lapsen kaverilla tehdään hienoja ruokia, itku tuli silmään kun hänen tullessa kotiin ei kelvannut mun ruoka. ..
Eli lapseni, 10v tyttö oli kaverilla yötä ja tuli äsken kotiin. Olin laittanut lauantain kunniaksi uunimakkaraa ja makaronia, ja hän sanoi, ettei syö, koska söi jo kaverillaan fokatsiaa ja rapukarpatsiaa! En ole edes kuullut koko ruuista, ja tulee masennus kun hän saa siellä vaikka mitä herkkuja. Kerran olimme siellä päivällisellä, ja siellä tarjottiin kantarellikeittoa (mies ei pitänyt, häntä oksettaa sienet) sitten siikaa kermakastikkeessa tai vastaavassa ja jälkkärinä oli vielä jotain värikkäitä marenkeja :/ alkoi kaduttaa, että viikkoa paria aikaisemmin tarjosimme heille jätskiä ja makkaraa + perunoita. Olenkohan kauhean huono äiti ,kun en tarjoa lapselle tuollaista gurmeeta - meillä kun pidetään tällaisesta peruksedta.
Kommentit (45)
No niin tehtiin meilläkin pitsapohjan taikinat itse. Jos sitä pitsaa nyt ylipäätään tehtiin. Kyllä on ajat muuttuneet. Mäkin olin kateellinen serkulle, kun saivat hakea välipalansa itse kaupasta laskulle. Meillä syötiin vaan terveellisesti. Vaikka kyllä aika usein oli lauantaisin valmispihvejä ja ranskalaisia kun äiti oli silloin töissä ja isä kokkas... No okei. Nyt ollaan nelissäkymmenissä ja kieltämättä mun terveydentilani on tänä päivänä monessa suhteessa parempi heihin verrattuna.
Jos sattuu lukemaan niitä ravintoaineoppaita niin juurikin edullisista peruselintarvikkeista saa ravitsevan aterian aikaiseksi. Tulee 80-luku mieleen, kun oli jotenkin hienoa, jos ruoalla oli erikoinen nimi. Mutta onhan se hienoa, jos jaksaa aina panostaa hyvään ruokaan. Arjen luksusta parhaimmillaan.
No, voihan se makkarakin olla hyvää jos esim tekee itse ja vaikka maustaa sitä. Noi ruuat kuulosti kyllä vähän ankeilta, kaprispasta? Ihan perusruokakin on hyvää, kun tekee laadukkaista aineista ja panostaa terveellisyyteen.
Mummu on yli 90v. Hänen isoäitinsä opetti, että ihmisen täytyy syödä elääkseen, ei elää syödäkseen
Kuules pösilö. Kenellä on aikaa paistella karjalanpaistia täällä arkena? Ei ainakaan meillä. Makaroni 10 minuuttia, karjalanpaisti ehkä 2-3 tuntia. Sen valmistaminen vaatii ennakointia ja aikaa odottaa sitä ruokaa.