäksi pitää vielä olla mätsäävät luonteet ja huumori. Olen tehnyt itse tuon saman virheen joskus ja läksy on opittu. Kimmo taas ei uskalla oikein sanoa mitään, koska pelkää karkoittavansa Millan, jonka kauneutta ihailee. Joskus mietin, ovatko miehet ihan oikeasti sitä mieltä, että nainen saa olla täysin prinsessaharhainen tai perseeseen ammuttu karhu eikä sillä ole mitään merkitystä, kunhan on kaunis katsella. 

Vierailija
3905/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoonkin tv-ohjelma jossa leikkauksilla saa asioita muokattua, mutta silti minua huolettaa Heidin ja Mikon riidat. Ohjelmassa on annettu ymmärtää, että aiheet eivät ole olleet vakavia, mutta selvästi ne ovat paria koetelleet. Pistin merkille, että Heidi sanoi jotain että "myönnän kyllä omat virheeni". Tuli sellainen tunne, että onko näissä pikkuriidoissakin ollut tärkeää vain hakea syyllistä? Eikö noin pienille asioille voi nauraa? Olisi Mikko syyttänyt vaikka kissaa että miksei se muistuttanut omista tavaroistaan.

Mikko ei vaikuta kovin leikkisältä tai huumoria viljelevältä. Eiväthän he naura yhdessä. He vain pussailevat tai olevat ja tekevät. Tätä yritin joskus selittää perääni soittelevalle eksälle, että minulla ei ole ikävä, koska meillä ei koskaan ollut hauskaa. Myös meillä oli riitoja, joita ei saatu sovittua, vaikka olisi jauhettu niistä tuntikausia. 

Vierailija
3906/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako jaksoa on vielä jäljellä? 3 vai 2 kpl? En malta odottaa lopputulosten kuulemista. Viime kaudella ei tainnut tulla ollenkaan 'mitä heille kuuluu nyt' -jaksoa kuten 1. kaudella, vai tuliko..? Se ehkä kiinnostaa tälläkin kaudella kaikkein eniten minua.

Vierailija
3907/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman perusteella Heidi ja Mikko olisivat ihan potentiaalinen pari. Mielestäni heillä kyllä on samankaltainen arvomaailma ja tyyppeinä ovat samankaltaisia. Suurin ongelma varmaankin heillä on tuo molempien äkkipikaisuus. Mikko ei ehkä ole hirveän sosiaalinen tyyppi, ei jaksa 24/7 miellyttää muita ihmisiä. Ilmaisee turhautuneisuutensa aika rajusti ja suoraan. Se voi toisaalta kertoa siitä, että ei jostain syystä arvosta Heidiä tarpeeksi. Mikon täytynee jatkaa vielä etsimistä. Heidi löytää varmasti seuraa helposti. On tosi kaunis ja älykäs.

Ei, ei tule tuo pari toimimaan. Äkkipikaisuus on ongelma, mutta vain yksi niistä.

Isompi ongelma on, että Mikolta puuttuu kokonaan kyky lukea toisen ihmisen tunteita ja jopa ajatus, että toinen saattaa toimia toisin kuin hän itse. Se tulee aina täydellisenä yllätyksenä, ja ainoa keino, jolla hän tähän yllätykseen osaa reagoida, on raivari, kun kaikki ei mennytkään hänen pasmojensa mukaan. (Vrt. Tiina, joka myös haluaa kaiken menevän omien pasmojensa mukaan, mutta tiedostaa että toinen voi haluta muuta, ja myös reagoi toisin.)

Toinen iso ongelma sitten se, että Heidiltä puuttuu kokonaan uskallus - tai ehkä myös tottumus - ilmaista niitä Mikon toiveista eroavia toiveitaan suoraan, käyttämättä mitään vihjailua tai naljailua. Otaksuttavasti myös vastaa Mikon raivareihin antamalla samalla mitalla takaisin, vaikka viisaampaa olisi pysyä rauhallisena ja antaa mennä korvasta sisään toisesta ulos.

