Sanokaa mitä sanotte, pitkäaikainen unettomuus on hirvein sairaus, joka ihmisellä voi olla!
Kymmenien vuosien kidutus ja rääkkäys muutaman tunnin yöunilla. Saatana. Syövänkin ottaisin mielummin, kuin kärsisin tästä vitun paskasta. Syövästä sentään parantuu tai sitten siihen kuollaan mutta unettomuus pitää sen verran elossa että saa kitua läpi elämän!!! Älkääkä saatana missään nimessä tunkeko tähän mitään lapsellisia nukahtamisvinkkejä tai tulen vaikka ruudun läpi kuristamaan teidät!!! Lääketiedekään ei saatana viitsi ymmärtää ja etsiä unettomuuden todellisia syitä vaan lässytetään jostain lapsellisesta masennuksesta ja stressistä ja jaellaan unilääkkeitä VAIKKA KYSE ON SAATANA AIVOISSA OLEVASTA VIASTA/POIKKEAVUUDESTA. VANNON SEN. KATSOKAA VITUN TURHAT TIEDEMIEHET SINNE AIVOIHIN. Sieltä se syy löytyy. Unettomuuttahan on myös kuolemaan johtavana (Fataali familiaalinen insomnia) ja sekin johtuu aivoista. Niin vittu. Äskenkin yritin mennä vähän päiväunille. Mutta KUN EI NUKAHDA NIIN EI!!!!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenien vuosien kidutus ja rääkkäys muutaman tunnin yöunilla. Saatana. Syövänkin ottaisin mielummin, kuin kärsisin tästä vitun paskasta. Syövästä sentään parantuu tai sitten siihen kuollaan mutta unettomuus pitää sen verran elossa että saa kitua läpi elämän!!! Älkääkä saatana missään nimessä tunkeko tähän mitään lapsellisia nukahtamisvinkkejä tai tulen vaikka ruudun läpi kuristamaan teidät!!! Lääketiedekään ei saatana viitsi ymmärtää ja etsiä unettomuuden todellisia syitä vaan lässytetään jostain lapsellisesta masennuksesta ja stressistä ja jaellaan unilääkkeitä VAIKKA KYSE ON SAATANA AIVOISSA OLEVASTA VIASTA/POIKKEAVUUDESTA. VANNON SEN. KATSOKAA VITUN TURHAT TIEDEMIEHET SINNE AIVOIHIN. Sieltä se syy löytyy. Unettomuuttahan on myös kuolemaan johtavana (Fataali familiaalinen insomnia) ja sekin johtuu aivoista. Niin vittu. Äskenkin yritin mennä vähän päiväunille. Mutta KUN EI NUKAHDA NIIN EI!!!!
Pajauta kannabista pikkunokare niin nukut kuin tukki. Tätäkään ei lääkäri tosin määrää vaikka auttaisi vaivaan.
En alkaisi itse käyttämään sellaista huumetta joka saattaa laukaista jopa skitsofrenian, etenkin sellaisten ihmisten kohdalla joilla on siihen luontainen alttius olemassa, kannattaa vaan pysyä kaukana. Ei se kannabis ole läheskään yhtä vaarallinen huume kuin esimerkiksi heroiini, ei lähellekään mutta ei sekään täysin turvallinen ole. Nämä on asioita joita monet eivät ota huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikon valvoin ja en suositte kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni myös vuosien unettomuus, mutta masennuksesta johtuva. Itse uskon siihen että unettomuus johtuu aina jostain, eli ihminen on liian ahdistunut nukahtaakseen. Nukahtaessahan pitäisi olla täysin rento.
Mutta tiedän kuinka raastavaa se on, ja kuinka paljon vituttaa ne muiden ohjeet "pistät vain silmät kiinni". Itselleni ei pahimmassa vaiheessa auttanut vahvimmat lääkkeetkään. Joku imovane oli kuin pelkkää vittuilua.
