lapsen kaverilla tehdään hienoja ruokia, itku tuli silmään kun hänen tullessa kotiin ei kelvannut mun ruoka. ..
Eli lapseni, 10v tyttö oli kaverilla yötä ja tuli äsken kotiin. Olin laittanut lauantain kunniaksi uunimakkaraa ja makaronia, ja hän sanoi, ettei syö, koska söi jo kaverillaan fokatsiaa ja rapukarpatsiaa! En ole edes kuullut koko ruuista, ja tulee masennus kun hän saa siellä vaikka mitä herkkuja. Kerran olimme siellä päivällisellä, ja siellä tarjottiin kantarellikeittoa (mies ei pitänyt, häntä oksettaa sienet) sitten siikaa kermakastikkeessa tai vastaavassa ja jälkkärinä oli vielä jotain värikkäitä marenkeja :/ alkoi kaduttaa, että viikkoa paria aikaisemmin tarjosimme heille jätskiä ja makkaraa + perunoita. Olenkohan kauhean huono äiti ,kun en tarjoa lapselle tuollaista gurmeeta - meillä kun pidetään tällaisesta peruksedta.
Kommentit (45)
Tolkku valehtelulla ap. Makkaroiden ravintoarvo on 0. Miksi syötät huonolaatuista ravintoa, joka on vehnäjauhomössöä yhdistettynä suurella suolamäärällä ja nitriitillä. Nitriitti on haitallista jokaiselle. Makkaranpurija vaarantaa terveytensä. Ostatäysjyvämakaronia. Mene kirjastoon ja kysy, onko teillä RAVINTO-OPASTA TERVEELLISESTÄ RUOKAVALIOSTA? Osaatko??
Njaa, tuun takasin ku äiti ostaa macbookin mulle lukioon eikä tarvi kirjottaa puhelimella :) mutta todellisuus siis on että : oon tän provon teini, äiti ei _ikinä_ tehnyt terveellistä ruokaa ja osin siksi aloin opettaa sitä ja nykyää meillä syödään vaikka mitä! Tänään aamulla granolaa ja smoothie pinaatista , lounaalla oli just kaprispastaa ja välipalaks söimme siemennäkkäriä ja aurinkokuivattua tomaattia. Muutos alkoi, kun äiti ja isä erosivat ja mä pääsin laittamaan ruokaa!! Eli saatte kuulla lisää vuoden päästä, koska huawein näppäimet.. t. Somerolainen teini
Vierailija kirjoitti:
Njaa, tuun takasin ku äiti ostaa macbookin mulle lukioon eikä tarvi kirjottaa puhelimella :) mutta todellisuus siis on että : oon tän provon teini, äiti ei _ikinä_ tehnyt terveellistä ruokaa ja osin siksi aloin opettaa sitä ja nykyää meillä syödään vaikka mitä! Tänään aamulla granolaa ja smoothie pinaatista , lounaalla oli just kaprispastaa ja välipalaks söimme siemennäkkäriä ja aurinkokuivattua tomaattia. Muutos alkoi, kun äiti ja isä erosivat ja mä pääsin laittamaan ruokaa!! Eli saatte kuulla lisää vuoden päästä, koska huawein näppäimet.. t. Somerolainen teini
XD ai että Macin ostaa sulle, ja yhtäkkiä jotain granolaa... teinit on outoja. ..
Nykynuoret. Miksei makkara kelvannut?
Koska makkara on pahaa eikä terveellistä. Miks te mollaatte muo :?
Tarjoilet kotona jotain v**un uunimakkaraa ja makaronia?! Eihän kukaan syö sellaista p*skaa!! Ja olipas taas huono provo!!! :D
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret. Miksei makkara kelvannut?
Makkaran ei pidäkään kelvata. Ravintoarvo on 0. Vehnäjauhomössöä, nitriittejä, suolaa. Haluatko tuhota terveyden. Ei ole valistus tarttunut osaan kirjoittajista.