Mikko tarvitsisi apua, jonkun (lässyttämättömän) ihmissuhteiden perusteet rautalangasta -kurssin. Tai sitten jäätävän viileän ja rauhallisen rouvan. Mutta koska tuosta tunnelukutaidottomuudesta luulisi jo työelämässäkin olevan haittaa niin mieluummin se kurssi.

Heidi on varmasti naisten mielestä kaunis ja älykäs ja mukava, mutta ei varsinaisesti sellainen, josta monikaan mies pidemmän päälle olisi kiinnostunut. Ainakaan juuri sillä tavoin kiinnostunut kuin Heidi itse toivoisi. Vanhapiika-ainesta.

Vierailija
3908/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu paria kirjoitti:

Huomasitteko, kuinka ylpeänä Heidi kertoi koonneensa suihkukaapin yhdessä isänsä kanssa? Mikko ampui alas Heidin mukavan muiston mukamas leikin varjolla jollakin todella vähättelevällä kommentilla, kun olisi pitänyt ihailla ja kehua vaimoa. Ei tuo nyt ainakaan rakkautta ole!

Häh, tuohan oli juuri tyypillistä miehistä huumoria vain. Olepa muutama vuosi miesvaltaisessa työpaikassa niin opit ymmärtämään. Pikku irvailua ja jekkua siellä on koko ajan, eikä odoteta että jostakin pienestä tavallisesta asiasta (kuten joku suihkukaapin kokoaminen) tarvitsee olla kehumassa. Kehutaan sitten kun on oikeasti aihetta. Ja se humoristinen naljailu voi myös olla yksi tapa kehua.

Suhteen alussa kannattaa käyttää kaikki tilaisuudet, jossa voi tutustua toisen osaamisiin ja mielenkiinnon kohteisiin. Se lisää keskinäistä luottamusta ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Huumori tulee suhteeseen tuon luottamuksen myötä, jos on tullakseen. Sama pätee niin työ- kuin parisuhteisiin.

En ole ihan vakuuttunut, että Heidin ja Mikon huumori olisi samalla aaltopituudella, se on kuitenkin yksi tärkeimmistä suhteen rakennuspalikoista.

Vierailija
3909/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän viime kaudellakin Roni vei korkeanpaikankammoisen Tanjan seinäkiipeilemään. Tanja oli ihan paniikissa, jopa lamaantunut kauhusta, mutta lopulta voitti pelkonsa ja pääsi kuin pääsikin ylös asti. Roni tsemppasi alhaalla. Tanjalla vaikutti olevan vähintäänkin yhtä kova korkeanpaikanpelko kuin Tiinalla, mutta ero oli siinä, että Tanja halusi voittaa pelkonsa ja ylittää itsensä, vaikka kiipeäminen olikin tosi kova paikka hänelle. Tiina ei halunnut edes avata silmiään.

En minäkään usko, että Samuli osasi arvata kuinka kova Tiinan pelko oli. Samuli sanoi olevansa itsekin korkeanpaikankammoinen ja oli ehkä ajatellut, että voisivat yhdessä voittaa pelkonsa --> tästä tulisi ikimuistoinen, heitä yhdistävä kokemus kuten Esan ja Violan benjihyppy 1. kaudella.

Ihan turha sinun arvostella sitä, mitä paniikissa oleva ihminen tekee tai ei tee. Siinä on vietit päällä eikä järjen kanssa mitään tekoa. 

Vierailija
3910/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt ollu Tiinan vastuulla olla menemättä millekään kuumailmapalloajelulle haloo?! Mitä ihmettä te Samuelia tilanteesta syytätte?

Tiina nyt tekee kaiken joka tapauksessa väärin: Olisi pitänyt ymmärtää olla lähtemättä lennolle tärväämään Samuelin nautintoa. Ja jos olisi jäänyt maahan, olisi ollut nuiva ilonpilaaja-ämmä, joka ei edes yritä nauttia toisen järjestämästä yllätyksestä tai osoittaa arvostavansa sitä.