Mutta siitäkin voi selvitä, ikuinen pelko siiyä unettomuudesta jää mutta sen kanssa oppii elämään. Itselläni auttoi terapia ja oikea lääkitys. Ihan sama vaikka joutuisin syömään lääkettä koko elämäni, se on paljon pienempi paha kuin unettomuus!!! Ne jotka näitä lääkkeitä kritisoi, eivät varmasti tiedä kuinka vaikeasta vaivasta voi olla kyse!Aivan kuin mun suusta tää teksti! Mullakin unettomuus johtuu juuri masennuksesta (ja siitä ahdistuksesta, kun yritän nukahtaa). Hyörin, pyörin, ajatukset virtaa, tuijotan kattoa, makaan silmät kiinni, käännän kylkeä, oho sit onkin jo aamu... ja taas mennään. Ystäväni eivät ymmärtäneet, kunnes mulle pamahti päälle paniikkikohtaus ja itkua vääntäen selitin valvoneen 32 h putkeen, nukkuneeni 4 h ja valvoneeni 24 h. Jne. Sitten vasta tajusivat, että olen tosissani. Sitä ennen kuulin juuri näitä "pää tyynyyn ja silmät kiinni, niin kyllä uni tulee!", "Puhelin pois ennen sänkyyn menoa, niin olet tunnin päästä jo unessa", "kävelylenkki illalla auttaa!" Ja lääkärit ovat kädettömiä tilanteeseen.
Ei tosiaan kannata kuunnella niitä silmät kiinni-juttuja. Kannattaa ennemmin olla hereillä niin kauan kun ei oikeasti väsytä ja tehdä jotain mieleistä. Itse esim. luen tai selaan kännykkää (näytön kirkkaus asetuksista nolliin) ja vedän vähän ennen sänkyyn menoa pari melatoniinia.
Itse sain paremmin unta kun unohdin pakkomielteisen "pitää saada kahdeksan tuntia unta"- ajattelun ja hyväksyin, että aina ei nuku niin hyvin, mutta sen kanssa voi elää. Aamulla on sitten keitettävä pannullinen kahvia ja kestettävä työpäivä kunnes pääsee kotiin. Olen ennemmin kiitollinen nukutuista tunneista ja ajattelen, että minä nyt en ole hyvä nukkumaan ja jokaisella meistä on jotain ongelmia tässä elämässä.
Kaapissa on myös Imovanea ja mirtatzapiinia. Ne auttavat, vaikka niihin ei koskisikaan kun tiedän, että jotain helpotusta on saatavilla jos stressi pitää muuten yön hereillä.
Samaa mieltä! Parempi vain hyväksyä unettomuus omaksi ominaisuudekseen, kun ei sille kerran mitään voi!
Tuo on ihan paras neuvo, että sänkyyn ei kannata mennä ellei ole väsynyt, oli kello sitten mitä tahansa. Itse lueskelen (tylsähköä) kirjaa ennen nukkumaanmenoa, ja jos herään yöllä niin menen takaisin sohvalle lukemaan. Sängyssä pyörimällä vaan ahdistuu.
Itse en käytä nukahtamislääkkeitä, mutta olen joskus havainnut (toiseen tarkoitukseen määrätystä) lihasrelaksantista olevan jonkin verran apua.
On ihmisiä joilla on sekä syöpä että unettomuus. Siinä on jo vitsit vähissä.
No aika surkea logiikka että pitää vetää toi syöpäkin tohon verrattavaksi.
Kuule, tohon sun unettomuutees auttaa se että vedät nyt vaan ittes kiikkuun, niin maailmassa on yks ääliö vähemmän.
Ja luovuta ne aivos sitten tutkijoille, niin on sustakin jotain hyötyä.
Mulle syötettiin vaikeaan unettomuuteen kolme vuotta eri lääkkeitä, triptyliä, cipralexia, mirtaa, bentsoja ja eri nukahtamislääkkeitä. Aina syyllistettiin niiden käytöstä ja annettiin just noita neuvoja että käy kävelyllä, syö terveellisesti, venyttele ja pidä huolipäiväkirjaa. Kävin psykiatrisella sairaanhoitajalla ja masennushoitajalla. Kunnes selvisi että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Puoli vuotta Thyroxinia ja nukun suht hyvin ilman muita lääkkeitä. Kylläpä vituttaa tuo vuosien turha kärsimys.
Miksi ihmeessä tämä ketju saa olla täällä? Kaikki vähänkin seksiä sivuavat siirretään heti omalle alueelleen koska lestamammat saavat niistä sielunarpia mutta tätä ei siirretä. Mikä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
No aika surkea logiikka että pitää vetää toi syöpäkin tohon verrattavaksi.
Kuule, tohon sun unettomuutees auttaa se että vedät nyt vaan ittes kiikkuun, niin maailmassa on yks ääliö vähemmän.
Ja luovuta ne aivos sitten tutkijoille, niin on sustakin jotain hyötyä.
