Minna, 47, on laittanut viisisataa hakemusta - töitä ei löydy
Näin helppoa on löytää työ nykyään Suomessa:
Kommentit (211)
Olin aikoinaan vapaaehtoishommissa yhdistyksessä, joka työllisti myös pitkäaikaistyöttömiä - itse en osallistunut näihin työllistämispuuhiin. Jonkun kohdalta ymmärsi helpostikin, miksei töitä löydy, kun taas sitten oli tyyppejä, joista oli vaikea ymmärtää, miksei ole työnantajille kelvanneet. Mutta sitten taas työelämässä on tyyppejä, joista vain voi ihmetellä, että mitenköhän tuokin on tänne päässyt. Eli tasan ei käy tuuri.
Eihän tuo mikään ihme ole. Hakemuksia tulee satoja. Suurinta osaa ei ehdi avata. Lukee 30 ensimmäistä hakemusta ja sieltä saa 4-5 hyvää haastateltavaa.
Minä, 57, olen laittanut 1500 hakemusta ja edelleen työtön.
Olen valmis muuttamaan ja matkustamaan, haen töitä koko Suomesta, olen opiskellut ... vaan kun ei niin ei.
Ja Minnalla on kuinka pitkä rikosrekisteri. Vai onko hakemus jotenkin turn off heti kättelyssä.
Ei yllätä. Jokaiseen ei-erikoisosaamista vaativaan paikkaan tulee valtavasti ja näin ollen työnantajilla on mahdollisuus karsia kaikki ei täydelliset pois hakijoista. Muutama vuosi liikaa ikää tai muutaman vuoden aukko työhistoriassa -> roskakoriin.
Mitenköhän olisi tilanne jos kyseessä olisi nuori ja kaunis nainen? Tiedän, pinnallista mutta sekin on yksi vaikuttava osatekijä siinä miten helposti henkilö työllistyy.
Minnan koulutus ja työkokemus?
Suosittelijat?
Onko käynyt kursseja yms pitääkseen yllä osaamista.
Kyllä sutjakka koulutettu ja osaava kolmekymppinen menee ohi minnojen
Kyllä on jotain pahasti pielessä, jos 16-20-tuntista työviikkoa ei kannata tehdä.
Oikeasti hakemuksia tulee vaan liikaa. Meille tuli töihin myyjän hommaan yli 300 hakemusta ja yksi paikka. Luuletteko että pomo kävi ne kaikki läpi?
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän olisi tilanne jos kyseessä olisi nuori ja kaunis nainen? Tiedän, pinnallista mutta sekin on yksi vaikuttava osatekijä siinä miten helposti henkilö työllistyy.
Pääsisi heti töihin esim henkilöstöhallintoon yms
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä. Jokaiseen ei-erikoisosaamista vaativaan paikkaan tulee valtavasti ja näin ollen työnantajilla on mahdollisuus karsia kaikki ei täydelliset pois hakijoista. Muutama vuosi liikaa ikää tai muutaman vuoden aukko työhistoriassa -> roskakoriin.
Niin tai jos työpaikalla on jo neljä Minnaa niin ei viidettä enää.
Vierailija kirjoitti:
No, jaa. Olen 27-vuotias nainen, hoikka ja liikunnallinen, uskaltaisin väittää itseäni jopa kauniiksi. Vaan eipä silti löydy töitä, koska menin hitsi vieköön sairastumaan perinnölliseen sairauteen 21-vuotiaana ja monta vuotta meni kitkutellessa työkyvyttömyyden rajoilla. Pari vuotta sitten onneksi löytyi sopiva lääkitys ja nyt olisin työkykyinen, vaan kun ei minua haluta mihinkään aukkoisen CV:n takia. Olen ylioppilas ja merkonomi, mutta niillä papereilla voin pyyhkiä p*rsettä.
Pyrin seuraavaksi hoitoalalle, josko sinne työllistyisin. Minulla toki on se etu, että ikäni puolesta voin vielä kouluttautua ja saada siten käännettyä elämäni suunnan. Viisikymppisellä tilanne on aivan toinen.
Tehtiin tyttäreni kanssa koe eli haettiin samoihin työpaikkoihin (meillä on sama tutkinto). Hänellä ei ole työkokemusta kuin nimeksi eli muutama vuosi, minulla tältä alalta reilusti yli 15 vuotta ja muuten olen ollut työelämässä lähes 30 vuotta.
Tytär pääsi haastatteluun 10 kertaa, minä en kertaakaan. Yhteensä siis haettiin 15 työpaikkaan. Palkkatoivomus meillä oli sama, ei voi vedota siihenkään, että vaadin liikaa. Hän on 24v, minä 52v.
Ai niin, tytär olisi saanut jo sen ensimmäisen haastattelun paikan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on jotain pahasti pielessä, jos 16-20-tuntista työviikkoa ei kannata tehdä.
Minäkin ihmettelen tuota. On totta, ettei sillä elä, mutta eihän hän nytkään työllä elä. Itse sain juuri määräaikaisen osa-aikatyön, 14,5h/viikko ja 822€/kk. Ilman töitä ansiosidonnainen päivärahani olisi 1320€ ja nyt työn kanssa alan saada yhteensä 1830€. Tuohan on jo pienipalkkaisen työn palkka ja saan sen kahden päivän töillä! Minusta tämä systeemi on melkein turhankin höveli, mutta otan almut nöyränä ja kiitollisena vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jaa. Olen 27-vuotias nainen, hoikka ja liikunnallinen, uskaltaisin väittää itseäni jopa kauniiksi. Vaan eipä silti löydy töitä, koska menin hitsi vieköön sairastumaan perinnölliseen sairauteen 21-vuotiaana ja monta vuotta meni kitkutellessa työkyvyttömyyden rajoilla. Pari vuotta sitten onneksi löytyi sopiva lääkitys ja nyt olisin työkykyinen, vaan kun ei minua haluta mihinkään aukkoisen CV:n takia. Olen ylioppilas ja merkonomi, mutta niillä papereilla voin pyyhkiä p*rsettä.
Pyrin seuraavaksi hoitoalalle, josko sinne työllistyisin. Minulla toki on se etu, että ikäni puolesta voin vielä kouluttautua ja saada siten käännettyä elämäni suunnan. Viisikymppisellä tilanne on aivan toinen.
Kouluttaudu uudelle alalle, merkonomit ei oo mitään kun tradenomia pukkaa pilvin pimein koko ajan AMK:sta
Minä ottaisin osa-aikatyönkin, mutta eipä niitäkään näy saavan. Minnan ongelma on ikä - kuten itsellänikin.
Taitaa Minnalla olla pari nollaa tuossa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Koulutusta ja/tai osaamista vaativiin töihin voivat hakea vain ne, joilla on vaadittu koulutus ja/tai osaaminen. Jos työpaikkaan ei tarvita koulutusta eikä osaamista, paikkaa voi hakea kuka vaan ja sen vuoksi hakijoita on paljon, mukana myös ne, joilla on koulutus ja/tai osaaminen jollekin aivan toiselle alalle.
No eiköhän tuossa ole osuutta myös hakemuksissa ja hakijalla...