Ihana Samuel taas ei voi erehtyä, joten kyllä vian on oltava Tiinassa!

Vierailija
3911/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta miestä ja nasta on ohjelmaan halunnut? Varmaankin tosi pieni porukka, kun nämä sitten on ne parhaat mät sit.

Vierailija
3912/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeanpaikanpaniikkinen ja tuo Tiinan juttu meni juuri niin kuin oletettavasti olisi mennyt omallakin osallani. Tiina luotti Samueliin ja lähti matkaan. Ehkä ei olisi lähtenyt, jos olisi pitänyt mennä yksin ilman Samuelia turvapeittona. Ihan sama meneekö vai ei, hän ei voi taikoa sitä paniikkia pois tahdonvoimalla, joten Tiinan syyttely suuntaan tai toiseen on sama kuin syyttäisi Tiinaa siitä, että taivaalta satoi vettä. 

Vierailija
3913/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko on nuori, ostaa yli 400 euron takin ja ajaa uudella Audilla. Mikäs mies tämä oikein on?

Ekonomi, sijoitusasiantuntija.

Ei 400 euroa takista paljon ole, jos se on hyvälaatuinen ja klassinen malli. Kestää vuosia eikä tarvitse kokoajan olla shoppaamassa uutta.

Musta tää on ihan paskapuhetta. Itselläni on 20 euron ulkoiluhousut Hobby Hallista. On pysyneet hyvinä ainakin 10 vuotta vaikka on todella paljon käytetty. Samoin on takkeja joista vanhimman olen ostanut lukioikäisenä eli 90-luvun puolessavälissä. Hyvä on vieläkin eikä todella maksanut kuin korkeintaan 500 mk silloin.

Joskus halpisvaate on hyvälaatuinen ja kestää, joskus ei. Samoin kalliimmat. Kalliimmat ainakin minulla keskimäärin ovat kestäneet paremmin (siis silloin, kun hinnassa ei ole ylimääräistä silkan tuotemerkin takia).

Mikko lienee taloudellisesti tilanteessa, jossa ihan kaikesta ei tarvitse pihistellä. Jos löytää mieleisensä takin, sen voi ostaa, vaikka se maksaisi sen 400 euroa. Voi myös olla, ettei hänellä ole aikaa tai mielenkiintoa kovin monia kauppoja koluta takkia etsimässä.

Vierailija
3914/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muks kaikki sanoo, et kissan ruokaa ja hiekkaa on helppo ostaa vaikka huoltoasemalta? On toki, mut niiltähän jäi hiekkalaatikkokin mikä nimenomaan sen ongelman aiheutti. Niitä ei ihan joka paikassa myydä ja vaikka löytyisikin, niin olis hieman turhauttavaa ostaa unohduksen takia uusi parin kympin laatikko.

Pesuvati riittää toimittamaan tilapäisen hiekkalaatikon virkaa, ainakin useimmille kissoille. Sellaisen luulisi mökiltä löytyvän. Tai vuoraa pahvilaatikon pohjan jätesäkillä. Hätä keinot keksii, kirjaimellisesti.

Vierailija
3915/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, että miksei Milla vaan nosta kissaa pöydälle (ei kuitenkaan Äijää :D haha) ja sano SUORAAN Kimmolle, että "kuules, toivoisin, että sanoisit joskus suoraan oman mielipiteesi plaa plaa". Tähän Kimmo voisi sanoa, että hänellä ei ole niin jyrkkiä mielipiteitä ja on tosi sopeutuvainen mihin vaan ja he voisivat KESKUSTELLA YHDESSÄ omista eroavaisuuksistaan, jolloin he ymmärtäisivät paremmin toisiaan.

Mua on aina ärsyttänyt sellaiset parisuhteet, joissa parhaalle kaverille sanotaan ne asiat, jotka pitäis sanoa sille kumppanille. 