Vinku vinku itku parku. Mikä helvetin pyhä lehmä se syöpä sulle on, kun tuollaisesta otat nokkiisi? SYÖPÄ MIELUMMIN KUIN RIPULI!!! No niin. Repesikö perseesi lopullisesti nyt? 😂 ap
Mulla oli vuosikymmenen univaikeudet. Nukuin n.4h yössä kahdessa erässä.
Olin todella masentunut ja peloissani jopa kauhuissani.
Käänsin positiiviseksi asiat niin kauan kuin pystyin ja lopulta menin täysin rikki.
Painajaiset piinasivat, ketipinor toi kauhut uniin.
Nukuin monen monta päivää ja tuntui, että otin unet takaisin.
Nykyään on ihan hyvä. Otan melatoniinia 2mg tarvittaessa 30 min ennen nukkumaanmenoa.
Heräilen silti kaksi kertaa yössä vähintään.
Kohdallani ne olivat ne henkiset syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pajauta kannabista pikkunokare niin nukut kuin tukki. Tätäkään ei lääkäri tosin määrää vaikka auttaisi vaivaan.
En alkaisi itse käyttämään sellaista huumetta joka saattaa laukaista jopa skitsofrenian, etenkin sellaisten ihmisten kohdalla joilla on siihen luontainen alttius olemassa, kannattaa vaan pysyä kaukana. Ei se kannabis ole läheskään yhtä vaarallinen huume kuin esimerkiksi heroiini, ei lähellekään mutta ei sekään täysin turvallinen ole. Nämä on asioita joita monet eivät ota huomioon.
Jos ei ole psykoosiherkkä (pieni osa väestöstä) voi tuota kokeillakin jos ei mistään muusta saa apua. Ei ole kyllä niin vaaraton huume kuin väitetään, sillä siitä tulee helposti elämäntapa, joka vie ison osan vapaa-ajasta ja rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole psykoosiherkkä (pieni osa väestöstä) voi tuota kokeillakin jos ei mistään muusta saa apua. Ei ole kyllä niin vaaraton huume kuin väitetään, sillä siitä tulee helposti elämäntapa, joka vie ison osan vapaa-ajasta ja rahoista.
Niin ja näkyy jos työpaikka teettää huumetestejä. Unohdin mainita tämän.
Kroonisen unettomuuden parhaimpia hoitokeinoja ovat psykoterapia, rentoutumis ja hengitysharjoitukset, korva-akupunktio ja mangeettikuulat korvien taakse. Tämä hoitokokonaisuus auttaa myös yleisiin riippuvuusongelmiin kuten alkomahooli, pillereiden syönti, liiallinen liikunta ja liiallinen työnteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja näkyy jos työpaikka teettää huumetestejä. Unohdin mainita tämän.
Tätä ketjua EI TARVITSE KÄÄNTÄÄ KANNABISKESKUSTELUKSI, kiitos! ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tämä ketju saa olla täällä? Kaikki vähänkin seksiä sivuavat siirretään heti omalle alueelleen koska lestamammat saavat niistä sielunarpia mutta tätä ei siirretä. Mikä logiikka?
Modet sijoittelee näitä ketjuja enemmänkin niin että heitä itseään ärsyttävät ketjut siirretään pois av:lta riippumatta siitä kuuluisiko se oikeasti johonkin toiseen osioon.
Unettomuutta ei osata hoitaa. Kun se oli itselläni pahimmillaan päällä niin söin terveellisesti, liikuin, oli ihmissuhteita, osasin rentoutua ja silti en nukkunut. Oli todella vaikea saada apua kun joka paikassa jankattiin masennuksesta (mitä ei ollut- kova into elämää ja asioita kohtaan, mutta energiaa ei ollut yhtään kun oli kuolemanväsynyt 24/7) ja ahdistuksesta (sitäkään en ollut- olin saattanut venytellä/joogata 60min ja saunoa ennen nukkumaan menoa ja olin todella rentoutunut ja rento, ja uni ei siltikään tullut). Tulin siihen lopputulokseen, että jos ei halua leimaantua hulluksi ja syödä lääkkeitä lopun elämäänsä, niin tämä on sellainen vaiva jonka takia ei kannata lääkäriin enää mennä. Muuta "apua" kun lääkkeitä ei ole tarjolla.