Ai ihan granolaa? Onpa hieno sana valittu muromyslille :D voi sinua erikoisuuden tavoittelijaa.
Mä olin lapsena kateellinen kaverille kun niillä oli usein ruokana Saarioisten frisbee ja mun äiti teki pizzat itse taikinaa myöden.
Se granola on luomua eikä mitään perusta!
Somerossa?
Se on kyllä Somerolla.
T.1/2 somerolainen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kieltämättä outoa kun teillä ei osata tehdä kaunista ja ravitsevaa ruokaa. En minäkään haluaisi syödä teillä säännöllisesti jos ruokanne ovat noin huonoja. Olkaa iloisia että tyttönne on fiksumpi kuin te vanhemmat. Laajentakaa tekin vanhemmat mukuaistianne, ja opetelkaa ruoanlaittoa. Ja mies vaihtoon koska hänhän se vasta juntti on.
Ymmärrän lastasi, sääliksi käy häntä.
Olispas hauska nähdä millanen ihminen tämänki lohkasee
Mitä v*ttua, kuinka ne makkarat muka vaihtu joihinki granoloihi. Sitä paitsi miks menit muuttaa sun äitis eupkatottumuksii ja aiheutit avio eron?!?
Vierailija kirjoitti:
Perusruoka on hyvää. Sellastahan kouluruokakin on. Tuskin nälkään kuolee.
Kyllä, esim. Espanjalaisen keittiön käsitys perusruuasta on hyvä. Toisaalta taas sitten suomalainen käsitys...
no joo, jätän sanomatta..
Huvittaa kyllä sellainen, että osataan ja viitsitään jopa keittää makaronia, mutta joku karjalanpaisti on jo liian haasteellinen..
Eli toisinsanoen osataan käyttää keittolevyä, mutta uunia ei, liian vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilet kotona jotain v**un uunimakkaraa ja makaronia?! Eihän kukaan syö sellaista p*skaa!! Ja olipas taas huono provo!!! :D
Meillä syödään suht usein "falukorv"ia. Ehkä kerran pari kuukaudessa, kun on tuon miehen lempiruokaa omasta lapsuudestaan. Samaa paskaa sekin on, mutta kummasti kelpaa vierailekkin tarjota "erikoisen" nimen turvin.
Ap, älä välitä näistä täällä. Ihan tavallista kotiruokaa teillä tuntuu olevan ja niille on lapset kasvaneet edellisessäkin sukupolvessa.
Mitä tuohon kranttuiluun tulee, niin meillä muuten kranttu lapsen kavereista on juuri se tapaus, joka on paksu kuin taivas. Mikään tavallinen ruoka ei kelpaa, kun äitinsä tekee vaan herkkuja. Keittoperunat... yöks, ne pitää kieritellä öljyssä ja mausteseoksessa ja paistaa uunissa lohkoina. Tai meidän tavallinen pulla sokerilla on tylsää, kun pitää olla valkosuklaajuustokakkua. Pannarikaan ei ole hyvää, ellei kaveriksi saa kuohukermaa. Tuntuu, että mitä tavallisemmin ja terveellisemmin lapsen kodissa syödään, sitä paremmin sellainen lapsi syö kaikkea ruokaa. On se sitten terveellistä kasvissosekeittoa tai uunimakkaraa.
Ei tarvi edes tilata, hae lähimmästä k-kaupasta kuukausittain niiden ruokalehti tai ota s-kortti ja saat yhteishyvän välissä ohjelehden, missä on ihan perusreseptejä ja välillä vähän 'erikoisempaakin'.
Lisäksi älä syötä usein makkararuokia, niissä on lapsille liikaa nitriittejä. Jauhelihasta googlaat vaikka pasta bolognese -reseptin. Monilla tavallisilla ruuilla on ulkomaankielisiä nimiä.
Salsiccia con pasta, makkaraa ja makaronia, ihan oma googlekäännös.