Tai joisivat vaikka itsensä känniin ja riitelisivät kunnolla ja sitten olisi pakko käydä läpi omia tunteitaan. Meitä on niin moneen junaan.

Heidin mökki on mielestäni aivan upea, kelpaisi kyllä, suihku ja kaikki, ei mikään kämänen vanha perintömurju.

Tiinan ja Samuelin pitäis molempien joustaa ja muuttaa lähemmäs Helsinkiä, kompromissi tässä olisi kuitenkin siitä perseestä, että molemmat joutuvat asuinalueelle, jonne eivät ehkä haluaisi. Mutta esim. just Käpylä, Oulunkylä, ehkä jopa Pasila voisi mennä "välitilaksi".  Joku paikka, jossa on asema, niin junalla pääsisi kivasti Tiksiin ja Helsingin keskustaan. Ruoholahti vois toimia myös, siellä on meri vieressä mutta kuitenkin julkisilla pääsee Tiksiin jopa alle puolen tunnin. 

Tiksi on mielestäni aika rauhaton asuinalue, koska on liikenteen solmukohta ja paljon junantuomia ja muuta epämääräistä jengiä aseman seudulla. Toki en ole siellä asunut, joten perustuu vain mielikuviin, siitä läpi olen mennyt usein.

Vierailija
3916/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freudilainen lipsahdus Heidiltä unohtaa kissan systeemit. Ja kisu on Mikon silmäterä, joten riita kasassa. Siinä riideltiin muustakin kuin kissanhiekasta, vaikka sanat olisivatkin koskeneet vain sitä. 

Vierailija
3917/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Mikko suuttui siitä kissanhiekka jutusta Heidille? Ja miksi ylipäätään oli Heidin homma muistaa ne? Ihan ymmärrettävää että henkilö, jolla ei ole kissaa ei muista tuollaisia juttuja kun on kaikki muutkin mökkipakkaamiset muistettavana. Älytöntä. Kyllähän kissanhiekkaa jokaisesta kaupasta.

Vierailija
3918/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse oikein koskaan uskonut näihin tarinoihin, että oltiin 10 vuotta kavereita ilman minkäänlaisia romanttisia tunteita, ja sitten eräänä päivänä herättiin siihen, että se kaveri onkin se unelmien kumppani. Useimmiten tällainen on seurausta siitä, että kummankaan suhteet eivät ole onnistuneet ja sitä niiiin kovasti haluaisi jonkun... Hei, tossahan on toi kaveri... Omia tunteitaan on helppo ruokkia, jos haluaa parisuhteen ja huomaa toisessa kiinnostuksen merkkejä.

N45

Lisäksi lukemattomat miehet jää friend-zonelle odottamaan, että mahdollinen ihastus naisessa joskus syttyy

Vierailija
3919/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että Tiina tykkää heittäytyä hoivattavaksi ja Samuel tykkää suojella ja huolehtia. Molemmat saavat mitä haluavat. Itse en tuollaista suhdetta haluaisi, mutta kiva jos heille toimii.

Tää on aika tyypillinen kuvio: nainen haluaa kokea itsensä "naiseksi" olemalla pieni, herkkä, autettava. Etenkin jos on oikeasti vaikka pitkä nainen tai muuten isokokoinen. Korostetaan usein vaaleanpunaiseenja valkoiseen pukeutumalla. On vähän sellaista tekofeminiinisyyttä. Mies nauttii ollessaan suojeleva uros. Koosta ja lihaksista riippumatta.

Vierailija
3920/8622 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan samaa mieltä siitä että Milla selvästi oli itse pahalla tuulella ja vyörytti syyn ikään kuin Kimmon niskoille väittämällä että Kimmo on tosi huonolla tuulella. Ilmapiiri jos on huono niin vika voi olla myös itsessä. Mua kauhistutti että Milla on noin sokea itselleen.

Sama. Kimmo vaikutti neutraalilta

Ketju on lukittu.