Olen potenut (en aio käyttää sanaa'kärsinyt') unettomuutta kohta 20 vuotta, ollut Suomen kalleimman ja parhaimman unilääkärin hoidossa, asunut uniklinikalla, syönyt yli 20 eri lääkevalmistetta, käynyt terapiassa, hengityskursseilla, minut on hypnotisoitu jne jne. Syytä unettomuuteen ei löytynyt ja kaikki muu (paitsi lääkkeet) oli turhaa hömppää. Lääkkeet taas eivät anna minun nukkua levollista unta. Olen hyväksynyt tilanteen. Minulla on muihin verrattuna käytössä 4 ylimääräistä tuntia päivässä. Moni nero ja suurmies/nainen nukkui/nukkuu vain 4 tuntia yössä. Sillä pärjää kun siihen tottuu.
Minulla todettiin viime lokakuussa myös stressi. Nukuin pahimmillaan sen 2-3 tuntia yössä ja heräsin ainakin kerran jännittyneenä, painajaisia nähden. Pahinta jaksoa kesti yli 2 kk ja töissä jaksaminen alkoi jo olla kortilla. Onneksi vähitellen sain nukkua 5-6 tuntia yhteensä yössä, tosin se sisälsi parin tunnin hereilläolojakson. Vasta nyt elokuun lopulla olen nukkunut lähes viikon ilman heräämistä. Onneksi uni on nyt syventynyt ja olen saanut nukuttua noin 7 tuntia yössä. Olen kuin taivaaseen päässyt, kun ei tarvitse enää sinnitellä töissä väsyneenä. Avukseni sain beetasalpaajat (korkean sykkeen vuoksi) ja nukahtamislääkkeen, joka tuntuu lähinnä vittuilulta (ei estänyt heräilyä). Väkivaltaisiin painajaisiin en ole enää muutamaan viikkoon herännyt. Luojalle kiitos, jos tämä on nyt ohi!
Samassa veneessä ollaan ap!
Kohta 33 vuotta on menty max 4h yhtäjaksoisilla unilla, viimeiset 10kk tuokin on jäänyt alle 2h. Ja vain kerran yössä, loppuyö on sitten 15-30 min pilkkeitä. 25 vuotta olen etsinyt apua - 2,5 v on lääkärit suostuneet tutkimaan. Mitään apua en ole vielä saanut. Kaikki nukahtamis- ja unilääkkeet kokeiltu vuosikymmenten mittaan tuloksetta. Unihygienian hallitsen 100% ja ulkoilen, urheilen, teen hengitysharjoituksia, pilatesta yms yms ravinnon vaikutuksista puhumattakaan. Kaikki muu paitsi psykoterapia on kokeiltu ja sekin alkaa ensikuussa.
En myöskään tunne unta - ts niinä lyhyinäkään unijaksoina en tiedä nukkuneeni vaan mieheni kertoo että olin ollut hetken unessa ja kuorsannut. Tätä on tutkittu moneen kertaan myös HUS unilaboratoriossa. REM unta km 90 minuuttia yössä, unen palauttavuus 56%. Elimistö hulluna stressistä mikä taas aiheuttaa muita terveydellisiä ongelmia. Uniapnea hoitamaton ja erittäin vakava. Puhumattakaan siitä joka aamuisesta "laskuhumalan" tunteesta kun kampeaa töihin... Mutta vaikka terveys on mennyt en esim pääse sairauslomalle tai eläkkeelle kuten monet saman ongelman kanssa paininet (jo parin vuoden oireilun jälkeen)
missä niitä hyviä lääkäreitä on , kun tietäis! Yks ei määrää tota ja toinen ei tota jokasel eri mielipiteet !!!!!!! Ja melatoniini on bisnestä !!! ei mitään apua !!! sama ku ottais pikkukarkin suuhun ja onhan niitäkin mansikanmakuisia ym ,että oikein houkuttelevia karkkeja !! Paras on ehd. stella. ei tule aamutökkyrää ja nukkuu hyvin !
Tuosta helvetin *MASENNUKSESTA* jaksetaan sitten jankata unettomuudenkin kohdalla. Mites sitten, kun minäkin tiedän depressiosta kärsiviä, jotka eivät oikeastaan muuhun kykenekään kuin NUKKUMAAN? Minä en ole ainakaan tippaakaan masentunut tai ahdistunut ihminen. Kun nukkumaan yritän käydä, niin mulla ei ole huolta huomisesta eikä menneestä. Olen peruspositiivinen ihminen, joka haluaisi elää elämäänsä täysillä. ap